Verschil in vragen over verkering

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Verschil in vragen over verkering

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2020 10:23

K80 schreef:Er zijn vrouwen die seksueler zijn ingesteld dan mannen, komt hier ook in de vragenrubriek naar boven. Waarschijnlijk wel vaker de man, althans dat is ook de norm.
Maar geldt die nog wel in deze tijd?
Wat wel vaak zo is, dat mannen wat makkelijker seks los van liefde kunnen zien dan vrouwen.
Maar de vrouw kan wel de tijger in bed zijn, terwijl de man heel gedwee kan zijn. Je ziet ook vaak in de vragenrubriek als het over seks voor het huwelijk gaat,dat de jongen zich goed moet leren beheersen en geen misbruik van het meisje moet maken!
Weet zeker dat in de helft van de gevallen het meisje de kar trekt qua seks en verder wilt gaan. Het zijn echt geen heilige boontjes


Klopt, dat alles heb ik dan ook nergens ontkend :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Verschil in vragen over verkering

Berichtdoor K80 » 09 apr 2020 17:12

Net nu we het er over hebben, wat een toeval.

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27 ... valt-goed/
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Verschil in vragen over verkering

Berichtdoor K80 » 03 jul 2020 11:26

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27 ... -vakantie/

Als je al vier jaar op jezelf woont? Kortom, dan kan die vriend heel de dag bij haar samen in bed liggen.
Ze woont op zichzelf vanwege een verleden met mishandeling. Dit zal dus thuis gebeurt zijn, anders kon ze wel thuis wonen. Geven haar ouders toestemming om zelf te bepalen, wat heel logisch is als je op jezelf woont en volwassen bent, dan mag het ineens niet. Voor de buitenwereld natuurlijk.
Het siert haar dat ze graag naar haar ouders luistert, maar het lijkt me dat ze nu zelf de keuze moet maken.
Twee slaapkamers geboekt, dus de intentie is goed. Daarnaast is het haar eigen leven.
Seks kunnen ze elke dag hebben in haar woning, raar om nu die vakantie te verbieden. Zoals ik al zei, dat verbieden is voor de rest van de gemeente. Maar er zal nu ook wel al praat zijn.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Verschil in vragen over verkering

Berichtdoor MoesTuin » 03 jul 2020 12:05

idd K80
Lijkt me dat deze jonge zelfstandige volwassen vrouw zelf haar keuzes wel kan nemen los van beperkende regeltjes van anderen.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Verschil in vragen over verkering

Berichtdoor Marnix » 04 jul 2020 14:52

Sowieso, ze woont op zichzelf, is dus zelfstandig. Ze kan dus zelf dit soort dingen wel bepalen en heeft helemaal geen toestemming van haar ouders nodig. Nota bene twee eenpersoons hotelkamers geboekt.....

Een volgende keer zal ze zich wel een paar keer bedenken of ze dit soort dingen uberhaupt nog met haar ouders bespreekt....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Verschil in vragen over verkering

Berichtdoor MoesTuin » 04 jul 2020 16:15

Dat zal de laatste keer nu geweest zijn :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Verschil in vragen over verkering

Berichtdoor K80 » 05 jul 2020 07:57

Marnix schreef:Sowieso, ze woont op zichzelf, is dus zelfstandig. Ze kan dus zelf dit soort dingen wel bepalen en heeft helemaal geen toestemming van haar ouders nodig. Nota bene twee eenpersoons hotelkamers geboekt.....

Een volgende keer zal ze zich wel een paar keer bedenken of ze dit soort dingen uberhaupt nog met haar ouders bespreekt....


Ik vraag me af hoe het met dat mishandel verleden zit. Lijkt me dat dit dus thuis gebeurt is. Dat ze ondanks alles toch haar ouders bij wilt betrekken en dan krijgt ze weer het bord op de neus. Fijne ouders.
Leef je eigen leven en doe wat jij denkt goed te doen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Verschil in vragen over verkering

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2020 08:05

K80 schreef:Ik vraag me af hoe het met dat mishandel verleden zit. Lijkt me dat dit dus thuis gebeurt is. Dat ze ondanks alles toch haar ouders bij wilt betrekken en dan krijgt ze weer het bord op de neus. Fijne ouders.
Leef je eigen leven en doe wat jij denkt goed te doen.


Tja dat weten we niet. Kan natuurlijk bijvoorbeeld ook een broer zijn geweest bijvoorbeeld. En dat de oudere zich daardoor extra verantwoordelijk voelen omdat ze zonder dat het haar eigen keuze is, zelfstandig is geworden / op zichzelf is gaan wonen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Verschil in vragen over verkering

Berichtdoor K80 » 05 jul 2020 09:45

Marnix schreef:Tja dat weten we niet. Kan natuurlijk bijvoorbeeld ook een broer zijn geweest bijvoorbeeld. En dat de oudere zich daardoor extra verantwoordelijk voelen omdat ze zonder dat het haar eigen keuze is, zelfstandig is geworden / op zichzelf is gaan wonen.


Zo had ik het nog niet gezien.

Maar als je op jezelf woont kan er ook van alles gebeuren, daarom vind ik het raar dat je dan niet van je ouders samen op vakantie mag.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Verschil in vragen over verkering

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2020 12:17

K80 schreef:Zo had ik het nog niet gezien.

Maar als je op jezelf woont kan er ook van alles gebeuren, daarom vind ik het raar dat je dan niet van je ouders samen op vakantie mag.


Waarschijnlijk een kwestie van het niet los kunnen laten van ouderlijke verantwoordelijkheden, er zijn best wat ouders die daar moeite mee hebben en ik denk dat hoe meer beschermend je opvoeding is, hoe lastiger dat is. Maar goed, we kennen de hele situatie in dit geval niet. Mogelijk niet zo’n stabiel gezin, je weet ook in hoe de vragenstelster verder is qua karakter etc.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten