Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 29 apr 2016 14:16

@Jannoek
Wat sneu. Beterschap!

@AB - beleid
Volgens mij verschilt dit best per arts.
Onze huisartsenpraktijk heeft twee artsen en één van twee grijpt al naar zijn receptenboekje, voor je "piep" kan zeggen. Bij wijze van spreke dan...
De andere arts (waar ik bij voorkeur heenga) is heel terughoudend met medicatie.

Hier knappen we enigszins op, maar nu weet ik weer hoe vervelend 't is om astma te hebben (doorgaans heb ik er heel weinig hinder van, dus ik klaag enigszins uit weelde besef ik :oops: ) maar sinds de zwangerschap van ZL is mijn astma ineens veel actiever geworden.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 29 apr 2016 14:44

meribel schreef:@ajl , je koopt zelf enkel nieuwe kleren maar wat niet meer past dat gooi je toch niet weg? ( vn je dochter ) van de jongens schuif je toch ook wel door?
Hier voornamelijk 2e hands, zie er geen enkel probleem in, fijn juist


Ik koop echt niet alles nieuw hoor. Kleding vd jongens schuif ik allemaal door, maar merk steeds meer dat het lastiger word. De jongens hebben allemaal een andere kleur haar en ogen ( H donker haar en ogen, J rossig met groenige ogen en O hoogblond met blauwe ogen)., dus wat de ene staat, staat de volgende regelmatig niet . Daarnaast hebben ze ook echt een andere bouw en de mode verandert ook echt wel tussen de oudste en de jongste. Dus in dat opzicht kijk ik wel kritisch. Op en top hip hoeft het niet te zijn, maar broeken net wijdere pijp doe ik echt niet meer voor de jongste. Ik merk wel dat de duurdere merken wat langer hip blijven en mooier is van kwaliteit en als het dan door alle drie de jongens gedragen kan worden, kijk ik minder naar de prijs. De huidige winterjas van O is ook al 4 jaar door zijn broers gedragen, kostte indertijd €100,00, maar levert zijn geld na 6 jaar dragen wel op. En nog is de jas leuk.
Daarbij krijg ik regelmatig kleding van de neefje. Dat is allemaal merkkleding en gaat weer een derde en vierde, soms vijfde leven mee ( ik schuif sommige dingen ook weer door).

Voor C krijg ik veel. Daar filter ik uit wat ik mooi vind en schuif weer veel door naar een nichtje.

@ jannoek ik zou er verwijzing vragen naar de ka. Door het vele benauwd zijn, kan je ook een longbeschadiging krijgen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 apr 2016 19:55

beterschap Jannoek

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 apr 2016 20:52

tja, als je 3 grote broers hebt en die mogen een setje kleding voor je uitzoeken, dan kan je zomaar ineens een stormtrooper zijn :lol: :lol: :lol: :lol:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 05 mei 2016 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 apr 2016 21:40

hier krijg ik van de kraamvisite eigenlijk bijna geen kleertjes. Ze zeggen: Ja, want die heb je vast in overvloed .. Nou nee dus :lol: :lol: Ik had alles al weggedaan :wink:

De kleren van Manoël ga ik nu ook niet bewaren voor Micha, daar vind ik het leeftijdsverschil te groot voor. De kleren van Milan schuif ik wel door naar Matteo en die van Matteo door naar Manoël

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 29 apr 2016 22:14

Ahhh wat n heerlijk ventje TJ! :-D
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 30 apr 2016 12:46

@Jannoek, wat naar voor hem. Beterschap en sterkte. Slaat de ab kuur aan?

Het is heel frustrerend dat het psychologisch onderzoek zo'n lange wachttijd heeft. Om in aanmerking te komen voor speciaal onderwijs moet er van alles getest worden en omdat S. een taal/spraakachterstand heeft heb je een logopedisch onderzoek, gehooronderzoek en een psychologisch onderzoek nodig. En dan kunnen ze gericht gaan kijken op welke school hij het beste zou passen.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 30 apr 2016 21:16

Wat een frustratie Evelien... Jammer dat het altijd zo lang moet duren. Ik kan me enigszins indenken dat dit extra stress geeft, ook voor S. zelf. Of heeft hij het niet door?
Sterkte in alles! 8>)
Szent az Úr

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Memmem » 30 apr 2016 22:44

Beterschap met J Jannoek.
Onze J heeft in 3 maanden tijd al zeven AB kuren gehad voor blaasontsteking en ik ben bang dat we morgen weer een kuur op mogen halen. Gelukkig mag ze over ruim een week naar de ka.

Mooi mannetje TJ.

PPM, kunnen ze M echt niet op school houden of willen ze ook niet. Als ik zie wat school hier voor 1 van onze kinderen heeft gedaan dan gaan maar weinig kinderen naar s.o.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 mei 2016 15:16

ooh dan duurt wachten lang. Is niet naar school ook een optie? of trek je dat zelf niet?... moeilijk hoor! :( Sterkte!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 01 mei 2016 21:50

Ik neem aan dat je dit aan mij vraagt PPM? Tsja ik zou niet weten hoe we dat zouden moeten doen.
- de afstand (ik woon niet dichtbij S en zijn vader)
- ik ben drie dagen in de week niet thuis.
Het is ook gewoon een lastige situatie waarin we nu zitten. Na de vakantie gaan we weer om tafel zitten.
Gewoon heel frustrerend want nu hoorde ik dus ook dat het gewoon om een verzekeringskwestie gaat (het schijnt zo te zijn dat onze zorgverzekeraar een aantal onderzoeken per jaar vergoed, vandaar ook de lange wachtlijst). We kunnen een particulier bedrijf inschakelen maar dat kost ons te veel geld. We hebben misschien nog 1 optie die we na de vakantie willen bespreken.
We zijn al vanaf december bezig. ](*,)

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 mei 2016 23:31

Het gaat via de gemeente nu toch? Kan school njet intern onderzoeken? Als het goed is zijn ze aangesloten bij een samenwerkingsverband met ook o derzoekers en orthopedagogen.

Zal je ff pb.doen in de loop van de week..

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 02 mei 2016 05:24

@Evelien
Frustrerend! Ik hoop dat jullie snel de goede diagnose en begeleiding krijgen voor S.

@Memmem
Wat naar. Beterschap en ik hoop dat de KA nieuw licht erop kan werpen. Zoveel AB achtereen is niet fijn.

@TJ
Leuke foto. Hele knul al zo.

Grappig dat iedereen er een beetje van uit gaat, dat je alles nog bewaard hebt ha ha.
Nou ja, zo kunnen de grotere broers tenminste heerlijk meeshoppen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 02 mei 2016 08:18

Vervelend Memmem! Hoe oud is J nu? Net zo oud als onze C toch?

Wat naar is dat wachten Evelien. Kan mij voorstellen dat het frusterend is. Sterkte met alles!

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor cornelia77 » 02 mei 2016 08:46

@Evelien,
Een verzekeringskwestie kan het eigenlijk niet zijn. Psychologisch onderzoek bij kinderen loopt via de gemeente. Is er geen andere psychologenpraktijk waar je sneller terecht kan? Via het wijkteam van de gemeente kan je het misschien sneller voor elkaar krijgen. Heb je met hen contact gehad?


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten