Wanhopig in mijn huwelijk

Moderators: Memmem, Moderafo's

Nina

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor Nina » 31 jan 2019 14:05

Klinkt allemaal behoorlijk narcistisch.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor K80 » 31 jan 2019 15:16

Hoi

Het lijkt op wat mijn zus mee heeft gemaakt in haar huwelijk. Daar speelde ook mee dat hij haar tijdenlang niet wilde beminnen. Na drie jaar alle vele therapieën ten spijt zeiden zelfs mijn ouders dat ze moest gaan scheiden.
Een levenlang in een ongelukkig huwelijk gun je niemand en zeker je kind niet.
Was voor haar de beste keuze ooit, ondanks dat het geen makkelijke keuze is.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor Vera888 » 31 jan 2019 16:03

Zo herkenbaar, Rianne! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, maar dat is alweer een tijd geleden. Door de schizofrenie kan de buitenwacht je niet geloven. Thuis een tiran en 'buiten' een charmante, intelligente en gelovige man. Mijn man was ook nog enigszins autistisch. Hulp wilde hij niet en toen ik met veel moeite toch iets - in Christelijke kringen - geregeld had, nam hij eerst persoonlijk contact op en vertelde allerlei leugens over mij, zodat de 'hulpverlener' mij met afschuw aankeek toen ik binnenkwam en mij niet één op één wilde spreken. Door die vreselijke ellende had ik op den duur niemand meer, alleen God.
Ik wilde niet scheiden, want 'heb je gezworen tot je schade, verander je eed dan niet' (Psalm 15:4). Ik wist ook wel, toen ik met hem trouwde, dat hij in zijn jeugd trauma's opgelopen had en hield, ondanks alles, van hem.
Jaren heb ik gebeden om uitkomst. Dan troostte God met telkens bijzonder, maar er kwam geen verandering in de situatie. Tenslotte heb ik een full-time baan gekregen, zodat ik overdag weg kon zijn. God gaf mij de kracht ervoor. Toen ik een vaste betrekking had, kon ik met de kinderen verhuizen en ben ik gescheiden van tafel en bed. Dan blijft je huwelijk intact, maar kan hij je geen kwaad meer doen. Na enige tijd is mijn man eenzijdig van mij gescheiden.
Leg je nood aan God voor, Rianne! Hij maakt er eens het beste van, zodat je er later zelfs voor kunt danken. God is nu zo reëel voor mij. Houd aan Hem vast. Hij heeft met dit alles een goede bedoeling!
Er is maar één waarheid. :roll:

Rianne30
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:34

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor Rianne30 » 06 feb 2019 12:35

Bedankt voor de reacties. Heftige verhalen ook van jullie. Schizofrenie is een heftige aandoening, ik moet zeggen dat hier bij ons geen sprake van is.

Wel is er sprake van angst en onzekerheid bij mijn man, kleine conflicten worden megagroot en persoonlijk gemaakt. Iets kleins groeit uit toch een complete aanval op de persoon. De menselijkheid is dan echt verdwenen. Negeren is dan het gevolg. Het is een onmogelijk om een conflict op volwassen manier uit te praten want de boosheid lijkt niet te verdwijnen maar met de dag erger te worden. Hij wordt ook steeds meer onbereikbaar voor mij. Terwijl er wel van mij verwacht wordt dat ik excuses maak en het probleem oplos. Er is geen besef dat dat op zo n manier onmogelijk is voor mij.

Een woordenwisseling over bv een huishoudelijk probleem kan uitmonden in weken negeren, geen goede morgen zeggen, totaal geen interesse in de ander en zwijgend tegenover de ander blijven zitten. Bij poging tot bespreekbaar maken begint meteen weer de aanval.

Ik zou heel graag weten hoe ik hier mee om moet gaan, maar daar is geen pasklaar antw op helaas.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor lekkerbek » 06 feb 2019 14:07

Wat een moeilijke situatie. In ieder gevak moet je zélf hulp zoeken! Als je man niet mee wil is t jammer, maar jij moet hulp zoeken om te weten hoe jij muet reageren.
Ik denk dat je met hem moet praten om een moment dat het wél goed gaat tussen jullie. Geef dan aan wat zijn gedrag met jou doet. Dat jij dat ook niet meer accepteert. Als jij met hem aan tafel zit dan kan hij gewoon met je praten, is hij dat niet van plan dan mag hij ergens anders zitten, want jij wil jouw maaltijd niet verpesten. Doet hij dat niet dan ga jij ergens anders zitten, en doe alsof je je prima vermaakt, probeer dat ook écht. Dit gedrag mag je niet accepteren, jij doet dit nu wel dus er komt een bepaald patroon in die je nu doorbreken moet. Als hij op de bank zit en hij negeert jou, ga dan aan de eettafel zitten en gezellig met en vriendin kletsen door de telefoon. Of ga naar een vriendin toe, nog beter.
Maar allereerst: zoek hulp, ga naar de huisarts en vraag bij wie je terecht kan! Sterkte!

Hermanus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:20
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor Hermanus » 26 aug 2019 14:24

Rianne30 schreef:Ik heb mij op dit forum aangemeld omdat ik behoorlijk wanhopig ben. Ik ben een aantal jaren getrouwd en het is erg moeilijk huwelijk geworden.
Voor ons huwelijk konden we goed met elkaar praten. Mijn man leerde ik kennen als een zachtaardige, introverte, wat onzekere jongen. Eenmaal getrouwd bleek zijn onzekerheid wel erg groot te zijn. Hij had zichtbaar moeite met het idee dat hij nu man is en de daarbij behorende verantwoordelijkheden die er bij horen.
Mijn man is snel overprikkeld en in het begin uitte zich dat door dicht te klappen. Niet praten, maar zwijgzaam tegenover mij zitten. Vaak ook terugtrekken. Nu later is daar de agressie bijgekomen. Mijn man kan ontzettend kwaad worden op mij, dit kan bv komen doordat ik iets zeg wat hem triggert in zijn onzekerheid. Ik ben hier zelf op dat moment niet van bewust. Mijn man wordt dan erg boos en kwetst mij behoorlijk, ik probeer begrip op te brengen door te zeggen dat ik het zo niet bedoel. Echter de boosheid bij hem blijft weken aanhouden. En daarna komt hij er ook nooit op terug.
Hetgene wat mij zo radeloos maakt is zijn zwijgen (volgt na de boosheid) . Hij negeert mij nu al twee weken. Als ik hem letterlijk smeek of hij gewoon iets tegen mij wil zeggen dan krijg ik een lelijk antwoord. Ik ben bang voor hem. Hij straalt agressie uit. Het lijkt net alsof hij me helemaal kapot wil maken.
Ik heb er veel nood van. Het is voor de buitenwereld erg onzichtbaar. Tegen anderen doet mij man heel aardig.
Het moeilijke is dat de perioden voor de boosheid hij superlief en zorgzaam is. Het komt echt totaal onverwachts en richt veel schade aan.
Zijn er mensen die ook dit mee hebben gemaakt en advies kunnen geven hoe ik hier mee om moet gaan?

Ha Rianne, hoe is het nu in je huwelijk?

welling82

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor welling82 » 30 aug 2019 03:21

@Rianne30;

Deze man heeft een vrouw gekregen, u, kennelijk.

Hij behoort de huwelijkse plichten naar u/het gezin/de u beide gegeven ouders/familie/etc toe te voldoen.

Hij behoort als hoofd van het gezin niet alleen van zichzelf uit te gaan maar in het belang van het hele gezin te werken.

Waar hij zich dan ook aan krijgt te stoten, behoort hij in geen geval op zulke agressieve wijze jegens u te uiten.

Hij behoort u als de hem gegeven partner te bezien, die hem IN de Waarheid behoort te dienen bij moeilijkheden zoals waar hij zich dan ook aan te stoten krijgt. Hij behoort het hele hem gegeven huishouden stichtelijk te bejegenen, dat is wat het hoofd van het gezin behoort te doen.

Met de genoemde onoorbare, agressieve en moeilijk werkbare houding krijgt hij niet alleen niet gemakkelijk te bespreken waar hij zich aan krijgt te stoten, hij krijgt u kennelijk ook te blokkeren hem gedienstig te kunnen zijn IN de Waarheid.

In zulke context blijkt dat hij de rol als 'hoofd van het gezin' meent te kunnen weigeren.

Dat is een zeer zware zaak waar hij op aangesproken behoort te worden, op een duidelijke spreekwoordelijke niet mis te verstane wijze.

U behoort om hulp te vragen, in zulke situaties, bij familieleden, zogeheten vrienden en anders de autoriteiten (in die volgorde) omdat u verplicht bent het dienen van de u gegeven man IN de Waarheid NIET te laten blokkeren door de desbetreffende man.

Het dienen van de u gegeven man IN de Waarheid betekend God dienen met de u gegeven man dienen. Wanneer u daartoe mogelijkheid lijkt te worden ontnomen, op zulke wijze dat netwerk of autoriteiten u daarbij niet afdoende krijgen te beschermen, behoort u zich van bed en tafel te scheiden.

Waar hij zich aan krijgt te stoten, krijgt hij zeer waarschijnlijk moeilijk aan u te vertellen omdat hij ergens oneerlijk over heeft gekregen te zijn. Dat behoor ik u te vertellen.

Sommigen krijgen iets moeilijk onder woorden te brengen, deze man krijgt eerder iets verborgen te willen houden wat hij u niet WIL vertellen. Weest u daar beter zeer voorzichtig mee, want wat u beschrijft dat hij te vertellen krijgt bij bijv. therapie lijken regelrechte BEWUSTE incorrecte beweringen, daar schuilt een bepaalde psychologie achter, zogezegd, waar men beter voorzichtig mee krijgt om te gaan.

Rianne30
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:34

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor Rianne30 » 14 okt 2019 12:52

Beste allemaal,

Ik ben een tijd niet op het forum meer geweest. De situatie is ronduit onmenselijk geworden, afgelopen maanden waren voor mij onhoudbaar. Scheiden lijkt de enige optie en is ook uitgesproken. Ik heb veel strijd met het geloof etc. Ik ben er ook achter gekomen dat er heel waarschijnlijk sprake is van ASS/ autisme. De verhalen die ik hierover las waren zo verschrikkelijk herkenbaar! Zo erg, dat ik er geen twijfel over heb. De reacties van hem kan ik echt totaal niet begrijpen en zijn heel extreem en zonder gevoel. Ik zou het heel fijn vinden als er lotgenoten zijn met wie ik ervaringen kan delen. Het is een heel moeilijker tijd waar ik nu doorheen moet.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor K80 » 14 okt 2019 13:46

Veel sterkte Rianne.

Hoe erg het ook is, soms is scheiden de enige optie die overblijft.
Als je partner geen kant op wilt, houd het gewoon op.
Dan bij elkaar blijven omdat scheiden niet mag, levert alleen maar verliezers op. Je gaat er dan zelf aan onder door. Dat kan en mag nooit de bedoeling zijn.

Als alles achter de rug is wens ik je heel veel geluk toe.
Als ik zie hoe mijn zus opgeknapt is na de scheiding, ben ik erg blij voor haar. Ze is weer gelukkig en kan weer lachen in plaats van alleen maar huilen en ongelukkig zijn.
Vandaag is het gisteren van morgen.

mml
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2020 21:04

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor mml » 09 feb 2020 21:15

Ben net pas op forum aan het lezen, stuit ik op een herkenbaar verhaal, heb je al contact gehad met lotgenoten van helpende handen? Je mag mij altijd een privé bericht sturen.

waxinelichtje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2019 21:46

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor waxinelichtje » 10 feb 2020 13:36

Onlangs vernomen van iemand die getrouwd was met een narcist, ze kon het niet meer aan en heeft zichzelf van het leven beroofd. Ik hoop dat jij dat niet bent, Rianne, en dat je situatie verbeterd is.

Zoek hulp, zoek lotgenoten!

Heel veel sterkte

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor elburger » 11 feb 2020 10:47

Rianne schreef

k ben een tijd niet op het forum meer geweest. De situatie is ronduit onmenselijk geworden, afgelopen maanden waren voor mij onhoudbaar. Scheiden lijkt de enige optie en is ook uitgesproken. Ik heb veel strijd met het geloof etc. Ik ben er ook achter gekomen dat er heel waarschijnlijk sprake is van ASS/ autisme. De verhalen die ik hierover las waren zo verschrikkelijk herkenbaar! Zo erg, dat ik er geen twijfel over heb. De reacties van hem kan ik echt totaal niet begrijpen en zijn heel extreem en zonder gevoel. Ik zou het heel fijn vinden als er lotgenoten zijn met wie ik ervaringen kan delen. Het is een heel moeilijker tijd waar ik nu doorheen moet.


Het lijkt mij dat jij vergenoeg bent gegaan in het in stand houden van jouw huwelijk.
Lotgenoten kunnen je tot steun zijn, maar de thuissituatie veranderd daar niet door.
Het is tijd om knopen door te hakken, keuzes te maken.
Dat moet jij zelf doen, leg het voor aan God, Hij zal jou geleiden.
Heel veel sterkte en als je wilt mag je een pv bericht sturen.
God bless you
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor K80 » 11 feb 2020 13:22

waxinelichtje schreef:Onlangs vernomen van iemand die getrouwd was met een narcist, ze kon het niet meer aan en heeft zichzelf van het leven beroofd. Ik hoop dat jij dat niet bent, Rianne, en dat je situatie verbeterd is.

Zoek hulp, zoek lotgenoten!

Heel veel sterkte


Wat een heftig verhaal zeg.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor Mortlach » 14 feb 2020 16:48

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27 ... ftige-man/

In de vragenrubriek (weer) een schrijnende vraag over huiselijk geweld. In het antwoord wordt gerept over grenzen stellen, therapie, zelfs de partner aangeven, maar wat ik ontzettend mis in het antwoord is dat deze vrouw gewoon moet vluchten, en ja, daarna al die andere zaken doen.

Ik heb het even nagezocht; in 2018 zijn er ongeveer 30 vrouwen door hun (ex-)partner vermoord. Dat is natuurlijk dramatisch, maar het lijkt geen realiteit te zijn waar de panelleden van Refoweb rekening mee houden of zich zelfs maar van bewust zijn. Je partner confronteren als er sprake is van huiselijk geweld, kan levensgevaarlijk zijn!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor Chaya » 14 feb 2020 17:03

Mortlach schreef:https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27453/driftige-man/

In de vragenrubriek (weer) een schrijnende vraag over huiselijk geweld. In het antwoord wordt gerept over grenzen stellen, therapie, zelfs de partner aangeven, maar wat ik ontzettend mis in het antwoord is dat deze vrouw gewoon moet vluchten, en ja, daarna al die andere zaken doen.

Ik heb het even nagezocht; in 2018 zijn er ongeveer 30 vrouwen door hun (ex-)partner vermoord. Dat is natuurlijk dramatisch, maar het lijkt geen realiteit te zijn waar de panelleden van Refoweb rekening mee houden of zich zelfs maar van bewust zijn. Je partner confronteren als er sprake is van huiselijk geweld, kan levensgevaarlijk zijn!

Nou Mortlach, mevr Rots raadt haar aan om aangifte te doen bij de politie!
Vluchten kan soms niet zomaar, vanwege allerlei omstandigheden.
Ik ken een mevrouw die bleef vanwege haar 2 honden en 2 katten, die niet mee konden naar een blijfvanmijnlijf huis.
En gaandeweg wel steeds assertiever werd.
Toen haar man haar een klap wilde geven, ze zag het aankomen, gaf ze een trap in zijn kruis.
Ze schrok er zelf van, maar het bleek wel effectief. Hij zag tijdelijk sterretjes.
In die tussentijd kon ze hem waarschuwen: de grens is bereikt!!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten