Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 02 jan 2012 10:43

Waar blijven alle goede berichten hier? :D
Ik zit weer op mijn oude gewicht :D 10 kilo afgevallen nu. Eerst nog maar 1 te gaan, en dan zien we wel weer. Het gaat nu prima, ook oud en nieuw niks van oliebollen of snoepjes of koek gegeten, gewoon 3 maaltijden en een appel tussendoor ofzo. En als het echt niet meer gaat, dan stop ik gewoon met lijnen, want in principe zit ik weer keurig qua gewicht. Maar liever toch nog 3 eraf ofzo :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 02 jan 2012 11:21

Wat goed... =D>

Ik ga ook weer actief aan de slag, lekker (extra) veel bewegen en lekker (gezond) eten. 8)

Gretchen

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Gretchen » 02 jan 2012 14:41

Nou, ik had ook wel gedacht dat het op dit forum drukker zou zijn met alle goede voornemens... Maar ik ben ook van plan af te gaan vallen. In mei 2 bruiloften, dus dat moet toch een goede stimulans zijn? Ik hoop het, want afvallen is niet mijn hobby en het lukt mij altijd slecht. Een aantal jaar geleden wel 10 kilo afgevallen, maar helaas zit het er weer allemaal aan. Zit nu rond de 80 en wil naar rond de 70 kilo. 68 of 72 ofzo.
Succes allemaal!

Gebruikersavatar
Africa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 dec 2010 17:32
Locatie: Somewhere

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Africa » 03 jan 2012 08:37

Mijn goede voornemen is in ieder geval vaker sporten. Minstens 2x in de week hardlopen. :)
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6344
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 03 jan 2012 10:52

Aankomende woensdag begin ik weer met de WW. Ik wil ongeveer 10 kg afvallen, in ieder geval de 5 zwangerschapskilo's moeten eraf. Al ik 10 kg afval dan ben ik net zo zwaar als toen ik 18 was :D

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor juffiejuf » 03 jan 2012 11:04

Hier moeten er 7 zwangerschapskilo af komende tijd.... Ben gelijk na bevalling begonnen met niet snoepen maar wel normaal eten. Gaan we in het nieuwe jaar gewoon zo doorzetten!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6344
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 05 jan 2012 21:43

Gisteravond naar de eerste bijeenkomst van de WW geweest. Ik moest mij daar wegen en het viel mij toch wel wat tegen :oops: IN ieder geval vandaag met goede moed begonnen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor elvira (gast) » 06 jan 2012 10:19

Hier direct na kerst al begonnen met een dieet. Ik was na de geboorte op zich erg snel op mijn oude gewicht (7 weken na de geboorte, ws door de bv), maar nu ben ik (na de bv-periode) opeens weer een paar kilo zwaarder... weegschaal zei opeens 74 kg! :shock: (L. bouwde opeens heel snel de bv af, ik was er niet aan gewend niet meer alles te kunnen eten en toch op gewicht te blijven). Mijn dieet is vrij simpel: 's ochtends 3 boterhammen met mager beleg, 's middags soep met 1 boterham, 's avonds normaal avondeten. Ipv toetje een glas karnemelk.
Tussendoor: Water, groene thee, 1 banaan, magere yoghurt met appel en mandarijntjes.
Ik heb een of andere "Dinkelknabberflocken" gekocht, die eigenlijk helemaal niet lekker zijn, maar goed zijn voor de lekkere trek. (en aangezien ze toch niet zo lekker zijn, eet ik er ook maar een paar van :-& )
Ik ben inmiddels bij 74.... (kleine stapjes!)
Oja, ik moet van mezelf 1-2 x per week naar de sportschool...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 09 jan 2012 11:08

Ik heb er een poosje niets aan gedaan geen zin... Gelukkig bijna niets aangekomen (paar ons) Nu sinds afgelopen woensdag weer begonnen en het gaat echt super goed vanmorgen stond ik even op de weegschaal en hij gaf alweer -3.2 aan :shock: Het kost mij geen moeite om mijn menu aan te houden en gelukkig heb ik ook geen lekkere trek.

Voor half april wil ik tussen de 10/15 kilo kwijt want dan trouwen hele goede vrienden van ons.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor cornelia77 » 09 jan 2012 11:36

Ik haat afvallen!!!
Maar ik wil toch graag 8 tot 10 kilo afvallen. Op de een of andere manier doe ik iets niet goed. Ik val echt zo slecht af, terwijl ik dan toch het idee heb, dat ik best goed bezig ben. Maar goed, ik ga toch weer een poging wagen. En dan nu echt!

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Stip » 09 jan 2012 12:11

Ik sluit me bij cornelia aan, vind het ook echt niet leuk. Maar vanmo -2,5, dus dat stimuleert dan wel weer!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2012 12:38

Succes dames en heren... d:)b d:)b Zet hem op.



De batterijen van de weegschaal waren op.... nu net weer nieuwe gekocht. k Ben benieuwd. En dan ga ik weer even 3 maanden WW-en. k Heb er nu al zin in. En manlief doet gewoon lekker mee.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 09 jan 2012 12:52

cornelia77 schreef:Ik haat afvallen!!!
Maar ik wil toch graag 8 tot 10 kilo afvallen. Op de een of andere manier doe ik iets niet goed. Ik val echt zo slecht af, terwijl ik dan toch het idee heb, dat ik best goed bezig ben. Maar goed, ik ga toch weer een poging wagen. En dan nu echt!



Wat ik echt merk is dat ik het 100% moet willen anders lukt het niet al zeg je dan ik wil het echt die knop wil dan niet goed genoeg om.
Maar dat is misschien niet voor iedereen maar bij mij wel echt.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 09 jan 2012 16:25

Idd hier hetzelfde Liefie, als de knop niet helemaal omgaat, dan lukt het toch niet.
Zeker nu ik de broeken pas die ik wilde passen is het lastig. Maar die knop is toch nog steeds om, omdat ik perse die 67 op de weegschaal zien staan, liefst de 65. Dus dan lukt het best. Maar anders is het niks bij mij
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 09 jan 2012 20:10

Klopt, liefie! Hier werkt dat ook zo. Als ik maar 100 % gemotiveerd ben, gaat het als een trein. Ben ik 80% gemotiveerd, dan komt er niks van terecht.

Maarre, hier is de knop ook om: er moet minimaal 15 kg af! De weegschaal is ermee gestopt, dus ik weet niet hoeveel ik inmiddels ben afgevallen, maar volgens manlief is dat al een kilo of 2! Het begin is er dus, nu nog een paar maanden volhouden en een ander eetpatroon aanwennen! 'k Moet zeggen: het -zoveel mogelijk- E-nummervrij eten bemoeilijkt het aan de ene kant (soms 'mag' ik iets volgens het dieet, maar niet vanwege E-nummers), aan de andere kant helpt het ook - snoepen laat ik nu om 2 redenen: én om de E-nummers én om m'n dieet :mrgreen:! 'k Heb zelfs niet eens snoep in huis, dus kom ook niet in de verleiding!

liefie schreef:Voor half april wil ik tussen de 10/15 kilo kwijt want dan trouwen hele goede vrienden van ons.
Da's een mooi streven! Het enige nadeel lijkt me dat je pas kort voor de bruiloft kleren kunt kopen, anders loop je het risico dat ze slobberen.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten