Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 06 apr 2016 07:07

Ik vind het ook niet wat, R achterlaten bij een vreemde. Sjouw ze liever met me mee, dan zelf op stap gaan en constant met m'n gedachten bij haar zitten.

R is ook 5 dagen thuis geweest van school, snipverkouden, snoot puur bloed en koortsig. Toen ze kleiner was heeft ze daar heel veel last van gehad, een weerstand van niks, maar langzaamaan gaat het beter. Ze zal nooit als een flinke Hollandse meid worden, maar we gaan iedere keer een beetje vooruit.
Ze is een dunne spriet, kan shirtjes 98 aan, maar broeken eigenlijk wel 110, voor d'r lange benen. Maar die passen dan weer niet om d'r middel, geen gezicht :wink:
Is het bij jullie ook al goed weer? Hier 's nachts rond het vriespunt, 's middags 25 graden. Dan weet je ook niet meer wat je aan moet trekken... :-)

Hier zijn kinderen pas leerplichtig als ze naar school gaan, op hun 7e. Voor die tijd is er kleuterschool en dat is niet verplicht, dus kun je ze ook makkelijk eens een keer thuishouden. Het ligt er wel per juf aan hoe moeilijk ze daarover doen.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 06 apr 2016 08:26

@ Saskia: dan zou ik het ook niet meer weten nee...qua kledingkeuze ;-)

Hier zou ik mijn kids ook niet achterlaten bij iemand die ik niet ken, we gaan wel eens (niet elk jaar) met een schoonzusje/zwager op vakantie en dan passen we een dag op elkaars kids, zodat je idd met z'n 2en een dagje weg kan....., maar dus niet elk jaar. Overigens stoppen wij ze in de vakantie gewoon op tijd in bed (ze zijn moe zat van de dag) en dan hebben we een heerlijk avondje samen, steken we de bbq ff aan ofzo....

Wat betreft KDV, hier gaat dochterlief met veel plezier, superleuk KDV. Ze gaat 1 dag/week. Ook J is er met veel plezier geweest en gaat nu naar de BSO (1 middag/week). Dat is gewoon op school, heel kleinschalig. EN hij vindt het prima. (op school zijn er vele kids die daar graag heen zouden willen, en het is een eer als je als laatste wordt opgehaald :mrgreen: ). Overigens hoorde ik pas dat dat een van de weinige BSO's is waar alles goed loopt. Er zijn een aantal grote organisaties hier in het dorp en daar schijnen de nodige problemen te spelen....

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 06 apr 2016 08:42

Vervelend Dippie! Maar gewoon lekker doen hoor Vianne is nog lang niet leerplichtig!

Nina gaat heel af en toe naar de BSO en vind het helemaal geweldig! er gaan een paar kindjes uit haar klas maar dat is ook altijd wisselend.

Als we in een warm land op vakantie zijn doen we onze kids 's middags altijd een paar uur laten slapen en dan kunnen ze 's avonds lang opblijven als we nog ergens heen willen. Als we 's avonds gewoon bij het huisje zijn liggen ze er vroeg in (18.30/19.00) werkt voor ons super.
Onze kids bij vreemde achterlaten echt nooit! Nina zou het niet eens een probleem vinden :oops: die vind alles best... Jet is veel meer een kat uit de boom kijker en moet zelfs van bekende met vlagen niks van hebben. Ook op het kdv laten we haar vaak huilend achter en dan kijk je door het raam en is het al weer over :lol: Ik breng ze niet vaak en vind het wel vervelend maar ja ze heeft het er voor de rest super naar haar zin en huilt voor de rest niet.
Mijn man is daar wat makkelijker in :D

Saskia dat is lastig zo een temperatuur verschil! wel lekker overdag al 25 graden!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 06 apr 2016 08:51

Wij gaan vaak met mijn ouders of schoonouders op vakantie
Heerlijk is dat :-)
Dan doen we weleens een kindonvriendelijke acticiteit als mountainbiken of naar de late film maar kan prima

En nu sta ik dezelfde tijd op maar toen het babies waren visde oma die zelf altijd vroeg wakker is ze ook weleens heel vroeg uit bed en dan schrok je ineens om 9:00 wakker
Supervakantie!!


Hier tot en met de oudste groep 2 altijd buiten shoolvakanties weggeweest en de jud moedigde dat juist aan
Ze heeft een duobaan met een andere juf en zelf coveren ze weleens voor elkaar zodat ze ook betaalbaar kan gaan skien :-)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2016 10:19

Ja, dat vind ik ook idealer... hoewel ik met ouders op vakantie gaan ook wel weer z'n nadelen vind hebben. Vorig jaar met m'n schoonouders door Canada getourd met twee campers, dat was wel prima maar hoeft van mij ook weer niet ieder jaar. (toen hadden we ook nog geen kind) Dit jaar in oktober met een bevriend stel, in juni met z;n drietjes. Zonder anderen op vakantie heeft ook weer z'n voordelen, dan heb je nog wat meer rust. Als je twee vrouwen bij elkaar zet wordt het al snel zo'n kippenhok ;)

Doorgaans doen we overdag allerlei activiteiten, bergwandelen, stadjes bezoeken enzovoorts maar goed, dat kan allemaal prima met een kleine. En 's avonds lekker voor de tent lezen, af en toe een spelletje spelen. Heerlijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 apr 2016 12:59

pien schreef:Een kind van 4 is nog niet eens leerplichtig, dus formulieren invullen is echt onzin!!!! Natuurlijk is een vast ritme voor een kind fijn, maar ik denk vooral voor de juf. Je mag een kind van 4 gewoon zonder opgave van reden thuis houden. Zelfs een vijfjarige is niet volledig leerplichtig.



Een vijfjarige isnallee niet leerplichtig wanneer het niet de dagen kan volhouden kwa moeheid.

We zijn nl vanwege een gewonnen vakantie hier mee bezig geweest. Helaas konden we het niet redden om een gat te vinden in de wet. Alleen als we naar de hasj in mekka zouden gaan.. zou het mogen.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Lidia » 06 apr 2016 13:26

@Dippie: misschien gebeurde het in de praktijk te vaak, waardoor ze nu wat terughoudender zijn? Wij hebben voor J. ook eens tussendoor vrij gevraagd en toen kreeg ik een hele leuke mail (van diezelfde directeur :wink: ). Maar dat is dus een aantal jaar geleden.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 06 apr 2016 18:45

Hier is er niet echt een eenduidig beleid over vakanties buiten de schoolvakanties voor 4 jarigen. In januari zijn wij een week weggeweest, toen had ik de directeur een mail gestuurd en zei hij dat doorgeven aan de jufs voldoende is. Net voor F leerplichtig wordt, de dag voor z'n verjaardag komen we terug ;-), hebben wij ook nog een vakantie gepland. Toen mailde ik de juffen om dat door te geven, zeiden Ze dat ik het moest afstemmen met de directeur. Haha!

@ajl, ja grappig! T wordt toch echt tijd voor een meeting. Met mij gaat het wel weer de goede kant op denk ik en hoop ik.. ;)

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 06 apr 2016 19:29

paprikameisje2 schreef:
Een vijfjarige isnallee niet leerplichtig wanneer het niet de dagen kan volhouden kwa moeheid.

We zijn nl vanwege een gewonnen vakantie hier mee bezig geweest. Helaas konden we het niet redden om een gat te vinden in de wet. Alleen als we naar de hasj in mekka zouden gaan.. zou het mogen.


Een week aaneengesloten zal niet meer mogen inderdaad, maar verder kun je gewoon je kind thuis houden hoor, hoef je helemaal geen reden als moe zijn voor te hebben.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lammetje » 06 apr 2016 20:20

Vanmorgen nog naar school gebeld met de mededeling: zoon heeft niet zo lekker geslapen dus hij blijft heerlijk een ochtendje thuis, hij is tenslotte nog maar 4. Prima. Heb het al zo vaak gedaan met zoon, hij krijgt er niks van en de juf vind het ook prima.

Maar ooit met de oudste moest ik vakantie aanvragen terwijl ze nog 4 was en dat deed ik een paar dagen ervoor. Dat vond de school leider ook niet zo fijn, maar meer omdat hij nu moest haasten om het formulier retour te sturen. En als ze ouder zijn moet je dit wel eerder doen, dat gaf hij wel even aan. Maar met het 40 jarig huwelijksjubileum was ik weer veel te laat dan officieel moet :mrgreen: en dat heb ik zelf maar meteen even aangegeven bij het overhandigen van de aanvraag :)

DIt jaar gaan wij voor het eerst naar hetzelfde park als mijn ouders. Lijkt mij wel een keer fijn om ook eens samen weg te kunnen in de vakantie. Maar ik zal nooit een onbekende laten oppassen. Thuis overigens ook niet, kinderen moeten de oppas wel een beetje kennen, hier zijn ze regelmatig nog wakker savonds als wij weggaan dus wil ik niet dat er een , voor de kinderen onbekende oppas binnen stapt.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 apr 2016 20:42

Heeeee lammetje... hoe jst nog verder net oe en de rest?

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sabra » 06 apr 2016 23:25

pien schreef:
Een week aaneengesloten zal niet meer mogen inderdaad, maar verder kun je gewoon je kind thuis houden hoor, hoef je helemaal geen reden als moe zijn voor te hebben.


Dat klopt niet. Kinderen van 5 mag je zonder toestemming 5 uur per week thuis houden. Je bent wel verplicht de school hierover te informeren. Dit kan worden uitgebreid tot maximaal 10 uur, maar hiervoor is wel toestemming nodig van school.

Deze regel is ingesteld om oververmoeidheid bij kinderen te voorkomen, en niet omdat je op vakantie gaat of dat het om een andere reden goed uitkomt.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 07 apr 2016 08:03

Je mag je kind 5 uur thuis houden zonder opgave van reden. Dat de regel is ingesteld om vermoeidheid te voorkomen is waar, maar als je gewoon een dagje naar oma wil, kan dat ook. Geen school die daar moeilijk over zal doen op die leeftijd. en het is helemaal volgens de wet.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Dippie » 07 apr 2016 09:05

Nah, ze gaat gewoon de hele week naar school, heb haar alleen de eerste week vrijdags thuis gehouden ivm moeheid.
Toevallig had ik nu dus ook 2 aanvragen in 1 keer. En was een lio, dus misschien kwam het ook wel mede daardoor, anders had de juf misschien wel gewoon oke gezegd.
We zouden tot vrijdag op vak gaan, maar dan zijn de Koningsspelen :( Helemaal niet aan gedacht, dus was wel weer blij dat de directeur dat meldde. Nu gaan we dus maar donderdagavond nr huis, zodat V gewoon mee kan doen, anders vind ik t weet zo sneu, haha

Goeie... Morgen Vince alweer 1 jaar! De tijd is weer voorbij gevlogen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 08 apr 2016 12:24

Gefeliciteerd Dippie!
Szent az Úr


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten