Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 30 sep 2013 13:43

Als je echt wilt weten hoe je stofwisseling in elkaar steekt zou je allebei een test moeten doen.

Ik weet niet hoe en wat je man allemaal eet en wat hij aan beweging en wat voor werk hij doet. Dat zijn allemaal factoren die mee spelen. En je psyche. Mannen en vrouwen zijn ook verschillend. Je kunt ook niet elk persoon vergelijken met elkaar.
Ik hoor van vele mensen om me een dat zodra ze maar 1 keer geraffineerde suiker hebben genomen dat ze daar enorm van onderste boven zijn (het lichaam dan he). Terwijl een ander daar niet zo heftig op reageert.

Het is dus per persoon verschillend.

*lees net het voedingspatroon van je man*. Maar men wat drinkt hij veel cola.... :shock: :shock: :shock: :shock: en veel snack (of vet). pppfff

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 sep 2013 13:45

Geen wonder dat hij honger en trekt krijgt, het is allemaal voeding die totaal niet vullen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 sep 2013 13:55

Maar als hij stopt met cola en snacks kan hij zowat door het sleutelgat.....

hij is hovenier dus altijd buiten bezig...

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 sep 2013 14:06

cola vervangen door vet en eiwitten. Geef je man volle melk, kaas, eieren en pindakaas. Als hij hovenier is, heeft hij behoorlijke spieren en zwaar werk, dan gebruik je gewoon veel energie en moet je ook genoeg energie binnen krijgen en grondstoffen om je spieren te herstellen (vooral eiwitten) en testosteron aan te maken (genoeg vet). Verder zorg voor genoeg vitamine D mogelijk door extra pillen. En als je zware lichamelijke arbeid doet word je inderdaad moe.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 sep 2013 14:13

parsifal schreef:cola vervangen door vet en eiwitten. Geef je man volle melk, kaas, eieren en pindakaas. Als hij hovenier is, heeft hij behoorlijke spieren en zwaar werk, dan gebruik je gewoon veel energie en moet je ook genoeg energie binnen krijgen en grondstoffen om je spieren te herstellen (vooral eiwitten) en testosteron aan te maken (genoeg vet). Verder zorg voor genoeg vitamine D mogelijk door extra pillen. En als je zware lichamelijke arbeid doet word je inderdaad moe.

Vet krijgt hij volgens mij genoeg binnen.... en melk en pindakaas lust hij niet... Vitamine D zal ik hem eens voor gaan zetten. Verder is het een moeilijke eter op de snackies na.... En cola vervangen... pfff ik zou niet weten waarmee...

Paulien
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Paulien » 01 okt 2013 08:44

pol schreef:Vet krijgt hij volgens mij genoeg binnen.... en melk en pindakaas lust hij niet... Vitamine D zal ik hem eens voor gaan zetten. Verder is het een moeilijke eter op de snackies na.... En cola vervangen... pfff ik zou niet weten waarmee...

Een lichaam heeft vetten nodig, maar dan wel de goede vetten. Ik zou dierlijke vetten vermijden en kiezen voor plantaardige vetten en oliën zoals olijfolie, kokosolie, lijnzaadolie, etc.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 01 okt 2013 09:19

Paulien schreef:Een lichaam heeft vetten nodig, maar dan wel de goede vetten. Ik zou dierlijke vetten vermijden en kiezen voor plantaardige vetten en oliën zoals olijfolie, kokosolie, lijnzaadolie, etc.

Wat is er mis met dierlijke vetten? Volgens mij is het wetenschappelijk onderzoek over deze zaken niet zo eenduidig. Volle melk is best gezond als je meer energie binnen wilt krijgen (buiten het feit dat je misschien te veel Calcium binnenkrijgt), zo ook met eieren. Er zijn mogelijk ethische bezwaren tegen het eten van kip of kalkoen, maar dat het ongezond is heb ik nog weinig gehoord.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 okt 2013 09:23

whatever... de weegschaal stond weer lager. Ben nu vanaf 2 september aan het lijnen en nu 3.1 kg kwijt...
mag zo door gaan tot de kerst!!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 okt 2013 13:04

Het lijkt mij dat je geen extra vitamine D nodig hebt als je als hovenier aan het werk bent. Je bent dan namelijk al de hele dag buiten en krijgt door zonlicht de benodigde vitamine D binnen.

@ Pol Dat hij slecht slaapt kan een gevolg zijn van zijn voedingspatroon, veel vetten, veel suiker en veel cafeïne door de cola.
Ik zou inderdaad zoals Parsifal zegt zijn voedingspatroon omgooien, fruit, yoghurt, kwart etc tussendoor en geen cola drinken ( of alleen in het weekend).

Mijn man sport heel veel en heeft ook de neiging om veel te snaaien. Hij eet nu 's avonds als hij trek krijgt gewoon een grote bak kwark/yoghurt met musli ( en dan niet de musli met allemaal suikers, maar volgens zijn zeggen de minst lekkere :mrgreen: . Hij doet er dan gewoon een handje vol rozijntjes doorheen)

Paulien
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Paulien » 01 okt 2013 14:10

parsifal schreef:Wat is er mis met dierlijke vetten? Volgens mij is het wetenschappelijk onderzoek over deze zaken niet zo eenduidig. Volle melk is best gezond als je meer energie binnen wilt krijgen (buiten het feit dat je misschien te veel Calcium binnenkrijgt), zo ook met eieren. Er zijn mogelijk ethische bezwaren tegen het eten van kip of kalkoen, maar dat het ongezond is heb ik nog weinig gehoord.

Er zijn verbanden te leggen tussen het eten van dierlijke vetten en het krijgen van diverse ziekten. Daarnaast zijn dierlijke vetten zijn niet goed voor je cholesterolgehalte.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 01 okt 2013 15:46

Paulien schreef:Er zijn verbanden te leggen tussen het eten van dierlijke vetten en het krijgen van diverse ziekten. Daarnaast zijn dierlijke vetten zijn niet goed voor je cholesterolgehalte.

maar correlatie betekent niet perse een oorzaak-gevolg relatie. En het wordt nu betwijfeld of een hoog cholesterol ziekten veroorzaakt of dat mensen met bepaalde ziekten een hoger cholesterol krijgen door de ziekte.

Paulien
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Paulien » 01 okt 2013 19:22

parsifal schreef:maar correlatie betekent niet perse een oorzaak-gevolg relatie. En het wordt nu betwijfeld of een hoog cholesterol ziekten veroorzaakt of dat mensen met bepaalde ziekten een hoger cholesterol krijgen door de ziekte.

Er zijn altijd twijfels, tegensprekende onderzoeken, etc. Ik geloof echter dat (te veel) dierlijk voedsel niet gezond is.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 okt 2013 09:59

Ondanks een verjaardag vorige week... toch weer 700 gram eraf... t lijkt wel dat ik in het ritme van die 7 zit ofzo. Heel bijzonder maar wel top :lol: ...
Ben heel benieuwd hoe lang dit doorgaat.... en eigenlijk heb ik alleen de cola en de chips laten staan... Chips wel in het weekend trouwens.
Vind het ook een mooi resultaat per week trouwens, niet te veel want dat lijkt me ook niet zo gezond...

Wie is er trouwens nog meer aan het afvallen en hoe gaat dat met jullie?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 okt 2013 10:04

pol schreef:Ondanks een verjaardag vorige week... toch weer 700 gram eraf... t lijkt wel dat ik in het ritme van die 7 zit ofzo. Heel bijzonder maar wel top :lol: ...
Ben heel benieuwd hoe lang dit doorgaat.... en eigenlijk heb ik alleen de cola en de chips laten staan... Chips wel in het weekend trouwens.
Vind het ook een mooi resultaat per week trouwens, niet te veel want dat lijkt me ook niet zo gezond...

Wie is er trouwens nog meer aan het afvallen en hoe gaat dat met jullie?

Ikke :D en het ging even crescendo vanwege een vervelend virus.
Nu is dat meest vocht, maar toch is er slechts 3 ons bijgekomen, nu ik weer normaal eet en drink.
Ik voelde me eigenlijk als herboren, heel matig (lees nauwelijks) eten is blijkbaar niet echt slecht voor je lijf.
Mijn bloeddruk zakte significant, neem nog steeds mijn tablet niet in!
En voel me eigenlijk heel energiek, beter dan ervoor.
Dus ik probeer dit matige patroon maar vast te houden. Eet nu al dagen geen vlees en vleeswaren (dat staat me erg tegen) alleen een plakje jonge kaas op brood.
ns kijken hoe lang ik het volhoud.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 08 okt 2013 16:10

Hier nu 15kg kwijt. Erg blij mee!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”