Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Cestmoi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2017 09:29

Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Cestmoi » 21 dec 2017 09:44

Whoever is reading this...

Een nieuw lid hier, net geregistreerd omdat ik echt hulp wil vragen, maar liever niet binnen mijn directe kring. Mijn worsteling ligt nl. nogal gevoelig, maar ik wil niet in mn eentje hier verder mee worstelen.

Ff korte samenvatting: ik ben n getrouwde meid van net iets boven de 30, heb echt n geweldige man en 2 prachtige kids, 3e op komst. Alle reden tot geluk en me echt bewust dat God me gezegend heeft waar ik dat absoluut niet verdien. Altijd als christen opgevoed, niet altijd als christen geleefd. Zo ook de laatste tijd niet. Door omstandigheden is het momenteel niet mogelijk om volledig intiem te zijn met mijn man en dat gemis heeft mij laten afdwalen. Ik ben via Whatsapp in contact gekomen met een ander en heb met hem behoorlijk intieme gesprekken gehad en onze dagen draaiden echt om het onderling contact. Afgelopen dinsdag heb ik het contact gebombardeerd om problemen te voorkomen en hij heeft gisteren het contact definitief verbroken. Ik was kapotgeslagen en kon alleen nog maar huilend op bed liggen. Met enige terughoudendheid heb ik het bij God gebracht en gevraagd of Hij mij wilde helpen om los van hem te raken. God heeft hier zeker een antwoord in gegeven. Waar ik gisterochtend nog hevig in de tranen schoot bij het zien van zijn naam, was ik 's middags al een stuk rustiger en heb ik weer echt aandacht kunnen geven aan mijn gezin ipv op de automatische piloot.
Vannacht heb ik ook voor het eerst in langere tijd weer goed geslapen. Doorgaans werd ik om 3 a 4 uur wakker om vervolgens tot 6u al malend wakker te liggen en dan nog net voor de wekker in een uitgeputte slaap te vallen. Vannacht was ik rond dezelfde tijd heel even wakker, maar sliep binnen no time weer, tot na de wekker...

Toch weet ik dat het hierbij niet zomaar voorbij is en ik zeker nog een robbertje te vechten heb om dit echt achter me te laten. Ik ben hier vaker geweest... Er zullen zeker momenten komen met verleiding om weer contact met hem op te nemen en ik zou liegen als ik nu zeg dat ik dat niet wil. Maar de verslavende noodzaak is afgezwakt. Al merk ik wel dat die noodzaak heel eenvoudig weer op te roepen is...

Kortom, buiten gebed - wat vanzelfsprekend hard nodig is - zoek ik eigenlijk iemand (meisje/vrouw :wink: ) om via Whatsapp contact mee te hebben, waar ik moeilijke momenten mee kan delen, of juist overwinningen - en die mij ook aanspreekt en bevraagt of het goed gaat, accountable houdt.

Zou dat via hier kunnen?

Groetjes...

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor hans0166 » 21 dec 2017 10:11

ik vind het nogal wat da je dit zomaar op een publiek forum gooit.

Naar mijn mening moet je dit verwijderen, en ook geen andere mensen oproepen om op te leunen, maar naar een professional gaan.
Wat als je je ook zo aan een nieuw contact vastkleeft? .. Man of Vrouw maakt niet zoveel uit.
Je probleem ligt tussen jou en je man en je eigen persoonlijkheid/ervaring/situatie.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor MoesTuin » 21 dec 2017 10:15

Eens met Hans.
Dit is zo complex om gericht advies in te geven op afstand.
Maar gemeenschappelijk gebed is hier op zijn plaats.
De Heer kent jou en de situatie.
Zijn nabijheid gewenst.
Investeer in je gezin vooral.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Cestmoi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2017 09:29

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Cestmoi » 21 dec 2017 10:47

hans0166 schreef:ik vind het nogal wat da je dit zomaar op een publiek forum gooit.

Naar mijn mening moet je dit verwijderen, en ook geen andere mensen oproepen om op te leunen, maar naar een professional gaan.
Wat als je je ook zo aan een nieuw contact vastkleeft? .. Man of Vrouw maakt niet zoveel uit.
Je probleem ligt tussen jou en je man en je eigen persoonlijkheid/ervaring/situatie.


...
Heel eerlijk schrik ik hiervan...
Een professional is niet mogelijk, en als dat drie stappen te ver is, mag ik dan geen hulp vragen onder gewone christenen, die niet-professionals zogezegd? Moet ik dan maar doorsukkelen?
En ik ben niet bang dat ik vast zou kleven aan het contact waar ik nu om vraag, dat is van een complet andere orde. En man of vrouw maakt daarin (voor mij?) wel degelijk uit...

Gebruikersavatar
Cestmoi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2017 09:29

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Cestmoi » 21 dec 2017 10:48

MoesTuin schreef:Eens met Hans.
Dit is zo complex om gericht advies in te geven op afstand.
Maar gemeenschappelijk gebed is hier op zijn plaats.
De Heer kent jou en de situatie.
Zijn nabijheid gewenst.
Investeer in je gezin vooral.....


Ik zoek ook geen advies, ik zoek enkel steun, iemand die naast me wil staan hierin...

Thnx iig en in mn gezin investeren is zeker wat ik weer opgepakt heb.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor schaapje » 21 dec 2017 14:24

. Met enige terughoudendheid heb ik het bij God gebracht en gevraagd of Hij mij wilde helpen om los van hem te raken.
schreef je cestmoi.

Geen idee wat je bedoelt, bedoel je dat God je moet helpen de pijn wat te verdragen?
Ik denk dat je behoorlijk fout zat en dat heb jezelf ook ontdekt, is het niet nodig aan God vergeving te vragen?
Hoe sta je hierin?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Chaya » 21 dec 2017 14:33

Beste Cestmoi,

Er vallen mij een paar dingen op. Je bent zwanger van je eigen man en gaat dan zwanger en wel vreemd met een ander?
Als je 1 april uitgerekend bent, is die zwangerschap nu duidelijk merkbaar.
In je voorsteltopic noemde je jezelf een getrouwde meid.
Zo voel je je dus?
Het is misschien woordgezeur, :wink: maar in feite ben je een getrouwde vrouw EN moeder en dat is m.i. toch iets anders dan een meid.
Dat geeft ook verantwoordelijkheid, naar je beide kinderen, maar zeker ook naar je ongeboren baby!

Dat het nu pijn doet, kan ik begrijpen. Je bent in een soort rouw nu.
En gebed is nu hard nodig.

En nu vraag je steun via de app. Persoonlijk denk ik niet dat dit de juiste wijze is. We zijn tenslotte allemaal wildvreemden voor je.
En hoe stel je je dat dan voor, je hebt een moeilijk moment, je appt naar je buddy en die moet net op dat moment beschikbaar zijn voor je.
Als dat dan niet kan en het duurt een aantal uren voordat zij (of hij) je app kunt beantwoorden?

Je moet jezelf stevig aanpakken. Je eigen verantwoordelijkheid nemen. Zo van: het was zo, maar dit wil ik niet meer.
En dan mag je de Heere vragen om hulp.

Wat ik me afvraag, als je zoveel huilt, merkt je man dan helemaal niets? Of je kinderen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Jess » 21 dec 2017 14:35

Dit is heeeeeeeeeel herkenbaar voor mij en je bent hier bij lange na de enige niet in die hiermee worstelt.

Bij mij is het begonnen met chat, ja hier op Refoweb.

Toen ik tot geloof kwam heb ik hier enorm mee geworsteld en heb het moeten belijden aan God en aan mijn man.
Het was erg moeilijk, heel erg moeilijk maar hierdoor heb ik het langzaamaan los kunnen laten en als ik (het is zeker 5 jaar geleden als het niet meer is) de neiging voel om hem weer te mailen denk ik daaraan terug.

Je hoeft echt niet meteen naar een professional te gaan, God is de Enige die je echt kan, wil en zal helpen!

Sterkte!

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor coby5 » 21 dec 2017 15:39

Je moet die preken van Dan Mohler opzoeken op youtube over huwelijk en seks en relaties en over gebed. Die man heeft zo'n relatie met God. Ik werd gewoon jaloers.
De vrouw bij de bron had geen man nodig om d'r te vervullen, maar Jezus. Ik heb jarenlang gezocht naar een man na m'n scheiding. Man man man. Het is gewoon afgoderij. Daar spreekt die Dan Mohler over en over een relatie hebben met God en Hem echt kennen.

Gebruikersavatar
Cestmoi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2017 09:29

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Cestmoi » 21 dec 2017 16:43

schaapje schreef:. Met enige terughoudendheid heb ik het bij God gebracht en gevraagd of Hij mij wilde helpen om los van hem te raken.
schreef je cestmoi.

Geen idee wat je bedoelt, bedoel je dat God je moet helpen de pijn wat te verdragen?
Ik denk dat je behoorlijk fout zat en dat heb jezelf ook ontdekt, is het niet nodig aan God vergeving te vragen?
Hoe sta je hierin?

Met terughoudend bedoel ik dat ik me niet heel vrij voelde om bij Hem te komen, aangezien er nogal wat tussen Hem en mij instond. Vanzelfsprekend heb ik als eerste om vergeving gevraagd, ik zou zijn hulp niet kunnen/durven vragen zonder... en het gaat me niet om zijn hulp om de pijn te verdragen, maar om los te komen van deze ander. Het contact was verslavend en daar stap je niet 123 vanaf, daar heb je m.i. Gods hulp echt voor nodig. De terughoudendheid zat in mijn schroom...

Chaya schreef:...Je bent zwanger van je eigen man en gaat dan zwanger en wel vreemd met een ander?
...
In je voorsteltopic noemde je jezelf een getrouwde meid.
Zo voel je je dus?
Het is misschien woordgezeur, :wink: maar in feite ben je een getrouwde vrouw EN moeder en dat is m.i. toch iets anders dan een meid.
Dat geeft ook verantwoordelijkheid, naar je beide kinderen, maar zeker ook naar je ongeboren baby!


Digitaal, maar idd zwanger en wel... de hormonen van de zwangerschap hebben daar aardig invloed op. Niet dat ik de hormonen de schuld geef, verre van, ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn daden. Maar ik erken wel dat die hormonen wat met me doen en het moeilijker maken.
En ja, getrouwde meid. Ik ben een vrouw van 32, een zus van 32, een dochter van 32, een tante van 32... en zo kan ik nog wel doorgaan, allemaal woorden die van toepassing zijn. Ik ben zeker vrouw, zowel qua geslacht als qua positie tov mijn man. Maar tegelijkertijd hebben meid en vrouw een andere gevoelswaarde (voor iedereen weer anders) en aangezien ik mijn hele leven overal de jkngste ben en me ook niet per se oud voel, zie ik me eerder als meid dan als vrouw (let wel: geen meisje....). Niet om verantwoordelijkheden uit de weg te gaan, want qua verantwoordelijkheden ben ik wel degelijk een vrouw. Tis slechts n uiting ervan dat ik me jong voel? Vriendinnen van mijn leeftijd zie ik ook als leuke meiden ipv leuke vrouwen...
Dus zeker geen teken dat ik mijn verantwoordelijkheid niet wil nemen, naar het hele gezin toe, dat zeker wel! Dat staat los van mij woordgebruik ;)

Chaya schreef:En nu vraag je steun via de app. Persoonlijk denk ik niet dat dit de juiste wijze is. We zijn tenslotte allemaal wildvreemden voor je.
En hoe stel je je dat dan voor, je hebt een moeilijk moment, je appt naar je buddy en die moet net op dat moment beschikbaar zijn voor je.
Als dat dan niet kan en het duurt een aantal uren voordat zij (of hij) je app kunt beantwoorden?

Je moet jezelf stevig aanpakken. Je eigen verantwoordelijkheid nemen. Zo van: het was zo, maar dit wil ik niet meer.
En dan mag je de Heere vragen om hulp.

Wat ik me afvraag, als je zoveel huilt, merkt je man dan helemaal niets? Of je kinderen?

Klopt, iedereen hier is wildvreemd voor me, klopt. Maar in eerste instantie heb ik daar geen problemen mee, en daarnaast weet ik ook dat dat niet zo hoeft te blijven en - zeker 1 op 1 - heel goed bekend en vertrouwd kan worden. Ik heb meerdere digitale contacten die ik nooit heb gezien maar die ik toch heel erg persoonlijk ken.
En nee, het gaat niet om instant response. Het gaat om een contact, 1 op 1, waarbinnen ik open kan zijn, mag zijn, en die hierin naast me wil staan. En me tegelijk durft te vragen hoe het gaat, nu maar ook later.
En is er dan meteen reactie omdat je elkaar toevallig treft, prima, fijn. Maar zo niet, dan heb ik iig mijn hart kunnen luchten - of waar ik dan aan toe ben - en dat alleen helpt al...
En wat mij betreft een zij... het risico van een hij wil ik niet lopen...

En ik ben het helemaal met je eens dat ik mezelf stevig moet aanpakken en mn verantwoordelijkheid moet nemen. En dat ontegenzeggelijk samen met God, alleen kan ik dat niet. Maar daar is het niet mee afgelopen. Ik zie de hele christelijke familie die er voor elkaar mag zijn. Zoals ik er ook voor anderen probeer te zijn, zoek ik nu enkel iemand die er voor mij wil en kan zijn...
Dat huilen was slechts de eerste paar uur, waarbij ik ook nog boven op bed lag (omdat ik momenteel lichamelijk veel rust moet nemen) terwijl de rest beneden was. Dus die merkten er idd niet veel van. Mijn man heel even, maar aangezien hij er niet tegen kan als ik huil, was hij al snel weer weg toen ik aangaf dat hij me maar even moest laten... :(

Jess schreef:Dit is heeeeeeeeeel herkenbaar voor mij en je bent hier bij lange na de enige niet in die hiermee worstelt.

Bij mij is het begonnen met chat, ja hier op Refoweb.

Toen ik tot geloof kwam heb ik hier enorm mee geworsteld en heb het moeten belijden aan God en aan mijn man.
Het was erg moeilijk, heel erg moeilijk maar hierdoor heb ik het langzaamaan los kunnen laten en als ik (het is zeker 5 jaar geleden als het niet meer is) de neiging voel om hem weer te mailen denk ik daaraan terug.

Je hoeft echt niet meteen naar een professional te gaan, God is de Enige die je echt kan, wil en zal helpen!

Sterkte!

Wat fijn om herkenning te vinden! Dankjewel Jess... En God is zeker de enige die mij hierin echt kan helpen. En gelukkig doet Hij dat ook. Is er naast jouw man iemand anders die het ook weet, en waar je eea mee zou kunnen delen als je dat wilt/daar behoefte aan hebt? Nu of destijds...

coby5 schreef:Je moet die preken van Dan Mohler opzoeken op youtube over huwelijk en seks en relaties en over gebed. Die man heeft zo'n relatie met God. Ik werd gewoon jaloers.
De vrouw bij de bron had geen man nodig om d'r te vervullen, maar Jezus. Ik heb jarenlang gezocht naar een man na m'n scheiding. Man man man. Het is gewoon afgoderij. Daar spreekt die Dan Mohler over en over een relatie hebben met God en Hem echt kennen.

Thnx voor de tip, ik zal m eens opzoeken. Jezus is zeker de beste vulling, van welke leegte dan ook, daar is een man primair niet voor nodig... De vrouw uit Johannes 4 - of meer nog Jezus' reactie op haar - biedt mij zeker troost, dankbaarheid en een schop onder mijn achterste - als ik dat zo mag zeggen - om niet nog eens hierin te trappen...

Gebruikersavatar
Cestmoi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2017 09:29

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Cestmoi » 21 dec 2017 19:42

Ik zou nu bijvoorbeeld graag n buddy appen om te zeggen dat ik momenteel heeeeel erg in de verleiding ben weer contact met hem op te nemen. Van mij wil hij niks meer horen, maar aangezien ik twee nummers heb, zou ik met de ander contact kunnen leggen en me als iemand anders voor kunnen doen. Puur om maar iets van m te horen, want met een nieuw contact zit je natuurlijk niet meteen op het oude spoor, als er al iets uit voorkomt. En daar wil ik ook echt niet naar terug, maar ik weet dat hij een bijzonder feest heeft vanavond en ik zou m graag alleen al een fijne avond willen wensen, al is t maar om m te laten weten dat ik aan m denk en een "dank je, jij ook" terug van m te krijgen...
Maar goed, dat doe ik niet, want ik wil dat ook echt niet want ik wil dit gevecht winnen. Maar de verleiding is wel heel groot momenteel...

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Johan100 » 21 dec 2017 19:46

Gewoon het nummer uit beide telefoons wissen, dan ben je er vanaf!
Weet je man hiervan af? Wat denk je dat hij ervan vindt? Stel nu dat hij achter jouw rug met een andere vrouw appt?

Door omstandigheden is het momenteel niet mogelijk om volledig intiem te zijn met mijn man en dat gemis heeft mij laten afdwalen.

En doe hier wat mee als dat mogelijk is!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Cestmoi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2017 09:29

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Cestmoi » 21 dec 2017 20:55

Johan100 schreef:Gewoon het nummer uit beide telefoons wissen, dan ben je er vanaf!
Weet je man hiervan af? Wat denk je dat hij ervan vindt? Stel nu dat hij achter jouw rug met een andere vrouw appt?


En doe hier wat mee als dat mogelijk is!


Het nummer is uit mijn telefoons gewist... maar niet uit mijn hoofd, en hoe meer ik het wil vergeten, hoe beter ik het onthoud...

En nee, mijn man weet het niet en zou er kapot van zijn. Daarom wil ik (en durf ik) het nu niet te vertellen - zeker niet omdat hij nu ontzettend goed voor mij zorgt nu ik ziek ben. Ik wil dit samen met God uitvechten en heb zeler de bedoeling later open kaart te spelen. Maar niet nu...
De vraag hoe ik het zou vinden als het andersom is, is bij mij ook al vele keren door mijn hoofd geschoten, met het logische antwoord erbij: vreselijk.
Ik deed het dan ook niet omdat ik dacht hem er een plezier mee te doen. Het is een issue waar ik al sinds mijn vroege tienerjaren mee worstel, en dat is zelfs met een eenvoudige doch doordringende vraag als deze niet simpel weg te vagen...

En we doen daar zeker wel wat mee. Het is alleen zo dat verleidingen - zeker die al jaren een zwakke plek zijn - heel goed erop kunnen inspelen dat je - ookal heb je 90% - je die laatste 10% ook echt nodig hebt... Maar ik richt me nu des te meer op die 90% die ik wel heb met hem, maar juist op onbewaakte ogenblikken komt de verleiding van die overige 10% om de hoek kijken. En een verleiding an sich die ongewenst komt is geen zonde, maar tis momenteel wel echt een strijd om er niet op in te gaan...

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor hans0166 » 21 dec 2017 21:16

Cestmoi schreef:Het nummer is uit mijn telefoons gewist...
maar niet uit mijn hoofd

zeker niet omdat hij nu ontzettend goed voor mij zorgt nu ik ziek ben.
Maar niet nu...


zolang je voor jezelf dit " ja ... maar ...." blijft volhouden zal het nooit stoppen, je zal vervangers zoeken en er weer in tuinen.
Dit lees ik nu eigenlijk al verschillende keren.

Ook de "buddy" die je zoekt zal een vervanger zijn voor wat je met die man had, zonder begeleid traject gaat dat niet werken.
Ik blijf erbij, je MOET professionele hulp zoeken. Start eens gewoon bij je huisarts.
Ook zul je in het reine moeten komen met je man. Zo snel mogelijk.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor coby5 » 21 dec 2017 21:17

Cestmoi schreef:Het nummer is uit mijn telefoons gewist... maar niet uit mijn hoofd, en hoe meer ik het wil vergeten, hoe beter ik het onthoud...

En nee, mijn man weet het niet en zou er kapot van zijn. Daarom wil ik (en durf ik) het nu niet te vertellen - zeker niet omdat hij nu ontzettend goed voor mij zorgt nu ik ziek ben. Ik wil dit samen met God uitvechten en heb zeler de bedoeling later open kaart te spelen. Maar niet nu...
De vraag hoe ik het zou vinden als het andersom is, is bij mij ook al vele keren door mijn hoofd geschoten, met het logische antwoord erbij: vreselijk.
Ik deed het dan ook niet omdat ik dacht hem er een plezier mee te doen. Het is een issue waar ik al sinds mijn vroege tienerjaren mee worstel, en dat is zelfs met een eenvoudige doch doordringende vraag als deze niet simpel weg te vagen...

En we doen daar zeker wel wat mee. Het is alleen zo dat verleidingen - zeker die al jaren een zwakke plek zijn - heel goed erop kunnen inspelen dat je - ookal heb je 90% - je die laatste 10% ook echt nodig hebt... Maar ik richt me nu des te meer op die 90% die ik wel heb met hem, maar juist op onbewaakte ogenblikken komt de verleiding van die overige 10% om de hoek kijken. En een verleiding an sich die ongewenst komt is geen zonde, maar tis momenteel wel echt een strijd om er niet op in te gaan...

Waarom?
Wat is er in hemelsnaam leuk aan om met die vent te praten? Zo'n fijn gevoel en aandacht of zo. Maar als je ff nadenkt dan denk je toch: iewww. Een vent die babbelt met een getrouwde vrouw? Nou wat ontzettend leuk en aantrekkelijk weer. Vraag God om je ogen te openen en je er gewoon een walging van te geven zodat je die zonde haat. Mijn ex babbelde met een mens dat het leuk vond om met een getrouwde kerel te babbelen. Huwelijk naar de knoppen. Zelf van m'n geloof gevallen. Kinderen hadden een reuze leuke tijd not. Of vraag evenof God je die duivel laat zien die erachter zit. Dan ga je zo over je nek dat het totaal geen verleiding meer is.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten