Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Spons » 25 aug 2010 21:40

Ik ben nu ongeveer 2 weken bezig, en ben ongveer 1 kilo afgevallen, door niet te snoepen, koffie zonder suiker , etc.

Ga nog wel wat erbij doen, streefgewicht is 80 kilo dus nog 18 te gaan ofzo (ja ik ben in de vakantie aangekomen zag ik... )

en inderdaad leuk om te horen evelien (ik heb jou nooit zo hoog ingeschat qua gewicht ..)

sientje
Mineur
Mineur
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 jun 2008 12:53

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor sientje » 26 aug 2010 08:37

Marnix schreef:Hm, maar hoe komt dat er dan weer aan? Doe je een bepaald programma (lijnen en/of sporten) en stop je daar vervolgens weer mee? Er moet een reden zijn waardoor het weer terugkomt... en dus ook een manier om dat de volgende keer te voorkomen.


Tja dat zou ik ook wel eens willen weten.Ik weet dat ik een trage spijsvertering heb ,maar weet niet of dat er mee temaken heeft.
Ik heb sonja bakker gedaan en eerst bleef ik mooi op gewicht,maar toen ik stopte met sporten(had er geen zin meer in :oops: )kwamen de kilo's er weer aan.misschien ben ik toch ongemerkt meer gaan eten,enne.. de vakantie heeft er ook geen goed aan gedaan.... :roll:
En dus beginnen we weer overnieuw in de hoop dat het daarna wel goed gaat!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 26 aug 2010 08:42

Spons schreef:Ik ben nu ongeveer 2 weken bezig, en ben ongveer 1 kilo afgevallen, door niet te snoepen, koffie zonder suiker , etc.

Ga nog wel wat erbij doen, streefgewicht is 80 kilo dus nog 18 te gaan ofzo (ja ik ben in de vakantie aangekomen zag ik... )

en inderdaad leuk om te horen evelien (ik heb jou nooit zo hoog ingeschat qua gewicht ..)


dat zeggen heel veel mensen, geen idee of dat echt zo is hoor. Maar de laatste jaren ben ik in gewicht behoorlijk aangekomen. Dit omdat ik een relatie kreeg en toen normaal ben gaan eten. Toen ik op mezelf woonde at ik echt heel weinig (soms had ik geen geld om eten te kopen dus at ik een half pak biscuitjes als avond eten).

Het gaat hier echt goed. Ik weeg niks af. Eet veel fruit en groenten tussendoor op brood etc.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 26 aug 2010 08:47

Hier gaat het ook super stond net even op de weegschaal en was erg blij ten opzichte van maandag :D

Sterkte iedereen met afvallen!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Marnix » 26 aug 2010 12:47

sientje schreef:
Marnix schreef:Hm, maar hoe komt dat er dan weer aan? Doe je een bepaald programma (lijnen en/of sporten) en stop je daar vervolgens weer mee? Er moet een reden zijn waardoor het weer terugkomt... en dus ook een manier om dat de volgende keer te voorkomen.


Tja dat zou ik ook wel eens willen weten.Ik weet dat ik een trage spijsvertering heb ,maar weet niet of dat er mee temaken heeft.
Ik heb sonja bakker gedaan en eerst bleef ik mooi op gewicht,maar toen ik stopte met sporten(had er geen zin meer in :oops: )kwamen de kilo's er weer aan.misschien ben ik toch ongemerkt meer gaan eten,enne.. de vakantie heeft er ook geen goed aan gedaan.... :roll:
En dus beginnen we weer overnieuw in de hoop dat het daarna wel goed gaat!


Inderdaad. En ik blijf zelf wel een beetje van mening dat het gaat om je levensstijl. Een tijdje lijnen en sporten helpt wel om weer op gewicht te komen, maar als je dan weer naar je oude levensstijl teruggaat is het ook wel logisch dat het er weer aankomt. Hoe dat met eten zit kan je bekijken door bij te houden wat je eet en of dat teveel is... en wat sporten betreft, tja... beweging is gewoon belangrijk. Moet je helemaal niet mee stoppen :D Waarom had je er totaal geen zin meer in? Als je je sport totaal niet leuk vindt zou ik eens gaan zoeken naar een sport waar je plezier in hebt, in plaats van naar een sport waar je alleen heen gaat omdat het moet, omdat je af wil vallen. En anders, of daarbij, kijken naar meer functioneel bewegen. Vaker ergens met de fiets naartoe ipv met de auto, dat soort dingen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

sientje
Mineur
Mineur
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 jun 2008 12:53

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor sientje » 26 aug 2010 13:07

Ik ben gestopt met sporten omdat het teveel werd 2 avonden sporten 1 avond werken en manlief ook nog een avond weg plus wat daar nog zo hier en daar eens bij kwam.We zagen elkaar dus weinig en dat vonden we niet prettig.
Nu gaan alle kids naar school en kan ik overdag sporten en dat gaan we ook doen!!
Is ook nodig omdat mijn schouder en nekklachten weer terug zijn gekomen nu ik niet meer sport.
We gaan ervoor!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Marnix » 26 aug 2010 15:40

Heel goed! Succes!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
*J*
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:37
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor *J* » 26 aug 2010 16:01

Hier vanmorgen 3 ons en 2 centimeter eraf :)

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Spons » 26 aug 2010 16:43

morgenavond uit eten bij een collega van mijn vrouw, een surinaamse. Tsja dat wordt even zondigen , ze had de afspraak (Al gemaakt voor ons lijnen ) wat verzet deze week omdat ze dan wat meer tijd had om voor te bereiden...(nou dat belooft veel goeds !!! )

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2010 16:51

ik had een supermooie zwarte broek besteld bij wehkamp waar ik eigenlijk net niet inkon maar toch had bewaard en zie ik kan er in!!!!!!!!! :D ik heb m nu aan en hij zit geweldig :D :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

sientje
Mineur
Mineur
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 jun 2008 12:53

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor sientje » 26 aug 2010 17:49

Marnix schreef:Heel goed! Succes!


dank je!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2010 13:12

Gisteravond gezellig wezen eten met een vriendin, hebben best wel veel gegeten. Maar echt heel veel aangekomen ben ik niet (helemaal niet, sinds m'n weegdag) =D>

Het gaat dus de goede kant op.

Anne 80

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Anne 80 » 28 aug 2010 10:43

Bij mij gaat het ook weer goed!
Gisteravond een moorkop afgeslagen :D
Vanavond met een groepje uit eten. Ik ga echt mijn best doen!

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Spons » 28 aug 2010 16:15

ondanks het eten gisteren toch afgevallen , van 99kg naar 96,8 kg in 2 weken tijd, ik volg mijn eigen dieet :) (maar ga zometeen aan de shakes )

koffie zonder suiker , met poedermelk, water, af en toe sapje , s ochtends 1 boterham en s middags, avond eten normaal, voor de rest niet snoepen , geen vet etc !

Scheelt dat ik op mijn werk best veel energie verbrand !

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 28 aug 2010 16:18

goed van je Spons! Ga zo door!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten