Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor hans0166 » 27 mei 2021 06:28

BladeStraight schreef:niet alleen is het advies van de dominee hier totaal overdreven en zonder enige nuance of begrip, hij gaat ook volledig voorbij aan het feit dat de man in kwestie overspannen is.


bij vele vragen is een predikant ook niet helemaal de juiste persoon om antwoorden te geven, de vragen liggen niet op theologisch vlak.
Ook de vrij vaak voorkomende vragen van "mag dit" mag dat" zouden vaker beter door een psycholoog beantwoord kunnen worden, Het is beter de oorzaak weg te nemen hoe het komt dat mensen zo opgevoed zijn dat ze niet meer zelf na durven denken.

Dat mannen ontembare sexbeluste wezens zijn weten we zo ondertussen wel :) ... wie dat beeld ooit de wereld ingeholpen heeft ...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor ajl » 27 mei 2021 08:53

Toch is het, het zwemmen daargelaten, ook weer niet zo'n hele vreemde vraag. Voor het zwemmen zou je ook wat anders in kunnen vullen; wandelen, sporten, borrelen, naar de sauna, structureel samen overwerken, naar een reünie met vervolg contacten etc.
Ik ken inmiddels meerdere stellen die frequent ook los van elkaar wat gingen doen met iemand van de andere sekse ( eigenlijk alle voorgaande voorbeelden) en uiteindelijk mondde het uit in overspel. Overspel zit niet in het wandelen, zwemmen etc en ook niet alleen in de fysieke daad. Daar gaat een heel proces aan vooraf.

Je kan je afvragen of dit voor iemand die overspannen is een juiste keuze is. Daargelaten dat wij de reden van overspannenheid/burn out hier niet kennen. Indien de relatie onderliggend een rol kan spelen, er emotioneel en/of fysiek een vervreemding is van eigen partner, zou ik het zeer zeker niet doen. Wellicht is het juist een idee om met eigen partner te gaan zwemmen.

Ik ken iemand die qua geloofsleven een enorme opleving/groei doormaakte en dit met name deelde met een vrouw ( niet zijn partner) in de gemeente waar hij zat. Zij spraken wekelijks hierover. Zijn vrouw zat in een andere fase van haar geloof. Op een gegeven moment werd hij gewaarschuwd door een oudste in zijn gemeente. De stap van emotioneel/geestelijk dingen delen naar fysiek dingen delen, kan soms heel klein zijn. Daar heeft hij over nagedacht en heeft inderdaad afstand genomen van deze vrouw.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor Marnix » 27 mei 2021 09:29

ajl schreef:Toch is het, het zwemmen daargelaten, ook weer niet zo'n hele vreemde vraag. Voor het zwemmen zou je ook wat anders in kunnen vullen; wandelen, sporten, borrelen, naar de sauna, structureel samen overwerken, naar een reünie met vervolg contacten etc.
Ik ken inmiddels meerdere stellen die frequent ook los van elkaar wat gingen doen met iemand van de andere sekse ( eigenlijk alle voorgaande voorbeelden) en uiteindelijk mondde het uit in overspel. Overspel zit niet in het wandelen, zwemmen etc en ook niet alleen in de fysieke daad. Daar gaat een heel proces aan vooraf.


Er zijn natuurlijk voorbeelden van vreemdgaan / overspel en daar gaat doorgaans inderdaad een heel proces aan vooraf. Van elkaar niet begrijpen, ontevreden zijn, gebrek aan communicatie, liefde. Dat wil soms zorgen dat een relatie stopt of dat iemand vreemdgaat. Maar volgens mij staat het doen van dingen daar los van. Ik mijn omgeving is het heel normaal dat mannen en vrouwen dingen samen doen en ik ken geen voorbeelden waar dat zorgt voor overspel, een relatiebreuk of wat dan ook.

Daarnaast is de vraag wel vreemd omdat er wordt gesteld: Satan wil huwelijken kapot maken dus....... Vul maar in. Je kan ook zeggen: Je mag niet meer naar de winkel gaan of op straat gaan lopen want daar lopen mensen van het andere geslacht. En de satan wil je relatie kapot maken dus dat moet wel misgaan he. Maar blijkbaar is samen wat gaan doen en al helemaal zwemmen volgens sommigen een bijna onweerstaanbare verleiding en dat slaat echt nergens op. Of misschien wordt dat het juist zo omdat er zo verkrampt mee wordt omgegaan. Ik zwem vaak genoeg om te weten dat dat weinig met verleiding te maken heeft.

En als laatste is de vraag vreemd omdat een van de reden is dat "er over wordt gepraat" (misschien zit daar wel een probleem) en de vrouw van die man het goed vindt dus waar bemoeit de rest zich mee. Het is vooral de bemoeizucht van de vraagsteller en de omgeving die hier het probleem zijn.

Je kan je afvragen of dit voor iemand die overspannen is een juiste keuze is. Daargelaten dat wij de reden van overspannenheid/burn out hier niet kennen. Indien de relatie onderliggend een rol kan spelen, er emotioneel en/of fysiek een vervreemding is van eigen partner, zou ik het zeer zeker niet doen. Wellicht is het juist een idee om met eigen partner te gaan zwemmen.


Ook daarom is de vraag niet echt geschikt voor een predikant maar goed, er zijn vanuit de vraag geen redenen om aan te nemen dat de overspannenheid met hun relatie te maken heeft. Meestal is overspannenheid werkgerelateerd. Samen zwemmen is leuk maar met kinderen, verschillende werkdagen etc niet altijd even praktisch. Dus als die man wil zwemmen en iemand wil wel mee is dat prima. Mijn punt is vooral dat je elkaar hierin moet kunnen / durven vertrouwen als je een goede relatie hebt samen. Ik zou me echt totaal geen zorgen maken als mijn vrouw besluit om wekelijks baantjes te gaan trekken met een vriend van me en zo zou het volgens mij in een gezonde relatie moeten zijn.

Ik ken iemand die qua geloofsleven een enorme opleving/groei doormaakte en dit met name deelde met een vrouw ( niet zijn partner) in de gemeente waar hij zat. Zij spraken wekelijks hierover. Zijn vrouw zat in een andere fase van haar geloof. Op een gegeven moment werd hij gewaarschuwd door een oudste in zijn gemeente. De stap van emotioneel/geestelijk dingen delen naar fysiek dingen delen, kan soms heel klein zijn. Daar heeft hij over nagedacht en heeft inderdaad afstand genomen van deze vrouw.


In pastoraal opzicht kan het wel een iets ander verhaal zijn ja.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor ajl » 27 mei 2021 09:47

Marnix schreef:Er zijn natuurlijk voorbeelden van vreemdgaan / overspel en daar gaat doorgaans inderdaad een heel proces aan vooraf. Van elkaar niet begrijpen, ontevreden zijn, gebrek aan communicatie, liefde. Dat wil soms zorgen dat een relatie stopt of dat iemand vreemdgaat. Maar volgens mij staat het doen van dingen daar los van. Ik mijn omgeving is het heel normaal dat mannen en vrouwen dingen samen doen en ik ken geen voorbeelden waar dat zorgt voor overspel, een relatiebreuk of wat dan ook.

.



Ik ben ook niet mordicus tegen dat mannen en vrouwen dingen samen doen en als je het mij 10 jaar geleden had gevraagd had ik het belachelijk gevonden om het niet te doen. Ik bemerk echter nu ik 'ouder 'ben en veel stellen om mij heen ongeveer 20-25 jaar samen zijn dat er veel huwelijken relaties hierop knappen. Kinderen in de tienerleeftijd, meer tijd en ruimte om dingen apart van elkaar te doen, Hierdoor meer langs elkaar leven en zo langzamerhand groei je uit elkaar. Dat heeft mij/ons extra waakzaam gemaakt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor Marnix » 27 mei 2021 10:01

ajl schreef:Ik ben ook niet mordicus tegen dat mannen en vrouwen dingen samen doen en als je het mij 10 jaar geleden had gevraagd had ik het belachelijk gevonden om het niet te doen. Ik bemerk echter nu ik 'ouder 'ben en veel stellen om mij heen ongeveer 20-25 jaar samen zijn dat er veel huwelijken relaties hierop knappen. Kinderen in de tienerleeftijd, meer tijd en ruimte om dingen apart van elkaar te doen, Hierdoor meer langs elkaar leven en zo langzamerhand groei je uit elkaar. Dat heeft mij/ons extra waakzaam gemaakt.


Dat snap ik wel. Je hebt een relatie en daar moet je in investeren. Liefde is een werkwoord. Elkaar vertrouwen en dan ook vrij durven laten is wel gekoppeld aan het hebben van een goede relatie. En dus ook aan het geregeld WEL dingen samen doen. Als je elkaar altijd vrijlaat en nooit meer dingen samen doet is een relatie niet gezond en moet je daar aan werken. En wat je in de praktijk vaak ziet is dat dat niet gebeurt. Er komen kinderen en die groeien op, de vlinders zijn inmiddels al lang verdwenen, beiden zijn druk met hun eigen dingen dus mensen gaan langs elkaar leven, tussen de lakens gebeurt er ook niet meer zoveel. Van geliefden veranderen mensen langzaam in huisgenoten en dan komt er vanzelf een moment dat anderen interessanter worden dan je partner. Wat je dan doet, of het nou zwemmen, winkelen, wat drinken en een pastoraal gesprek voeren is is dan niet zo van belang....

Een van de dingen die heel belangrijk is is om naast elkaar af en toe vrij te laten, juist ook af en toe dingen samen te gaan doen. Regel oppas voor de kinderen, niet omdat je beiden een andere vergadering of afspraak hebt, maar om samen een avond of een weekend weg te gaan. Wees eerlijk en open naar elkaar. Als je een goede relatie hebt waarin liefde de grondslag is, kan je elkaar ook moeiteloos vrij laten en vertrouwen. Echte liefde sluit angst uit dus argwaan is vaak juist het gevolg van gebrek aan echte liefde.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 379
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor tulp » 27 mei 2021 15:13

De vraag vind ik iets treurigs hebben (Moet ik hem ernstig waarschuwen en Satan die rond gaat als een briesende leeuw, en het antwoord vind ik bot en kort door de bocht.

En toch... en toch... denk ik niet dat het wijs is van die zwager.
Er zijn weinig mensen die besluiten: laat ik eens vreemd gaan. De meesten overkomt het.
In dat kader denk ik: regeren is vooruit zien.
Er zijn een hoop mensen die prima een vriendschap met iemand van het andere geslacht kunnen hebben maar er zijn er ook een hoop die dat prima kunnen en dan toch ontspoort het ergens.

Er zijn een hoop mensen met een goede. stevige relatie maar er zijn ook een hoop mensen die er van overtuigd zijn dat ze een goede, stevige relatie hebben en gaandeweg ontdekken dat ze toch een en ander missen bij hun partner, wat ze in de vriendschap wel krijgen of kunnen delen.
Dan wordt het moeilijk om de geest terug in de fles te krijgen.

In dat kader zou ik in zijn algemeenheid zeggen: begin er niet aan. Het kan best goed gaan maar ik zou het risico niet lopen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor Marnix » 27 mei 2021 19:38

tulp schreef:De vraag vind ik iets treurigs hebben (Moet ik hem ernstig waarschuwen en Satan die rond gaat als een briesende leeuw, en het antwoord vind ik bot en kort door de bocht.

En toch... en toch... denk ik niet dat het wijs is van die zwager.
Er zijn weinig mensen die besluiten: laat ik eens vreemd gaan. De meesten overkomt het.
In dat kader denk ik: regeren is vooruit zien.
Er zijn een hoop mensen die prima een vriendschap met iemand van het andere geslacht kunnen hebben maar er zijn er ook een hoop die dat prima kunnen en dan toch ontspoort het ergens.

Er zijn een hoop mensen met een goede. stevige relatie maar er zijn ook een hoop mensen die er van overtuigd zijn dat ze een goede, stevige relatie hebben en gaandeweg ontdekken dat ze toch een en ander missen bij hun partner, wat ze in de vriendschap wel krijgen of kunnen delen.
Dan wordt het moeilijk om de geest terug in de fles te krijgen.

In dat kader zou ik in zijn algemeenheid zeggen: begin er niet aan. Het kan best goed gaan maar ik zou het risico niet lopen.


Maar moet je dan maar ieder contact vermijden? Dit klinkt toch een beetje als “de meeste alcoholverslavingen beginnen gewoon met een biertje dus je kan beter helemaal niet meer drinken”. Of “ik ken mensen die een heftig ongeluk hebben gehad dus begin maar helemaal niet aan autorijden, dan loop je ook geen risico dat het misgaat. Ik ken zoveel gevallen waarbij het wel goed gaat en ik vind het ook heel waardevol om niet alleen vrienden te hebben maar ook vriendinnen, dat voegt echt wel een hoop toe. De vraag is dan dus of je jezelf maar op moet sluiten en elk “risico” moet vermijden omdat er heel sporadisch mensen zijn met toch al niet zo’n goede relatie de besluiten om dan maar met een ander in zee te gaan? Die beslissing maak je dan toch nog steeds samen? En weegt het op tegen hoe je jezelf beperkt?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor MoesTuin » 27 mei 2021 21:20

Ik lees best wel wat krampachtigheid in deze in verschillende reacties.
Hoe komt dat toch?
Waar komt dat toch vandaan?

Want hoe krampachtiger je hier over gaat doen....tja....dan snap ik wel dat het "een dingetje" zou kunnen gaan worden.

Zelf ben ik verschillende keren als man met verschillende vrouwen (in werkverband) op stap geweest een aantal dagen en we sliepen in het zelfde verblijf in eigen slaapkamers.
Mijn vrouw heeft daar echt nooit een probleem mee gehad en zelf heb ik er eigenlijk ook nooit over nagedacht wat er allemaal wel niet zou kunnen gaan gebeuren....was ik helemaal niet mee bezig....
En we hadden het reuze gezellig dan....lol ..serieus....en in de nacht heerlijk in eigen bedje.

Heel iets anders...op t werk hadden mijn manager (man) en ik (man) eens een sollicitatiegesprek met een Turkse dame die op een vacature had gesolliciteerd.
Wat schetste onze verbazing toen ik haar ging ophalen voor t gesprek...haar man was mee en wilde weten of er ook een vrouw bij het gesprek was. Nou, dat was niet het geval. Toen eiste de Turkse man dat hij ook bij het gesprek zou zitten want zijn vrouw mocht niet alleen zijn in een ruimte met alleen mannen.
Daar zijn we niet mee akkoord gegaan....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor Marnix » 27 mei 2021 21:55

Je kan “krampachtigheid” ook omschrijven als “voorzichtigheid” wat natuurlijk prima is. Maar zoals ik al zei, je moet elkaar ook vertrouwen. En als iemand vreemd wil gaan vind je altijd wel mogelijkheden en als je het niet wil ben je zelf bij. Kijk, als je nou geregeld met iemand afspreekt en je merkt dat er meer dan vriendschap ontstaat wordt het een ander verhaal en is het goed om wat afstand te nemen. Het is echt niet zo dat het je overkomt en je er geen keuze in hebt. Maar dingen die op zich goed zijn maar niet doen omdat je het ook fout zou kunnen doen is doorgaans niet zo’n goede filosofie. Je moet het kind niet met het badwater weggooien.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 379
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor tulp » 27 mei 2021 22:23

Marnix schreef:Maar moet je dan maar ieder contact vermijden? Dit klinkt toch een beetje als “de meeste alcoholverslavingen beginnen gewoon met een biertje dus je kan beter helemaal niet meer drinken”. Of “ik ken mensen die een heftig ongeluk hebben gehad dus begin maar helemaal niet aan autorijden, dan loop je ook geen risico dat het misgaat. Ik ken zoveel gevallen waarbij het wel goed gaat en ik vind het ook heel waardevol om niet alleen vrienden te hebben maar ook vriendinnen, dat voegt echt wel een hoop toe. De vraag is dan dus of je jezelf maar op moet sluiten en elk “risico” moet vermijden omdat er heel sporadisch mensen zijn met toch al niet zo’n goede relatie de besluiten om dan maar met een ander in zee te gaan? Die beslissing maak je dan toch nog steeds samen? En weegt het op tegen hoe je jezelf beperkt?


Zelf sta ik iets minder 'alles of niets' in het leven. Er is een groot grijs gebied met veel kleurschakeringen.
Wat mij betreft hoef je je dus niet op te sluiten of ieder risico te vermijden.
Alle contact vermijden? Nee natuurlijk niet. Het verbaast me dat je dat uit mijn post haalt.

Vergeet niet dat het om een vraag uit de vragenrubriek gaat. We kennen de zwager niet en zijn relatie ook niet. We weten alleen dat hij burn out is en dus kwetsbaar.
In zo'n situatie zou ik niet aanraden om met iemand van het andere geslacht wekelijks te gaan zwemmen.

Voor jou en je vrouw is het geen probleem om vriendschappen te onderhouden met mensen van het andere geslacht en bij jullie vrienden gaat het ook goed. Dat is iets om dankbaar voor te zijn. Niet iedereen is zo gezegend. Zoals ik al zei zijn er veel stellen met een solide relatie maar er zijn ook veel stellen waarbij de relatie minder goed en stevig is.

Daarnaast kun je niet risicoloos door het leven gaan maar het lijkt me wijs om af te wegen of de voordelen opwegen tegen de nadelen als je onverhoopt toch verliefd wordt op een ander. Daar komt vaak zoveel pijn en verdriet bij kijken dat ik in zijn algemeenheid denk dat het niet verstandig is.
Nogmaals: in zijn algemeenheid, dus dat geldt niet voor iedereen.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor lammetje » 28 mei 2021 06:02

Ajl verwoord precies wat ik er van denk.

Het begint zonder de intentie om vreemd te gaan. Maar hij is kwetsbaar. En waarom gaat hij met een andere vrouw zwemmen? Omdat zijn eigen vrouw een hekel aan zwemmen heeft? Of wil hij juist bewust afstand creëren van zijn thuissituatie ivm de reden van de burn out?Of omdat hij met haar zo goed kan praten? De reden is voor mij ook wel belangrijk om te kunnen zeggen ja of nee.

Ik heb het van dichtbij meegemaakt dat het inderdaad als een goede vriendschap begon maar van één kant toch iets meer werd. Het is uiteindelijk helemaal goed gekomen, maar wel pas na het verbreken van het contact. Zolang je je daar bewust van bent is er niets aan de hand. Maar je moet ook sterk zijn als er wel gevoelens ontwikkelen. En bij een burn out is de kans groot dat dat niet lukt.
En ik denk dat manlief ook niet blij wordt als ik wekelijks met dezelfde man ga zwemmen. Andersom zou ik het niet waarderen. Maar ik zou ook gewoon gezellig samen gaan. Dat geldt voor uit eten gaan ook, zoiets doe je toch ook niet iedere week met een ander, ongeacht welk geslacht? Vind eens per maand al heel anders klinken. Begrijp dat zwemmen wel anders is dan uit eten, maar het gaat me om het wekelijkse contact...

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor benefietdiner » 28 mei 2021 07:48

De boze geesten in de lucht slaan zomaar toe ook in een huwelijk. Kijk maar naar Jozef en de vrouw van Potifar in Genesis 39

Een van die boze geesten is Cupido of Amor de god van de liefde. Het Griekse gelijkwaardig van Cupido is Eros.

Hij schiet, volgens de mythe, magische pijlen in harten van mensen om deze verliefd te laten worden. Zelf verloor Eros zijn hart aan de oogverblindend mooie Psyche, een koningsdochter met twee zusters.

De vraag in dit topic is hoe kun je voorkomen dat ‘Cupio’ of ‘de prins op het witte paart’ met zijn charmes niet voorbij komt.

Ja, ja ik weet ook wel dat dit mythes of sprookjes zijn en toch zie ik die boze geesten regelmatig toeslaan voornamelijk in huwelijken die scheidingen worden.

Er is strijd! Zowel een vleselijke strijd (Hebreeën 12:4; 1 Petrus 2:19), als een geestelijke strijd. Deze zaken zijn niet te scheiden, maar zijn wel te onderscheiden van elkaar. De geestelijke strijd heeft een verhevener karakter dan de vleselijke strijd. Paulus spreekt in de brief aan de Efeziërs over de geestelijke strijd. Een strijd tegen de geestelijke vijanden.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor ajl » 28 mei 2021 08:11

MoesTuin schreef:Ik lees best wel wat krampachtigheid in deze in verschillende reacties.
Hoe komt dat toch?
Waar komt dat toch vandaan?

Want hoe krampachtiger je hier over gaat doen....tja....dan snap ik wel dat het "een dingetje" zou kunnen gaan worden.

Zelf ben ik verschillende keren als man met verschillende vrouwen (in werkverband) op stap geweest een aantal dagen en we sliepen in het zelfde verblijf in eigen slaapkamers.
Mijn vrouw heeft daar echt nooit een probleem mee gehad en zelf heb ik er eigenlijk ook nooit over nagedacht wat er allemaal wel niet zou kunnen gaan gebeuren....was ik helemaal niet mee bezig....
En we hadden het reuze gezellig dan....lol ..serieus....en in de nacht heerlijk in eigen bedje.

Heel iets anders...op t werk hadden mijn manager (man) en ik (man) eens een sollicitatiegesprek met een Turkse dame die op een vacature had gesolliciteerd.
Wat schetste onze verbazing toen ik haar ging ophalen voor t gesprek...haar man was mee en wilde weten of er ook een vrouw bij het gesprek was. Nou, dat was niet het geval. Toen eiste de Turkse man dat hij ook bij het gesprek zou zitten want zijn vrouw mocht niet alleen zijn in een ruimte met alleen mannen.
Daar zijn we niet mee akkoord gegaan....


Dat heeft niets te maken met krampachtigheid. Overspel is helaas gemeengoed geworden, ook in refo kringen.

Ik zie het bij tijd en wijle op mijn eigen werk. Op het vorige werk van mijn man was het schering en inslag tijdens borrels, uitjes en gala's. Helaas zie ik het ook bij vrienden. Het begint allemaal heel leuk, vriendschappelijk en gezellig, maar dan blijkt het gras bij een ander toch echt groener.

Het gebeurt echt niet bij iedereen, maar iemand met een burn out is kwetsbaar. Daarnaast wordt, als je bij een seculiere therapeut onder behandeling bent, eerst verteld dat je voor jezelf moet kiezen en moet doen wat leuk en goed is voor jou ( dat is echter niet altijd goed voor je huwelijk en / of gezin)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor benefietdiner » 28 mei 2021 08:16

ajl schreef:Dat heeft niets te maken met krampachtigheid. Overspel is helaas gemeengoed geworden, ook in refo kringen.

Ik zie het bij tijd en wijle op mijn eigen werk. Op het vorige werk van mijn man was het schering en inslag tijdens borrels, uitjes en gala's. Helaas zie ik het ook bij vrienden. Het begint allemaal heel leuk, vriendschappelijk en gezellig, maar dan blijkt het gras bij een ander toch echt groener.

Het gebeurt echt niet bij iedereen, maar iemand met een burn out is kwetsbaar. Daarnaast wordt, als je bij een seculiere therapeut onder behandeling bent, eerst verteld dat je voor jezelf moet kiezen en moet doen wat leuk en goed is voor jou ( dat is echter niet altijd goed voor je huwelijk en / of gezin)

Één van de velen voorbeeld in deze boze wereld waarin wij leven is André Hazes. Hazes verlaat zijn vriendin Monique Westenberg, waarbij hij een kind heeft en met haar zou gaan trouwen, (en eigelijke al getrouwd bent als je gemeenschap gehad heeft) vervolgens aanknoopt met een nieuwe vriendin Sarah van Soelen. De reden…… het klikte beter met van Soelen. Cupido met zijn pijl kwam langs of was het de prinses op het witte paart.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Samen zwemmen (uit de vragenrubriek)

Berichtdoor lammetje » 28 mei 2021 08:34

Deze vraag kwam bij mij net hieronder in beeld.

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/1347/-onze-eigen-partners-vinden-het-niet-leuk-dat-we-zo-met-elkaar-omgaan-en-willen-/

Begint met: we kunnen goed praten, maar waar eindigt het?


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten