Onbeantwoorde liefde

Moderators: Memmem, Moderafo's

BasH91
Verkenner
Verkenner

Onbeantwoorde liefde

Berichtdoor BasH91 » 13 jul 2024 21:55

Hoi iedereen,

laat ik eerst even mijn achtergrond kort uitleggen.
Mijn leven is nooit één groot geweest, niet een al te leuke jeugd, dit jaar iets te veel moeten meemaken. weet even niet wat ik met mijn leven aan moet op dit moment. oke, ik ben 10 jaar geleden uit de kast gekomen, iedereen in mijn omgeving weet dat ik op mannen val. nu, 10 jaar later ben ik smoor verliefd op iemand, een liefde die onbeantwoord blijft. Ben eerlijk tegen hem geweest en was blij dat hij het positief opvatte. Waar ik opluchting verwachte, bleef dat gevoel weg. integendeel, de pijn blijft. Op dit moment merk ik dat ik vast loop en niet weet wat ik met mijzelf of het leven aan moet. Ik zie een berg voor me die met geen mogelijkheid te beklimmen valt, ik heb de klimuitrusting naast mij neergegooid en blijf maar naar die berg staren.
Heeft iemand advies wat ik met deze gevoelens aan moet? ik ben bang dat dit een druppel is in de emmer die hem doet overlopen.
Sorry voor dit onsamenhangend verhaal.
Let earth and heavenly saints proclaim
The power and might of His great Name
Let us exalt on bended knee
Praise God, the Holy Trinity

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Re: Onbeantwoorde liefde

Berichtdoor Erik1960 » 14 jul 2024 11:09

Mijn advies: ga naar je huisarts, vertel hem/haar je verhaal en vraag om een doorverwijzing. Blijf er niet in je eentje mee lopen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 jul 2024 07:50

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 jul 2024 12:14

BasH91 schreef:Hoi iedereen,

Mijn leven is nooit één groot geweest, niet een al te leuke jeugd, dit jaar iets te veel moeten meemaken. weet even niet wat ik met mijn leven aan moet op dit moment. oke, ik ben 10 jaar geleden uit de kast gekomen, iedereen in mijn omgeving weet dat ik op mannen val. nu, 10 jaar later ben ik smoor verliefd op iemand, een liefde die onbeantwoord blijft. Ben eerlijk tegen hem geweest en was blij dat hij het positief opvatte. Waar ik opluchting verwachte, bleef dat gevoel weg. integendeel, de pijn blijft. Op dit moment merk ik dat ik vast loop en niet weet wat ik met mijzelf of het leven aan moet. Ik zie een berg voor me die met geen mogelijkheid te beklimmen valt, ik heb de klimuitrusting naast mij neergegooid en blijf maar naar die berg staren.
Heeft iemand advies wat ik met deze gevoelens aan moet? ik ben bang dat dit een druppel is in de emmer die hem doet overlopen.

Is inderdaad lastig als liefde onbeantwoord blijft. Het komt natuurlijk meer voor en het theoretische verhaal is dat er vast een keer iets anders moois voor in de plaats komt en dan gevoelens van verliefdheid ook wel weer verdwijnen maar op de korte termijn heb je daar ook niet zoveel aan plus dat he ook een opeenstapeling van zaken is. Toch kan het ook wel helpen om te beseffen, ik heb regelmatig dit soort verhalen gehoord van mensen die terugblikten op een moeilijke tijd waar ze wel uitgekomen waren. Die berg leek dan vaak vooraf niet te beklimmen maar als je stap voor stap gaat kan je ook zomaar opeens aan de top staan uitzicht hebben. En ja kijk of je dit met iemand kan bespreken, die kan meeleven en ook kan zeggen: Hop, niet bij de pakken neerzitten, klimuitrusting weer pakken en rustig vooruit, door naar de berg te staren kom je er niet over.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Huisje_op_de_hei
Mineur
Mineur

Berichtdoor Huisje_op_de_hei » 15 jul 2024 13:00

Ik hoop er later op terug te komen. Dat is zo onderhand een standaard gegeven bij mij :x . Ben het eerste bericht kwijt wat ik geschreven had. De zoveelste keer dat mij dat gebeurd. Misschien was het Gods Wil wel omdat ik anders hele domme dingen gezegd had?? Enfin... les nummer zoveel voor mij.. ga niet met de laptop buiten zitten want dan raak je de internetverbinding kwijt.

In het kort: het is heel verdrietig als je je gevoelens niet kunt of wilt uiten. Ik las in eerdere reacties van je dat je al wel een bepaald standpunt hebt t.o.v. het uiten van seksuele gevoelens met iemand van hetzelfde geslacht?
Want dan weet je waarschijnlijk al wel wat je wilt of moet doen.

Kan deze situatie misschien een verzoeking zijn voor je? Wat nu op je pad komt?

Ik weet ook niet zo goed wat ik met mijn leven aan moet maar dan kijk ik naar de omstandigheden die er op dat moment zijn en probeer ik die op te pakken.

Van Alie Hoek van Kooten heb ik trouwens geleerd dat verliefde gevoelens weer over gaan. Wat ik een troost vind. Dan krijg je het "houden van" wat ook een moeilijke opdracht kan zijn.

Veel sterkte en Zegen!! Ik hoop er van de week op terug te komen.

Yada
Mineur
Mineur

Berichtdoor Yada » 15 jul 2024 17:55

Wat een mooi lied heb je in onderschrift staan:
Let earth and heavenly saints proclaim
The power and might of His great Name
Let us exalt on bended knee
Praise God, the Holy Trinity

Je weet dat die drie-enige God waar je voor knielt ook elke seconde van je leven in Zijn hand heeft? Dat Hij alles regeert hè?
23 Want de stad doorgaande, en aanschouwende uw heiligdommen, heb ik ook een altaar gevonden op hetwelk een opschrift stond: DEN ONBEKENDEN GOD. Dezen dan, Dien gij niet kennende dient, verkondig ik ulieden.24 De God Die de wereld gemaakt heeft en alles wat daarin is, Deze zijnde een Heere des hemels en der aarde, woont niet in tempelen met handen gemaakt;25 En wordt ook van mensenhanden niet gediend als iets behoevende, alzo Hij Zelf allen het leven en den adem en alle dingen geeft;26 En heeft uit énen bloede het ganse geslacht der mensen gemaakt, om op den gehelen aardbodem te wonen, bescheiden hebbende de tijden tevoren geordineerd, en de bepalingen van hun woning;27 Opdat zij den Heere zouden zoeken, of zij Hem immers tasten en vinden mochten, hoewel Hij niet ver is van een iegelijk van ons.28 Want in Hem leven wij en bewegen ons en zijn wij; gelijk ook enigen van uw poëten gezegd hebben: Want wij zijn ook Zijn geslacht.29 Wij dan zijnde Gods geslacht, moeten niet menen dat de Godheid goud of zilver of steen gelijk is, welke door menselijke kunst en bedenking gesneden zijn.30 God dan de tijden der onwetendheid overgezien hebbende, verkondigt nu allen mensen alom dat zij zich bekeren;31 Daarom dat Hij een dag gesteld heeft, op welken Hij den aardbodem rechtvaardiglijk zal oordelen door een Man Dien Hij daartoe geordineerd heeft, verzekering daarvan doende aan allen, dewijl Hij Hem uit de doden opgewekt heeft.
In Hem leven wij en bewegen wij ons en zijn wij. Hij (ver)draagt ons. In je jeugd droeg Hij je. Toen je uit de kast kwam droeg Hij je. Hij zorgde voor je leven maar ook zorgde Hij ervoor dat al die niet leuke dingen op je pad kwamen. Waarom? Om je iets te leren. Om je te leren dat jij mens bent en geen God. Om je te leren dat je niet meer in het paradijs woont. Wat is er gebeurd? Ook kan Hij dingen op je pad brengen die pijn doen maar die er zijn om je voor erger te bewaren, om je te genezen... Of… wanneer je je verhard laat Hij je doorgaan op eigen gekozen wegen. Want Hij alleen weet wat écht goed voor jou is. Je mag Hem vragen om het je te leren. Waarom Heere? Hij zendt een Uitlegger. Één uit duizend...

Hij weet dat je verder en verder bij Hem vandaan zult raken als je een relatie aangaat die tegen Zijn goede scheppingsorde in gaat. Je verdrinkt in meer en meer chaos. Hij wil niet dat je het hier op deze aarde naar je zin hebt zonder Hem écht te kennen. Dat is Zijn liefde. Hij heeft geen lust in je dood. Hij wil dat je leeft. Dat is: gemeenschap met Hem hebben in Geest en Waarheid zodat je genoeg hebt aan Hem alleen. Hij wil dat je Zijn Zoon ziet en eert die Hij pijn heeft gedaan voor rebellen. Die Hij verbrijzeld en ook weer opgewekt heeft. Zodat je met Zijn Zoon zou trouwen. Hem zal liefhebben als je hoogste Liefde. Zodat je écht zult knielen voor Hem, de Gave van de Vader om Hem als Koning te laten regeren. BasH91, zijn er in jouw omgeving mensen/predikers die jou als een reine maagd aan één Man wensen voor te stellen? Namelijk aan Jezus, de Zoon van God. De rest lijkt te glimmen van beloften maar het is zo voorbij en maakt de leegheid alleen maar erger. Maar de Heere Jezus zegt:
Jezus antwoordde en zeide tot haar: Eenieder die van dit water drinkt, zal wederom dorsten; Maar zo wie gedronken zal hebben van het water dat Ik hem geven zal, dien zal in eeuwigheid niet dorsten; maar het water dat Ik hem zal geven, zal in hem worden een fontein van water, springende tot in het eeuwige leven.
..En wij hebben het profetische Woord, dat zeer vast is, en gij doet wel dat gij daarop acht hebt, als op een licht schijnende in een duistere plaats..

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 17 jul 2024 12:43

In het kader van dit topic erger ik me groen en geel aan het antwoord op deze vraag https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/31122/ongeoorloofd-hertrouwen-versus-homorelatie/

De beantwoorder erkent eerst dat de kerk homo’s in de kou laat staan (meten met 2 maten), maar doet daar vervolgens zelf aan mee.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Yada
Mineur
Mineur

Berichtdoor Yada » 17 jul 2024 21:23

Erik1960 schreef:In het kader van dit topic erger ik me groen en geel aan het antwoord op deze vraag https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/31122/ongeoorloofd-hertrouwen-versus-homorelatie/

De beantwoorder erkent eerst dat de kerk homo’s in de kou laat staan (meten met 2 maten), maar doet daar vervolgens zelf aan mee.
En hoe doet hij daar aan mee volgens jou?

Ik lees er een aardig nuchter en wakend antwoord dat gebaseerd is op het Woord dat eeuwig blijft. Een antwoord gericht aan iedereen. Zonder aanziens des persoons zegmaar.
..En wij hebben het profetische Woord, dat zeer vast is, en gij doet wel dat gij daarop acht hebt, als op een licht schijnende in een duistere plaats..

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 18 jul 2024 06:26

Yada schreef:En hoe doet hij daar aan mee volgens jou?

Door het meten met twee maten te verklaren met de kerkelijke onmacht van al 21 eeuwen oud om tot een eenduidig standpunt te komen. En ook door te stellen dat er meningsverschillen zijn m.b.t. opvattingen over tweede huwelijken. Daarbij ‘vergetend’ te melden dat ook ten aanzien van homosexualiteit verschillen van opvattingen bestaan.

Yada
Mineur
Mineur

Berichtdoor Yada » 18 jul 2024 08:30

Erik1960 schreef:Door het meten met twee maten te verklaren met de kerkelijke onmacht van al 21 eeuwen oud om tot een eenduidig standpunt te komen. En ook door te stellen dat er meningsverschillen zijn m.b.t. opvattingen over tweede huwelijken. Daarbij ‘vergetend’ te melden dat ook ten aanzien van homosexualiteit verschillen van opvattingen bestaan.
Maar er zit een verschil in hoe opvattingen tot stand komen. Verschil in manier van lezen van het Woord. En daarbij legt Bakker juist uit dat die verschillende opvattingen niet gelijkwaardig ‘verschillende opvattingen’ zijn, zoals jij ons nu wilt laten geloven. Er zit een zeer diepe laag achter. Hij 'vergeet' niet de (jonge) verschillende meningen over homoseksualiteit. Daar geeft hij juist antwoord op. Namelijk door te wijzen naar de zeer heldere orde die onze Maker gegeven heeft. We moeten terug... Ja, al 21 eeuwen twisten en discussiëren over wat mag en wat niet mag. Wat zeg je? 21 eeuwen? Volgens mij al veel langer... Maar de Heere Jezus brengt het terug tot de kern: “Het is alzo niet geweest… maar om de hardheid van jullie harten… “ Dat ligt er ook achter vraagtekens zetten, discussiëren, grenzen opzoeken. Onbuigzaamheid.

In het laatste en belangrijkste deel merkt Bakker iets op dat voor alle mensen geldt. Een vermaning voor alle mensen zonder aanziens des persoons. Want we zijn tenslotte allemaal: mens. Schepsel, uit het stof van de aarde gemaakt, door onze Pottenbakker. Wij maken tegenwoordig graag chaotisch veel onderscheid maar we moeten terug naar dat heldere en eenvoudige. Naar de goede wil en het recht van God. Eenvoudig: de Heere heeft ons als 'mens' geschapen. En de rechtvaardige eis/liniaal voor ieder mens blijft de eis van Adam en Eva vóór de val. Blijf zo en je zult leven. Zo zul je gelukkig zijn. Geschapen in het Hoofd. Geschapen naar 'Ons Beeld'. Kijk eens naar Christus, Hij is de Liniaal, het Begin der schepping Gods, het Afschijnsel van Gods heerlijkheid, het uitgedrukte Beeld van Zijn Zelfstandigheid en het Aangezicht van de Vader. Zijn wil gelijk aan de wil van Zijn Vader. In harmonie.

Onze wil was in het paradijs (en dat paradijs zoeken we toch?) gelijk aan Zijn wil. In de val wilden we als God zijn. Zelf bepalen wat goed en kwaad is. Daarom heeft hij het over 'een leeg briefje inleveren'. Dat betekent: Niet meer zelf willen bepalen wat goed of fout is voor jou. Maar erkennen dat Hij alleen God is en dat Hij bepaald en weet wat goed en kwaad is. Je laten gezeggen. Dit geldt dus voor alle mensen persoonlijk. Ook voor mensen die een andere opvatting hebben over hertrouwen na scheiden of voor mensen die zich anders voelen. Hier worden we allemaal samengebracht en kan niemand meer naar een ander wijzen. “Hunnie doen het verkeerd…” “Gullie doe gemeen tegen mij…”

Zie op Hem! Dan gaat onze mond dicht met ons denken over ons geluk. ‘Ik kan niet...', 'ik moet...', 'ik denk...'. De Heere Jezus is de tweede Adam. Hij bleef als Mens single. Om de vreugde Die Hem was voorgesteld. Straks zal Hij Zijn bruid uit alle volken aan Zijn Vader voor te stellen. Maar Hij was écht Mens. Als er hier op aarde één Mens, vreemd, onbegrepen, veracht en eenzaam geweest moet zijn is Hij het wel. Toch was Hij niet eenzaam: “Mijn Vader is altijd met Mij.” Tot dat ene eeuwige ogenblik dat Hij écht helemaal alleen doorworstelde. Zodat Zijn bruid, die niet zelf streed, de buit van het overwonnen land in de handen kon laten vallen. Tóch was Hij de gelukkigste Mens ondanks dat Hij single was. Ondanks dat Hij onbegrepen was. Want Zijn wil was tevreden met de wil van Zijn Vader. Ons leven hier op aarde is maar zo kort. Net zolang als dat onze hand breed/dik is. Ons denken over liefde, geluk, doel van het leven is zo gericht op de korte termijn en zo ver afgeweken van Zijn denken daarover. Ons denken over mens zijn is door de eeuwen heen verder en verder afgeweken van Zijn bedoeling. Je moet verzoend worden met je Pottenbakker. Wat jij gebroken hebt moet Hem terugbetaald worden. Daarom heeft Hij Zijn Eigen Zoon gegeven. Om verbroken te worden en om op te staan. Dan zul je niet meer voor jezelf leven. Dan weet je wat leven en dood is. Dan weet je dat je vlees vijandschap is tegen God en zich niet onderwerpt aan Hem. Maar als je door Hem geheiligd wordt dan zul je weten dat je door Zijn Geest weer met Hem in het paradijs mag zijn. Maar je vlees mag niet terug naar het paradijs. Dan is het geen vrede, geen paradijs meer. (Romeinen 5-8 en Hebreeën 2).

Zie je trouwens wat Jezus geloofde over de schepping? En over het huwelijk? Hij geloofde Genesis 1 letterlijk. En dat een huwelijk bestaat uit: man en vrouw. Zou ons geloof niet gelijk moeten zijn aan het geloof van de Heere Jezus om gelukkig te zijn? Hij heeft ons God verklaard.
“Doch Hij antwoordende zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij hen gemaakt heeft man en vrouw? En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot één vlees zijn? Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar één vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.”

En wat ook veelzeggend is... Moet je eens kijken hoe Zijn leerlingen beefden na Zijn onderwijs over het huwelijk en scheiden. “Als het er dan zo voorstaat…” Het is dus niet iets vanzelfsprekends of iets waar je recht op hebt.
Zijn discipelen zeiden tot Hem: Indien de zaak des mensen met de vrouw alzo staat, zo is het niet oorbaar te trouwen. Doch Hij zeide tot hen: Allen vatten dit woord niet, maar dien het gegeven is. Want er zijn gesnedenen die uit moeders lijf alzo geboren zijn; en er zijn gesnedenen die van de mensen gesneden zijn; en er zijn gesnedenen die zichzelven gesneden hebben om het Koninkrijk der hemelen. Die dit vatten kan, vatte het.
Wat me verder opvalt is dat Hij het daarna over de kinderen gaat hebben...
Laatst gewijzigd door Yada op 18 jul 2024 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 18 jul 2024 10:18

Nee Yada, er is geen verschil in hoe die opvattingen tot stand komen. Die opvattingen komen allemaal tot stand na bestudering van de Bijbelse boodschap. Ik vind het daarom echt een doekje voor het bloeden om het meten met twee maten op die manier te verontschuldigen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2024 11:02

Erik1960 schreef:Nee Yada, er is geen verschil in hoe die opvattingen tot stand komen. Die opvattingen komen allemaal tot stand na bestudering van de Bijbelse boodschap. Ik vind het daarom echt een doekje voor het bloeden om het meten met twee maten op die manier te verontschuldigen.

Daarin heb je wel gelijk, maar ik snap de andere kant van het verhaal ook wel weer een beetje. Probleem is dat, of mensen het willen of niet, ze toch wel een beetje gekleurd zijn door opvoeding, cultuur, wat men gewend en zo ook de Bijbel vaak leest. Vanuit die optiek is het wel begrijpelijk dat iemand vindt dat de situaties niet gelijkwaardig zijn, met name omdat dat in onze cultuur niet het geval is / was. Het ene is al lange tijd normaal, het andere niet. Zelfs in de tijd van de Bijbel was dat al enigszins zo Tegelijkertijd helemaal met je eens dat we moeten proberen objectief te kijken naar wat er staat. Maar volgens mij is dat de hoofdreden dat mensen bij hertrouwen snel zeggen: "Het zijn ingewikkelde teksten die verschillend uit te leggen zijn" en bij teksten over homoseksualiteit niet. Terwijl als je objectief kijkt, die teksten doorgaans ongeveer altijd in de context staat van sodomie, orgies, seks vanuit lust etcetera, omdat daar dit soort dingen redelijk in het openbaar gebeurden en je daar ook nog wel het een en ander van kan zeggen. Maar goed we dwalen misschien een beetje af.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 18 jul 2024 11:16

Marnix schreef:Daarin heb je wel gelijk, maar ik snap de andere kant van het verhaal ook wel weer een beetje.

Ik snap het verhaal van de andere kant ook wel een beetje. Het hemd is nog altijd nader dan de rok. Dus we debatteren ons al 21 eeuwen suf om de hetero-meerderheid zoveel mogelijk te faciliteren, maar de homo-minderheid sturen we het bos in met 'tja, helaas de kerk meet met twee maten, hartelijk dank voor uw begrip.'
Ik chargeer natuurlijk, maar dat is wel in essentie hoe ik er naar kijk. Ik heb van nabij meegemaakt tot welke verkniptheid dat leidt en geleid heeft, dat speelt wellicht ook een rol.

En inderdaad, we zijn ernstig afgedwaald van de vraag van BasH91, mijn verontschuldigingen daarvoor.

Yada
Mineur
Mineur

Berichtdoor Yada » 18 jul 2024 12:29

Toch wel handig zulke lange reacties. Als ze dan niet gelezen of genegeerd worden dan kun je gewoon een deel opnieuw citeren.

Zie je trouwens wat Jezus geloofde over de schepping? En over het huwelijk? Hij geloofde Genesis 1 letterlijk. En dat een huwelijk bestaat uit: man en vrouw. Zou ons geloof niet gelijk moeten zijn aan het geloof van de Heere Jezus om gelukkig te zijn? Hij heeft ons God verklaard.
“Doch Hij antwoordende zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij hen gemaakt heeft man en vrouw? En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot één vlees zijn? Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar één vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.”

En wat ook veelzeggend is... Moet je eens kijken hoe Zijn leerlingen beefden na Zijn onderwijs over het huwelijk en scheiden. “Als het er dan zo voorstaat…” Het is dus niet iets vanzelfsprekends of iets waar je recht op hebt.
Zijn discipelen zeiden tot Hem: Indien de zaak des mensen met de vrouw alzo staat, zo is het niet oorbaar te trouwen. Doch Hij zeide tot hen: Allen vatten dit woord niet, maar dien het gegeven is. Want er zijn gesnedenen die uit moeders lijf alzo geboren zijn; en er zijn gesnedenen die van de mensen gesneden zijn; en er zijn gesnedenen die zichzelven gesneden hebben om het Koninkrijk der hemelen. Die dit vatten kan, vatte het.

Wat me verder opvalt is dat Hij het daarna over de kinderen gaat hebben...

Daarom gaat Bakker terug… voor iedereen… lege briefjes…

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 18 jul 2024 12:41

Yada schreef:Toch wel handig zulke lange reacties. Als ze dan niet gelezen of genegeerd worden dan kun je gewoon een deel opnieuw citeren.

Het strooien met zelfgekozen teksten uit de Bijbel draagt alleen maar bij aan het meten met 2 maten waarvan ds. Bakker zegt dat de kerk daarmee homo's tekort doet.

Terug naar “Relaties”