Moderators: Memmem, Moderafo's
Voordat we op mijn keuze ingaan: mijn keuzemogelijkheden zijn beperkt door de maatregelen. Laten we dat vooropstellen, want "het oude normaal" is afgeschaft door die maatregelen.StillAwake schreef:Als jij het er inderdaad voor over hebt om 2 jaar lang niet naar bepaalde evenementen te gaan: prima.
Maar ook dat is jouw keuze (en vooral: een gevolg van jouw keuze).
Maar wat ik niet snap: als jij daadwerkelijk een besmetting hebt gehad heb je toch ook de mogelijkheid om die in de corona-check-app in te lezen?
Dorpeling schreef:@Mortlach, speciaal voor jou een aanvulling ter onderschrijving van mijn bericht hier ergens boven: https://frankploegman.blog/2021/08/17/v ... de-wereld/
elbert schreef:V.w.b. de vraag over zelfquarantaine: misschien dat ik me toch wel enigszins verantwoordelijk voel? En waarom ik me niet laat testen heb ik eerder aangegeven: ik ben van mening dat de testsamenleving zo snel mogelijk moet verdwijnen, omdat die allerlei ongewenste bijeffecten heeft, met als voornaamste een overheid die in mijn nek hijgt met allerlei maatregelen die langduriger van aard zijn dan ik wenselijk vind. Dan is het niet logisch dat ik daaraan meewerk.
Je bedoelt een dorp als Urk, dat momenteel 0 besmettingen en 0 ziekenhuisopnamen per dag kent, maar desondanks in de risicocategorie "Zeer ernstig" valt omdat de besmettingen in Almere hoog zijn? Tja. Het is waar dat we met een besmettelijker variant van corona zitten, maar desondanks geloof ik niet dat de ziekenhuisbezetting binnenkort zal exploderen met 15 miljoen ingeente mensen. Tenzij de vaccins natuurlijk niet werken, maar dan zitten we in een andere situatie.
Volgens mij lees je lang niet alles. Dat is niet erg, maar die discussies zijn er natuurlijk wel. Je kunt gewoon de discussies in de kranten en andere media (radio, tv, internet) erop nazoeken. Het probleem is bovendien dat een prominente regeringspartij (D66) een vaccinatieplicht helemaal niet problematisch vindt. Het is dat ze er geen meerderheid voor hebben, maar anders hadden we hier binnen de kortste keren Australische toestanden (met apps waarmee je binnen 15 minuten je moet melden anders krijg je de politie aan de deur, of waar je een half jaar de cel in wordt gegooid als je je niet aan de quarantaineregels houdt).
Een mogelijk scenario voor een vaccinatieplicht is de gang naar de rechter: net als bij het klimaatbeleid en het stikstofbeleid hoeft er maar een gek clubje naar de rechter te stappen en de rechter dwingt de politiek ertoe. Is dat vergezocht? Nee, dat is het niet.
Dat staat nog los van de vaccinatiedrang die je in politiek en media ziet.
In 2020 hadden we wel een actieve regering. Toen gebeurde dat ook niet. Het zal waar zijn dat ze druk waren met corona, maar als je in oorlog bent is het ook normaal dat je je leger probeert uit te breiden i.p.v. alleen het bestaande leger zo effectief mogelijk in te zetten.
elbert schreef:Voordat we op mijn keuze ingaan: mijn keuzemogelijkheden zijn beperkt door de maatregelen. Laten we dat vooropstellen, want "het oude normaal" is afgeschaft door die maatregelen.
Zolang die maatregelen tijdelijk zijn vanwege het virus, heb ik er ook geen moeite mee. Maar ik begin wel mijn twijfels daarover te krijgen. Momenteel is voor mij het virus niet meer het probleem, de maatregelen zijn dat wel.
V.w.b. de corona-check-app: die wil ik daarom niet. Als het uiteindelijke doel is om terug naar het oude normaal te gaan (en dat is het voor mij tenminste wel), is het het beste om daar alvast een voorschot op te nemen door die app niet te gebruiken.
Het gaat mij daarom om het einddoel en ik ben bereid om op korte termijn daarvoor ongemak (geen evenementen bezoeken) te verdragen. Afwachten dus maar tot Mark en Hugo de maatregelen beeindigen.
Ik heb de afgelopen jaren hooguit 1 keer per jaar een flinke verkoudheid gehad, de corona die ik dit jaar had meegeteld. Ik ben gewoon weinig ziek. Met dat "elke keer in quarantaine zitten" valt het dus reuze mee. Sterker nog: ik werk al anderhalf jaar thuis, dus ik zit feitelijk al grotendeels in quarantaine. Denken dat continu testen voor toegang minder werk is dan 1 keer per jaar in quarantaine zitten, gaat wat ver.Marnix schreef:Als jij thuis een zelftest hebt liggen en die gebruikt bij klachten is dat toch niet zo vreemd? Dat is heel wat anders dan testen voor toegang. In beide gevallen neem je verantwoordelijkheid, alleen als je iedere keer zonder corona in quarantaine gaat heeft dat wel meer impact. En doe je alsnog mee met de maatregelen (testen bij klachten en en als je besmet bent in quarantaine) alleen ga je dan maar direct in quarantaine. Zelf weten maar het idee van testen is dat je alleen in quarantaine gaat als het nodig is…. Zodat je dan anderen niet besmet. Niet om jou zoveel mogelijk het leven zuur te maken…..
In je redenatie laat je natuurlijke immuniteit (die sterker is dan immuniteit door een vaccin) buiten beschouwing. Waarom? Bij een dorp als Urk vermoed ik dat het hele dorp al zo'n beetje corona heeft gehad. Ik heb er familie wonen, dus ik weet er wel wat van.Marnix schreef:In doel niet op een specifiek dorp. Als je een uitbraak hebt, of het nou in Urk of de Schilderswijk of waar dan ook is maakt niet uit waar de vaccinatiegraag laag is is de kans op clusters met uiteindelijk een hoop zieken wel aannemelijk. In juni zag je in korte tijd het aantal patienten alweer flink oplopen, daarna werden versoepeling weer teruggedraaid…. En dat was met testen, thuisblijven bij klachten en allerlei andere maatregelen. Dus bij alles loslaten kan er toch wel weer een golf komen in het najaar. We gaan het binnenkort zien.
De kans dat we richting Australie, Canada en Frankrijk gaan, wordt steeds groter. Even 2 berichten van vandaag:Marnix schreef:Gelukkig is het hier geen Australie nee. Ik hoor juist steeds meer geluiden dat er ruimte moet zijn voor verschillende keuzes.
Beide zijn onwenselijk, aldus verschillende aangenomen moties in de Tweede Kamer. Terecht!Marnix schreef:Drang is heel wat anders dan plicht.
Het punt is dat onze levens nu al worden beheerst door maatregelen die allang niet meer proportioneel of zinvol zijn. Dit komt dicht in de buurt van medische apartheid die zowel hoogst onwenselijk als ongrondwettelijk als contraproductief is. Het virus gaat niet meer weg (alle experts zijn het daar nu wel over eens), maar in plaats van een voor iedereen acceptabele manier te vinden om hiermee om te gaan, wordt alles op controle van de bevolking gezet. We gaan op deze manier naar een social credit systeem naar Chinees model toe. Wie dat toejuicht en denkt dat dit onschuldig is: zelfs met de beste bedoelingen erachter kan dit nooit de richting zijn die je als vrije samenleving op moet gaan. Op deze manier wordt niet een virus bestreden, maar mensen.Marnix schreef:Dan moet je nog even geduld hebben denk ik. Wonderlijke manier van redeneren trouwens. We zitten in een pandemie. Het doel is om daar weer vanaf te komen. Dus doe ik niet mee aan bepaalde maatregelen die daaraan moeten bijdragen…. Aan anderen overigens weer wel. Je maakt het vooral jezelf erg moeilijk als ne bij iedere verkoudheid direct in quarantaine gaat. Beetje vreemd. Die test is puur om vast te stellen of je corona hebt of niet. Wat tijdens een pandemie vest handig is…. Maar jij doet net alsof het een of ander snood plan is om je leven te beheersen…..
Het werkt, maar het is fundamenteel verkeerd. Dit zijn dwangmaatregelen die onder het mom van "vrije keus" worden verkocht. Met dwang krijg je noch vrijheid noch veiligheid.Mortlach schreef:Hier in Ontario is een vaccinatiepaspoort aangekondigd. Vanaf 30 september kom je zonder vaccinatiebewijs bepaalde semi-openbare gelegenheden niet meer in; denk restaurants, kroegen, sportscholen, bioscopen, etc.
En wat blijkt, het aantal aanmeldingen voor vaccinaties maakt direct een vrij grote sprong. Het werkt dus wel
elbert schreef:Ik vraag me onderhand wel af waar de grens ligt bij coronamaatregelen. Tot hoever mogen die wat jullie betreft gaan totdat jullie zeggen: "dit gaat echt te ver en hier trekken we de grens, want deze maatregelen willen we echt niet"? Serieuze vraag aan iedereen hier. Voor mij is die grens nu wel bereikt.
Kortom: ze mogen je als je niet gevaccineerd bent wel in een kamp zetten, afgezonderd van de gevaccineerden?Mortlach schreef:Verplicht vaccineren, d.w.z. dat de overheid langskomt om mij een naald in de arm te zetten die ik niet wil. Daarbuiten, nee, is er niet veel waarvan ik zeg dat het te ver gaat. Misschien als ik door het leger wordt opgepakt om te helpen bij het graven van massagraven, maar daar hebben ze tegenwoordig machines voor.
elbert schreef:Kortom: ze mogen je als je niet gevaccineerd bent wel in een kamp zetten, afgezonderd van de gevaccineerden?
Je kunt zeggen: "elbert, doe niet zo gek!", maar in Nieuw-Zeeland en Australie worden mensen al in quarantaine hotels opgesloten en worden er kampen gebouwd om mensen in quarantaine te zetten.
Zo gek is die gedachte in deze gekke tijd dus ook weer niet.
elbert schreef:Ik heb de afgelopen jaren hooguit 1 keer per jaar een flinke verkoudheid gehad, de corona die ik dit jaar had meegeteld. Ik ben gewoon weinig ziek. Met dat "elke keer in quarantaine zitten" valt het dus reuze mee. Sterker nog: ik werk al anderhalf jaar thuis, dus ik zit feitelijk al grotendeels in quarantaine. Denken dat continu testen voor toegang minder werk is dan 1 keer per jaar in quarantaine zitten, gaat wat ver.
In je redenatie laat je natuurlijke immuniteit (die sterker is dan immuniteit door een vaccin) buiten beschouwing. Waarom? Bij een dorp als Urk vermoed ik dat het hele dorp al zo'n beetje corona heeft gehad. Ik heb er familie wonen, dus ik weet er wel wat van.
De kans dat we richting Australie, Canada en Frankrijk gaan, wordt steeds groter. Even 2 berichten van vandaag:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -bioscopen
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... oer-risico
Kortom: je komt straks nergens meer binnen als je niet gevaccineerd bent of je niet wilt laten testen, terwijl je misschien wel beter beschermd bent tegen het virus dan anderen.
Vorige week heb ik nog in een restaurant gegeten en op een paar terrassen gezeten. Niemand is daar ziek geworden, ook ik niet. Volgens mij raakt helemaal niemand besmet die op een terrasje buiten zit. Maar als het aan minister de Jonge ligt, mag ik daar pas weer komen als ik me heb laten vaccineren of testen (waar ik voor moet betalen). Ga ik dat doen? Nee. Ik sta voor een vrije keuze en niet voor een keuze onder dwang.
Deze voorstellen zijn volkomen ongrondwettelijk (artikel 10 en 11 van de grondwet) en dienen uit alle kracht bestreden te worden.
Beide zijn onwenselijk, aldus verschillende aangenomen moties in de Tweede Kamer. Terecht!
Het kabinet draait zich vervolgens in allerlei kronkels om te zeggen dat de drang die ze weldegelijk toepassen geen drang is.
Het punt is dat onze levens nu al worden beheerst door maatregelen die allang niet meer proportioneel of zinvol zijn. Dit komt dicht in de buurt van medische apartheid die zowel hoogst onwenselijk als ongrondwettelijk als contraproductief is. Het virus gaat niet meer weg (alle experts zijn het daar nu wel over eens), maar in plaats van een voor iedereen acceptabele manier te vinden om hiermee om te gaan, wordt alles op controle van de bevolking gezet. We gaan op deze manier naar een social credit systeem naar Chinees model toe. Wie dat toejuicht en denkt dat dit onschuldig is: zelfs met de beste bedoelingen erachter kan dit nooit de richting zijn die je als vrije samenleving op moet gaan. Op deze manier wordt niet een virus bestreden, maar mensen.
Wat dat betreft sta ik helemaal achter deze open brief van medici: dit beleid gaat er niet voor zorgen dat de pandemie verdwijnt, maar het zorgt wel voor een tweedeling in de samenleving. Om nog maar te zwijgen van de extra gezondheidsschade die alle maatregelen tot nog toe hebben veroorzaakt: de mentale gezondheid is nog nooit zo slecht geweest als nu. Toeval? Ik denk het niet. Ik denk dat we op het punt zitten dat extra maatregelen erger zijn dan de kwaal die we zeggen te bestrijden.
Het werkt, maar het is fundamenteel verkeerd. Dit zijn dwangmaatregelen die onder het mom van "vrije keus" worden verkocht. Met dwang krijg je noch vrijheid noch veiligheid.
Ik vraag me onderhand wel af waar de grens ligt bij coronamaatregelen. Tot hoever mogen die wat jullie betreft gaan totdat jullie zeggen: "dit gaat echt te ver en hier trekken we de grens, want deze maatregelen willen we echt niet"? Serieuze vraag aan iedereen hier. Voor mij is die grens nu wel bereikt.
Marnix schreef:Drang klinkt heel negatief. Het is gewoon een sterk advies en dat is gestaafd op wat wereldwijd bijna iedere experts ook adviseert.
StillAwake schreef:Dat heb je goed samengevat.
Als iedereen gevaccineerd zou zijn zou de testsamenleving al niet meer hebben bestaan.
Als iedereen gevaccineerd zou zijn zou de uitbraak zoals we deze voor de zomervakantie zagen minder mensen hebben besmet, minder druk op de zorg hebben gegeven en minder mensen het leven hebben gekost.
Dus ja: het feit dat we mogelijk in het najaar weer naar een lockdown toe hobbelen is de schuld van de ongevaccineerde medeburger.
Als iedereen zijn verantwoordelijkheid had genomen was de maatschappij al weer open geweest.
Wat dat betreft is het grappig dat de ongevaccineerden het hardst ageren tegen de testsamenleving.
Maar sommige mensen zijn blijkbaar liever deel van het probleem dan deel van de oplossing...
StillAwake schreef:op datzelfde blog van diezelfde Frank Ploegman kom ik ook verhalen tegen dat medicijnen worden tegengehouden omdat de pharmacie dan te weinig winst maakt.
Lijkt me eerder een complotgekkie dan iemand die echt weet waar hij het over heeft.
https://frankploegman.blog/2021/03/30/i ... n-12-cent/
Mortlach schreef:Het is tegenwoordig handig, nee, bittere noodzaak zelfs, om namen te Googlen als je artikelen en opinies plaatst. Als meer mensen dit deden, zou de misinformatie niet zo uit de klauwen lopen. Zo ook hier. Google je even de man die Frank Ploegman hier aanhaalt, dan zie je direct dat wat die beste Byram te vertellen heeft met een flinke korrel zout mag worden genomen.
Marnix schreef:Als ik verkouden ben en bij mensen op bezoek wil zou ik dat h
graag willen testen ja. Het is totaal geen moeite en dan weet je waar je aantoe bent en wat je door kan geven. Wel zo prettig ja.
We zitten midden in de pandemie en die is nog niet onder controle en dus moet je zorgen dat de zorg niet overbelast raakt. Ik wil ook graag van alle maatregelen af maar het moet wel kunnen en dat kan nog niet. Dat heeft men (de mensen die erover gaan en de mensen die er verstand van hebben) wel door en je ziet in de westerse landen dan ook een vrij identiek beleid.
Dorpeling schreef:Dat klinkt niet alleen negatief, dat ís negatief. Wel vreemd dat een maatschappij die als hardste roept om baas in eigen buik te mogen zijn, niet akkoord gaat met het baas over eigen huid. Want zeg nu zelf; als bedrijven, scholen en horeca mensen mogen weigeren als ze geen vaccinatiebewijs kunnen tonen, kunnen mensen nog steeds vasthouden aan de keus om zich niet te laten vaccineren. Maar dan is het geen totaal vrije keus meer. Want dat zal veel mensen toch overhalen om zich toch te laten vaccineren. Geen dwang, wel drang. En dan hebben we geen samenleving meer waarin mensen gelijk zijn aan elkaar. Immers, de een telt meer dan de ander. Dat raakt niet alleen die mensen zelf maar aan de hele samenleving.
Dus jij steekt lekker samen met je vrouw, en meteen ook even bij de kleintjes een staaf in je neus alleen maar omdat je op bezoek wilt?? Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.
Er middenin? Nee hoor, maar het einde is wel zoek.
Ik las dat 70% van de Europeanen gevaccineerd is. Tel daarbij op de mensen met een natuurlijke immuniteit, dan raakt de zorg echt niet zomaar overbelast. Of er moet toch minder vertrouwen in het vaccin zijn dan men doet voorkomen..
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast