Geen Kinderwens

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2018 22:49

Yoshi schreef:Waar ik heen wil is dat je wat minder makkelijk oordeelt over wat wel of niet liefdeloos is en dat je beseft dat mensen en kerkgenootschappen op basis van dezelfde bijbel een andere mening hebben dan jij.


Dan zou ik eerst wel eens een bijbelse onderbouwing willem horen voor het standpunt “geen kinderwens, dan ook geen (kerkelijk) huwelijk. Ik kan doorgaans prima leven met verschillende bijbelse inzichten en voel me verbonden met christenen met allerlei verschillende visies, maar als je mensen die van elkaar houden niet in het huwelijk wil verbinden omdat ze geen kinderwens hebben heb ik daar veel moeite mee omdat het haals staat op wat de Bijbel leert over het huwelijk, hoe we met elkaar moeten omgaan. Maar als ik ongelijk heb zie ik dat graag vanuit de Bijbel aangetoond. Misschiey dat ik het dan beter ga begrijpen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor Yoshi » 23 dec 2018 22:59

Ik betwijfel het, en ik ga er geen moeite voor doen. :)

Het zal waarschijnlijk ook een verschil zijn van inzicht in wat het huwelijk is. In de katholieke Kerk is het huwelijk een sacrament en trouw je dus ook in de kerk. In protestantse kerken is het slechts het vragen van de zegen van een burgerlijk huwelijk.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2018 00:10

Hmm klopt denk ik wel redelijk. Maar voor gelovigen is die zegen wel belangrijk. Als een stel dan veel van elkaar houdt, ze geloven, maar voelen totaal geen kinderwens, daarmee worstelen, er over bidden, met elkaar praten en dan bot te horen krijgen: als je die wens niet hebt kan je trouwen voor de wet maar dan gaat God zijn zegen er niet aan geven..... moet je met betere argumenten komen dan “ach we verschillen nou eenmaal van inzicht wat de Bijbel leert”. Daarmee kan je niet alles goedpraten. Hoe je omgaat met mensen die “niet aan het perfecte
plaatje voldoen” vind ik wel heel essentieel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissVis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mar 2005 21:05

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor MissVis » 25 jan 2019 17:24

Ik ben 35 en heb ook geen kinderwens. Ik heb ook geen relatie, maar zou wel graag een man willen. Nou kreeg ik vorige keer van iemand te horen: "misschien schenkt God je geen man omdat je geen kinderen wil" :shock: Er rust zo'n levensgroot taboe op als je geen kinderwens hebt, vooral in christelijke kringen. Iedereen gaat er automatisch maar vanuit dat je dat wél wilt. Ik heb het ook heel lang verzwegen. Totdat ik een neefje kreeg en ik toch wel liet blijken dat ik het niet zo fantastisch vond om hem vast te houden en de fles te geven en dat soort dingen.
Nou weet ik dat mocht ik een relatie krijgen, het ook best wel een dingetje zal zijn als hij wel graag kinderen wil. Maar goed, over 5 jaar ben ik 40, dan is het misschien niet meer zo'n punt. Word ik te oud!
Schitterønt

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor Chaya » 25 jan 2019 19:59

MissVis schreef:Ik ben 35 en heb ook geen kinderwens. Ik heb ook geen relatie, maar zou wel graag een man willen. Nou kreeg ik vorige keer van iemand te horen: "misschien schenkt God je geen man omdat je geen kinderen wil" :shock: Er rust zo'n levensgroot taboe op als je geen kinderwens hebt, vooral in christelijke kringen. Iedereen gaat er automatisch maar vanuit dat je dat wél wilt. Ik heb het ook heel lang verzwegen. Totdat ik een neefje kreeg en ik toch wel liet blijken dat ik het niet zo fantastisch vond om hem vast te houden en de fles te geven en dat soort dingen.
Nou weet ik dat mocht ik een relatie krijgen, het ook best wel een dingetje zal zijn als hij wel graag kinderen wil. Maar goed, over 5 jaar ben ik 40, dan is het misschien niet meer zo'n punt. Word ik te oud!

Ik had ook geen kinderwens toen ik single was. Zelfs toen ik zwanger was en ik een hele dag bij mijn zus verbleef die toen 4 kinderen had, werd ik helemaal gek van het geluid dat ze produceerden. Toen ik thuis was, heb ik een potje zitten janken omdat ik dacht: help, dit wil ik helemaal niet. Die herrie, dat vechten met elkaar, het voortdurende beschikbaar moeten zijn....
En het kwam ook niet direkt na de bevalling hoor.
Dat is echt niet altijd waar. Mijn kraamverpleegkundige bekende dat haar moedergevoel pas na een maand! kwam.
Ik vond kleine kinderen op zich wel leuk, maar heel vermoeiend en niets voor mij.
Totdat ik ze kreeg. Ik ben nog steeds verwonderd, na al die jaren. Dat ik deze prachtige jonge mensen mocht grootbrengen.
Je bent nog niet de goede man tegengekomen, denk ik? :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor coby6 » 26 jan 2019 21:40

MissVis schreef:Ik ben 35 en heb ook geen kinderwens. Ik heb ook geen relatie, maar zou wel graag een man willen. Nou kreeg ik vorige keer van iemand te horen: "misschien schenkt God je geen man omdat je geen kinderen wil" :shock: Er rust zo'n levensgroot taboe op als je geen kinderwens hebt, vooral in christelijke kringen. Iedereen gaat er automatisch maar vanuit dat je dat wél wilt. Ik heb het ook heel lang verzwegen. Totdat ik een neefje kreeg en ik toch wel liet blijken dat ik het niet zo fantastisch vond om hem vast te houden en de fles te geven en dat soort dingen.
Nou weet ik dat mocht ik een relatie krijgen, het ook best wel een dingetje zal zijn als hij wel graag kinderen wil. Maar goed, over 5 jaar ben ik 40, dan is het misschien niet meer zo'n punt. Word ik te oud!

Ja dat scheelt. Als je er geen zin in hebt, moet je het niet doen. Wat ontiegelijk irritant trouwens dat iemand dat zegt.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten