Netwerken in coronatijd

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor lammetje » 01 dec 2020 21:21

Mortlach schreef:Plus dat de redenen om te weigeren soms ook nogal fantastisch zijn, mensen worden de gekste dingen wijsgemaakt over vaccins tegenwoordig. Dat er nanomachines in zouden zitten zodat de overheid je kan volgen of iets dergelijks. Joh, alsof de overheid daar nanomachines voor nodig heeft. Je wordt al lang overal gevolg en daar heb je Apple destijds een paar honderd euro voor betaald :-)


:lol:

Over contacten nu, daar gaat het hier over: ligt bij jullie al het vrijwilligerswerk stil? Ik weet eerlijk gezegd niet helemaal hoe dat hier is maar volgens wij wordt er wel weer het eea opgepakt aan vrijwilligerswerk. Zo kun je ook weer met de duo fiets gaan rijden las ik.
Ik denk dat dat wel de plekken zijn waar je je contacten op doet. Ik sta zelf bij school, sport etc en dan heb je ook nog een praatje, in de winkels trouwens ook al is het anders dan anders. Hier gaat het sociale leven gewoon verder al is het aangepast. Verenigingen zijn wel gestopt, alleen voor de jeugd is de club wel toegestaan.

En nee het wordt ws nooit meer 'normaal' , maar wel beter dan dat het nu is. Met of zonder vaccin. Tot die tijd kun je ook iemand in je omgeving eens opbellen om af te spreken.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor Marnix » 01 dec 2020 22:44

Ligt er ook wel aan wat voor sociaal leven je hebt. Sowieso, als je alleen bent en constant thuis werkt is het wel wat anders dan wanneer je een gezin thuis hebt en nog geregeld naar je werk kan. Verder, geen sportcompetitie, minder kerk, kring, geen feestjes en concerten, niet uit eten enz. Ik denk dat de bewering dat “het sociale leven gewoon doorgaat” niet helemaal wordt gedeeld door iedereen.

En ja zonder vaccin wordt het wel beter, dat hebben we in de zomer wel gezien. Maar vervolgens werd het snel weer minder...

dino schreef:Jullie zijn t in ieder geval goed eens.


Op dit punt wel maar niet iedereen hier deelt die mening en Mortlach en ik verschillen op andere punten wel weer van inzicht. Maar wat de experts ook zeggen, (alleen) met een vaccin kunnen we weer terug naar normaal en die komen er nu aan, ze zijn getest en voldoen aan alle veiligheidseisen van medicijnen / vaccins en dat zijn er veel. Met vaccins zijn al een hoop ziekten onder controle die dat vroeger niet waren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor Mortlach » 02 dec 2020 00:32

Marnix schreef:Ligt er ook wel aan wat voor sociaal leven je hebt. Sowieso, als je alleen bent en constant thuis werkt is het wel wat anders dan wanneer je een gezin thuis hebt en nog geregeld naar je werk kan. Verder, geen sportcompetitie, minder kerk, kring, geen feestjes en concerten, niet uit eten enz. Ik denk dat de bewering dat “het sociale leven gewoon doorgaat” niet helemaal wordt gedeeld door iedereen.


Mijn gewenste 'sociale leven' is voornamelijk met een man of 4-5 stukjes karton en plastic over een bord heen en weer schuiven, eventueel kaarten aan elkaar doorgeven. Niet echt de ideale hobby op dit moment. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor lammetje » 02 dec 2020 07:36

Hier spreken mensen wel af, wel in kleinere kringen. Buiten wandelen, 2 personen per keer thuis, sporten... Het is inderdaad heel verschillend hoe je situatie is een wat je behoefte is. Ik werk in de zorg en spreek daardoor heel veel mensen. Man werkt vanuit huis en ziet niemand, maar staat wel af en toe bij school. Niet dat dat nu zo interessant is, je ziet/spreekt wel mensen...

Is het al duidelijk of je met vaccin blijvende bescherming hebt? Ik denk nml dat we volgend jaar weer een zelfde soort golf gaan krijgen, mogelijk in mindere mate.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor Marnix » 02 dec 2020 10:36

Ja ik spreek ook wel af met vrienden, ga met ze kaarten of zo... en zie mensen op het schoolplein. Maar het is wel totaal anders dan het was, sociaal gezien. Aangezien het vaccin er kort is en het virus zelf ook is het niet helemaal duidelijk of het eenmalig is of jaarlijks of iets daar tussenin. Er zijn wel wat meldingen van herbesmettingen maar dat zijn er echt heel weinig dus doorgaans lijken mensen wel langere tijd immuun te zijn. Maar of ze dat voor langere tijd zijn is nog niet bekend. In het ergste geval moet je 1x per jaar een prik halen.

Mortlach schreef:Mijn gewenste 'sociale leven' is voornamelijk met een man of 4-5 stukjes karton en plastic over een bord heen en weer schuiven, eventueel kaarten aan elkaar doorgeven. Niet echt de ideale hobby op dit moment. :-)


Kan je bepaalde spellen niet online spelen? Of een goede multiplayer-rpg zoeken om samen te spelen? Ik speel sinds corona wekelijks, vaak 2x in de week een rpg online. Voelt een beetje als samen Dungeons & Dragons spelen, zeker met die turn based spellen. Na Baldur's Gate 3 nu aan Divinity: Orginal Sin 2 begonnen. Misschien heb je vrienden die zoiets leuk vinden?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor Mortlach » 02 dec 2020 15:32

Marnix schreef:Kan je bepaalde spellen niet online spelen? Of een goede multiplayer-rpg zoeken om samen te spelen? Ik speel sinds corona wekelijks, vaak 2x in de week een rpg online. Voelt een beetje als samen Dungeons & Dragons spelen, zeker met die turn based spellen. Na Baldur's Gate 3 nu aan Divinity: Orginal Sin 2 begonnen. Misschien heb je vrienden die zoiets leuk vinden?


Dat zou kunnen maar online spellen spelen die offline bedoeld zijn, trekt me totaal niet. Je kunt zo goed als elk bordspel tegenwoordig digitaal spelen en een hoop mensen doen dat, maar voor mij is het niks. Ik zit de hele dag al achter de pc en de interactie met mensen is toch net niet hetzelfde.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor Marnix » 02 dec 2020 16:17

Mortlach schreef:Dat zou kunnen maar online spellen spelen die offline bedoeld zijn, trekt me totaal niet. Je kunt zo goed als elk bordspel tegenwoordig digitaal spelen en een hoop mensen doen dat, maar voor mij is het niks. Ik zit de hele dag al achter de pc en de interactie met mensen is toch net niet hetzelfde.


Kan ik me voorstellen maar je hebt dan wel een alternatief, ook al vind je dat niet zo goed als wat het moet vervangen. Je speelt vrij veel single player denk ik dus als je wat meer sociale contacten wil kan switchen naar wat meer multiplayer wel helpen. Ik vind het wel leuk, zo heb ik wekelijks contact met 3 vrienden. Tussendoor ook tijd om een beetje bij te kletsen en zo. Het is een surrogaat maar op zich wel oke.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten