Verschil in opvoeding christelijk en niet-christelijk

Moderators: Memmem, Moderafo's

remco2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 mar 2015 14:23

Re: Verschil in opvoeding christelijk en niet-christelijk

Berichtdoor remco2015 » 19 jan 2019 01:32

In een land zoals Nederland word het natuurlijk wel steeds moeilijker om je kinderen met Gods richtlijnen op te voeden. Als je ouders je opvoeden met de bijbelse richtlijn dat man en vrouw bij elkaar horen in een huwelijk en je op school word vertelt dat het ook normaal is dat man en man trouwen met elkaar dan kom je in 2 werelden. En zeker in deze tijd zoals ze waren ten tijde van Noach word het de ouders wel moeilijker gemaakt en de kinderen ook.
Maar wie Jezus lief heeft volgt de geboden van God.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Verschil in opvoeding christelijk en niet-christelijk

Berichtdoor Liekels » 19 jan 2019 02:01

remco2015 schreef:In een land zoals Nederland word het natuurlijk wel steeds moeilijker om je kinderen met Gods richtlijnen op te voeden. Als je ouders je opvoeden met de bijbelse richtlijn dat man en vrouw bij elkaar horen in een huwelijk en je op school word vertelt dat het ook normaal is dat man en man trouwen met elkaar dan kom je in 2 werelden. En zeker in deze tijd zoals ze waren ten tijde van Noach word het de ouders wel moeilijker gemaakt en de kinderen ook.
Maar wie Jezus lief heeft volgt de geboden van God.


Waarom zou dat moeilijk zijn vraag ik me af. Hiermee kunnen kinderen ook zien dat niet iedereen hetzelfde is of denkt en dat geldt niet alleen over het onderwerp homo-huwelijk. Mijn kinderen horen ook weleens dingen over streng gelovigen zonder tv of die het niet eens zijn met bv het homohuwelijk, ik probeer dan uit te leggen waar het vandaan komt en dat niet iedereen dezelfde gedachtes of levensweg bewandeld en dat dit niet beter of slechter is. Door het horen dat anderen anders kunnen zijn of denken maakt hen niet anders denkend ineens, dus waarom die angst? Dat zou dan omgedraaid ook zo kunnen zijn. We leven nu eenmaal in een maatschappij met diverse mensen met diverse gedachtes. Respect hebben voor anders denkenden is ook een optie voor opvoeding ipv angst dat kinderen horen wat anderen denken of vinden. Daar blijven ze immers ook mee te maken te krijgen als ze ouder worden.

remco2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 mar 2015 14:23

Re: Verschil in opvoeding christelijk en niet-christelijk

Berichtdoor remco2015 » 19 jan 2019 02:11

Liekels schreef:Waarom zou dat moeilijk zijn vraag ik me af. Hiermee kunnen kinderen ook zien dat niet iedereen hetzelfde is of denkt en dat geldt niet alleen over het onderwerp homo-huwelijk. Mijn kinderen horen ook weleens dingen over streng gelovigen zonder tv of die het niet eens zijn met bv het homohuwelijk, ik probeer dan uit te leggen waar het vandaan komt en dat niet iedereen dezelfde gedachtes of levensweg bewandeld en dat dit niet beter of slechter is. Door het horen dat anderen anders kunnen zijn of denken maakt hen niet anders denkend ineens, dus waarom die angst? Dat zou dan omgedraaid ook zo kunnen zijn. We leven nu eenmaal in een maatschappij met diverse mensen met diverse gedachtes. Respect hebben voor anders denkenden is ook een optie voor opvoeding ipv angst dat kinderen horen wat anderen denken of vinden. Daar blijven ze immers ook mee te maken te krijgen als ze ouder worden.


Als kinderen zien dat anderen er andere geboden of normen en waarden erop na houden is het gevaar van besmeting meer aanwezig.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten