Geen Kinderwens

Moderators: Memmem, Moderafo's

Zeemeeuw
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2018 12:41

Geen Kinderwens

Berichtdoor Zeemeeuw » 19 dec 2018 19:58

Ik heb over vraag over het huwelijk, al je het huwelijksformulier leest gaat over punt 2
[De tweede is, dat zij hun kinderen, wanneer zij die ontvangen, in de ware kennis en vreze Gods zullen opvoeden, tot Zijn eer en tot hun zaligheid.]
Nu is mijn vraag als je er bewust voor kies om geen kinderen te krijgen om privé redenen,( er vanuit gaan dat je wel kinderen kun krijgen) strijd dit niet met het huwelijks formulier of Gods Woord?

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor tulp » 19 dec 2018 20:33

In de Bijbel zien we dat God verschillende mensen op verschillende wegen leidt dus het is moeilijk hier een eenduidig antwoord op te geven.
Er vanuit gaande dat de Heere alles in Zijn hand heeft, dan heeft Hij mogelijk aan jullie geen kinderwens gegeven.
God zoekt het goede voor de mens. Het lijkt me dat Hij tegen Zichzelf ingaat als wil dat jullie tegen heug en meug kinderen gaan opvoeden. Hoe denk je dat dat voor die kinderen is, die voelen dat echt wel aan. Zou de Heere willen dat kinderen zich ongewenst voelen?
Als jullie maatregelen nemen om geen kinderen te krijgen en de Heere wil toch dat jullie ze wel krijgen, dan komen ze echt wel. Niets is de Heere te machtig.
Dus als je dit in gebed bij de Heere gebracht hebt en er verandert niets in je denken, dan lijkt het me duidelijk dat de Heere dit zo in jullie leven leidt. Hij gaat niet met iedereen dezelfde weg.
Je kunt de Heere altijd vragen om je te te helpen om op Hem en Zijn leiding in je leven te vertrouwen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor Marnix » 19 dec 2018 23:35

Natuurlijk kan God wonderen doen, of zorgen dat je op de een of andere manier toch zwanger wordt. Maar dat wil niet zeggen dat dat altijd gebeurt. God geeft mensen verantwoordelijkheid om keuzes te maken en die hebben vaak wel gevolgen. (Je kan wat je zegt ook lezen als “als God wil dat je kinderen krijgt kan je prima voorbehoedsmiddelen gebruiken want dan krijg je ze toch wel. Maar dat bedoel je denk ik niet helemaal). Belangrijkste is wat je noemt, dat je dit met God bespreekt en zoekt naar Zijn weg.

Zeemeeuw schreef:Ik heb over vraag over het huwelijk, al je het huwelijksformulier leest gaat over punt 2
[De tweede is, dat zij hun kinderen, wanneer zij die ontvangen, in de ware kennis en vreze Gods zullen opvoeden, tot Zijn eer en tot hun zaligheid.]
Nu is mijn vraag als je er bewust voor kies om geen kinderen te krijgen om privé redenen,( er vanuit gaan dat je wel kinderen kun krijgen) strijd dit niet met het huwelijks formulier of Gods Woord?


Ik geloof niet dat Gods weg is dat als je kinderen kan krijgen, dit ook een plicht is. De Bijbel noemt het wel een zegen, dat kan te denken geven, maar ik kan me goed voorstellen dat er situaties kunnen zijn waarin Hij een andere weg wijst, zonder kinderen. Ligt er natuurlijk ook aan wat de privé-redenen zijn. Dat kan heel breed zijn. Het kunnen goede redenen zijn, vooroordelen die niet kloppen etc. Misschien kan je er iets meer over vertellen, als je wilt (ik neem aan dat je deze vraag vanuit jezelf stelt en dat het dus jou betreft) Waarom wil je het niet? Wel goed om dat gevoel te onderzoeken. Ik ken ook wel mensen die geen kinderwens hadden (vaak een van de twee waarbij de partner wel graag kinderen wilde) en die zijn echt wel veel van hun kind / kinderen gaan houden, vinden het nu prachtig. Niemand die er na de geboorte nog steeds niet zo op zat te wachten of het kind nog als ongewenst beschouwde. Dus denk er goed en veel over na, praat erover. Bidt. En neem geen overhaaste beslissingen. Toen ik trouwde moesten we er ook nog niet echt aan denken en had ik die wens ook totaal niet. Nu, bijna 9 jaar later genieten we ontzettend van onze twee kinderen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Zeemeeuw
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2018 12:41

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor Zeemeeuw » 20 dec 2018 12:56

Marnix schreef:. Ligt er natuurlijk ook aan wat de privé-redenen zijn. Dat kan heel breed zijn. Het kunnen goede redenen zijn, vooroordelen die niet kloppen etc. Misschien kan je er iets meer over vertellen, als je wilt (ik neem aan dat je deze vraag vanuit jezelf stelt en dat het dus jou betreft) Waarom wil je het niet? Wel goed om dat gevoel te onderzoeken. Ik ken ook wel mensen die geen kinderwens hadden (vaak een van de twee waarbij de partner wel graag kinderen wilde) .


Beste marnix,
Ik heb geen verkering ben ook niet verloofd/getrouwd.
Maar ik zit dus te twijfelen of ik wel wil trouwen omdat ik geen kinderwens heb en vrouwen dit meestal wel hebben.
Je zou het wil de lusten maar niet de lasten kunnen noemen.
Ik heb geen kinderwens omdat ik het niet zie zitten om kinderen in deze wereld op te voeden.
Verder ik er een kans dat een kind gehandicapt is etc.
Mijn zusje is dit ook ik kan hier niet of slecht mee omgaan.
Verder erger mee vreselijk als ik bijv in een supermarkt een paar kinderen hoor zeuren janken etc.
Verder zie ik vreselijk op tegen de bevalling van mijn vrouw ik kan er slecht tegen als iemand pijn lijd er ik er niets aan kan doen en bij het zien van bloed val ik al flauw.
De laatste reden is dat ik geen zin heb om kinderen op deze wereld te hebben waarover wij verantwoordelijk zijn later voor gods aangezicht te verschijnen en ze doorverwezen worden naar de hel in wil deze verwoording niet dragen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor Marnix » 20 dec 2018 13:48

Zeemeeuw schreef:Beste marnix,
Ik heb geen verkering ben ook niet verloofd/getrouwd.
Maar ik zit dus te twijfelen of ik wel wil trouwen omdat ik geen kinderwens heb en vrouwen dit meestal wel hebben.
Je zou het wil de lusten maar niet de lasten kunnen noemen.
Ik heb geen kinderwens omdat ik het niet zie zitten om kinderen in deze wereld op te voeden.
Verder ik er een kans dat een kind gehandicapt is etc.
Mijn zusje is dit ook ik kan hier niet of slecht mee omgaan.
Verder erger mee vreselijk als ik bijv in een supermarkt een paar kinderen hoor zeuren janken etc.
Verder zie ik vreselijk op tegen de bevalling van mijn vrouw ik kan er slecht tegen als iemand pijn lijd er ik er niets aan kan doen en bij het zien van bloed val ik al flauw.
De laatste reden is dat ik geen zin heb om kinderen op deze wereld te hebben waarover wij verantwoordelijk zijn later voor gods aangezicht te verschijnen en ze doorverwezen worden naar de hel in wil deze verwoording niet dragen.


Bedankt voor je eerlijke reactie.

- wel de lusten en niet de lasten zou ik het niet noemen. Je maakt zo’n keuze niet zomaar. Overigens zou ik kinderen juist niet als lasten bestempelen maar dat terzijde. Ik ken ook mensen die later het niet hebben van kinderen juist als last zijn gaan zien.

- wat je onderbouwing betreft valt er een hoop te zeggen:
1. De kans dat je een gehandicapt kind krijgt (tenzij het erfelijk is bij jullie in de familie) is natuurlijk niet groot.
2. Je ergeren aan andere kinderen wil natuurlijk niet zeggen dat je dat bij eigen kinderen ook hebt. Daarnaast is gedrag voor een deel ook het gevolg van opvoeding. Nogmaals, ik ken mensen die dit ook wel hadden totdat ze zelf een kind kregen. Toen gingen ze daar heel anders tegen aankijken en was hun eigen kind echt geen last voor ze.
3. Een bevalling is doorgaans geen pretje maar miljarden vrouwen hebben het gedaan en heel veel partners hebben dan ook wel overleefd ;-)
4. De laatste reden is wel wat zorgwekkender. Ik moet denken aan de gelijkenis van de talenten waarbij een man zijn talent in de grond begraaft uit angst voor zijn heer. Het wijst op een mate van ongeloof en angst voor God. Waarom krikgen gelovigen dan nog kinderen als het zo’n grote verantwoordelijkheid is? Omdat ze geloven dat God hun Vader is die als Hij kinderen geeft, daar ook beloften bij geeft aan de ouders en hun kinderen. Je kan daarover lezen in het doopformulier. God wil de kinderenman gelovigen niet bestemmen voor de hel, Hij neemt ze aan tot Zijn kinderen. Met zijn kracht kan je die verantwoordelijkheid juist aan. Je moet God leren vertrouwen hierin, en liefhebben. Niet uit angst.

- ik weet niet hoe oud je bent maar je gevoel kan wel veranderen. Toen ik jong was moest ik ook niet aan kinderen denken. Toen de eerste kwam vond ik dat ook wel spannend maar ik heb nu ook wel ontdekt hoe ontzettend leuk en mooi het is en dat God het is die voor ons zorgt, dat het ook echt een zegen is.

- jij kan geen kinderen willen maar als je een relatie krijgt heb je natuurlijk kans dat je partner dit wel heel graag wil.

- als je een relatie krijgt en je trouwt hoef je echt niet direct te proberen kinderen te krijgen.

Zomaar een paar dingen die ik je graag mee wil geven. Nogmaals, ik zat er vroeger ook niet op te wachten. En ik ken er wel meer die dat hadden, nu toch kinderen hebben en er heel anders tegenaan zijn gaan kijken.

Bespreek het met anderen, met je partner als je die krijgt en bovenal met je Vader in de hemel, in geloof, liefde en vertrouwen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor Chaya » 20 dec 2018 17:37

Zeemeeuw schreef:Beste marnix,
Ik heb geen verkering ben ook niet verloofd/getrouwd.
Maar ik zit dus te twijfelen of ik wel wil trouwen omdat ik geen kinderwens heb en vrouwen dit meestal wel hebben.
Je zou het wil de lusten maar niet de lasten kunnen noemen.
Ik heb geen kinderwens omdat ik het niet zie zitten om kinderen in deze wereld op te voeden.
Verder ik er een kans dat een kind gehandicapt is etc.
Mijn zusje is dit ook ik kan hier niet of slecht mee omgaan.
Verder erger mee vreselijk als ik bijv in een supermarkt een paar kinderen hoor zeuren janken etc.
Verder zie ik vreselijk op tegen de bevalling van mijn vrouw ik kan er slecht tegen als iemand pijn lijd er ik er niets aan kan doen en bij het zien van bloed val ik al flauw.

Ha, ik herken mezelf wel in deze bezwaren toen ik nog single was.
En na mijn trouwdag zat ik niet direkt te wachten op een zwangerschap.
Maar het gebeurde wel en ondanks dat het niet gemakkelijk was allemaal, ben ik nu jaren later zo blij dat de beslissing niet bij mij lag maar bij God.
Jij denkt, ik neem geen kinderen, want dan heb ik al deze ongemakken ook niet (bloed, handicap, zeuren en janken)
Maar beste Zeemeeuw, ongemakken horen bij het leven. :D
En de ongemakken waar we soms tegenop zien, vallen reuze mee en er komen ongemakken op ons pad die we totaal nooit voorzien hadden.
That's life.

En waarom stel je deze vraag zo expliciet: is dit In strijd met God's Woord?
Is dit het enige vraagstuk in je leven?
Praat je weleens met andere ongetrouwde (christelijke) mannen over deze twijfels en vragen?
Ik denk zeker dat je niet de enige bent.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor Marnix » 20 dec 2018 21:08

Ik denk dat je als je jong bent ook wel eerder allerlei nadelen ziet. En veel minder de mooie kant. Natuurlijk is het niet altijd alleen maar leuk, maar de mooie dingen maken alles goed. Het verrijkt je leven zo ontzettend, ook al zeur en huilt een kind wel eens of slaap je wel eens wat minder. Ik sluit me dus helemaal bij je aan Chaya.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

nachtegaaltje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2016 17:27

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor nachtegaaltje » 21 dec 2018 12:21

Allereerst mijn felicitatie aan de zwangere. Ik las dat je de 4e verwacht. Voelde je geen paniek toen test positief bleek? Geen idee nl hoe dit ervaren wordt. Wel blij dat topic 'geen kinderwens' bestaat. Voor mijn gevoel was ik de enige hier wat dit onderwerp betreft. Zelf 15 jaren gehuwd maar (ook bij echtgenoot) geen wens/verlangen. Twijfelde even om een reactie te plaatsen maar het lijkt me dat ieders inbreng - met respect voor de ander- er mag zijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2018 14:00

nachtegaaltje schreef:Allereerst mijn felicitatie aan de zwangere. Ik las dat je de 4e verwacht. Voelde je geen paniek toen test positief bleek? Geen idee nl hoe dit ervaren wordt. Wel blij dat topic 'geen kinderwens' bestaat. Voor mijn gevoel was ik de enige hier wat dit onderwerp betreft. Zelf 15 jaren gehuwd maar (ook bij echtgenoot) geen wens/verlangen. Twijfelde even om een reactie te plaatsen maar het lijkt me dat ieders inbreng - met respect voor de ander- er mag zijn.


Absoluut. Ik geloof ook niet dat er voor iedereen een kinderplicht is. Met 15 jaar huwelijk hebben jullie er vast goed over nagedacht en om Gods weg gewezen.

Overigens heb ik nooit een gevoel van paniek gehad bij een test en bij een vierde zal dat vast ook niet zo zijn geweest, ik denk dat het ook meestal niet als een totale verrassing komt en je daar voor je evt zwanger wordt wel over nagedacht en gepraat hebt. Dan is paniek denk ik niet de meest voorkomende reactie ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor Niagara » 21 dec 2018 14:19

Ik denk zeker wel dat er privéredenen kunnen zijn die maken dat een besluit om kinderen krijgen te voorkomen het goede is om te doen. Lichamelijke gezondheid kan hier één van zijn (denk aan vrouwen die door een ziekte/afwijking in levensgevaar zouden komen bij een zwangerschap, wat je van te voren weet), maar ook psychische draagkracht kan een factor zijn in het besluit om zolang die draagkracht niet voldoende is, een zwangerschap te voorkomen. Als het opvoeden van het kind voor één of beide ouders psychisch niet te dragen is, kan dit schadelijk zijn voor beide ouders én het kind. Het is dan ook je verantwoordelijkheid dragen om te zeggen: 'ik ben nu niet in staat om voor een kind te zorgen, dus ik ga ook zorgen dat de kans op het krijgen van een kind minimaal is.' Dat betekent niet persé dat je dan ook nog geen huwelijk aan mag gaan, omdat dat in veel gevallen juist een steunende factor kan zijn die je proces van groeien in draagkracht stimuleert. Het is een groeiproces van alleen staande naar huwelijk naar eventuele kinderen, in die volgorde. Bij veel mensen groeit de kinderwens pas als ze getrouwd zijn.
God heeft er begrip voor dat wij moeten groeien als mensen. Hij geeft in de bijbel aanwijzingen hoe die groei goed kan verlopen. Maar het verschilt wel per mens hoe dat in de praktijk precies uitvalt. Want iedere persoon is ook uniek geschapen en past op een andere manier in Gods plan. Geduld is niet voor niets één van de vruchten van de Geest. God heeft geduld met ons in ons groeiproces en wij mogen ook geduld met onszelf en anderen hebben als het tijd kost om iets te leren, en als dat gebeurt met vallen en opstaan.
Een kind heeft een veilige omgeving nodig om in op te groeien. Daarom wil God ook dat wij bínnen een huwelijk kinderen krijgen, niet erbuiten. Maar dat is naar mijn idee geen móeten. Meer dat áls je kinderen krijgt, dan binnen de geborgenheid van een huwelijk.
Natuurlijk is er in elk gezin wel wat, ook een huwelijk biedt niet alle veiligheid. Ook getrouwde mensen kunnen nog problemen hebben waar ze aan moeten werken voor het een veilige omgeving is voor een kind. Maar een mens is nooit helemaal af, dus het is niet zo dat een kind krijgen persé niet oké is zolang er ook maar iets niet perfect is aan de ouders. Sommige dingen leer je ook juist door het verantwoordelijkheid dragen voor een kind, dat kan een hele goede motivatie zijn om juist aan jezelf en/of je relatie te werken. Maar dat is allemaal heel persoonlijk, of je klaar bent voor een relatie en of je klaar bent voor kind of nog niet. God gaat daarin ook met ieder Zijn eigen weg. Het is ook jouw persoonlijke proces om met God te bevinden wat voor jou Zijn weg is rondom dit onderwerp.
Het is denk ik een goed ding als je eerlijk van jezelf voelt dat jij (nog) niet in staat bent die veilige omgeving te bieden en daarom ook (nog) geen kind wilt. Als je zelf nog jong bent is dat een heel normaal gevoel. Een kind heeft nog niet de psychische draagkracht van een volwassene, en als alleenstaande heb je ook nog niet de steun aan je zijde waarmee je een gezin wilt en kunt beginnen, dus dan heb je best wat verbeeldingskracht nodig om al zover vooruit te kunnen denken (en dan kan het in werkelijkheid nog heel anders verlopen dan je je ingebeeld had ook). In de puberteit/adolescentie zit een overgangsfase tussen het kind-zijn en het volwassen verantwoordelijkheden leren dragen. Dat moet je leren, en de één gaat daar wat sneller in dan de ander. Als je meer aankunt, groeien je verlangens vaak mee. Net als een kind van 1 nog niet verlangt naar leren lezen en schrijven omdat het nog focust op staan en korte woordjes zeggen, zo kan iemand die nog moet leren zichzelf te onderhouden en verzorgen nog geen verlangen hebben om voor een kind te zorgen.

Het mooie van psychische draagkracht is dat dat nog heel erg kan veranderen. Er zijn wel mensen die op jonge leeftijd al heel erg uitkijken naar het krijgen van een kind, maar er zijn ook ook best wel veel jongeren die zich daar nog helemaal niet toe in staat voelen en er nog niet naar verlangen. Van heel veel jongeren is de draagkracht nog niet voldoende om de zorg voor een kind aan te kunnen. Als je nog niet op jezelf woont is de afstand naar leren niet alleen voor jezelf te zorgen maar daarbij ook voor een echtgenote en kind, heel groot. Als je net op jezelf woont is het voor veel adolescenten echt nog wel een paar jaar zoeken voor ze hun draai vinden in het zorgen voor zichzelf. Waarom denk je dat er zoveel grappen zijn over studenten die vier keer per week pizza eten, hun berg was meenemen naar hun moeder en altijd blut zijn? Omdat het nog best wel zoeken is als je voor jezelf moet leren zorgen, en dat echt niet in een keer vanzelf gaat. Als je jong bent zijn die vaardigheden nog niet allemaal ontwikkeld en ook het brein is pas op je 24e zover ontwikkeld dat de executieve functies die nodig zijn voor het uitvoeren van huishoudelijke taken op een volwassen niveau werken (en als je pech hebt en ADD, ADHD, autisme of een aanverwante verwante stoornis hebt kan dit nog veel langer duren of zelfs je hele leven moeilijk blijven. Als de handicap van je zusje (o.a.) zo'n stoornis is, heb je grote kans dat jij daar ook wat trekken van hebt en dat het voor jou dus ook nog lastiger kan zijn om te leren plannen, tijd bewaken, jezelf aan te zetten tot taken, gevolgen van je daden te overzien, prioriteiten te stellen etc. dan het is voor andere jongvolwassenen al is. En ook mensen met een trauma, depressie of andere psychische problematiek kunnen hier last van hebben.)
Als je bij jezelf merkt dat je nog moeite hebt met op volwassen niveau functioneren (omdat je nog jong bent) dan is dat oké. En dan is het ook heel gezond dat je nog niet moet denken aan het krijgen van een kind, omdat dat ook echt geen verstandig idee is als je dat nog niet aankunt. Je hebt nog alle tijd en je mag nog groeien, je hoeft nu nog niet 'klaar' te zijn. Je hoeft ook nog niet alles voor de toekomst nu al beslist te hebben. Als je verder groeit kunnen je wensen nog heel erg veranderen. Het mag er zijn dat je er nu zo over denkt/voelt, toen ik jonger was was dat bij mij niet anders. Maar je hoeft daaruit niet de conclusie te trekken dat dit voor de rest van je leven zo zal zijn. Bij sommige mensen is dat wel zo, bij anderen niet.
Een relatie leren onderhouden zit nog een stap voor kinderen krijgen. En veel jonggetrouwde stellen nemen bijvoorbeeld ook eerst een huisdier, omdat dat al wel helpt verantwoordelijkheid te leren dragen maar nog niet zo'n grote toewijding vraagt als een volledig afhankelijke baby. Ook een studie, baan, vrijwilligerswerk, geld leren beheren, het huishouden draaien, al dat soort dingen kunnen je al leren verantwoordelijkheid te dragen. Zulke stappen komen in het ideale geval vóór een baby. Want als je een kind krijgt en je kunt nog niet een wasje draaien, dan is dat niet handig natuurlijk.
Eerst maar eens de stappen nemen die vóór een kind krijgen zitten. Zien of je een relatie kunt onderhouden met iemand die veel verantwoordelijkheid zelf kan dragen en met jou deelt. Dingen als een studie voltooien, baan krijgen, je geld beheren, je huishouden draaien voor de volledige verantwoordelijkheid van een kind kan ook helpen om erachter te komen of je psychische draagkracht sterk genoeg wordt om een kind te kunnen en willen krijgen. Dus daarin eerst je weg gaan lijkt me verstandig.
Afbeelding

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor coby6 » 21 dec 2018 18:32

Ik wou dat ik gewoon alleen was gebleven en geen kinderen. Kun je lekker nooit zondigen en altijd lofprijzen en al die ellende niet aan je kop.

Yoshi

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor Yoshi » 21 dec 2018 19:11

Ook alleen kan je prima zondigen hoor.
Wees maar blij met het gift van kinderen.

Toen mijn vrouw en ik gingen trouwen voor de kerk is er overigens wel gesproken over een kinderwens. De strekking was ook geen kinderwens; niet trouwen in de kerk.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor lekkerbek » 21 dec 2018 19:23

Coby6 niet alleen partners en kinderen kunnen je kopzorgen geven hoor :wink: .
Ik heb geen partner (héérlijk :lol: ) en ook geen kinderen. Maar er zijn wel andere dingen in mijn leven waardoor ik slapeloze nachten heb.
Als we maar niet vergeten dat de Heere eerst onze schouders meet voor Hij ons een kruis oplegt! Met Gods hulp kunnen we alles aan! Ik hoop dat jij dat ook mag ervaren en dat er een tijd komt waarop je kan zeggen dat je geen spijt hebt omdat je anders je kinderen niet zou hebben gehad!

Vraagsteller, het kan zijn dat je als je een relatie mag krijgen je tijdens de relatie er anders over gaat denken. En misschien krijg je geen relatie, dan zit je je druk te maken voor niets!
Geen zorgen voor de dag van morgen, elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor coby6 » 21 dec 2018 20:03

Het was maar even een momentopname. Ik wou het al weghalen, maar bedankt voor de bemoediging.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor vpk » 21 dec 2018 22:19

nachtegaaltje schreef:Allereerst mijn felicitatie aan de zwangere. Ik las dat je de 4e verwacht. Voelde je geen paniek toen test positief bleek? Geen idee nl hoe dit ervaren wordt. Wel blij dat topic 'geen kinderwens' bestaat. Voor mijn gevoel was ik de enige hier wat dit onderwerp betreft. Zelf 15 jaren gehuwd maar (ook bij echtgenoot) geen wens/verlangen. Twijfelde even om een reactie te plaatsen maar het lijkt me dat ieders inbreng - met respect voor de ander- er mag zijn.


dank je wel voor je felicitatie nachtegaaltje. haha, nee ik voelde geen paniek bij de positieve test. We waren er blij mee! We mogen ook dit kindje zien als een geschenk van God, hoewel er ook in ons gezin zorgen zijn om lichamelijke gezondheid. Zoals Chaya zegt: er komen ongemakken op ons pad die we totaal nooit voorzien hadden.. Maar we mogen gelukkig ook ervaren dat we daarin gedragen worden.

Zeker mag ieders inbreng er zijn. Als dat een beslissing is die je samen voor God's aangezicht neemt, heb ik daar alle respect voor.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten