Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 05 apr 2016 08:29

Zo sneu als je kind ziek is :cry: En vaak kunnen ze ook nog moeilijk aangeven wat er echt is...

Hier zijn de meiden alletwee 2x ''ziek'' geweest viel gelukkig erg mee. Maar bij klasgenootjes van Nina duurde het soms ook erg lang voor ze weer beter waren en sommige zijn deze winter echt wel 4 a 5 keer ziek geweest echt sneu.
Soms was de helft van de klas ziek! Dit jaar vond ik het echt lang duren zelf ben ik ook erg beroerd geweest met hoge koorts dat is nog nooit voorgekomen.

Hebben jullie kinderen al voorjaar/zomer kleren aan? Ik vind het af en toe echt lastig want Nina heeft het vaak heet warm :lol: als ze naar school stept/fietst.
Nina blijft een grote kleuter die is nu bijna 1.20 gaat echt veel te hard! En Jet is dan echt ''klein'' die draagt nog een deel maat 80 en is bijna 1,5 wel erg

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 05 apr 2016 11:34

Wat grappig liefie, hier is f ook een heel grote kleuter, ook 1,20. Wij vinden J ook veel kleiner in verhouding met hoe F was toen hij net 2 was, terwijl J echt een reuzebaby was (56cm 10,5pond). Hij heeft nu maat 98 en is ook zeker niet klein, maar echt wel beduidend kleiner en ruim een kilo lichter dan F op deze leeftijd.

Bij F in de klas waren er ook veel kindjes lang ziek, en sommigen ook echt aan de lopende band. F is overal doorheen gefietst, heeft 1x een weekend overgegeven en that's it. Terwijl hij als baby/peuter ook heel vaak ziek was dus ik heb nog hoop voor wat J betreft ;-).

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Dippie » 05 apr 2016 11:46

Vianne is gelukkig nog maar 1 keer ziek geweest de afgelopen periode, maar Vince is best vaak ziek, ook heel veel last van zn tandjes, bijna altijd verkouden, enz..

Afgelopen weekend ben ik een nachtje met mn vriendin weggeweest, dat was heerlijk en voor herhaling vatbaar :D

Volgende week hopen we op vakantie te gaan, nog even lekker buiten het seizoen, nu het nog kan. Alhoewel school er niet zo blij mee is, maar dat vind ik even prima ;)
zijn ze daar bij jullie ook zo 'moeilijk' in trouwens?
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 05 apr 2016 12:18

Jannoek Grappig dat het bij jullie ook verschillend is... Dan Is F ook wel een van de langste in de klas of niet? Fijn dat F er zo door heen gefietst is! Wel vervelend dat J vaak ziek/niet fit is. Nina is 1 dagje niet op school geweest dat valt gelukkig mee :D

Dippie Wij zijn in December ook een weekje weggeweest deden ze niet moeilijk over hoor fijne vakantie en meer niet :D Wat zeggen ze bij jullie dan? Ik zie bij ons dat er nog een aantal 4 jarigen uit Nina haar klas voor de zomervakantie nog 2 weken vrij nemen en dat doen ze dan na het weekje wat ze allemaal in Juni vrij zijn bij ons (wij hebben dit jaar pas eind Juli zomervakantie vandaar die week in Juni nog vrij)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor LeChat » 05 apr 2016 13:04

liefie schreef:Hebben jullie kinderen al voorjaar/zomer kleren aan? Ik vind het af en toe echt lastig want Nina heeft het vaak heet warm :lol: als ze naar school stept/fietst.
Nina blijft een grote kleuter die is nu bijna 1.20 gaat echt veel te hard! En Jet is dan echt ''klein'' die draagt nog een deel maat 80 en is bijna 1,5 wel erg


Wij zijn overgestapt van truitjes op overhemden (met een shirtje eronder) en wat dunnere broekjes.
T past sommige kleding in maat 74 nog dus dan valt die 80 van Jet wel mee :wink: Hij heeft relatief korte beentjes dus waar ik die broekjes eerst nog moest omslaan passen ze nu qua lengte goed.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 05 apr 2016 13:37

Hier dragen ze nu veel longsleeves, ipv vesten/truien. Of een shirt met vest dat evt uit kan.
Ik vind het best lastig om voor Em leuke kleren te vinden. Ze gaat nu over naar 134/140 en dan krijg je weer zo'n andere soort kleding.. ik vind heel veel echt 'puberachtig', en niet leuk voor een (bijna) 7 - jarige. .
R heeft een heel andere bouw, vind het grappig dat dat zo verschillend is. Em is lang en dun, R is veel voller. Ze paste een zomerjurk van E van vorig jaar maar ze zat er zo strak in het was geen gezicht :lol:
Hier gelukkig ook niet veel ziek geweest afgelopen winter.. allebei geloof ik 2 schooldagen gemist
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 05 apr 2016 16:09

Vpk Wat vind je van de jurkjes van Billy en lilly? Echt super kwaliteit en erg leuk

LeChat Dan is jullie T ook niet heel groot nee.. Ach je doet er weinig aan :D

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Dippie » 05 apr 2016 16:41

Lieffie, de directeur belde en meldde in dat gesprek dat ze er wel terughoudend in zijn omdat ze toch veel missen in zo'n week.
Afgelopen vrijdag kon Vianne ook niet nr school, dus ik meldde dat gewoon bij de juf, dat ze vrijdagmorgen niet kwam. Toen moest ik weer een speciaal formulier invullen voor het aanvragen van verlof. Die kreeg ik terug (met handtekening, dus goedgekeurd), maar wel een opmerking erbij dat ik terughoudens moest zijn met aanvragen van verlof omdat ze veel missen en kinderen gebaat zijn bij rust reinheid en regelmaat. Ik vind dat best overdreven, kom op... Ze is net 4 en ze is verder nooit thuis. Andere kinderen worden nig regelmTig thuis gehouden omdat ze moe zijn of iets, maar als ik het aangeef omdat we een daagje weggaan of iets, krijg ik zo'n opmerking ;)
Volgende keer, mocht er zoiets voorkomen, meld ik dr smorgens maar gewoon telefonisch af. In sept willen we waarschijnlijk ook nog een weekje weg :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 apr 2016 19:08

Marnix schreef:
Als je dit iedere week zou gaan doen zou ik me wel wat zorgen gaan maken naar het is vooral in vakantiegebieden voor stelle die niet zo op de centen hoeven te letten en een keer een dagdeel wat met z'n tweeën willen doen. Ik geef ze geen ongelijk :wink:



Ik pas.mijn vakantie gewoon aan. Vakantie staat in teken van de kinderen. Onze tijd hebben we gehad en anders hope we dat over een jaar of 10 weer eens te doen.

Dippie: wat een gezeur zeg... krijgt een kind niks van! Ze is nog 4.. lekker geniete van de vakantie etc hebben wij toen ook gewoon gedaan.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 05 apr 2016 19:19

Tja, wij ook maar ik kan me voorstellen dat een keer met z'n tweeen wat doen, samen uit eten gaan of zo, best fijn is. Nog ff en de kids liggen de hele dag bij het zwembad en de pongpongtafel en dan zie je ze ook zo een halve dag niet :wink:

Anyhow, wij zouden het ook niet zomaar doen maar wij willen met een bevriend stel op vakantie en dan gaan we ook wel eens op elkaars baby passen zodat het andere stel ff lekker uit eten kan of wat leuks kan doen. Kost niks maar komt verder op het zelfde neer. Je laat je kind ff achter, die heeft een prima tijd en je zelf ook. Als je geld zat hebt snap ik best dat je een keer zoiets doet. Opmerkingen als "waarom heb je dan kinderen" vind ik erg kort door de bocht.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Acire » 05 apr 2016 20:13

Dat is toch een enorm verschil om je kind bij een bevriend stel achter te laten, of in een vreemd land bij een vreemde kerel en dan ook nog op het strand? Ik zou 1000 doden sterven en dan is het uitje met z'n 2en ook geen zak meer aan.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 05 apr 2016 20:33

Een kind van 4 is nog niet eens leerplichtig, dus formulieren invullen is echt onzin!!!! Natuurlijk is een vast ritme voor een kind fijn, maar ik denk vooral voor de juf. Je mag een kind van 4 gewoon zonder opgave van reden thuis houden. Zelfs een vijfjarige is niet volledig leerplichtig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 05 apr 2016 21:07

pien schreef:Een kind van 4 is nog niet eens leerplichtig, dus formulieren invullen is echt onzin!!!! Natuurlijk is een vast ritme voor een kind fijn, maar ik denk vooral voor de juf. Je mag een kind van 4 gewoon zonder opgave van reden thuis houden. Zelfs een vijfjarige is niet volledig leerplichtig.


Idd. Hier op school is even aan de juf door geven genoeg. Maar de juf vind het wel prettig als we het even via de mail doorgeven.

Hier zijn ze wel heel erg oplettend met het ophalen van de kinderen. Ze mogen pas naar buiten als een van de ouders of opa/oma/oppas in beeld is (ze geven de juf een hand en mogen dan naar buiten).
En dat is wel zo fijn/prettig. Zo ook bij de bso.

Hier heeft S. toch wel weer vooruitgang geboekt qua taal/spraak. Wat ben ik trots op hem. :oops: :wink:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 05 apr 2016 21:24

Acire schreef:Dat is toch een enorm verschil om je kind bij een bevriend stel achter te laten, of in een vreemd land bij een vreemde kerel en dan ook nog op het strand? Ik zou 1000 doden sterven en dan is het uitje met z'n 2en ook geen zak meer aan.


Dan moet je het niet doen. Ik zou natuurlijk wel even reviews checken dan. Maar goed, ik zou het zelf ook niet zomaar doen, vooral erg duur ook. Maar als die persoon de goede diploma's heeft en goede recensies krijgt. Op vakantie heb je doorgaans geen oppas bij de hand. In ieder geval vind ik reacties als "waarom heb je dan kinderen" nogal overtrokken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 05 apr 2016 22:03

Alsof recensies en diploma's wat zeggen. Robert M had ook goede recensies :^o [-X Ik zou mijn kind nooit in het buitenland achter laten bij de vreemde. Moet er niet aan denken. En ind dan kan je niet samen weg. Die 14 dagen overleef je echt wel :wink:

@ jannoek haha ze hebben ind veel gemeen. Naam, haarkleur, ontstoken buisjes, eigenzinnigheid. Vast nog wel meer :mrgreen: Hoe gaat het met jou verder?

@ verzuim school
Bij ons doen ze daar niet zo moeilijk over. H heb ik het eerste jaar heel veel op woe en vrij thuisgehouden. Kon hij even bijkomen of slapen.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten