getrouwde vrouw zwanger van dominee

* Vriendschap * Verliefdheid * Verkering * Liefde *
(Off Topic wordt verwijderd)

Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's

coby6
Kapitein
Kapitein

Re: getrouwde vrouw zwanger van dominee

Berichtdoor coby6 » 08 mei 2019 21:32

Prisma23 schreef:Er is meer recht dan strafrecht. Een pastor gaat geen relatie aan met iemand uit de kudde zoals een leidinggevende ook geen relatie aangaat met iemand die onder hem/haar werkt. Ik zie geen verschil met er nu in de RKkerk aan het licht komt. Allemaal misbruik maken van je positie.

Ik ken 2 verhalen van voorgangers die wat begonnen met hun secretaresse. Nu zijn ze ermee getrouwd. Een gaat gewoon met zijn nieuwe vrouw naar een andere kerk. Daar vind ik het meer op lijken. Maar goed, ik ken ze verder niet.
Ik kwam ooit eens een satanist tegen op straat tijdens evangeliseren, samen met mijn ex met wie ik toen nog was getrouwd. Hij zei heel blij: oh wij vervloeken mensen als jullie. Die duivel wil al die huwelijken wel kapot hebben.

coby6
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby6 » 08 mei 2019 21:56

lekkerbek schreef:Dan verschillen we hierover van mening, t is goed dat het uitgekomen is en dat er onderzoek gedaan wordt of het machtsmisbruik is. Maar onze mening doet er echt niet toe, we geven alleen de wereld wéér een stok om te slaan door zelfs hierover te gaan discussiëren.
Je kan nu nog niet zeggen of dit machtsmisbruik is. T kan ook zijn dat de vrouw hem verleidt heeft, daar zijn ook vrouwen goed in helaas.
Laten we t gewoon bij de feiten houden, ons komt het oordeel niet toe (gelukkig, ik heb idd genoeg aan mezelf).

Ik hoorde een keer van zo'n populaire Amerikaanse prediker dat ie enorm op moest passen. Al die vrouwen probeerden 'm te verleiden. Moest ie een keer alleen ergens heen naar een hotel en dan kwam er weer zo'n mens.

Prisma23
Mineur
Mineur

Berichtdoor Prisma23 » 08 mei 2019 22:23

coby6 schreef:Ik hoorde een keer van zo'n populaire Amerikaanse prediker dat ie enorm op moest passen. Al die vrouwen probeerden 'm te verleiden. Moest ie een keer alleen ergens heen naar een hotel en dan kwam er weer zo'n mens.

Ja, het ligt aan die vrouw, dat zei Adam ook.!!!!

coby6
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby6 » 08 mei 2019 22:36

Prisma23 schreef:Ja, het ligt aan die vrouw, dat zei Adam ook.!!!!

Kan, hoeft niet. Net zoals de man de misbruiker kan zijn, maar hoeft niet zo te zijn omdat ie toevallig een hoge pief is. Er was geen sprake van seksueel misbruik stond er, maar ze wilden het allebei.

MoesTuin
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor MoesTuin » 09 mei 2019 07:15

elburger schreef:Ik was met stomheid geslagen toen ik dit nieuws hoorde, maar vooral toen men op de radio reacties liet horen van "de Nederlander" .
Reacties als; "dit moet kunnen en wij leven in een andere tijd als 50 jaar geleden, waren er maar een paar van".

Persoonlijk vind ik dat het niet kan, niet mag.
Is die dominee niet op de hoogte van Gods geboden?
Heeft een dominee, juist een dominee niet een voorbeeldfunctie ten op zichte van christenen?

ik ben benieuwd hoe u er hier over denkt?!
Of....denk ik nu weer te orthodox?

We moeten ook zeker niet vergeten dat we in een tijd leven waarin alles uitgebreid in het nieuws komt en zeker als het de kerk betreft er vele mensen zijn die nu niets meer met de kerk hebben om welke redenen dan ook. (zeer zeker ook doofpot zaken binnen kerken, onrecht....men weet de helft niet....maar goed ook zal een enkel kerkmens zeggen, terwijl ze anderen mensen daarmee in de steek laten en veroordelen over hun doen en laten of mede christenen de tent uit vechten)
Dus zeker niet zwijgen hierover en hopen dat het snel vergeten wordt...maar grijp de kansen aan van openheid en eerlijkheid, wat de Veenendaalse kerkgemeenschap ook doet (ook de direct betrokkenen hierin!) omdat dit gebeuren ook gevoelig ligt bij veel (ex-kerk) mensen.

Kijk eens hoe Nico Bello vanuit de kerk in Veenendaal in deze situatie met de media omgaat....

https://www.hartvannederland.nl/aanbevo ... wde-vrouw/

Zo hoort het, open eerlijk correct, met het verdriet hoorbaar en de verlegenheid hierin....hoe nu verder?
Let op de reacties vanuit de doorsnee Veenendaler ook (pijn en nare herinneringen aan kerkelijk verleden...kan je niet aan voorbijgaan zomaar...)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby6
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby6 » 09 mei 2019 18:44

Onnozele halzen die denken: dat overkomt mij niet. Ik ben zo sterk. Ik zag een onderzoek van 280 voorgangers die waren gevallen en allemaal dachten ze: mij overkomt dit nooit. Dat is dom. Gaan ze samen laat op een kamer zitten. Ja ik ben zo sterk. Ik kan het weerstaan. Dus niet.
Laatst gewijzigd door coby6 op 09 mei 2019 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

coby6
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby6 » 09 mei 2019 19:18

https://www.google.com/amp/s/www.thegos ... ors/%3famp
Fallen Soldiers of Christ
The study examined 246 men in full-time ministry who experienced moral failure within a two-year period. As far as Hendricks could discern, these full-time clergy were born-again followers of Jesus. Though they shared a common salvation, these men also shared a common feat of devastation; they had all, within 24 months of each other, been involved in an adulterous relationship.

After interviewing each man, Hendricks compiled four common characteristics of their lives:

None of the men was involved in any kind of real personal accountability.
Each of the men had all but ceased having a daily time of personal prayer, Bible reading, and worship.
More than 80 percent of the men became sexually involved with the other woman after spending significant time with her, often in counseling situations.
Without exception, each of the 246 had been convinced that sort of fall “would never happen to me.”

Terug naar “Relaties”