Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 16 aug 2023 10:12

Drie maanden zomervakantie lijkt mij verschrikkelijk. Ik hang volgende week de vlag uit als de scholen weer beginnen. Pff, eindelijk weer een beetje rust in huis.
Hoe regel jij dat met werk @ saskia? En jij trouwens ook meribel? Jouw jongste is volgens mij net zo oud als mijn jongste. Ik vind het wel lastig als ik naar kantoor ben en hij thuis is.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 16 aug 2023 14:19

O, ik hang ook echt de vlag uit als de school weer begint!
Wij wonen op het werk, dus over het algemeen ben ik redelijk in de buurt. Soms werk ik in de wijk, dan ben ik wel een paar uurtjes weg. Maar dan zijn er vaak andere collega's, en anders laat ik ze ook gerust een paar uur alleen thuis hoor. Het nadeel is wel dat ze dan veel te veel schermtijd heeft...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 16 aug 2023 15:01

Ik zou inmiddels drie maanden zomervak prima vinden hoor. Sinds corona begon moest mijn man thuis werken en ben ik ook 4 dagen gaan werken (net als hij). Omdat ik ook weekenden werk ben ik gemiddeld wel 2 dagen doordeweeks vrij. Hij moet nu na corona 2 dagen naar kantoor en plant die dus als ik vrij ben. En thuiswerken is hier goed te combineren met de kids ze gaan allemaal hun eigen gangetje wel. Zelden eigenlijk dat een kind thuis is 8-[

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor 607 » 16 aug 2023 17:02

Ik logeerde begin van de zomer een poosje bij m'n nichtjes (de kinderen van m'n oom en tante), en de jongste (net 6) vroeg elke dag hoe lang het nog duurde tot ze weer naar school mocht. :roll:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2023 21:23

607 schreef:Ik logeerde begin van de zomer een poosje bij m'n nichtjes (de kinderen van m'n oom en tante), en de jongste (net 6) vroeg elke dag hoe lang het nog duurde tot ze weer naar school mocht. :roll:


Ja de jongste hier wil ook naar huis want ze wil graag naar groep 2 :-)

De oudste heeft meer zoiets van: naar school kan altijd wel, vakantie heb je niet zo vaak dus ik hoef niet terug. Maar morgen gaan we toch maar weer naar het noordwesten rijden richting huis. Voordeel van vier weken op vakantie zijn is dat je vervolgens nog maar twee weken hoeft te overbruggen. De dagen dat ze allebei werken gaan ze (tenzij ze ergens gaan logeren) naar de BSO, de kinderen vinden het daar fantastisch en helemaal in de zomervakantie, dan hebben ze thema’s met iedere dag andere spellen, knutseldingen, soms uitstapjes, dingen die ze bakken / koken / eten enzovoorts.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Duschka1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2021 16:20

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka1 » 16 aug 2023 21:39

12 weken zomervakantie zouden onze kinderen geweldig vinden. Ik waarschijnlijk iets minder fantastisch :lol: .

Onze vijfjarige heeft wel weer erg veel zin in school die kijkt uit naar groep drie en mist zn vriendje enorm.
De oudste twee zijn nog in het stadium: school? Wat is dat? #-o

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 16 aug 2023 23:58

Kreeg vandaag mail van de middelbare dat ze maandag beginnen met een dag voor docenten en de kinderen pas woensdag gaan starten…… :shock: :lol:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 17 aug 2023 07:16

meribel schreef:Kreeg vandaag mail van de middelbare dat ze maandag beginnen met een dag voor docenten en de kinderen pas woensdag gaan starten…… :shock: :lol:


Hier idem, belachelijk. Nog langer vrij.

meribel schreef:Ik zou inmiddels drie maanden zomervak prima vinden hoor. Sinds corona begon moest mijn man thuis werken en ben ik ook 4 dagen gaan werken (net als hij). Omdat ik ook weekenden werk ben ik gemiddeld wel 2 dagen doordeweeks vrij. Hij moet nu na corona 2 dagen naar kantoor en plant die dus als ik vrij ben. En thuiswerken is hier goed te combineren met de kids ze gaan allemaal hun eigen gangetje wel. Zelden eigenlijk dat een kind thuis is 8-[


Bij ons zijn ze veel thuis, inclusief hun vrienden. Afgelopen week was ik thuis aan het werk en liep er halverwege de dag 10 man door het huis. Thuiswerken is dan een farce. Dat lukt echt niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 17 aug 2023 11:00

ajl schreef:Hier idem, belachelijk. Nog langer vrij.



Bij ons zijn ze veel thuis, inclusief hun vrienden. Afgelopen week was ik thuis aan het werk en liep er halverwege de dag 10 man door het huis. Thuiswerken is dan een farce. Dat lukt echt niet.


Nee dat snap ik. Maar kan je dan niet alsnog op kantoor gaan werken? Ik snap dat thuiswerken met kinderen sowieso niet echt, dat werkt toch sowieso niet. Ik vind het zonder kinderen al niet fijn (saai, snel afgeleid door dingen) maar met kinderen, die paar keer dat ik het noodgedwongen heb gedaan kwam ik niet zo aan werken toe. Daarna nooit meer gedaan behalve toen ik corona had. Ik heb ook weinig reistijd te winnen met thuiswerken maar toch :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 17 aug 2023 15:55

Marnix schreef:
Nee dat snap ik. Maar kan je dan niet alsnog op kantoor gaan werken? Ik snap dat thuiswerken met kinderen sowieso niet echt, dat werkt toch sowieso niet. Ik vind het zonder kinderen al niet fijn (saai, snel afgeleid door dingen) maar met kinderen, die paar keer dat ik het noodgedwongen heb gedaan kwam ik niet zo aan werken toe. Daarna nooit meer gedaan behalve toen ik corona had. Ik heb ook weinig reistijd te winnen met thuiswerken maar toch :-)


Ik houd ook niet van thuiswerken, maar vind het ook geen fijn gevoel als ze 3 a 4 dagen per week alleen thuis zijn. Met name de jongste twee vind ik nog wat jong om meerdere dagen thuis te blijven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 17 aug 2023 16:20

ajl schreef:Ik houd ook niet van thuiswerken, maar vind het ook geen fijn gevoel als ze 3 a 4 dagen per week alleen thuis zijn. Met name de jongste twee vind ik nog wat jong om meerdere dagen thuis te blijven.


Snap ik maar tot voor kort zorgde je of voor een alternatief als je moest werken, of je was vrij. Sinds corona zie je opeens dat mensen gaan werken maar ondertussen ook kinderen thuis hebben en volgens mij werkt dat vaak niet zo goed, beetje afhankelijk van de leeftijd natuurlijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 17 aug 2023 22:21

Marnix schreef:Snap ik maar tot voor kort zorgde je of voor een alternatief als je moest werken, of je was vrij. Sinds corona zie je opeens dat mensen gaan werken maar ondertussen ook kinderen thuis hebben en volgens mij werkt dat vaak niet zo goed, beetje afhankelijk van de leeftijd natuurlijk.


Na corona hebben manlief en ik ander werk gekregen. Ik ben pas in mei begonnen. Dat maakt het nu iets ingewikkelder om voor mij thuis te werken. En/ of vrij te nemen. Deze dagen heb ik nu namelijk niet. Opvang hebben wij al jaren niet.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 18 aug 2023 09:18

Nouja voor ons aftellen. Ik woon in de regio die eerst vakantie heeft dus maandag start (iig de basisschool) weer

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2023 11:26

meribel schreef:Nouja voor ons aftellen. Ik woon in de regio die eerst vakantie heeft dus maandag start (iig de basisschool) weer


Wij als laatste want Hilversum is natuurlijk Noord-Nederland
:-D maar als midden weer naar school gaat wordt het op het werk al wel weer drukker. Maar goed we zijn bijna terug van vakantie, onderweg naar nl dus ook wel lekker om dan nog een beetje vakantiegevoel vast te houden. Kinderen hebben BSO als we beiden werken en verder lekker zwemmen, naar een museum, dat soort dingen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 21 aug 2023 09:06

meribel schreef:Nouja voor ons aftellen. Ik woon in de regio die eerst vakantie heeft dus maandag start (iig de basisschool) weer


Bij ons is de lagere school ook weer begonnen. Best fijn! De middelbare begint morgen met introductie etc. Heerlijk! Vandaag gaat het thuiswerken iig al beduidend beter.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten