Wanhopig in mijn huwelijk

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor pindas83 » 07 jun 2020 10:45

Mortlach schreef:Dat ultimatum kun je toch het beste van een veilige afstand stellen. De vraagstelster schrijft al dat de man geen hulp wil. Die gaat echt niet zomaar ineens een uurtje bij de huisarts "de vuile was buitenhangen"; ook stopt hij haar dit te doen. Je niet laten tegenhouden, is het advies. Ja, lekker, maar je moet dan wel terug naar huis op een gegeven moment waar die knoest woedend op je zit te wachten. EERST afstand nemen, voor jezelf, voor de kinderen, en DAN ultimatum stellen waarbij je aangeeft dat scheiden een optie is - misschien de laatste optie, maar zolang je zelf scheiden als onbespreekbaar houdt, hoeft die man geen haar te veranderen.


Ja dat lijkt me inderdaad ook het verstandigst.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2020 16:30

Cornelius1977 schreef: Maar wat ook enorm hielp bij mezelf begrijpen was de MBTI - indeling, waaruit bleek dat ik een ENFP persoonlijkheid had. Een gratis test kan je hier vinden (niet-commerciele link, je kan al genoeg lezen zonder betalen) https://www.16personalities.com/nl/pers ... heidstypen


Even voor de context, maar die hele MBTI is pseudowetenschap waar zeer veel kritiek op is. https://en.wikipedia.org/wiki/Myers%E2% ... #Criticism

Begrijp me niet verkeerd, blij dat het mensen helpt, maar het is geen geijkte psychologie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Martinella

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor Martinella » 01 jul 2020 10:12

Vroeger deed ik dat ook, mijn vrouw negeren als ze me gekwetst had. Tot ze tegen me zei dat ik niet alleen haar leven, maar ook het mijne verpeste met mijn zwijgen. Ik heb geleerd dat je moet communiceren, zelfs als het pijn doet. Of misschien juist wel als het pijn doet. Goed artikel wat ik daar laatst over las is dit: *reclame*


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten