Jonge moeder zoekt vriendin(nen)!

Moderators: Memmem, Moderafo's

MwTee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2019 21:16

Jonge moeder zoekt vriendin(nen)!

Berichtdoor MwTee » 31 jul 2019 21:46

Hallo allemaal,

ik ben een jonge vrouw van eind twintig, woonachtig in zuid-holland, ik ben getrouwd, en heb 2 jonge kinderen. Naast de zorg voor hen, heb ik een fijne baan voor 2 dagen. We zijn lid van een gereformeerde gemeente. Ik ben rustig, luister graag, heb graag goede gesprekken. Met 2 kleine kinderen heb ik niet zoveel tijd voor hobby's ;-) maar ik mag graag lezen als ik er tijd voor heb. Ook ga ik er graag op uit met mijn kinderen.

Wat ik erg mis in mijn leven, is een vriendin die in de buurt woont, kinderen heeft en tijd en ruimte in haar hoofd heeft voor een nieuwe vriendin! Vriendinnen van 'vroeger' wonen wat verder weg waardoor we elkaar niet veel kunnen zien, maar mijn contact met hen is op afstand zeer goed. Na mijn schoolperiode heb ik ook andere vriendinnen leren kennen die me heel lief zijn, maar door hun totaal verschillende levens mis ik toch dat ik echt iets met hen kan delen over bijvoorbeeld het geloofsleven, mijn kinderen, de opvoeding, mijn gevoelens... De kerk waarin wij nu zitten is erg groot en ik ben er zelf niet van jongs af aan in opgegroeid, waardoor ik merk lastig contacten te krijgen. Dit alles maakt wel eens dat ik me eenzaam voel.

Het lijkt me ontzettend fijn om een vriendin, of misschien zelfs wel meerdere vriendinnen :-) te vinden om samen en met onze kinderen wat te ondernemen, met elkaar te praten, lief en leed met elkaar te delen en elkaar tot steun te zijn.

Ik zou het ontzettend leuk vinden als er reacties komen!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Jonge moeder zoekt vriendin(nen)!

Berichtdoor Marnix » 01 aug 2019 13:26

sorry, ik kom niet in aanmerking ;-) Als ik kijk naar mijn vriendengroep dichtbij zijn dat vooral mensen van de kerk, sport, werk en uit de buurt. Zijn dat geen betere plekken om nieuwe vriendschappen op te doen? (goed dat je het hier probeert hoor maar dan moet je net iemand treffen die ook dicht in de buurt woont want zoals je zelf al hebt ontdekt, op afstand is vriendschap wel anders, lastiger bij te houden en je zoekt zo te zien juist vrienden in de buurt. Nodig na de kerk of op een ander moment mensen uit op de koffie, nodig mensen uit de buurt eens uit om te gaan eten. En dan ontstaan er vast wel vriendschappen!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Jonge moeder zoekt vriendin(nen)!

Berichtdoor johannes1 » 01 aug 2019 14:35

Maar sommige lezen nog wel mee :D
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gracious

Re: Jonge moeder zoekt vriendin(nen)!

Berichtdoor Gracious » 02 aug 2019 20:13

Hoi hoi,

Hoewel ik niet ben wat je vraagt; namelijk een jonge moeder sta ik ook heel erg open voor nieuwe vriendschappen.
Ik ben student Pedagogiek en breng al mijn vrije tijd door met het zorgen voor kinderen, dus ik voel mij soms wel een beetje moeder :-).
Ik woon op de grens van de provincie Utrecht richting Zuid-Holland.
Doordat ik een tijdje ziek ben geweest voel ik mij veel ouder dan ik ben. Ik ben een meisje van 19, maar voel eigenlijk weinig aansluiting meer bij mijn leeftijdsgenoten. Soms ook best lastig!
Daarnaast houd ik ook van lezen én tijd doorbrengen met kinderen. Het geloof is ontzettend belangrijk voor mij en hierin groeien is echt een wens. Laat maar weten hoor! Voel je absoluut niet verplicht! Voldoe tenslotte niet aan je eisen :-)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Jonge moeder zoekt vriendin(nen)!

Berichtdoor MoesTuin » 02 aug 2019 20:22

johannes1 schreef:Maar sommige lezen nog wel mee :D

Er zijn veel meer meelezers dan je denkt inderdaad...
Hopelijk vind er voor de nu meerdere vraagstellers een mooie match plaats binnen kort.... :@
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

MwTee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2019 21:16

Re: Jonge moeder zoekt vriendin(nen)!

Berichtdoor MwTee » 05 aug 2019 21:56

Hoi Gracious!
Ik vind het ontzettend leuk dat je reageert!
En ook al voldoe je niet aan mijn ´eisen´;-), zoek ik toch vooral een fijne vriendin, als die vriendin zelf geen kinderen heeft, maar wel openstaat voor mijn kinderen, dan is dat ook heel fijn! Ik kan me helemaal voorstellen dat jij je soms wel een beetje moeder voelt :-)
Ik herken een stukje in wat je zegt over geen aansluiting vinden, en over dat je het geloof heel belangrijk vind en daarin wilt groeien! Ik ken dit forum verder niet zo goed, maar mocht je nog terug willen reageren, stuur me gerust een privebericht, als je dat fijner vind.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Jonge moeder zoekt vriendin(nen)!

Berichtdoor elburger » 08 aug 2019 16:53

zoek en gij zult vinden.
Ik zeg altijd: "ik ben nooit alleen/eenzaam, God is altijd bij jou!"
Hoop dat jij vindt wat jij zoekt.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten