Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lekkerbek » 07 jul 2016 18:01

Ik ben voor mezelf bij de slaappoli geweest, hier werd verteld dat iedereen op een ander tijdstip uit zichzelf melatonine aanmaakt. Daarom is het belangrijk om uit te zoeken waarom iemand slecht slaapt, en natuurlijk of dit ook echt zo is, omdat er vaak het isee van slecht slapen is maar het blijkt dan dat er bv heem onrustig geslapen wordt. Maar als het komt ivm het te weinig aanmaken van melatonine dan wordt er gekeken wanneer je lichaam t zelf aanmaakt en hoeveel tijd er dan tussen zit voor je erop reageert. Met dat gegeven weet je als er extra melatonine gegeven moet worden hoe laat je dit dan moet geven. Zo heb ik het tenminste begrepen. Sorry, dit gaat niet over kinderen maar over mezelf :oops:, maar omdat er hierboven over melatonine geschreven wordt schrijf ik t maar even bij :wink: . Al snap ik dat je dit probeert als je een slechte slaper thuis hebt. Maar t zou zomaar kunnen dat je kind pas tegen de ochtend een enorme slaapdip krijgt, of zelfs op school, aldus de arts. Of juist helemaal niet.......

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sabra » 07 jul 2016 19:14

MissF schreef:
Ik vraag me af, zijn er nu meer kinderen het hoogebegaafdheid of drommen de moeders daarvan gewoon hier samen? :lol: Bijzonder he, en fijn om te weten dat er meer ouders tegen dezelfde 'problemen' aanlopen met hun (meer dan) slimme kind.


Het lijkt me vrij sterk dat er zoveel kinderen hoogbegaafd zijn hier. In de eerste plaats moeten ze een IQ hebben van 130 of hoger en daarnaast ook nog eens creatief zijn en zeer gemotiveerd. Slechts 2% van de bevolking heeft een IQ van 130 en hoger.

Statistisch gezien zou dus slechts maximaal 2% van de kinderen van refowebbers aan te merken zijn als hoogbegaafd. Bij 50 kinderen gaat het dus om 1 kind wat hoogintelligent is, en wat dus eventueel hoogbegaafd zou kunnen zijn.

In Nederland wordt intelligentie grotendeels bepaald door je genen en je omgeving. Simpel gezegd, de kans dat je als mavo-er een hoogintelligent kind hebt, is niet zo groot.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 07 jul 2016 19:55

MissF schreef:Ik vraag me af, zijn er nu meer kinderen het hoogebegaafdheid of drommen de moeders daarvan gewoon hier samen? :lol:


Enige tijd geleden vroeg ik dat ook hier, meen ik (of inhoudelijk iets van soort gelijke strekking) :wink: .

Afgelopen maanden intensief over nagedacht en over gesproken met diverse ouders in mijn omgeving.

Ik vind het namelijk opvallend hoe'n grote hoeveelheid kinderen "hb" zou zijn, ook in mijn naaste omgeving.
Iemand hier opperde nog dat mijn omgeving wellicht niet representatief zou zijn voor het gemiddelde in NL, maar mijn vrienden en kennissenkring bestaat toch uit ouders die zowel laag als hoog of gewoon gemiddeld opgeleid zijn.
Wat ze allemaal wel met elkaar gemeen hebben, is "bewust" ouderschap, als in "interactief met de kinderen bezig zijn van tijd tot tijd".
En opvallend genoeg wel allemaal ouders van autochtone afkomst.

Het lijkt een beetje (just my five cents) alsof nu de gevolgen merkbaar zijn van meer/langer onderwijs, werkende stellen etc.
Dus dat ouders in het algemeen beter opgeleid zijn, dat het tijdperk en onze levensstijl een andere opvoeding en omgang kent dan pak en beet een generatie (of meer) terug en dat hierdoor kinderen eerder algemene kennis aangereikt krijgen. Waardoor ze hun leercurve en piekmomenten op school kunnen en gaan benutten voor andere zaken?
Dus een beetje, alsof ze al een voorsprong hebben doordat in hun dagelijks leven al zoveel feitjes en dingen aangeleerd en aangewend zijn, die ze anders nog hadden moeten leren, waardoor er dus meer energie en aandacht overblijft voor andere lesstof.

Ik vraag mij namelijk af of al die kindjes die nu "zo vlot" afsteken, over pak en beet 10-15 jaar ook nog steeds met kop en schouder boven hun leeftijdsgenoten uitsteken.
Een beetje vraag ik mij ook af, of de gemiddelden niet omhoog geschroefd moeten worden, maar goed...

Een vriendin van mij is lerares, zij mailde mij papieren die ze gebruiken om leerlingen te beoordelen qua ontwikkeling... gemiddeld genomen loopt mijn peuter dan op alle terreinen al redelijk op groep 2-3 niveau... en met haar veel peuters in mijn omgeving :-k .

En dat terwijl ik onze peuter eerlijk gezegd niet eens zo briljant vind :oops: (maar misschien ben ik er een beetje blind voor?)

@slaapproblematiek
Hier wordt helaas ook weinig geslapen en vooral ook onrustig. (zowel baby als peuter)
Als baby zijn we met onze oudste naar een homeopatisch kinderarts geweest.
Ze kreeg toen iets om de natuurlijke aanmaak van melatonine in het lichaam te bevorderen.
Dat heeft geholpen, nochtans blijft slapen hier bal.
Gemiddeld genomen heeft ze écht een uur nodig om af te zakken. Slaapt gemiddeld van ongeveer half negen / negen uur 's avonds tot zeven uur de volgende ochtend (en is dus pas drie). Vaak ook nog wakker 's nachts.
Ik heb hier goede hoop dat het makkelijker zal gaan als ze zelf de regie kan nemen en met een boekje in bed kan liggen lezen om af te kunnen zakken.

MissF ik herken het slaapprobleem van je zoon wel.
Ik had dat als kind ook heel sterk en heb dat als volwassene ook nog.
En idd ook wel moe overdag.
Mijn ouders hebben op een gegeven moment gewoon maar geaccepteerd dat ik niet kon slapen en lieten mij me gang maar gaan.
Ik had en heb vaak gewoon een uur of twee nodig om de dag te herkauwen (ik ben geestelijk net een koe). Dat kan ik het beste met een boekje (dom lezen, niet iets van enig niveau of spannend o.i.d. want dan gaat de molen weer aan de gang), en dan nog een uurtje in het donker liggen herkauwen en dan hopelijk slapen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

asm

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor asm » 07 jul 2016 20:16

@slapen
Hier met de oudste (7) altijd drama vanaf zomertijd. Winter geen last.
Momenteel werkt het het beste om m lekker tot een uurtje of 20.30 beneden te houden met dd of leesboek. Daarna pitten in hoop dat broer slaapt. Hij ligt vaak nog wel tot rond 22u wakker maar komt dan toch redelijk gezellig de dag door.
Als ze tegelijk gaan is het een groot keet feest :wink: :( maar broertje is dan volgende dag flink chagrijnig.
Vakantie is begonnen nu dus komt t iets minder nauw

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jul 2016 20:20

Sabra schreef:sterk dat er zoveel kinderen hoogbegaafd zijn hier. In de eerste plaats moeten ze een IQ hebben van 130 of hoger en daarnaast ook nog eens creatief zijn en zeer gemotiveerd. Slechts 2% van de bevolking heeft een IQ van 130 en hoger.

Statistisch gezien zou dus slechts maximaal 2% van de kinderen van refowebbers aan te merken zijn als hoogbegaafd. Bij 50 kinderen gaat het dus om 1 kind wat hoogintelligent is, en wat dus eventueel hoogbegaafd zou kunnen zijn.

In Nederland wordt intelligentie grotendeels bepaald door je genen en je omgeving. Simpel gezegd, de kans dat je als mavo-er een hoogintelligent kind hebt, is niet zo groot.



Whaahaaaa.... ik heb idd Mavo.. maar wel een dochter met een iq van 130 harmonisch en een zoon met onderzoek die niet betrouwbaar is omdat hij niet heeft laten kunnen zien wat hij wel in hem heeft. verbaal zit hij in de +145 perfomaal lager.... net onder de 130... dus gaat hij volgens de hb expert bij die 2 procent horen...
Overigens wil ik wel benadrukken dat het ontzettend zwaar is. Bedoel dit allemaal niet om te laten zien hoe leuk het is... om de 3 weken intensieve gesprekken op school, onze J die hopeloos vastloop met al haar angsten, etc etc..... :(

Een iq boven de 130 is gewoon hoogbegaafd.... dan hoef je niet gemotiveerd te zijn, want dat wordt door verkeert les op de basischool snel kapot gemaakt. Wat ze op de basisscholen vaak zien zijn de super begaafde kinderen, maar niet de hoogbegaafde kinderen. Ik ken een kind... dacht echt.. mega slim, net zo oud als M, maar leest al op E6 niveau.. super gemotiveerd, maar een iq van 121. Dat jochie was echt niet hoogbegaafd maar ontzettend gedreven en leergierig. Lang niet alle hb kids hebben een voorsprong.
Inmiddels een aantal boeken verder.... zoals Sabra het beschrijft is de theorie, in praktijk blijken veel ouders waarvan hun kind hb is, zelf ook hb te zijn. Op mijn plattelandsbasisschooltje was het belangrijk dat je de planten goed kende... (ken ze nog goed :)) en daar heb je alles mee gehad....

Zijn die kinderen allemaal onderzocht Duschka?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 07 jul 2016 20:29

Sabra schreef:
Het lijkt me vrij sterk dat er zoveel kinderen hoogbegaafd zijn hier. In de eerste plaats moeten ze een IQ hebben van 130 of hoger en daarnaast ook nog eens creatief zijn en zeer gemotiveerd. Slechts 2% van de bevolking heeft een IQ van 130 en hoger.

Statistisch gezien zou dus slechts maximaal 2% van de kinderen van refowebbers aan te merken zijn als hoogbegaafd. Bij 50 kinderen gaat het dus om 1 kind wat hoogintelligent is, en wat dus eventueel hoogbegaafd zou kunnen zijn.

In Nederland wordt intelligentie grotendeels bepaald door je genen en je omgeving. Simpel gezegd, de kans dat je als mavo-er een hoogintelligent kind hebt, is niet zo groot.


Klopt en eigenlijk erger ik mij er ook vaak aan. Veel ouders vinden hun kind namelijk hoogbegaafd, maar ik vraag mij af of op de juiste wijze een diagnose tot stand is gekomen. Juist veel psych onderzoek, m.n. gefinancierd uit de WMO, hebben onvoldoende grond voor de diagnose.

Ik vermoed dat veel ouders een kind dat op de basisschool makkelijk meekomt al dat stempel meegeven. Terwijl juist de cito's makkelijk te manipuleren zijn. Bij C in de klas ( groep 2) zijn diverse ouders die cito's oefenen. C komt ook erg goed mee, hoge scores, maar absoluut niet hb. Gewoon een pienter meisje dat makkelijk kan automatiseren en de stof kan reproduceren.
Ideaal voor het schoolsysteem.

Wij hebben bij onze oudste ook lang zitten dubben of wij het zouden laten testen. Hij voldoet aan heel veel kenmerken, stelde op zijn 3e levensvragen. Een vriendin die werkt op een school met veel gediagnosticeerde hb, zei het vaak al tegen ons. De schoolarts haf het, zonder dat wij het wisten met een hb met ? in het dossier staan.
Op school komt er niet helemaal uit wat hij verbaal wel laat zien, is erg druk en ongedurig, waarschijnlijk ook dyslectisch. Toen de school begon over ritalin voor zijn concentratie hebben wij de knoop doorgehakt. Wij willen achterhalen waardoor zijn slechte concentratie komt. Ik hoop niet dat het hb is, zo makkelijk is dat niet. Wel willen wij hem behoeden voor medicatie. Dan holt hij maar een extra rondje om de plas.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 07 jul 2016 20:34

paprikameisje2 schreef:

Whaahaaaa.... ik heb idd Mavo.. maar wel een dochter met een iq van 130 harmonisch en een zoon met onderzoek die niet betrouwbaar is omdat hij niet heeft laten kunnen zien wat hij wel in hem heeft. verbaal zit hij in de +145 perfomaal lager.... net onder de 130... dus gaat hij volgens de hb expert bij die 2 procent horen...
Overigens wil ik wel benadrukken dat het ontzettend zwaar is. Bedoel dit allemaal niet om te laten zien hoe leuk het is... om de 3 weken intensieve gesprekken op school, onze J die hopeloos vastloop met al haar angsten, etc etc..... :(

Een iq boven de 130 is gewoon hoogbegaafd.... dan hoef je niet gemotiveerd te zijn, want dat wordt door verkeert les op de basischool snel kapot gemaakt. Wat ze op de basisscholen vaak zien zijn de super begaafde kinderen, maar niet de hoogbegaafde kinderen. Ik ken een kind... dacht echt.. mega slim, net zo oud als M, maar leest al op E6 niveau.. super gemotiveerd, maar een iq van 121. Dat jochie was echt niet hoogbegaafd maar ontzettend gedreven en leergierig. Lang niet alle hb kids hebben een voorsprong.
Inmiddels een aantal boeken verder.... zoals Sabra het beschrijft is de theorie, in praktijk blijken veel ouders waarvan hun kind hb is, zelf ook hb te zijn. Op mijn plattelandsbasisschooltje was het belangrijk dat je de planten goed kende... (ken ze nog goed :)) en daar heb je alles mee gehad....

Zijn die kinderen allemaal onderzocht Duschka?


Dat klopt niet ppm. Niet ieder kind met iq hoger dan 130 is hb. Er zijn veel meer kenmerken. Op alle sites staat juist dat iq geen indicatie is. Dit kan nl fluctueren. C had bij de test op haar 4e ook een iq van 135, maar is absoluut niet hb.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 07 jul 2016 20:41

paprikameisje2 schreef:
Zijn die kinderen allemaal onderzocht Duschka?


Een aantal wel, met wisselende uitslagen.
Soms omdat kindjes zich niet op hun gemak voelden of de klik met de onderzoeker er niet was, of soms was de testuitslag gewoon significant anders dan de ervaring met het dagelijks leven.

Niet alle kindjes in mijn omgeving zijn getest, want sommigen nog erg jong (peuter) of ouders die kritisch staan tav testen / gemiddelden etc.
Of kindjes die het niet willen en daar duidelijk in zijn.

Testen is natuurlijk ook lastig, dat begrijp ik. Het is een momentopname en een kind moet gemotiveerd zijn en zich op zijn gemak voelen.

Ik ben zelf erg gevoelig voor stemmingen van andere mensen, voor sfeer... voor ruis...etc. dus dat beïnvloed(de) mijn prestatie zeker. Daarnaast vond ik het vaak (ik mis ten ene male prestatiedrang :oops: ) zinloos om te moeten bewijzen dat ik iets kon... ik wist immers zelf dat ik het beheerste. Tsja...
En onderpresteren is zeker een gevaarlijk iets.
Ik heb zelf nooit hoeven leren en nooit leren leren... en dus... enfin, vul maar in.

En ik herken ook wat AJL zegt...
Het is zoooo lastig om die scheidingslijn te herkennen en te erkennen...
Is het een positief gekleurde ouder? Is het een kind dat op school (of in een andere omgeving) een heel ander gedrag laat zien?
Onze peuter past zich in een grote groep graag aan, bij het laag gemiddelde... ze valt niet graag op.

Ik denk dat alleen de mensen die hier regelmatig thuis komen, en haar in haar spel kunnen observeren, enigszins zien wat er in dat koppie zit.

Nu is mijn peuter nog erg jong, maar ze heeft 't van geen vreemde, zeg maar :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sabra » 07 jul 2016 20:49

paprikameisje2 schreef:
Een iq boven de 130 is gewoon hoogbegaafd....


Dat is gewoon niet waar. Met een IQ van 130 of hoger ben je hoogintelligent en niet per definitie hoogbegaafd. Kijk maar eens op de sites van Mensa en Lich voor nadere uitleg.

Inmiddels een aantal boeken verder.... zoals Sabra het beschrijft is de theorie, in praktijk blijken veel ouders waarvan hun kind hb is, zelf ook hb te zijn. Op mijn plattelandsbasisschooltje was het belangrijk dat je de planten goed kende... (ken ze nog goed :)) en daar heb je alles mee gehad....


Het zou wel heel toevallig zijn als op refoweb de populatie sterk afwijkt van het landelijk gemiddelde qua intelligentie. Ik geloof er geen snars van. Niet ieder kind dat druk is, heeft ADHD. Niet ieder kind dat ... is, heeft of is ... (vul maar in). Kinderen kunnen ook gewoon over een vermeende diagnose heen groeien, en daar ken ik enkele voorbeelden van. Ik ben van mening dat het uitermate ongezond is voor kinderen om een zogenaamde diagnose uit het DSM mee te krijgen. Dat is een etiket dat ze de rest van hun leven met zich meedragen, zeker in dit digitale tijdperk. Bezint eer ge begint, zou ik willen adviseren.

Daarnaast kun je maar beter niet hoogbegaafd zijn, je leven is dan niet eenvoudig lijkt me en ook je ouders hebben het dan niet makkelijk.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jul 2016 21:19

Sabra:
Ws bedoel je het niet zo.. maar zoals ik het lees is het net alsof je wil aangeven richting mij dat ik maar blij moet zjin als mijn kinderen geen HB zouden zijn. M is gewoon een feit... J overigens ook...... Als je alle verdriet en zorgen wl wil weten die we hebben gehad. We zjin ook nie tzomaar voor jan met de korte achternaam naar de huisarts gestapt voor een onderzoek.
Hoogintelligent of hoogbegaafd.... De wens dat mijn kind gelukkig is is groot.... heel groot....En dat zijn ze niet.. ze worden door de juf niet begrepen.. door de klasgenoten niet.. zitten op een totaal ander denklevel...

daarom ook voor M een C op cito taal.. ondanks dat hij bij het verbale iq torenhoog scoorde voor zijn leeftijd! Het is eccht niet zo dat ik nu van alles op wil lepelen om eens te willen laten zien hoe leuk dat is... ik wil aangeven dat het ellende en verdriet is... onmacht.... en dan nog maar te zwijgen over het onbegrip.....

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sabra » 07 jul 2016 21:41

paprikameisje2 schreef:Ws bedoel je het niet zo.. maar zoals ik het lees is het net alsof je wil aangeven richting mij dat ik maar blij moet zjin als mijn kinderen geen HB zouden zijn.


PPM, ik ken jouw kinderen niet en ik ben absoluut niet gekwalificeerd om een dergelijke diagnose te stellen of juist niet te stellen. Wel denk ik dat het voor jou en je kinderen makkelijker zou zijn als ze niet hoogbegaafd zijn. Ik ken twee voorbeelden van kinderen die hoogbegaafd zijn, en op jonge leeftijd hebben ze het al moeilijk in hun leven en dat straalt ook af op hun ouders. Mede veroorzaakt door een meervoudige diagnose. In die zin wens ik je zeker geen hoogbegaafde kinderen toe.

Ik vind het opvallend dat er hier meerdere mensen spreken over hoogbegaafde kinderen. Volgens mij is dat statistisch gezien niet mogelijk, je moet dan namelijk over een intelligentieniveau beschikken waarover maar 2% van de bevolking beschikt.

M is gewoon een feit... J overigens ook...... Als je alle verdriet en zorgen wl wil weten die we hebben gehad. We zjin ook nie tzomaar voor jan met de korte achternaam naar de huisarts gestapt voor een onderzoek.


Ik wil geen enkele diagnose ter discussie stellen, maar ik heb zo wel mijn twijfels of alle personen die een diagnose stellen wel voldoende gekwalificeerd zijn om een diagnose te stellen. Dit laatste slaat dus niet op de personen die jullie hebben geraadpleegd, die ken ik immers niet.

daarom ook voor M een C op cito taal.. ondanks dat hij bij het verbale iq torenhoog scoorde voor zijn leeftijd! Het is eccht niet zo dat ik nu van alles op wil lepelen om eens te willen laten zien hoe leuk dat is... ik wil aangeven dat het ellende en verdriet is... onmacht.... en dan nog maar te zwijgen over het onbegrip.....


Ik zeg ook helemaal niet dat je in een leuke situatie verkeert. Als je kind het lastig heeft, dan lijkt me dat als ouder ook zeer vervelend.

En over de cito-score, onze zoon scoorde op zijn eerste CITO-toets ook op niveau C. Dit terwijl de juf aangaf dat hij verbaal en rekenkundig één van de betere van de groep was, ondanks dat hij de jongste was in groep 2. Bij de laatste toets voor de zomer zag je dat zijn scores flink waren gestegen tot niveau A en B. Waarschijnlijk was de manier van toetsen hem onbekend, kon hij zich niet goed concentreren (dat is inderdaad een ontwikkelpunt voor hem) of begreep hij niet goed wat de bedoeling was bij de eerste toets. Kortom, geeft het tijd.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jul 2016 22:00

Dat ben ik wel.degelijk met je eens... dat hb kids meer en meer problemen geven dan dat de meesten weten. Daar kan ik helaas al te goed over meepraten.

Helaas is hier ook weinig 'hulp'.. zoals in de grote steden wel is. Kan je wel zeggen dat we niet zomaaar iemand gevraagd hebben hoor.. ;) haha...
K deel wat je weergeeft.. tav moeilijk leven........

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor cornelia77 » 08 jul 2016 09:09

Ik zie eerlijk gezegd het nut van iq testen niet echt in. Behalve als je kind vastloopt en je begrijpt niet waar het door komt, zoals in het geval van ajl. Je kijkt toch vooral naar het welbevinden van je kind. En daar anticipeer je op, samen met school. Of je kind nu hoogbegaafd is of niet.
Onze dochter scoort op school ook erg hoog. Geen idee of ze hoogbegaafd is of niet. Boeit me ook niet echt. We proberen, samen met school gelukkig, haar schoolperiode zo fijn mogelijk te maken.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 08 jul 2016 09:27

de enige hoogbegaafde kinderen die ik 'ken' , dat is hier op het forum.

Op de school bij mijn dochters zijn er wel kinderen die goed leren ( vwo/gymnasium uitstroom ) , die gemiddeld leren en die moeite hebben maar niemand die hoogbegaafd is.

elke klas heeft wel een kind met ad(H)d en bv een koptelefoon in de les of andere aanpassingen maar dat is 1 kind , soms 2 per klas.


ook bij mij in de kerk ( best een grote kerk en de meeste kinderen op andere scholen ) geen enkel hoogbegaafd kind.
en ook in de beide families niet ( ene kant is voornamelijk mavo opgeleid, andere familie kant hoger en universitair opgeleid )
zijn gewoon allemaal kinderen die gemiddeld of heel vlot leren.


dus volgens mij klopt die 2% prima.




de verhalen die ik lees overigens ( zoals hier van ppm ) maar ook in bladen, lijkt het me een flinke uitdaging een kind die hoogbegaafd is.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 08 jul 2016 09:34

Duschka schreef:[

Ik ben zelf erg gevoelig voor stemmingen van andere mensen, voor sfeer... voor ruis...etc. dus dat beïnvloed(de) mijn prestatie zeker. Daarnaast vond ik het vaak (ik mis ten ene male prestatiedrang :oops: ) zinloos om te moeten bewijzen dat ik iets kon... ik wist immers zelf dat ik het beheerste. Tsja...
En onderpresteren is zeker een gevaarlijk iets.
Ik heb zelf nooit hoeven leren en nooit leren leren... en dus... enfin, vul maar in.

:D



ik knip het er even uit hoor ,
maar de zin; onderpresteren is een gevaarlijk iets.


waarom?
oké , je hebt je leven ondergepresteerd, maar wat maakt dat uit?
ben je nu niet gelukkig? was je gelukkiger geweest met hogere universitaire studies ?



ik denk wel dat er altijd iets is wat de vorige generatie mis doet


de volgende generatie zal wellicht niet onderpresteren maar die zal weer klagen over de 'haal alles eruit wat erin zit' mentaliteit ze toch echt ernstige schade hebben opgeleverd en ze nu een continue 'het is nooit goed genoeg'=leegte ervaren.
tegen die tijd onder een hippe naam natuurlijk.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten