Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2013 12:27

hubert schreef:Hallo Mortlach.

Alles uit fabrieken?

Ja, tenzij je het zelf van het land plukt.

Geen last van suikerverslaving blijkbaar? Bij anderen kan dat anders zijn!
Verder alles ok? Relatie?

Alles oké, inclusief relatie, gelukkig.

Ik heb idd geen last van suikerverslaving, hoewel er perioden zijn dat ik wel veel suiker eet. Nu even wat minder, omdat ik probeer af te vallen.

Anyway, ik ben een interessant boek aan het lezen 'Sugar, Fat, Salt' over de voedingsindustrie. Erg interessant om te lezen hoe voedseltechnici daar mee omgingen en omgaan, en ook hoe het menselijke lijf te foppen is door suiker of vet te 'verstoppen' in eten.

Een van de interessantere dingen is dat ik nu weet wat 'vruchtenconcentraat' is, waar je tegenwoordig je sapjes van drinkt. Het heeft weinig met fruit meer te maken in ieder geval.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 15 jul 2013 08:57

Mortlach
Anyway, ik ben een interessant boek aan het lezen 'Sugar, Fat, Salt' over de voedingsindustrie. Erg interessant om te lezen hoe voedseltechnici daar mee omgingen en omgaan, en ook hoe het menselijke lijf te foppen is door suiker of vet te 'verstoppen' in eten.
Een van de interessantere dingen is dat ik nu weet wat 'vruchtenconcentraat' is, waar je tegenwoordig je sapjes van drinkt. Het heeft weinig met fruit meer te maken in ieder geval.

Die verborgen verleiders zijn inderdaad killing. Vreemd toch dat je zoveel moet lezen om enigszins gezond te eten en ook nog af te vallen.
Ik eet dan muesli smorgens, maar je moet eens kijken hoeveel soorten van dat spul er is.
Ook weer de industrie die er veel geld aan wil verdienen. De goedkoopste bij AH onderop is het best e volgens mij!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 05 aug 2013 16:09

Heeft iemand van jullie ervaring met het Cambridge Weightplan?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 aug 2013 09:42

Mijn echtgenoot (online bekend als Borkdude) is pas geleden een nieuwe blog begonnen, waarop hij zijn eetpatroon toelicht. Het is gebaseerd op het boek 'Eat to live' van Joel Fuhrman. Deze manier van eten heeft ook veel mensen genezen van diabetes en hart- en vaatziekten. Borkdude is er 20 kg mee afgevallen in een halfjaar tijd en in de anderhalf jaar daarna is hij op dit gewicht gebleven. De blog is hier te vinden: http://www.eetvoorjeleven.nu

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 aug 2013 14:08

Lalage schreef:Mijn echtgenoot (online bekend als Borkdude) is pas geleden een nieuwe blog begonnen, waarop hij zijn eetpatroon toelicht. Het is gebaseerd op het boek 'Eat to live' van Joel Fuhrman. Deze manier van eten heeft ook veel mensen genezen van diabetes en hart- en vaatziekten. Borkdude is er 20 kg mee afgevallen in een halfjaar tijd en in de anderhalf jaar daarna is hij op dit gewicht gebleven. De blog is hier te vinden: http://www.eetvoorjeleven.nu

Ziet er goed uit d:)b
Het is eigenlijk heel simpel, alleen zo moeilijk om vol te houden. Eet niet tot je vol zit, geen geraffineerde suikers, maar volkoren produkten.
Ik moet voor het eerst van mijn leven op de lijn gaan letten, ik ben vanwege medicatie in korte tijd flink aangekomen. Ik wist niet dat het zo sneaky kon gaan.Ik ging nieuwe zomerkleding kopen, kwam er achter dat ik niet in mijn normale maat 38 meer paste, maar zelfs door was geschoten naar 42.
Ik heb meteen de rem erop gezet, er was echter niet zo veel te verminderen omdat ik al een matige eter ben. Maar ben op gaan schrijven wat ik nu at en dat bleek nogal veel snoeperige dingen te zijn.
Ik begon kort na de lunch al lekkere trek te krijgen, dus een lekker stuk chocola bij de thee en een paar frou froutjes er achteraan.
Ik eet niet minder, maar anders en inmiddels is er 2 kilo af en pas ik nieuwe kleding maat 40. Maar ik ga door. :D

Het gekke is dat je vaak nog wel lang in je eigen (oude) kleding kan. Ik moest alleen savonds wel eens een knoopje in de "uitbuikstand" zetten, maar dat was het.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 sep 2013 07:51

schelpje, het is inderdaad moeilijk, maar blijkbaar kan het... en ook als je af en toe wel 'zondigt' kan het hard gaan hoor. Mijn tip is: kijk naar wat wel goed voor je is en niet naar wat je allemaal niet 'mag'. Dus eet lekker veel fruit en groente, dan ga je vanzelf minder snoepen. Zorg vooral dat je geen honger krijgt. Zelf ben ik ook een paar kilo afgevallen door met mijn man mee te eten, terwijl ik heus nog weleens een koekje eet als ik bij anderen ben. Thuis hebben we gewoon geen koek en kaas meer en we eten heerlijk!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 sep 2013 10:50

Kijk naar wat bij je past. Radicaal om slaan of het in een proces doen.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 01 sep 2013 17:50

Ik volg nu een aantal weken/maanden WW en sta nu op -6!
Ondanks medicatie waardoor je eigenlijk niet mee af kan vallen....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 sep 2013 18:00

Goed Petra! Even off topic; hoe gaat het verder met je?

Ik wil deze week ook weer beginnen met de WW. Mijn teller na de bevalling staat nog op + 8 en ik ben er zo klaar mee! De afgelopen 5 jaar door de 4 zwangerschappen nauwelijks op gewicht geweest. As woensdag maar eens vragen naar hun systeem als je ook nog bv geeft.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 01 sep 2013 18:13

ajl: Niet zo, 4 weken terug geopereerd voor ritmestoornissen en die is mislukt.
nu over 4 weken terug dan hoor ik of ze een andere operatie zien zitten.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 01 sep 2013 22:43

En....hoe is de stand? Lukt het 'stabiel'blijven? En....hoe bepalen jullie dat het genoeg is? Als je eenmaal aanm het afvallen ben blijf je de grens naar beneden afstellen. Herkenbaar?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 01 sep 2013 22:51

@ajl, maar je zit toch nog in je zwangerschapsverlof? Bij mij in de hele verloftijd ben ik zeker nog iets zwaarder . Ging er telkens net zo langzaam het eerste jaar weer af als het in negen maanden er extra bijgekomen was.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 sep 2013 10:00

@ meribel Ja, ik ben nog een maand verlof, maar ik weet van de vorige keren dat het er bij mij ook niet langzaam afgaat, was dat maar zo. Bij de oudste heb ik ruim een half jaar gewacht en toen was de teller nog steeds +6. Dus ik verwacht daar niets van.
Dat het net zo lang duurt als een zwangerschap voordat je lichaam weer een beetje normaal is, dat klopt wel. Al vond ik bij de 3e dat dat pas rond een jaar was ( en toen was ik weer zwanger :P )

@ Petra vervelend voor jullie? Ik kan mij voorstellen dat het voor jou wel eens uitzichtloos voelt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 sep 2013 10:24

Lalage schreef:schelpje, het is inderdaad moeilijk, maar blijkbaar kan het... en ook als je af en toe wel 'zondigt' kan het hard gaan hoor. Mijn tip is: kijk naar wat wel goed voor je is en niet naar wat je allemaal niet 'mag'. Dus eet lekker veel fruit en groente, dan ga je vanzelf minder snoepen. Zorg vooral dat je geen honger krijgt. Zelf ben ik ook een paar kilo afgevallen door met mijn man mee te eten, terwijl ik heus nog weleens een koekje eet als ik bij anderen ben. Thuis hebben we gewoon geen koek en kaas meer en we eten heerlijk!

Ik ontbijt heel karig, 1 beker yoghurt met niets erin als ik moet werken en als ik niet hoef te werken 2 kopjes koffie met 1 beschuitje of crackertje, meer krijg ik niet weg.
Lunch meestal 2 volkoren broodjes of boterhammen met een beker halfvolle melk.
Om een uur of 4 eet ik meestal 2 stuks fruit.
Wij eten relatief laat savonds, dus bij de avondkoffie heb ik geen trek in koek.
Heel soms, als ik erg laat naar bed ga omdat ik op een "kuiken" zit te wachten, neem ik een klein zakje naturelchips. Je kunt ook stagneren omdat je te weinig eet, weet ik nog van het dieet van mijn man (EGA dieet).
De medicatie is echt DE boosdoener in mijn geval en het verplichte rusten dat ik moest doen.
Nu ik weer meer beweeg gaat het al veel beter.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 sep 2013 10:45

@Schelpje: is ontbijten met fruit niet iets voor je?
Ik kon ook nooit ontbijten, tot ik van mijn voedingsconsulente de tip kreeg om met fruit te ontbijten. Heerlijk! Heeft ook nog eens als voordeel dat fruit in een lege maag uit zichzelf verteert, waardoor je lichaam extra tijd heeft om andere dingen te verbranden. In het kader van afvallen dus ideaal!

@Lalage: bedankt voor link! Je man schrijft heel duidelijk, ook geschikt voor zo'n leek als mij :wink:

In het kader van afvallen: in 7 maanden tijd hier 15 kilo kwijt! ::)) Het liefst wil ik er nog 10, maar de komende maanden kan ik het ivm andere bezigheden het niet de prioriteit geven. Eerste doel is dus nu om die 15 kg eraf te houden, als ik volgend jaar terug ben uit het buitenland, gaat de overige 10 eraf.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”