Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 24 sep 2013 19:47

Hier werkt het vooral geen chips en koek in huis te halen.
Vooral rauwe of pure chocolade.
En verder maak ik truffels van gedroogd fruit met noten of kokosnotenkoekjes =P~ (zonder suiker).

Hier halen we alleen maar sap of iets lekkers als we verjaardag hebben en of visite krijgen.

Ik had pas de vrouwenclub hier bij mij thuis en toen heb ik die truffels gemaakt en de kokoskoekjes, het was allemaal op.

En ik blijf onder de 70 kilo, al wil ik er nog wel 5 kilo af hebben.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pol » 24 sep 2013 20:01

Evelien schreef:Hier werkt het vooral geen chips en koek in huis te halen.
Vooral rauwe of pure chocolade.
En verder maak ik truffels van gedroogd fruit met noten of kokosnotenkoekjes =P~ (zonder suiker).

Hier halen we alleen maar sap of iets lekkers als we verjaardag hebben en of visite krijgen.

Ik had pas de vrouwenclub hier bij mij thuis en toen heb ik die truffels gemaakt en de kokoskoekjes, het was allemaal op.

En ik blijf onder de 70 kilo, al wil ik er nog wel 5 kilo af hebben.



en wat is je lengte als ik vragen mag?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 24 sep 2013 20:06

1.69.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mona » 25 sep 2013 08:50

pannenkoek schreef:Ik ben een eenvoudige huisvrouw. We hebben een boerderij, een groot huis, en een grote tuin
Dan zijn we collega's pannekoek!
Ik werk ook nog in de zorg. Gisteravond had ik een late dienst, en naast mijn twee bruine boterhammetjes en bakjes snoeptomaatjes niets meer gegeten aan extra's. En flink hard en veel gelopen, killing the calorietjes!!
Ik bak zelf geen brood, ik heb zelfs nog nooit brood geproeft die uit zo'n machine komt.
Is dat echt veel lekkerder dan brood van de bakker?

refo schreef:Verder snap ik niet goed dat mensen geen maat in eten kunnen houden
Nou ik wel. Het lukt me wel om mezelf te dwingen af te vallen, en niet verder aan te komen.
Iedereen heeft zijn eigen zwakke plekken, en vooral in lastige, moeilijke tijden kan eten iets zijn om op terug te grijpen, en daar een bepaalde (helaas tijdelijke) voldoening uit te halen.

Nog een vraagje:
Als ik 's avonds trek heb, en mijn maag rommelt, dan kan ik bedenken: ik neem een cracker. Of komkommer, of iets anders gezonds.
Maar juist op die momenten heb ik zin in bv chocola. Of een lekkere koek. Of in iedere geval iets wat NIET gezond of weinig calorieën bevat. Die drang kan soms zo groot zijn. Wie weet hoe dat juist op dat moment komt?
Waarom heb je eigenlijk nooit, verschrikkelijk veel zin in radijsjes? Of wil je een moord doen voor een wortel?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 25 sep 2013 10:56

mona schreef:
Nog een vraagje:
Als ik 's avonds trek heb, en mijn maag rommelt, dan kan ik bedenken: ik neem een cracker. Of komkommer, of iets anders gezonds.
Maar juist op die momenten heb ik zin in bv chocola. Of een lekkere koek. Of in iedere geval iets wat NIET gezond of weinig calorieën bevat. Die drang kan soms zo groot zijn. Wie weet hoe dat juist op dat moment komt?
Waarom heb je eigenlijk nooit, verschrikkelijk veel zin in radijsjes? Of wil je een moord doen voor een wortel?


Chocola is nu niet het meest verkeerde. Maar mijn tip zou zijn: drink groene thee en desnoods eet je wat ongezonds en doe je 3 keer 10 pushups of iets anders waarmee je je spieren belast.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor hubert » 25 sep 2013 11:03

Mona:
Ik ben juist gestopt met koolhydraten, en daardoor ruim 8 kilo afgevallen. Het komt overeen met jouw dieet.
Maar ik at nooit meer samen met mijn man mee, ik kookte alleen voor hem en zelf zat ik achter de salade.
En dat 20 weken lang. Ik wil daar nu wel eens vanaf, maar wel op een goede manier.
Ik weet dat aardappelen en pasta e.d. vol koolhydraten zitten, dus daar let ik echt op.


Mijn partner doet gewoon mee, maar neemt af en toe toch wat extra koolhydraten in om niet teveel af te vallen. En 1x per week een fesstdag. Dan eten we alles wat niet zo goed is. ooms ook een gebakken aardappel. En die is me dan lekker...........!
Ook bij een koohydraat arm dieet krijg je genoeg natuurlijke suikers binnen. Het is veel makkelijker te stoppen met aardappels etc. dan een beetje van dit en van dat.
Het gaat - net als in het geloof - om radicale keuzes. We zijn er echter enorm goed in onszelf voor de gek te houden (ik ook hoor, maar ben me er nu wel bewust van).

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pol » 25 sep 2013 11:31

Dus na elk schaaltje chips 10 push-ups...

Vanmiddag ijsje in het winkelcentrum... rondje rennen daar...

Als dat zou helpen!!!!! :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 25 sep 2013 11:42

Pol, probeer uit te zoeken wat bij je past. Het radicale of een lang proces.

Hier heb ik gemerkt dat het bij mij echt een (lang) proces is om mijn eet/leef patroon om te gooien.

En nu? afgelopen zaterdag had ik chips (naturel) in huis gehaald en ik vond het helemaal niet lekker (meer).

Gisteravond voor het eerst sinds maanden 's avonds echt trek in eten, een banaan en een appel gegeten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Marnix » 25 sep 2013 12:31

mona schreef:Dan zijn we collega's pannekoek!
Ik werk ook nog in de zorg. Gisteravond had ik een late dienst, en naast mijn twee bruine boterhammetjes en bakjes snoeptomaatjes niets meer gegeten aan extra's. En flink hard en veel gelopen, killing the calorietjes!!
Ik bak zelf geen brood, ik heb zelfs nog nooit brood geproeft die uit zo'n machine komt.
Is dat echt veel lekkerder dan brood van de bakker?


Ja, zeker als het vers en warm is. Jummie.

Nou ik wel. Het lukt me wel om mezelf te dwingen af te vallen, en niet verder aan te komen.
Iedereen heeft zijn eigen zwakke plekken, en vooral in lastige, moeilijke tijden kan eten iets zijn om op terug te grijpen, en daar een bepaalde (helaas tijdelijke) voldoening uit te halen.


Blijkbaar. Het is volgens mij vooral een vrouwending, emo-eten. Ik snap niet hoe je je door je vol te stoppen beter kan voelen. Hoezo geeft het voldoening? En hoe kort duurt dat?

Nog een vraagje:
Als ik 's avonds trek heb, en mijn maag rommelt, dan kan ik bedenken: ik neem een cracker. Of komkommer, of iets anders gezonds.
Maar juist op die momenten heb ik zin in bv chocola. Of een lekkere koek. Of in iedere geval iets wat NIET gezond of weinig calorieën bevat. Die drang kan soms zo groot zijn. Wie weet hoe dat juist op dat moment komt?
Waarom heb je eigenlijk nooit, verschrikkelijk veel zin in radijsjes? Of wil je een moord doen voor een wortel?


Waarom wil je iets ongezonds hebben dan? Omdat het lekkerder is? Dan moet je zoeken naar iets wat wel lekker is en toch wel gezond. Maar goed, er zal vast een stofje in ons zitten die graag vet wil en zo.... de vraag is of je dat gevoel kan weerstaan... en of je het wel echt wil. Overigens denk ik niet dat je alleen maar gezonde dingen moet eten.... maar er zijn ook wel alternatieven, dingen die niet vreselijk ongezond zijn maar ook niet supergezond. Daarnaast is gaat er vooral ook om mate. Iets ongezonds eten kan best wel eens... maar dan met mate. Neem 6 blokjes chocola ipv een hele reep, een bakje chips ipv een hele zak... spreek gewoon die hoeveelheid af en ga er rustig van genieten ipv schransen ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 25 sep 2013 12:41

pol schreef:Dus na elk schaaltje chips 10 push-ups...

Vanmiddag ijsje in het winkelcentrum... rondje rennen daar...

Als dat zou helpen!!!!! :lol:


Het punt is, als je wilt afvallen dan moet je of minder eten of meer energie verbranden, of beide. Zonder dit gaat het echt niet gebeuren. Meer energie verbranden doe je door meer te bewegen en meer spieren te kweken.

En ja, kleine hoeveelheden zijn beter (neem geen magnum, maar iets kleiners), zorg dat je weinig te snoepen in huis hebt en drink thee of eet fruit. En als je snoept doe het in kleine hoeveelheden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

leen10
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 feb 2010 19:09

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor leen10 » 25 sep 2013 13:18

Ook ik kom me aanmelden in dit forum!
Al langere tijd wil ik eigenlijk een paar kilo's er af, maar daar kwam nooit van. Ik eet vrij gezond (wel veel), maar snoep teveel tussendoor...
Nu heb ik besloten dat ik echt serieus actie wil ondernemen om een paar kilo kwijt te raken.
Meer bewegen, minder snoepen... 'k ben heel benieuwd of dat voldoende is!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Marnix » 25 sep 2013 13:32

Inderdaad Parsifal, meer bewegen en minder eten is de goede combinatie. Alleen minder eten werkt niet goed en alleen meer bewegen ook een stuk minder.

Leen10, ik ben ook benieuwd. Heb je al een plan van aanpak, wat voor sport wil je doen, hoe vaak enz?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor jamillah » 25 sep 2013 14:22

Ik hoop binnen nu en 2 weken minstens 6 of 7 kilo kwijt te zijn :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 25 sep 2013 14:50

jamillah schreef:Ik hoop binnen nu en 2 weken minstens 6 of 7 kilo kwijt te zijn :mrgreen:

Tja... :D
Hoeveel ben je aangekomen dan?
Meestal rest er nog een kilootje of .......wat.... :lol:

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Stip » 25 sep 2013 14:52

Dat hoop ik ook voor je Jamillah!

Hier gaat het goed, ben nu 14 kilo kwijt en ben begin juni begonnen. Het gaat gestaag door, heerlijk!

Pas kwam nog in het nieuws dat bewegen meestal niet leidt tot afvallen:

check hier
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten