Bekeerde incestpleger

Moderators: Memmem, Moderafo's

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 379
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Bekeerde incestpleger

Berichtdoor tulp » 10 jan 2022 13:41

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/29 ... estpleger/

In de vragenrubriek is de mogelijkheid tot reageren op deze vraag uitgezet, merkte ik na het typen van een reactie.
Daarom plaats ik hem hier:

Beste vraagsteller,
Wat ik me vooral afvraag bij het lezen van je vraag is: hoe weet je zo zeker dat de incestpleger bekeerd is? Kan het zijn dat hij dat zélf zegt en dat hij daarin geloofd wordt?
Weet je wel zeker dat de Heere hem ook als bekeerd ziet?
Uiteindelijk gaat het niet om wat mensen van zichzelf zeggen of wat de dominee vindt. Uiteindelijk gaat het om wat de Heere ervan vindt, Hij ziet het hart aan.
Het kan zijn dat de incestpleger zijn foute gedrag heel diep weggestopt heeft, bijvoorbeeld omdat hij niet kan leven met die kant van zichzelf. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de Heere niet gezien heeft wat er gebeurd is.
We kunnen onszelf en elkaar voor de gek houden maar laat het een troost voor je zijn dat we de Heere niet voor de gek kunnen houden.
Hoe het zit met die bekering is een zaak tussen de incestpleger en de Heere, daar hoeven wij niks van te vinden.
Voor jouzelf denk ik: ga in therapie. Praat over wat je aangedaan is want incest vertroebelt heel veel. Ook in je geloofsleven. Gelukkig geldt voor jou ook dat de Heere heeft gezien wat je aangedaan is en hoeveel invloed dat nog steeds heeft op je denken en voelen. Hij begrijpt dat als geen ander.
Ga ermee aan de slag, het kan echt veel beter worden!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Bekeerde incestpleger

Berichtdoor Memmem » 10 jan 2022 16:02

Het is niet de bedoeling als reactiemogelijkheid is uitgeschakeld op het forum te gaan reageren. Ik zet dit topic daarom op slot


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron