Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lammetje » 01 jul 2016 19:00

Ppm als ik dat zo lees is MRT echt wat voor jullie zoon. Via Google ' mrt praktijk 'is de bovenste waar wij zijn geweest maar er zijn veel meer locaties die mrt aanbieden. Echt, je krijgt een ander kind, al is de therapie behoorlijk intensief, iedere dag oefenen! En financieel bij de onze niet verzekerd.... Maar het is het echt zo waard!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor juffiejuf » 01 jul 2016 19:44

@ lammetje; je schreef het niet naar mij maar ik heb even op die website zitten kijken. Wat ontzettend boeiend! Weet jij of ze ook op meer locaties spreekuur houdt? Voor welke problematiek ben jij in deze praktijk geweest? Ergens lijkt het bijna te mooi om waar te wezen...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jul 2016 21:21

Ha lammetje...

Momenteel lopen we voor zijn schrijfmotoriek bij de fysio... de problemen van M liggen op gebied van IQ en niet op gebied van gedrag. Ik merk nu ik te druk ben om bv de natuur in de duiken.. tijd te nemen om hem te begeleiden met ingenieuze dingen.. of gewoon een oude kerk bezoeken.

Hij duikt nu in de tijd van de romeinen.. helaas is het archeon nie tin de buurt :(

ZOdra zijn hoofd weer goed vol zit met nieuwe informatie.. gaat hij rustig op de bank zitten de boel te verwerken! bijzonder om achter dit alles te komen. De voorlopige dianogse adhd die hij heeft gekregen zal ook zeker echt voorlopig blijven.. en dat zet de diagnose van J ook in een ander daglicht. Ik heb momenteel totaal de energie niet om dat allemaal verder erin te duiken. Met haar gaat het goed op school... ook al heb je er dan alles mee gezegd... :(

ach jah... nog 2 weken dan vakantie.. hopelijk een eetje lekker weer... geen kwakkelende dreumes... dan komen we die zes weken ook wel door :)

Fyisio heef talles bekeken. Zelf heb ik wel eens gekeken naar reflex training... sommige kinderen die een enorm snelle ontwikkeling door hebben gemaakt, voor een jaar lopen etc hebben niet de tijd gehad om bepaalde reflexen 'af te leren' en hebben daar nog hinder van. Helaas is het niet af te rijden :( dus dat was geen optie...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jul 2016 15:45

Wat doen jullie met jaloers gedrag? T (anderhalf) is zo vreselijk jaloers.. met name als m aandacht wil van mij.

Een driftbuien die dan volgen... man man.. ik ken dit echt niet!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 04 jul 2016 07:06

Onze jongste was ook heel jaloers. Hij beschouwde mij echt als zijn bezit m.n. naar zijn vader toe. Ik vond het wel schattig, maar het kon natuurlijk niet. Wij hebben geprobeerd om hem wat van mij af te weken. Manlief nam hem bewust alleen mee om te fietsen etc en leuke ravotdingen te gaan doen. En met bv bijbellezen na het eten nam ik een ander kind op schoot en manlief hem. Met het eten ging ik naast de andere kinderen zitten om hen aandacht te geven. Het is nu veel minder geworden, al blijf ik wel favoriet :wink:

@ verjaardagen
Voor O hebben wij uiteindelijk een duploboerderij gekocht. Voor H iets van sciencex ( bedankt Evelien!) H krijgt ook nog een ander bed, maar die moet nog uitgezocht worden.
O kreeg twee dagen voor het vieren van zijn verjaardagen de waterpokken, dus hij heeft het allemaal gepokt meegemaakt. Hopelijk krijgt J het ook nog, dan hebben wij dat weer gehad. J fietst er nl elke keer tussen door. Iedereen krijgt het om hem heen en hij zit er altijd als enige met een blank velletje tussen.

@ ppm Een paar weken terug stond in het NRC een stuk over misdiagnoses bij hb. Met name adhd werd vaak als stempel op kinderen met hb geplakt ( via google hoogbegaafd adhd misdiagnose; eerste item)
Wij gaan met onze oudste hiermee ook aan de slag. Hij voldoet volkomen aan het profiel. In het verleden hebben meerdere mensen ( schoolartsen, ib-ers, docenten) bij ons aangegeven dat hij wel eens hb zou kunnen zijn. Wij hebben er tot op heden niets mee gedaan.Hij is ook enorm druk, maar vooral als het hem niet interesseert, hij kan zich nl wel concentreren. Ik vermoed ook dat hij wel zijn lagere school zal doorrommelen zonder enige motitvatie. Een tijdje terug hebben wij hem gevraagd waarom hij dacht dat hij op school zat. Kregen wij als antwoord 'omdat jullie moeten werken'. :lol: Ale cito's en toetsmomenten zijn volkomen aan hem voorbij gegaan. Die heeft hij ook echt wel eens afgeraffeld ( met lage scores als resultaat), omdat hij daarna kapla kon gaan bouwen. Wij krijgen in het najaar testen voor hem. Nu nog uitzoeken welke testen goed en betrouwbaar zijn.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 04 jul 2016 09:16

ik legde aan de ouderen uit dat de kleinste gewoon heel jaloers was, en nog te klein om alles goed te snappen.
gaf hun quality time op momenten dat de kleinste sliep

ze herkenden het gedrag meteen en vonden het niet erg mama even af te staan voor de baby.

bepaald moment ging dat hele erge wel weg en als ik nu zeg, even dit en dat afmaken met je zus en daarna komt mama naar jou, dan is dat gewoon goed. even die tel aandacht dat ze gezien is


de oudsten leer ik nu overigens dat ze niet aan me hangen en gewoon even afwachten tot ze wat zeggen, ook al is het maar een korte vraag. vind dat heel vervelend als ik net even met man praat en ze komen er telkens tussendoor voor een vraag of opmerking.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lammetje » 04 jul 2016 11:03

juffiejuf schreef:@ lammetje; je schreef het niet naar mij maar ik heb even op die website zitten kijken. Wat ontzettend boeiend! Weet jij of ze ook op meer locaties spreekuur houdt? Voor welke problematiek ben jij in deze praktijk geweest? Ergens lijkt het bijna te mooi om waar te wezen...


Wij zijn ivm pdd nos gedrags problemen geweest. De klachten zijn zeker heel erg afgenomen/bijna weg.
Nu aantal jaren verder een angst erbij. Bij vermoeidheid komt het weer erg terug, maar grote kans dat de problemen minder worden na het doen van de oefeningen. Die gaan we dus weer oppakken.
Waar wij zijn geweest is behandeling alleen in HIambacht voor particulieren. In Papendrecht werkt ze volgens mij ook op een school.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 04 jul 2016 14:42

AJL: Goed dat je verder gaat kijken. Het "gevaar"van hb kinderen laten aanrommelen op school is dat ze niet leren leren. En dit gaat bijna altijd problemen geven. Soms al op het VO, soms pas op de vervolgopleiding. Met alle negatieve gevolgen van dien.
Het is dus heel belangrijk dat hb kinderen aanbod op maat krijgen, zodat ze moeite moeten doen voor iets. Overigens heb je aan alleen een IQ test vrij weinig. Het zegt alleen iets over de hersencapaciteit, maar niets over het schoolniveau of de psyche van je kind. Didactisch onderzoek is dan ook handig om te doen, zodat school weet op welk niveau ze de lesstof moeten aanbieden. En een persoonlijkheidsonderzoek. Alles in één dus eigenlijk.....

Er zijn meerdere testen, en ze zijn allemaal goed. Belangrijker is of je een goede tester hebt. Eentje die verstand heeft van hb-kinderen. Is echt heel erg belangrijk, weet ik inmiddels vanuit mijn werk. heb de gekste dingen meegemaakt namelijk, met allerlei misdiagnoses tot gevolg.

Hier inmiddels bijna vakantie. Heerlijk, we kijken er wel naar uit allemaal. Onze oudste gaat na de zomer alweer naar de bovenbouw, dat gaat zo snel allemaal! Alleen de jongste is nog thuis. Daar geniet ik dan maar dubbel van, want voor je het weet zijn ze allemaal op school. Twee ochtendjes peuterspeelzaal is meer dan genoeg :wink:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jul 2016 17:21

M is al onderzocht.. maar hetonderzoek kwa betrouwbaarheid is negatief uitgevallen. Hij kon zn potlood.toen niet goed vasthouden.

Verwachting is een iq bove de 145. Hij kwam nu al op 139 uit.. maar overigens.. leest al.hakkend en plakken vanaf zn 4 levensjaar en nog steeds..

J bloeit nu pas op.. nog zonder leren alles een makkie.

We zien het wel.... kan wel zeggen dat het niet makkelijk is. :(

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jul 2016 17:24

M is al onderzocht.. maar hetonderzoek kwa betrouwbaarheid is negatief uitgevallen. Hij kon zn potlood.toen niet goed vasthouden.

Verwachting is een iq bove de 145. Hij kwam nu al op 139 uit.. maar overigens.. leest al.hakkend en plakken vanaf zn 4 levensjaar en nog steeds..

J bloeit nu pas op.. nog zonder leren alles een makkie.

We zien het wel.... kan wel zeggen dat het niet makkelijk is. :(

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 05 jul 2016 07:08

pien schreef:AJL: Goed dat je verder gaat kijken. Het "gevaar"van hb kinderen laten aanrommelen op school is dat ze niet leren leren. En dit gaat bijna altijd problemen geven. Soms al op het VO, soms pas op de vervolgopleiding. Met alle negatieve gevolgen van dien.
Het is dus heel belangrijk dat hb kinderen aanbod op maat krijgen, zodat ze moeite moeten doen voor iets. Overigens heb je aan alleen een IQ test vrij weinig. Het zegt alleen iets over de hersencapaciteit, maar niets over het schoolniveau of de psyche van je kind. Didactisch onderzoek is dan ook handig om te doen, zodat school weet op welk niveau ze de lesstof moeten aanbieden. En een persoonlijkheidsonderzoek. Alles in één dus eigenlijk.....

Er zijn meerdere testen, en ze zijn allemaal goed. Belangrijker is of je een goede tester hebt. Eentje die verstand heeft van hb-kinderen. Is echt heel erg belangrijk, weet ik inmiddels vanuit mijn werk. heb de gekste dingen meegemaakt namelijk, met allerlei misdiagnoses tot gevolg.

Hier inmiddels bijna vakantie. Heerlijk, we kijken er wel naar uit allemaal. Onze oudste gaat na de zomer alweer naar de bovenbouw, dat gaat zo snel allemaal! Alleen de jongste is nog thuis. Daar geniet ik dan maar dubbel van, want voor je het weet zijn ze allemaal op school. Twee ochtendjes peuterspeelzaal is meer dan genoeg :wink:


Heb zo'n vermoeden dat wij in dezelfde regio wonen. Weet jij zo welke instanties/ psychologen etc. goed kunnen testen? Of wie wij juist helemaal niet moeten hebben? Mag ook per pb :wink:

Leren leren dat kan hij wel. Hij is ws ook dylectisch ( om het nog makkelijker te maken), dus hij weet wat het is om door boeken heen te worstelen. Spelling blijft daarom ook erg achter en zijn mogelijke dyslectie verbloemt ook zijn scores.

Hier idem, ook nog maar 1 thuis. Aan de ene kant wel lekker, merk echt dat ik weer wat meer lucht krijg en iets meer tijd voor mijzelf, niet meer in de luiers zit en er ook geen slaapjes meer zijn, maar aan de andere kant mis ik dat hele kleine ook wel.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 05 jul 2016 08:18

Bij welke grote stad zit je in de buurt?

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jess » 05 jul 2016 09:05

Als ik heel eerlijk ben zie ik als een berg op tegen de zomervakantie.

woon op het platteland, waar het bijna altijd waait en manlief heeft de auto nodig.
Als het aan de kinderen ligt zijn ze alleen digitaal te entertainen want buiten spelen is niets aan en 'iedereen' is met vakantie

wish me luck

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 05 jul 2016 09:22

pien schreef:Bij welke grote stad zit je in de buurt?


Rotterdam

@ jess is het niet mogelijk dat jij jouw man afzet op zijn werk en vervolgens met de kinderen wat leuks gaat doen?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 05 jul 2016 09:23

Jess schreef:Als ik heel eerlijk ben zie ik als een berg op tegen de zomervakantie.

woon op het platteland, waar het bijna altijd waait en manlief heeft de auto nodig.
Als het aan de kinderen ligt zijn ze alleen digitaal te entertainen want buiten spelen is niets aan en 'iedereen' is met vakantie

wish me luck


geen zomerkamp of kerkkamp ergens?

zijn hier in de buurt wel, ( dan met name voor mensen met laag inkomen )


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten