kan dit, of..

Moderators: Memmem, Moderafo's

hehoi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2020 20:14

kan dit, of..

Berichtdoor hehoi » 10 nov 2020 20:40

Hey Refoweb,
Ik zit met een oprechte vraag. Voor het eerst in mijn leven heb ik besloten een liefdespartner te gaan zoeken. Tot nu aan toe heb ik altijd in onthouding geleefd, zonder seksualiteit of relaties enzovoort. Dat was een bewuste levenshouding voor mij. Sinds kort echter heb ik besloten mij open te stellen voor een potentiele relatie met een man, eigenlijk omdat ik graag nog kinderen wil. Ik ben een jongevrouw en heb een gelukkig bestaan. Op een gegeven moment echter komt er een tijd waarin een definitieve keuze zal zijn gemaakt op het gebied van kids. Dus ik neem wat stappen, voor het te laat is of ik slechte keuzes ga maken.

Nou, zo gezegd zo gedaan. Ik date met enkele mannen en natuurlijk is het niet gelijk allemaal 'fantastisch' en zet ik er heus geen moeten-druk op. Waar mijn vraag echter wel over gaat is het volgende (en ik zou graag vanuit kritisch-christelijke hoek een mening horen): Er willen mannen met mij daten van allerlei, blijkbaar. De mannen echter die net als ik, nogal 'bleu' of gewoon in geheelonthouding zijn, heb ik mee afgesproken, maar daar zoek je ze helaas niet op uit! Welke man is wel leuk? De man die al een berg kinderen heeft... en blijkbaar uit een gestrande relatie komt? Ik weet natuurlijk totaal niet wat daarvan de oorzaak kan zijn. Indien ik geheel in theorieën zou verdwalen kan ik op allerlei manieren bedenken waarom dit niet goed is, waarom een dergelijke man niet mijn man kan zijn, en ga zo maar door[-X. Anderzijds geloof ik niet dat ik beter ben dan een dergelijk persoon. Met een ander leven was ik deze persoon, en puur op geluk, toeval of iets anders ben ik deze persoon niet. Hoe zou u of jullie aankijken tegen mijn keuze om voor een man te gaan die of gescheiden of niet met de vrouw is waarmee hij (eerder) was? Ik zou graag vanuit uw ervaring en ideeën een reflectie ontvangen:) Ik zou dit erg waarderen!

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: kan dit, of..

Berichtdoor lekkerbek » 10 nov 2020 22:07

Je stelt je vraag op Refoweb, dus ik denk dat je net als ik een reformatorische achtergrond hebt.
Mij lijkt dit erg belangrijk, hoe staat hij in het geloof, zitten jullie op één lijn? Ook tav opvoeding?
Hij moet niet alleen leuk zijn, wat vind je zelf belangrijk in een relatie? Misschien dat je dat eerst voor jezelf op een rijtje moet zetten voor je gaat daten.

Persoonlijk heeft de manier waarop je te werk gaat niet mijn voorkeur: met verschillende mannen daten. Je kijkt dan wie het leukste is of zo?
En is de reden: kinderen wel een goede reden om een partner te hebben? Wat als je uiteindelijk geen kinderen krijgt?
Zomaar wat vragen wat bij mij op komt.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: kan dit, of..

Berichtdoor benefietdiner » 10 nov 2020 22:19

hehoi schreef:Ik zou graag vanuit uw ervaring en ideeën een reflectie ontvangen:) Ik zou dit erg waarderen!

Ik constateer dat jouw kinderwens de rede is om de ruiter op het witte paard te vinden.
Is dat wel de goede rede zo vraag ik mij af.
Het gaat toch in een huwelijk in de eerste plaats om de liefde tussen twee personen.
Je schrijft wel dat je er heus geen moeten-druk op wil zetten maar…… is die kinderwens dat al niet een beetje?
Tegen mijn dochters zeg ik zoek de ware in je eigen omgeving, school, kerk, verenigingen enz. Heb je zo’n omgeving niet? en hoe sta je in het geloof?
Ik vraag mij ook af waarom heb je bewust relaties afgehouden? Oké dat was jou wens en nu wil je het omdraaien maar een relatie moeten groeien en is tijd voor nodig.
Op de manier waarop je zegt ‘die man met die berg kinderen’ en ‘blijkbaar uit een gestrande relatie komt’ of ‘een gescheiden huwelijk’ nee dat lijkt mij voor jou inderdaad niet de goede in de eerste plaats.
Er moet zoals gezegd eerst liefde zijn, een klik. Als dat er niet is.........

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: kan dit, of..

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2020 00:24

Het komt niet veel voor maar we zijn het roerend eens. :-)


Sorry hoor hehoi, maar hier gaan er wel wat nekharen bij me overeind staan. Plat gezegd is je verhaal: ik heb bedacht dat ik toch wel graag kinderen wil dus zoek ik ook maar een man. Want zonder is het wat ingewikkeld. Nu kan ik kiezen lijkt het. Waar zal ik eens voor gaan? Een partner krijgen omdat je kinderen wil is een slechte volgorde. Als het goed is wil je een partner en daarna ook wel kinderen. Niet andersom. Als dat we het geval is kan je beter stoppen met je zoektocht. Misschien bedoel je het niet zo maar zo komt het wel over, helemaal omdat je vervolgens vooral allerlei praktische redenen gaat aanvoeren voor de ene partner of de ander bij de vraag: welke is leuk en welke niet? Het gaat om liefde. Er gaan tegenwoordig zoveel huwelijken stuk, denk je dat je met op deze manier zoeken een goede stabiele relatie krijgt waarin jullie samen echt gelukkig zijn? Je bent niet aan het shoppen of zo, je zoekt een levenslange relatie met grote verantwoordelijkheden. Dus ga op zoek naar de liefde. En dat gaat niet op commando. Het kan ook wel een poos duren voor je degene hebt gevonden met wie je nieg alleen kinderen wil krijgen maar ook oud kan en wil worden. Dus neem geen overhaaste beslissingen omdat je biologische klok tikt. Misschien dit iets eerder moeten bedenken dan?

Oh ja en als je dan echt houdt van iemand en die heeft al een gezin is dat per definitie een betere keuze dan als het iemand is waar je niet van houdt. Als er liefde is kan je dat soort dingen wel aan. Zo niet, dan ontstaan ergernissen vanzelf.
Sorry je wilde een kritische christelijke reactie, bij deze. Ik ben wat scherp en heb uitgelegd waarom maar als je verdere vragen / opmerkingen hebt zal ik wat rustiger reageren ;-)
Laatst gewijzigd door Marnix op 11 nov 2020 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: kan dit, of..

Berichtdoor Mortlach » 11 nov 2020 00:42

Je kunt natuurlijk ook altijd een kind adopteren...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: kan dit, of..

Berichtdoor MoesTuin » 11 nov 2020 07:46

....of je "neemt" een hond.
Onze buurvrouw heeft ook zo'n poepertje die ze in een kinderwagen legt enz.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: kan dit, of..

Berichtdoor naamloos » 11 nov 2020 11:13

Vroeger (en het gebeurt nog steeds) werden mensen gewoon uitgehuwelijkt. En als het mee zat had je zelf ook nog wat te vertellen.
Trouwen uit liefde is iets van de laatste tijd. Ik las van voorstanders van gearrangeerde huwelijken het volgende spreekwoord: jullie trouwen met de vrouw van wie je houdt, wij houden van de vrouw met wie we getrouwd zijn! (bij Rebekka klopte het in ieder geval :mrgreen: )
Nou ja, dat zal vast ook niet altijd opgaan lijkt mij. Er zijn geen garanties dat een huwelijk gelukkig verloopt, ook niet als je uit liefde trouwt.
Liefde lijkt best wel vaak te verdampen na verloop van tijd (gelukkig niet bij iedereen) en soms blijven mensen dan juist vanwege de kids bij elkaar, of ook wel voor het geld en het huis ofzo. Mensen veranderen ook, en als je dan allebei een andere kant uitgroeit... :-k
Er werd/wordt om allerlei redenen getrouwd en wij zijn gewend om met iemand te trouwen waar we een klik mee hebben, van wie we houden.
Dat vind ik prima, en dat heb dat zelf ook gedaan. Maar het lijkt mij niet dat je dan kunt zeggen dat andere redenen dan verkeerd zijn.
Je kunt nou eenmaal niet zelf je verlangens kiezen. Bij de een staat huwelijksliefde bovenaan, bij een ander de kinderwens, of .....
Ik vind een kinderwens altijd nog een betere reden om te trouwen dan uit lust (beter te trouwen dan te branden) maar een ander wellicht niet.
Wees in ieder geval eerlijk en zeg dat het jou om je kinderwens gaat. Wie weet is er wel een weduwnaar op zoek naar een moeder voor zijn kindje. Verder zou ik het erg belangrijk vinden dat je bij elkaar past qua karakter en interesses enzo.
En dan zou ik er echt nog een tijdje overheen laten gaan om te kijken hoe het met de klik, de aantrekkingskracht gaat voordat ik zou gaan trouwen, want het gaat wel ergens over.
Als je eenmaal een kindje hebt kun je moeilijk verwachten dat je je leven in onthouding weer op kunt pakken.
En of je een gescheiden man met een berg kinderen leuk vindt, dan kan alleen jijzelf maar zeggen.
Als je zelf allerlei theorieën kunt bedenken waarom dat niet goed zou zijn, verwacht je dan toch nog een nieuw kritisch-christelijke idee?

Van mij mag je hoor, ik ben niet zo van de regeltjes. Voor mij betekent christelijk meer: wees oprecht en betrouwbaar, behandel de ander hoe je zelf behandelt wilt worden. Kortom, heb lief!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: kan dit, of..

Berichtdoor Prisma23 » 11 nov 2020 11:39

Mortlach schreef:Je kunt natuurlijk ook altijd een kind adopteren...


Op zich een goed idee, dan heb je al dat gedoe met mannen niet.

Maar een kind zonder vader is er niet ideaal. Ik zou gaan voor robot-hondje. Kan je voor zorgen en vervuild niets.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: kan dit, of..

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2020 16:52

Zeker, goed punt. Ik weet alleen niet zeker of degene die dit vraagt inderdaad christelijk is en daarom om onze mening vraagt. Maar het is zeker een belangrijk advies, ook los van de gestelde vraag.

naamloos schreef:Vroeger (en het gebeurt nog steeds) werden mensen gewoon uitgehuwelijkt. En als het mee zat had je zelf ook nog wat te vertellen.
Trouwen uit liefde is iets van de laatste tijd. Ik las van voorstanders van gearrangeerde huwelijken het volgende spreekwoord: jullie trouwen met de vrouw van wie je houdt, wij houden van de vrouw met wie we getrouwd zijn! (bij Rebekka klopte het in ieder geval :mrgreen: )
Nou ja, dat zal vast ook niet altijd opgaan lijkt mij. Er zijn geen garanties dat een huwelijk gelukkig verloopt, ook niet als je uit liefde trouwt.
Liefde lijkt best wel vaak te verdampen na verloop van tijd (gelukkig niet bij iedereen) en soms blijven mensen dan juist vanwege de kids bij elkaar, of ook wel voor het geld en het huis ofzo. Mensen veranderen ook, en als je dan allebei een andere kant uitgroeit... :-k
Er werd/wordt om allerlei redenen getrouwd en wij zijn gewend om met iemand te trouwen waar we een klik mee hebben, van wie we houden.
Dat vind ik prima, en dat heb dat zelf ook gedaan. Maar het lijkt mij niet dat je dan kunt zeggen dat andere redenen dan verkeerd zijn.
Je kunt nou eenmaal niet zelf je verlangens kiezen. Bij de een staat huwelijksliefde bovenaan, bij een ander de kinderwens, of .....
Ik vind een kinderwens altijd nog een betere reden om te trouwen dan uit lust (beter te trouwen dan te branden) maar een ander wellicht niet.
Wees in ieder geval eerlijk en zeg dat het jou om je kinderwens gaat. Wie weet is er wel een weduwnaar op zoek naar een moeder voor zijn kindje. Verder zou ik het erg belangrijk vinden dat je bij elkaar past qua karakter en interesses enzo.
En dan zou ik er echt nog een tijdje overheen laten gaan om te kijken hoe het met de klik, de aantrekkingskracht gaat voordat ik zou gaan trouwen, want het gaat wel ergens over.
Als je eenmaal een kindje hebt kun je moeilijk verwachten dat je je leven in onthouding weer op kunt pakken.
En of je een gescheiden man met een berg kinderen leuk vindt, dan kan alleen jijzelf maar zeggen.
Als je zelf allerlei theorieën kunt bedenken waarom dat niet goed zou zijn, verwacht je dan toch nog een nieuw kritisch-christelijke idee?

Van mij mag je hoor, ik ben niet zo van de regeltjes. Voor mij betekent christelijk meer: wees oprecht en betrouwbaar, behandel de ander hoe je zelf behandelt wilt worden. Kortom, heb lief!


Ja, dingen zijn wel veranderd maar ik zie dat op zich wel als een privilege. We zijn doorgaans blij dat we niet meer uitgehuwelijkt worden maar als man en vrouw elkaar kunnen uitkiezen. Daarnaast worden mensen niet meer uitgehuwelijkt. En dan is het in ieder geval verstandig om de goede prioriteiten te stellen en ik denk dat kinderen willen als hoofdreden hebben de de partner meer als een noodzakelijke bijzaak in ieder geval geen fundament is voor een gelukkig huwelijk.

En nee, er zijn geen garanties dat dat wel zo is / blijft als liefde centraal staat maar de kans wordt er denk ik wel wat groter op... En wat je al zegt, de partner heeft ook gevoel, verwachtingen. Nadat je een kind / kinderen hebt gekregen, als dat zo is ben je daarna ook nog altijd samen, is wel op zoek naar een relatie, houdt van je (ga ik even vanuit) dus je kan niet nadat je kinderen hebt gekregen je leven in onthouding oppakken of gewoon als vrienden verder willen leven. Sowieso inderdaad eerlijk zijn naar elkaar toe. Anders gaat het eerder ellende opleveren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: kan dit, of..

Berichtdoor Mortlach » 11 nov 2020 17:20

En zelfs in het beste geval stelt een kind hebben je relatie behoorlijk op de proef...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: kan dit, of..

Berichtdoor Gtn » 11 nov 2020 20:53

:-$
Laatst gewijzigd door Gtn op 13 mei 2021 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: kan dit, of..

Berichtdoor Dorpeling » 11 nov 2020 23:04

hehoi schreef: Voor het eerst in mijn leven heb ik besloten een liefdespartner te gaan zoeken (...) Dus ik neem wat stappen, voor het te laat is of ik slechte keuzes ga maken. (...) Nou, zo gezegd zo gedaan. Ik date met enkele mannen (...)

Dat kan. Bewust beslissen op zoek te gaan naar een geschikte partner en daarvoor wat afspraken gemaakt om te daten. Niks mis mee.

De mannen echter die net als ik, nogal 'bleu' of gewoon in geheelonthouding zijn, heb ik mee afgesproken, maar daar zoek je ze helaas niet op uit!

Je bedoeld dat er niet veel mannen zijn die nog nooit eerder een relatie gehad hebben? Of dat je die mannen juist niet leuk vindt?

Welke man is wel leuk? De man die al een berg kinderen heeft... en blijkbaar uit een gestrande relatie komt? Ik weet natuurlijk totaal niet wat daarvan de oorzaak kan zijn.(..) Hoe zou u of jullie aankijken tegen mijn keuze om voor een man te gaan die of gescheiden of niet met de vrouw is waarmee hij (eerder) was? Ik zou graag vanuit uw ervaring en ideeën een reflectie ontvangen:) Ik zou dit erg waarderen!

Ik denk dat de reden van zijn scheiding nogal wat verschil maakt. Vraag hem dat gewoon zelf. Eerlijkheid is een van de belangrijkste dingen binnen een relatie.
Zie reactie van Christen2020 hierboven, dat is wat de bijbel zegt. Alleen overspel is een Bijbelse grond voor een scheiding.

Ik ga ervan uit dat je christin bent. Dan denk ik dat je het allereerst een zaak van gebed moet laten zijn. En een van de voorwaarden zou voor mij persoonlijk zijn, dat hij ook gelovig is. En dat je een klik hebt / krijgt natuurlijk. Een relatie zonder echte liefde en trouw is geen goede basis. En al helemaal niet wanneer er eventueel kinderen komen. Dat vraagt veel van je als vader en moeder.
Overigens, beginnen met een 'berg' kinderen die niet van jou zijn is pittig hoor! Daar moet je niet te licht over denken.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: kan dit, of..

Berichtdoor naamloos » 12 nov 2020 07:24

Marnix schreef:Ja, dingen zijn wel veranderd maar ik zie dat op zich wel als een privilege. We zijn doorgaans blij dat we niet meer uitgehuwelijkt worden maar als man en vrouw elkaar kunnen uitkiezen. Daarnaast worden mensen niet meer uitgehuwelijkt. En dan is het in ieder geval verstandig om de goede prioriteiten te stellen en ik denk dat kinderen willen als hoofdreden hebben de de partner meer als een noodzakelijke bijzaak in ieder geval geen fundament is voor een gelukkig huwelijk.

En nee, er zijn geen garanties dat dat wel zo is / blijft als liefde centraal staat maar de kans wordt er denk ik wel wat groter op... En wat je al zegt, de partner heeft ook gevoel, verwachtingen. Nadat je een kind / kinderen hebt gekregen, als dat zo is ben je daarna ook nog altijd samen, is wel op zoek naar een relatie, houdt van je (ga ik even vanuit) dus je kan niet nadat je kinderen hebt gekregen je leven in onthouding oppakken of gewoon als vrienden verder willen leven. Sowieso inderdaad eerlijk zijn naar elkaar toe. Anders gaat het eerder ellende opleveren.
Ik ben blij dat wij in onze cultuur zelf kiezen of, met wie en waarom we trouwen. Volgens mij gaan veel mensen met elkaar verder als de klik, de aantrekkingskracht er is, en je past bij elkaar qua interesses en karakter enzo (zoals ik zei).
Als je kinderwens daarnaast dan toevallig groter is of zelfs je motief is, dan hoeft dat naar mijn mening helemaal niet negatief te zijn.
Het zou nog wel eens positief kunnen uitpakken doordat je misschien minder druk op je relatie ervaart wanneer er kinderen zijn.
Je kunt er ook moeilijk wat aan veranderen. Als kinderen voor iemand belangrijker zijn dan de romantiek en je vrijheid, dan is dat gewoon zo.
Dat lijkt me geen reden om je kinderwens op te geven. Er volgt toch helemaal niet uit dat je relatie dan niet goed zou zijn!
Christen2020 schreef:Een gescheiden man of vrouw trouwen is op basis van de Bijbel niet toegestaan als de ex van deze persoon nog in leven is.
Nee hoor. Lees 1 Korinthe 7: 12-15 maar.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: kan dit, of..

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2020 09:51

naamloos schreef:Ik ben blij dat wij in onze cultuur zelf kiezen of, met wie en waarom we trouwen. Volgens mij gaan veel mensen met elkaar verder als de klik, de aantrekkingskracht er is, en je past bij elkaar qua interesses en karakter enzo (zoals ik zei).
Als je kinderwens daarnaast dan toevallig groter is of zelfs je motief is, dan hoeft dat naar mijn mening helemaal niet negatief te zijn.
Het zou nog wel eens positief kunnen uitpakken doordat je misschien minder druk op je relatie ervaart wanneer er kinderen zijn.
Je kunt er ook moeilijk wat aan veranderen. Als kinderen voor iemand belangrijker zijn dan de romantiek en je vrijheid, dan is dat gewoon zo.
Dat lijkt me geen reden om je kinderwens op te geven. Er volgt toch helemaal niet uit dat je relatie dan niet goed zou zijn!


Nee hoor, mits er inderdaad wel naar goede motieven wordt gekeken zoals klik, aantrekkingskracht, wederzijdse interesses etc. En je vooral ook trouwn bent. En je er eerlijk over bent als de echte liefde er dan nog niet is. En dus niet iets in de zin van "omdat ik graag kinderen wil ga ik het maar proberen met iemand uit te houden". Het is misschien een ideaalbeeld en gaat in de praktijk niet altijd op maar kinderen willen en een liefdevolle en goede relatie zouden hand in hand moeten gaan. Wat je natuurlijk niet wil is dat er over je over een paar jaar wel kinderen hebt of geen partner meer, of een relatie waarin je volledig langs elkaar leeft of zo. En ik snap dat je ergens keuzes moet maken en liefde er niet van de ene op de andere dag is, dat niet bij de eerste date de vonken over moeten springen, vlinders in je buik enzovoorts.

Maar terug naar degene die de vraag stelt. Volgens mij hoeft het niet per se iemand te zijn die "bleu" is. Tegelijkertijd denk ik ook niet dat alle leuke jongens inmiddels al wel een partner hebben en dat bij wie nu nog vrij is, dat vast een logische reden moet hebben. En mensen die gescheiden zijn zijn niet per definitie leuker denk ik. Dus laat je gewoon leiden door God, door je gevoel, waar die klik er is, investeer in elkaar en kijk hoe het zich ontwikkelt. En laat je niet alleen leiden door je kinderwens maar bedenk ook dat je intentie als het goed is om je leven ook echt met die ander te gaan delen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: kan dit, of..

Berichtdoor Gtn » 12 nov 2020 13:02

Christen2020 schreef:Een gescheiden man of vrouw trouwen is op basis van de Bijbel niet toegestaan als de ex van deze persoon nog in leven is.


Daar wordt (in ieder geval in sommige) GG en HHK toch anders over gedacht.

Die voorbeelden ken ik hoogstpersoonlijk.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten