Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 27 sep 2021 19:57

ben db bd schreef:Ik geef toe: dat zijn er maar een paar miljoen hoor. Allemaal wat dieper doordenkers, edoch eilaas is dat niet iedereen. Maar u toch wel?


Haha mooi hoe je blind een narcist die vaker liegt en onzin vertelt gelooft en volgt en dan anderen verwijt niet diep door te denken. Dat zag ik laatste op tv een man die in elfjws geloofde ook vertellen. Nee hij zag ze, hij zag de dingen die anderen niet wilden zien daardoor niet konden zien. Hij keek dieper en aan de rest was dat helaas niet besteed…. :lol:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 27 sep 2021 22:05

Mortlach schreef: Gisteren nog een heel artikel gelezen in de Groene Amsterdammer dat hem linkt aan een heel eng clubje uit Polen dat tegen alles is, tegen gender, tegen homo's, tegen voorbehoedsmiddelen, zelfs tegen echtscheiding. En uiteraard gefinancierd door het Vaticaan.

Lof uiteraard voor dat 'heel enge clubje' uit Polen, namens het christendom, want onze Bijbel is ook tegen homo's en ook tegen echtscheiding. Of de Bijbel tegen voorbehoedsmiddelen is ... nou dat zou m.i. best eens kunnen, maar dat is hier of-topic. En gender,... te ziek om over te praten!
Maar of de Groene Amsterdammer nou de krant is die wij christenen als leidraad moeten aanhouden?, voor mij heel eng hoor!
Persoonlijk heb ik liever hier het nu voor mij liggende zeer hoogwaardige christelijke magazine AMEN als gids. Maar dat is een keuze.
ik lees daar: "Coronavaccin is een gave uit Gods Hand", stelde Hugo de Jonge. Durf maar denk ik dan. "Vaccineren is een daad van naastenliefde". zei hij ook.
De Jonge stelde ronduit dat mensen die nog geen prik hebben gehaald voor de keus staan van óf vaccineren, óf ziek worden.
Onderzoeker Anne Borkent vindt de uitspraken van de minister eenzijdig. Er is ook onderzoek gedaan naar medicijnen, zoals ivermectine. In landen als India is corona veel minder heftig geweest, omdat dit medicijn op grote schaal is toegepast. en: Ook als gevaccineerde kun je corona doorgeven.
Veel mensen hebben terechte twijfels over de werking en bijwerkingen van de vaccins. Je doet mee aan een medisch experiment.
Opvallend is dat er meer gevaccineerde dan ongevaccineerde Covidpatiënten in Israëlische ziekenhuizen liggen.
Je moet zelf op zoek gaan naar informatie, die gelukkig te vinden is in de 'alternatieve' media, en mondjesmaat meer in reguliere media.
AMEN: in april van dit jaar hebben 220 wetenschappers en artsen uit 33 landen, onder wie 115 professoren, in een open brief aangedrongen op het verstrekken van vitamine D om Covid-19 te bestrijden. (...) Ook worden voedingssupplementen als Vitamine C, selenium, zink en quercetine aangeraden. Dit zijn allemaal natuurproducten - over gaven van God gesproken - en veilige middelen die helpen corona te voorkomen.
De Roemeense longarts mevrouw Flavia Grosan zegt 100% van de 1000 corona patiënten te hebben genezen met behulp van simpele en goedkope medicijnen. Bekende middelen zijn ivermectine, ook te krijgen onder de naam stromectol, en hydroxychloroquine (HCQ) Dit zijn beproefde middelen die bij andere aandoeningen hun effect hebben bewezen.

In de Jerusalempost zegt een Israëlische wetenschapper dat Covid 19 behandeld kan worden voor < 1 dollar per dag, met ivermectine.
Welnu, het proberen waard, zou je zeggen. En wat doen de autoriteiten? Die ontmoedigen het alleen maar. Sterker nog, ze beboeten artsen die dit soort medicijnen voorschrijven. In Nederland staan er boetes op tot 150 000 euro. (hier hoor je het ook eens van een ander Mortlach en Marnix, ben) In Australië zelfs 4 jaar gevangenisstraf. Daar is maar één woord voor: absurd, schrijft AMEN en ze eindigen met:
"God geve dat de ogen van Hugo de Jonge en vele anderen opengaan voor deze mogelijke alternatieven!"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 27 sep 2021 22:44

ben db bd schreef:Lof uiteraard voor dat 'heel enge clubje' uit Polen, namens het christendom, want onze Bijbel is ook tegen homo's en ook tegen echtscheiding. Of de Bijbel tegen voorbehoedsmiddelen is ... nou dat zou m.i. best eens kunnen, maar dat is hier of-topic. En gender,... te ziek om over te praten!


Veel succes met de klok terugdraaien tot 1794!

Enne, als ik moest kiezen tussen transgenders en dat type christenen, dan is de keuze echt snel gemaakt hoor. Brrr.

Er is ook onderzoek gedaan naar medicijnen, zoals ivermectine. In landen als India is corona veel minder heftig geweest, omdat dit medicijn op grote schaal is toegepast.


Het was toch hydrochloroquine? En ja duh, India is een tropisch land met niet al te beste watervoorziening; niet gek dat mensen dan zo nu en dan iets krijgen tegen wormen...

en: Ook als gevaccineerde kun je corona doorgeven.
Veel mensen hebben terechte twijfels over de werking en bijwerkingen van de vaccins. Je doet mee aan een medisch experiment.


Maar je twijfelt er geen moment aan om bij de vee-arts om paardenontwormer te vragen? Nee, natuurlijk niet!

In de Jerusalempost zegt een Israëlische wetenschapper dat Covid 19 behandeld kan worden voor < 1 dollar per dag, met ivermectine.
Welnu, het proberen waard, zou je zeggen. En wat doen de autoriteiten? Die ontmoedigen het alleen maar. Sterker nog, ze beboeten artsen die dit soort medicijnen voorschrijven. In Nederland staan er boetes op tot 150 000 euro.


Dit roep je continu en ik herinner mij dat ik je daar eens naar een bronnetje voor heb gevraagd maar - uiteraard - niks van gehoord. Toevallig overheen gelezen zeker? Ik houd me aanbevolen voor het artikel in het burgerlijk wetboek.

"God geve dat de ogen van Hugo de Jonge en vele anderen opengaan voor deze mogelijke alternatieven!"


Tja, de lui die Xandernieuws en jij dus ook aanhalen zeggen a) dat covid niet bestaat, b) dat covid wel bestaat maar niet ernstig is, c) dat het ernstig kan zijn maar dat chloroquine, chloroquine met zink, ivermectine, dennenextract helpt. O ja, en van mondkapjes krijg je zowel AIDS als kanker als Alzheimer! En dan wil je dat we "openstaan voor de alternatieven" Doe toch lekker normaal!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 28 sep 2021 06:45

Mortlach schreef:Tja, de lui die Xandernieuws en jij dus ook aanhalen zeggen a) dat covid niet bestaat, b) dat covid wel bestaat maar niet ernstig is, c) dat het ernstig kan zijn maar dat chloroquine, chloroquine met zink, ivermectine, dennenextract helpt.
Ik denk dat "die lui" aan hun theewater voelen dat het huidige beleid niet proportioneel is en vaak ook niet logisch. Daarbij zoeken ze argumenten die niet door de beugel kunnen (veel argumenten zijn inderdaad onzin), maar het basisbezwaar (nl. de proportionaliteit en de logica) is wel degelijk relevant. Is het echt noodzakelijk dat je de wereld meer dan anderhalf jaar in lockdowns doet, coronapassen en mondkapjesplichten invoert enzovoorts om een virus te bestrijden dat vooral ouderen en zwakkeren treft en waarvan de neveneffecten van het beleid op de gezondheid (denk aan het toenemend aantal zelfmoorden, de psychische nood en de uitgestelde zorg) en de maatschappij groot is?
Is het bijvoorbeeld proportioneel als in Australie de politie een klopjacht van een week opent op iemand die positief getest is? Of is het echt goed voor de volksgezondheid als de politie met rubberen kogels schiet op demonstranten tegen een verplichte vaccinatie?
Is het proportioneel als de politie groot uitrukt om een restaurant in Utrecht te sluiten omdat de eigenaar geen politieagent wil spelen?
Is het logisch en goed voor de volksgezondheid als in New York (of in Frankrijk) zorgpersoneel wordt ontslagen omdat ze zich niet willen laten vaccineren en als gevolg daarvan er onvoldoende zorg is en er dus doden vallen?
Is het echt logisch als je met honderden tegelijk zonder probleem een tuincentrum (de Intratuin bijvoorbeeld) binnenloopt, maar je wel een QR code moet laten zien als je in de koffiecorner in je eentje een kopje koffie wil drinken?
Dat is het debat waar het over gaat en dat debat is geen onzin.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor tulp » 28 sep 2021 08:39

elbert schreef:Is het echt logisch als je met honderden tegelijk zonder probleem een tuincentrum (de Intratuin bijvoorbeeld) binnenloopt, maar je wel een QR code moet laten zien als je in de koffiecorner in je eentje een kopje koffie wil drinken?
Dat is het debat waar het over gaat en dat debat is geen onzin.


Het lastige met dit soort dingen is, denk ik, dat regels voor het hele land gemaakt worden en dat je dan altijd onlogische situaties tegenkomt. Als je als regel hebt: voor de horeca een QR-code laten zien, dan valt de koffiecorner nu eenmaal onder 'horeca' en krijg je een onlogische situatie.
Mogelijk wordt het nog veel ingewikkelder als er een enorme lijst met uitzonderingen op de regel gepubliceerd wordt, dan snapt 'men' er al helemáál niets meer van.
Op iedere regel is wel iets onlogisch af te dingen, dat heb je nu eenmaal als je niet over kunt gaan tot maatwerk.
Ik kan me best voorstellen dat dat moeilijk te verteren is voor je dat er uiteindelijk uit veel kwaden een minst kwade wordt gekozen. Temeer omdat het een kwade is en jijzelf een andere keuze zou maken. Maar ja, daar vindt een ander dan ook weer wat van en op een gegeven moment moet er toch gehandeld worden.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 28 sep 2021 10:31

tulp schreef:Het lastige met dit soort dingen is, denk ik, dat regels voor het hele land gemaakt worden en dat je dan altijd onlogische situaties tegenkomt. Als je als regel hebt: voor de horeca een QR-code laten zien, dan valt de koffiecorner nu eenmaal onder 'horeca' en krijg je een onlogische situatie.
Mogelijk wordt het nog veel ingewikkelder als er een enorme lijst met uitzonderingen op de regel gepubliceerd wordt, dan snapt 'men' er al helemáál niets meer van.
Op iedere regel is wel iets onlogisch af te dingen, dat heb je nu eenmaal als je niet over kunt gaan tot maatwerk.
Ik kan me best voorstellen dat dat moeilijk te verteren is voor je dat er uiteindelijk uit veel kwaden een minst kwade wordt gekozen. Temeer omdat het een kwade is en jijzelf een andere keuze zou maken. Maar ja, daar vindt een ander dan ook weer wat van en op een gegeven moment moet er toch gehandeld worden.
Het punt is dat deze hele regel onlogisch is. Weet je wat een betere regel is? Dat een horeca ondernemer een bordje ophangt in zijn zaak met de tekst: "betreden van deze zaak gebeurt op eigen risico". Dan is het probleem meteen opgelost. Degenen die zich onveilig voelen blijven dan thuis en degenen die het risico willen nemen, komen dan en de gevolgen zijn voor hen. Bij de garderobe hangt immers ook vaak een bordje met: "dit bedrijf neemt geen aansprakelijkheid voor diefstal van uw spullen". Dat doe je ook op eigen risico.
Alle andere maatregelen zorgen uiteindelijk voor maatschappelijke onrust en geven toch geen echte oplossing.

Vanmiddag dient trouwens het eerste kort geding over deze coronapas. Ik ben benieuwd naar wat de rechter erover te zeggen heeft, omdat de argumenten dat deze pas in strijd is met de grondwet volgens mij behoorlijk sterk zijn. Maar goed, ik ben geen jurist.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 28 sep 2021 11:00

elbert schreef:Het punt is dat deze hele regel onlogisch is. Weet je wat een betere regel is? Dat een horeca ondernemer een bordje ophangt in zijn zaak met de tekst: "betreden van deze zaak gebeurt op eigen risico". Dan is het probleem meteen opgelost. Degenen die zich onveilig voelen blijven dan thuis en degenen die het risico willen nemen, komen dan en de gevolgen zijn voor hen. Bij de garderobe hangt immers ook vaak een bordje met: "dit bedrijf neemt geen aansprakelijkheid voor diefstal van uw spullen". Dat doe je ook op eigen risico.
Alle andere maatregelen zorgen uiteindelijk voor maatschappelijke onrust en geven toch geen echte oplossing.


Allemaal leuk en aardig maar de vraag is even of "laten we lekker met alles stoppen want er zijn vast onlogische uitzonderingen en het werkt niet prettig" wel een oplossing is of voor nieuwe problemen zorgt. Het gaat (hoe vaak moet ik dit herhalen) niet zozeer om een persoonlijk risico maar om het risico voor de zorg en voor mensen die daarvan afhankelijk zijn. En daarom sla je met het voorbeeld van: "betreden op eigen risico" en "wij zijn niet aansprakelijk voor uw spullen" de plank mis. Daarom is er een tussenfase (waarbij je moet nowcasten hoe lang die duurt, over een paar weken is volgens mij de eerste evaluatie) waarbij je deze maatregelen hebt. Dat is niet zonder reden en als zaken dat niet nodig vinden / zich daar niet aan willen houden lijkt het me prima om die te sluiten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 28 sep 2021 12:25

Marnix schreef:Allemaal leuk en aardig maar de vraag is even of "laten we lekker met alles stoppen want er zijn vast onlogische uitzonderingen en het werkt niet prettig" wel een oplossing is of voor nieuwe problemen zorgt. Het gaat (hoe vaak moet ik dit herhalen) niet zozeer om een persoonlijk risico maar om het risico voor de zorg en voor mensen die daarvan afhankelijk zijn. En daarom sla je met het voorbeeld van: "betreden op eigen risico" en "wij zijn niet aansprakelijk voor uw spullen" de plank mis. Daarom is er een tussenfase (waarbij je moet nowcasten hoe lang die duurt, over een paar weken is volgens mij de eerste evaluatie) waarbij je deze maatregelen hebt. Dat is niet zonder reden en als zaken dat niet nodig vinden / zich daar niet aan willen houden lijkt het me prima om die te sluiten.
Het argument "we doen het voor de zorg" is nu wel een gepasseerd station. Je kunt niet met droge ogen beweren om in elke kantine een QR code te tonen, terwijl je letterlijk een meter (aan de andere kant van een afzetlint) erbuiten met honderd man op elkaars lip kunt zitten en dan zeggen: "die QR code doen we voor de zorg". Deze QR code is dusdanig onlogisch dat de link tussen de zorg en die code je zelfs met de beste wil van de wereld niet meer kunt onderbouwen.
Het gaat daarbij niet om een enkele tegenstrijdigheid die je met een beetje goede wil zou kunnen vergoeilijken, maar werkelijk alles aan die pas is tegenstrijdig. Om een voorbeeld te geven: van horecamedewerkers wordt verwacht dat ze je QR code controleren, maar om dat echt goed te doen moeten ze dan ook je ID kaart/paspoort gaan controleren. Mag dat? Nee, volgens de wet mag niet iedereen zomaar om je identificatiebewijs vragen.
Verder: afgelopen zondag heb ik met meer dan 400 mensen in de kerk zonder QR code gezeten en we hebben daar volop gezongen. Als ik op maandagavond naar een restaurant had gewild waarbij ik de enige klant zou zijn, had ik een QR code moeten laten zien. Is dat voor de zorg? Echt?
"Het is niet meer uit te leggen" is een zin uit de afscheidsbrief van Mona Keijzer, die wat mij betreft het meeste hout snijdt op dit moment.
Daar komt nog eens bij dat het weleens een keer tijd wordt om niet meer alleen meer naar de zorg te kijken (en zeker nu het aantal besmettingen daalt), maar ook naar de maatschappelijke en grondwettelijke impact (de grondrechten) die deze maatregelen hebben. Wat dat betreft is zelfs Marion Koopmans (prominent OMT lid) van mening dat het OMT niet alleen naar de medische aspecten moet kijken (lees: dus niet alleen de zorg), maar ook naar de sociale/maatschappelijke aspecten. Ze heeft daar naar eigen zeggen al menig robbertje met van Dissel over uitgevochten (en heeft verloren).

Maar ik voorzie nog wel dat we nog lang aan die QR code vastzitten, ondanks het gebrek aan logica erachter. Het idee erachter is natuurlijk dat het vaccin permanent werkzaam zal zijn en dat als de vaccinatiegraad maar hoog genoeg is, dat we dan van die QR code afkomen. Maar feitelijk zien we dat de werkzaamheid van het vaccin beperkt is en er boosters nodig zijn. Dus is het vaccin tijdelijk werkzaam, wat als gevolg zal hebben dat die QR code weleens een blijvertje zal blijken te zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 28 sep 2021 14:20

elbert schreef:... om een virus te bestrijden dat vooral ouderen en zwakkeren treft ...


Misschien druk je je hier een beetje onhandig uit, maar uh... we zijn toch ook blij met onze ouderen en zwakkeren? Die willen we toch ook graag nog zo lang mogelijk bij ons houden?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 28 sep 2021 16:12

elbert schreef:Het argument "we doen het voor de zorg" is nu wel een gepasseerd station. Je kunt niet met droge ogen beweren om in elke kantine een QR code te tonen, terwijl je letterlijk een meter (aan de andere kant van een afzetlint) erbuiten met honderd man op elkaars lip kunt zitten en dan zeggen: "die QR code doen we voor de zorg". Deze QR code is dusdanig onlogisch dat de link tussen de zorg en die code je zelfs met de beste wil van de wereld niet meer kunt onderbouwen.
Het gaat daarbij niet om een enkele tegenstrijdigheid die je met een beetje goede wil zou kunnen vergoeilijken, maar werkelijk alles aan die pas is tegenstrijdig. Om een voorbeeld te geven: van horecamedewerkers wordt verwacht dat ze je QR code controleren, maar om dat echt goed te doen moeten ze dan ook je ID kaart/paspoort gaan controleren. Mag dat? Nee, volgens de wet mag niet iedereen zomaar om je identificatiebewijs vragen.
Verder: afgelopen zondag heb ik met meer dan 400 mensen in de kerk zonder QR code gezeten en we hebben daar volop gezongen. Als ik op maandagavond naar een restaurant had gewild waarbij ik de enige klant zou zijn, had ik een QR code moeten laten zien. Is dat voor de zorg? Echt?
"Het is niet meer uit te leggen" is een zin uit de afscheidsbrief van Mona Keijzer, die wat mij betreft het meeste hout snijdt op dit moment.
Daar komt nog eens bij dat het weleens een keer tijd wordt om niet meer alleen meer naar de zorg te kijken (en zeker nu het aantal besmettingen daalt), maar ook naar de maatschappelijke en grondwettelijke impact (de grondrechten) die deze maatregelen hebben. Wat dat betreft is zelfs Marion Koopmans (prominent OMT lid) van mening dat het OMT niet alleen naar de medische aspecten moet kijken (lees: dus niet alleen de zorg), maar ook naar de sociale/maatschappelijke aspecten. Ze heeft daar naar eigen zeggen al menig robbertje met van Dissel over uitgevochten (en heeft verloren).


Ik begrijp dat je ook graag in de kerk met de QR-code wil gaan werken? Je moet eens stoppen om bij alle maatregelen uitzonderingen te bedenken waarbij het allicht niet zou werken en dan zeggen: Dus het werkt niet. Er wordt gecontroleerd waar de ventilatie doorgaans niet zo goed is en mensen eerder dicht bij elkaar komen. Op straat kunnen mensen in theorie met duizenden tegelijk tegen elkaar gaan staan maar in de praktijk gebeurt dat minder. En dan ben je tenminste nog buiten. Ik denk dat het in de praktijk wel werkt. De kerk valt in een speciale categorie en in de meeste kerken staat men ook niet met z'n allen op elkaar.

Maar ik voorzie nog wel dat we nog lang aan die QR code vastzitten, ondanks het gebrek aan logica erachter. Het idee erachter is natuurlijk dat het vaccin permanent werkzaam zal zijn en dat als de vaccinatiegraad maar hoog genoeg is, dat we dan van die QR code afkomen. Maar feitelijk zien we dat de werkzaamheid van het vaccin beperkt is en er boosters nodig zijn. Dus is het vaccin tijdelijk werkzaam, wat als gevolg zal hebben dat die QR code weleens een blijvertje zal blijken te zijn.


De werkzaamheid van het vaccin is zodanig dat als iedereen het had genomen, deze maatregelen niet nodig geweest waren. Als als niemand het had genomen hadden we nog lang aan veel meer maatregelen vastgezeten. Dus het blijft wonderlijk als mensen zich niet laten vaccineren en vervolgens roepen dat de maatregelen niet deugen en discrimineren. Het idee is dan deze maatregelen tijdelijk zijn en zo snel mogelijk worden losgelaten. Dus er zal binnenkort gekeken worden wat de gevolgen van de versoepelingen zijn voor de zorg en dan zien we gelijk uit welke hoek de besmettingen komen. Het is dus geen blijvertje maar als het nodig is voor de zorg kan het best een paar maanden duren ja.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 28 sep 2021 18:44

elbert schreef:Maar ik voorzie nog wel dat we nog lang aan die QR code vastzitten, ondanks het gebrek aan logica erachter. Het idee erachter is natuurlijk dat het vaccin permanent werkzaam zal zijn en dat als de vaccinatiegraad maar hoog genoeg is, dat we dan van die QR code afkomen. Maar feitelijk zien we dat de werkzaamheid van het vaccin beperkt is en er boosters nodig zijn. Dus is het vaccin tijdelijk werkzaam, wat als gevolg zal hebben dat die QR code weleens een blijvertje zal blijken te zijn.


Sinds september 2019 is het al duidelijk dat we een QR code registratie gaan krijgen die onder meer het BSN nummer overbodig maakt. Implementatie zou zijn in augustus 2021. Zie link: https://www.digitaleoverheid.nl/nieuws/ ... -id-kaart/

Nu kunnen we daar ook direct mooi de status van wel of niet gevaccineerd in opnemen met tal van andere data wat ‘veilig’ is in de handen van vadertje is.

Ik heb echt veel zin in de komende pakweg 10 jaar zeg… :^o

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 28 sep 2021 20:04

ben db bd schreef:Opvallend is dat er meer gevaccineerde dan ongevaccineerde Covidpatiënten in Israëlische ziekenhuizen liggen.
Je moet zelf op zoek gaan naar informatie, die gelukkig te vinden is in de 'alternatieve' media, en mondjesmaat meer in reguliere media.


https://www.haaretz.com/israel-news/cov ... 1.10245471

Deze week in Israël. 17% van de bevolking is niet gevaccineerd, maar zorgt wel voor 60% van de doden. Zal wel de verkeerde media zijn, die Haaretz.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 28 sep 2021 20:44

Marnix schreef:
De werkzaamheid van het vaccin is zodanig dat als iedereen het had genomen, deze maatregelen niet nodig geweest waren. Als als niemand het had genomen hadden we nog lang aan veel meer maatregelen vastgezeten. Dus het blijft wonderlijk als mensen zich niet laten vaccineren en vervolgens roepen dat de maatregelen niet deugen en discrimineren. Het idee is dan deze maatregelen tijdelijk zijn en zo snel mogelijk worden losgelaten. Dus er zal binnenkort gekeken worden wat de gevolgen van de versoepelingen zijn voor de zorg en dan zien we gelijk uit welke hoek de besmettingen komen. Het is dus geen blijvertje maar als het nodig is voor de zorg kan het best een paar maanden duren ja.


En jij gelooft dat, als iedereen een vaccin zou hebben, corona weg zou zijn?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 28 sep 2021 21:11

Mortlach schreef:https://www.haaretz.com/israel-news/covid-in-israel-the-17-unvaccinated-make-up-60-of-deaths-this-week-1.10245471

Deze week in Israël. 17% van de bevolking is niet gevaccineerd, maar zorgt wel voor 60% van de doden. Zal wel de verkeerde media zijn, die Haaretz.


Britse hoofdwetenschappelijk adviseur geeft toe dat 60% van de mensen die zijn opgenomen in Britse ziekenhuizen "volledig gevaccineerd" zijn.

De Israëlische volksgezondheidsautoriteiten zijn tot een vergelijkbare conclusie gekomen, dat de COVID-vaccins een vals gevoel van veiligheid zijn, met een real-world effectiviteitspercentage dat is gedaald tot 64 procent. Die effectiviteit zal alleen maar verder dalen, naarmate meer volledig gevaccineerde mensen in het ziekenhuis worden opgenomen - hun lichaam kan zich niet aanpassen aan nieuwe varianten.

https://www.naturalnews.com/2021-07-20- ... lized.html

Ook verkeerde media zeker :D

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 28 sep 2021 21:16

benefietdiner schreef:Britse hoofdwetenschappelijk adviseur geeft toe dat 60% van de mensen die zijn opgenomen in Britse ziekenhuizen "volledig gevaccineerd" zijn

https://www.naturalnews.com/2021-07-20- ... lized.html

Ook verkeerde media zeker :D


Ja, 'natural news' is een bekende complotsite.

En trouwens, als je het artikel zelf leest, zie al direct dat het om een verspreking ging...

"After the press conference, Sir Patrick was forced to retract his “vaccine misinformation” on Twitter. “Correcting a statistic I gave at the press conference, about 60% of hospitalizations from COVID are not from double vaccinated people. Rather, 60% of hospitalizations from COVID are currently from unvaccinated people.”"

Maar jij leest alleen de koppen zeker?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten