Mijn zoon is homo

Moderators: Memmem, Moderafo's

waxinelichtje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2019 21:46

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor waxinelichtje » 19 okt 2023 15:41

Bijbels argument: God heeft man en vrouw voor elkaar geschapen

Daardoor kan ons kind de keuze van broer niet accepteren

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Erik1960 » 19 okt 2023 18:03

waxinelichtje schreef:Bijbels argument: God heeft man en vrouw voor elkaar geschapen

Daardoor kan ons kind de keuze van broer niet accepteren
Ik realiseer me dat ik makkelijk praten heb, maar als hij/zij zo goed weet hoe het hoort dan zou hij/zij toch ook moeten weten dat a) broer geen verantwoordelijkheid aan hem/haar verschuldigd is en b) dat je je gewoon te gedragen hebt op een verjaardagsbijeenkomst.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Pcrtje » 19 okt 2023 18:23

Hoe oud zijn beide broers?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 966
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Jesaja40 » 19 okt 2023 18:25

waxinelichtje houdt ons voor:

Met de zoon gaat het goed, met ons ook. Het is en blijft toch altijd wat lastig voor ons als ouders. Een van onze andere kinderen kan er absoluut niet mee om gaan dat broer homo is. Tot op het hatelijke, dat is ontzettend moeilijk. Bijv. met mijn verjaardag een etentje, wat gezellig had moeten zijn en in ruzie is geëscaleerd


Beste waxinelichtje,

Blijf de nestwarmte doorgeven ook als er een veranderende en een nieuwe situatie ontstaat. Ik kan heel goed begrijpen dat binnen het gezin een dissident is. Dat is beslist niet nieuw nu hij openlijk ervoor uitkomt dat hij anders is. Hij deelde voorheen voor de volle 100% mee in jullie gezinsleven. Ineens heeft men een heel andere kijk gekregen naar hun broer. Zij moeten er helemaal aan wennen en voor hen is het een schokgolf die door het gezin gaat. Het geijkte patroon wordt doorbroken. Maar is dat werkelijk zo? Het was er al lang en komt nu, naar buiten. Dat zal niet zomaar gegaan zijn. Jullie als ouders spreken een wederzijds vertrouwen uit naar jullie zoon en aanvaarden hem ook, waarvan ik ook vermoed een diepe snik en toch de armen om hem heen slaan.

Eerder denk ik dat als hij een levenspartner ontmoet dat een ander gezinslid dat niet zag aankomen. Hij zou liever gezien hebben dat er een schoonzus bij zou komen. Die verwachting is doorbroken en is een streep door de rekening in de visie van het andere kind dat het even niet zit zitten.

Een ding is zeker: dit kind is een geschenk geweest van de Eeuwige. Hij voegde deze zoon toe aan uw gezin. Is de liefde vanaf het eerste moment veranderd? Ik denk van niet. Laat het vooral aan uw zoon merken en leef hem voor om zijn leven in oprechtheid voort te zetten. De Eeuwige heeft zich niet vergist en ziet ook in liefde naar uw kind.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

19500
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2023 09:16

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor 19500 » 09 dec 2023 10:15

sterkte met het feit dat je zoon homo is
ik zal voor hem bidden
Petra

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4553
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor naamloos » 09 dec 2023 14:31

19500 schreef:sterkte met het feit dat je zoon homo is
ik zal voor hem bidden
Petra


Pffftt, ik zal voor jou bidden!!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2023 16:23

naamloos schreef:Pffftt, ik zal voor jou bidden!!


Mooi dat iedereen elkaar zo in zijn / haar gebeden gedenkt :roll: :lol:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

BasH91
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 aug 2023 18:32

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor BasH91 » 09 dec 2023 16:54

ik ben zelf homo waarbij Ik heb een aantal dingen heb geleerd,
1. je kiest er niet voor, iedereen die dat beweert heeft er, naar mijn bescheiden mening, geen verstand van.
2. de meeste weten het al aan het begin van de pubertijd dat ze op het zelfde geslacht vallen en duurt het vaak jaren voor ze het vertellen, zeker in bevindelijke christelijke kring.
3. weg tot zelfacceptatie is vaak lang en ingewikkeld. toen ik uit de kast kwam wilde ik maar een ding. een luisterend oor. geen ouders die op dat moment zelfmedelijden hebben. tuurlijk mag je even schrikken, maar herpak jezelf en luister vooral, en wees er voor diegene. regels wat je als ouder wel of niet wilt/achter staat, dat komt later wel. hij heeft weken, maanden tegen dit gesprek opgezien.
4. voor mensen die het weigeren het te accepteren en zo iemand niet willen spreken, iets met een balk en splinter :wink:

ik kan er nog veel meer overzeggen als het moet. maar dit vind ik belangrijke punten.

(en stop ermee om het 7e gebod uit te vergroten, ook in een andere context).
Let earth and heavenly saints proclaim
The power and might of His great Name
Let us exalt on bended knee
Praise God, the Holy Trinity

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Pcrtje » 09 dec 2023 18:33

Marnix schreef:sterkte met het feit dat je zoon homo is
ik zal voor hem bidden
Marnix schreef:Pffftt, ik zal voor jou bidden!!
Marnix schreef:Mooi dat iedereen elkaar zo in zijn / haar gebeden gedenkt :roll: :lol:
=D>
"Een libelle zweeft over het water..."


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 73 gasten