Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 29 aug 2016 19:52

trijntjejohanna schreef:Micha, 20 week, maat 74 :shock: :shock:

Afbeelding


Wat een heerlijk ventje! Wat die maat betreft: een bekend verhaal.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 29 aug 2016 20:06

Wat een schatje! En wat draagt hij ontzettend leuke kleertjes.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 30 aug 2016 12:17

Volgens mij is de vraag wel eens eerder gesteld. Ik ben op zoek naar een fijne kinderbijbel vanaf 6 a 7 jaar. Wij hebben die van van Dam, maar die vinden we een beetje ouderwets. De kijk en luister is erg leuk voor Jorrik en ook nog een beetje voor Frederiek, maar voor Jurian missen we een goede kinderbijbel.
Heeft iemand tips? Een paar plaatjes is wel leuk maar niet persé nodig, liefst een beetje vlot (al vind ik kinderbijbels waarin Jona met zijn Ipad onder de boom gaat zitten niet echt aansluiten bij wat onze kinderen thuis en op school meekrijgen ;) ).
Ik ben van plan ook meteen een dagboekje voor hem te kopen, die we met hem kunnen lezen bij het naar bed brengen, ik denk dat hij er ondertussen wel aan toe is. Zijn daar nog tips voor? Liefst waarbij het bijbelgedeelte al in het boekje staat, vertaling maakt niet uit, al lezen wij nergens de Statenvertaling meer, dus ik denk dat hij daar niet zoveel meer van begrijpt. We lezen thuis de NBV, in de kerk de HSV en op school NBV dacht ik, en sommige juffen de HSV.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor blompje » 30 aug 2016 12:31

Wij hebben ook de kinderbijbel van Van Dam, maar krijgen de toepassingen en de ook de manier van vertellen sluit niet aan bij hoe wij en onze kinderen het geloof beleven en roept juist bij hen vragen op. Kijk en lijsterbijbel is leuk voor wat jongere kinderen, maar vanaf een jaar of 5 missen wij daar echt de diepgang. In veel kinderbijbels merken we dat de kinderen vaak weinig nieuws meer horen, vaak staan er de standaardverhalen in, maar ontbreken de moeilijkere/andere en kennen ze de verhalen al. We hebben nu de samenleesbijbel aangeschaft. Dat is een echte aanrader voor jullie missf. Dit is de bijbel in gewone taal, aangevuld met vragen/toelichtingen en opdrachten. Op deze manier is de hele bijbel voor te lezen aan je kinderen en voor iedereen te begrijpen. Wij zeiden juist van de week aan tafel: als je dit leest is een kinderbijbel niet meer nodig en nu kunnen we de kinderen de hele bijbel voorlezen en uiteraard bijbelgetrouwer dan een kinderbijbel.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 30 aug 2016 12:37

Dat is iets waar wij ook mee tobben. Wij hebben de kijk en lees, hele mooie platen en verhalen. ook onder ieder verhaal een aantal vragen voor het begrip. Nadeel vind ik dat de kinderen een groot deel van de verhalen ( chronologie) niet meekrijgen van de bijbel.
Afgelopen jaar hebben wij ook alle boekjes van ds Meeuwse gelezen. Vanaf de schepping tot David staan hier alle verhalen is. De toepassing slaan wij deels over of ik maak er mijn eigen toepassing van.
Ik heb ook wel eens verhalen gehoord over de bijbel van L. Snoek. Ik ken deze niet, schijnt met name voor kinderen van een jaar of 10 te zijn. Bijbel is wel volledig.

De samenleesbijbel hebben wij ook. Daarvan vind ik een nadeel dat de verhalen wat minder beklijven. Het is toch kort en bondig beschreven, ne zoals in de gewone bijbel. Voordeel is wel dat er veel naast geschreven staat. Pas had onze ds een preek over de zegen en in het trefwoordenregister kan je dan al veel uitleg hierover in de bijbel vinden.

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor blompje » 30 aug 2016 12:48

Wij proberen bij de kijk en luisterbijbel wel echt kleinere stukjes te lezen, geen heel hoofdstuk en daar nog even met ze over doorpraten. We merken juist dat de kinderen er beter naar luisteren dan naar de verhalen uit de kinderbijbel. Die zijn vaak of heel langdradig geschreven of niet toegespitst op hun niveau.
Die van Snoek heb ik pas ook ingekeken, zag er ook goed uit. Zover ik kon zien ook geen toepassingen die ver van ons af staan

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 30 aug 2016 12:56

Sinds de 'bijbel in gewone taal' uit is lees ik die gewoon
Ook voor de 6-jarige kan dat zeker wel hier

En smiddags als de rest naar school is lees ik met de drie jarige uit een kinderbijbel , dan gaat het toch meer om mooie plaatjes

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 30 aug 2016 13:22

Ik ga morgen eens in de evangelische boekwinkel kijken naar die van ds Snoek.
De Bijbel in gewone taal is ook een goed idee. We willen sowieso starten met de Bijbel doorlezen, dan is die versie denk ik wel fijn. En dan Jurian zelf laten lezen, denk ik, dat schijnt hij te moeten oefenen voor school ;) en hij slaat het denk ik beter op als hij zelf leest.
In de boekwinkel zullen ze vast ook wel adviezen hebben voor dagboekjes. Ik heb er zelf nog een heel stel liggen, allemaal ooit gekregen, maar die zijn toch echt wel voor de tienerleeftijd, dus die sluiten ook nog niet zo aan. Als ik adviezen heb gekregen morgen zal ik ze delen :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 30 aug 2016 13:40

graag, ik houd mij omtrent de dagboekjes aanbevolen! wij wilden ook met dagboekjes beginnen, maar weet het niet zo goed. En eerlijk gezegd ben ik zelf ook niet zo opgevoed met dagboekjes. Ik vind het zelf al lastig genoeg om het voor mijzelf elke dag in te plannen, maar vind het wel belangrijk. En aangezien manlief uberhaupt niet gelovig is opgevoed, heeft hij op dit vlak helemaal geen idee wat je moet/kan kopen.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Acire » 30 aug 2016 14:05

Het boek van Jezus. Hele grote aanrader!
Heel beeldend omschreven en elk verhaal uit het oude testament eindigt met een verwijzing naar Jezus. Echt mooi hoe die verbinding wordt gelegd, heb er zelf ook van geleerd ;)

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 30 aug 2016 14:16

WIj gebruiken ook de samenleesbijbel, bevalt ons goed.

Daarnaast voor de oudste een dagboekje van NIeske Selles, voor 5 jarigen. ZIj heeft er ook een paar geschreven voor kinderen van 7 jaar en ouder. Deze vind ik erg goed. Sluit heel erg aan bij de belevingswereld. BIjbelgedeeltes zijn uit de HSV. (zie nieskeselles.nl).

Verder hebben we als kinderbijbel voor de middelste van Marijke ten Cate, Kijk en Luister en van Arie van der Veer. ALlen mooie kinderbijbels met mooie platen, maar voor de oudste wordt het inderdaad wat te 'simpel'.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor juffiejuf » 30 aug 2016 14:47

L. Snoek is denk niet voor Jurrian geschikt missf... Daar is hij echt nog te jong voor. Voor groep 7/8 vind k hem wel geschikt. K zou meer de kijk en lees aanraden maar wat ajl ook zegt mis je dan wel een gedeelte. Ben zelf aan t voorlezen momenteel uit 'die de eenvoudige wijsheid leert'. Toepassingen pas k soms ff wat aan ;-)

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lekkerbek » 31 aug 2016 05:01

Mijn vroendin heeft voor haar kinderen het dagboekje: De Goede Herder, van M. Quist. Bevalt goed, heb erin gebladerd en t lijkt me prachtig! (Maar dat vind ik van de kinderbijbel van Van Dam ook, en de boekjes inclusief de toepassiingen van ds Meeuwse ook), weet dus niet of dit bij jullie aansluit, maar je zou even kunnen kijken.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 31 aug 2016 12:43

Het is het dagboekje van Nieske Seller geworden, wel de versie vanaf 5 jaar, iets te kinderlijk, maar die vanaf 8 jaar hadden ze niet op voorraad. Dus nu kan Jurian deze mooi een jaar lezen, en dan kan Frederiek hem gebruiken. Dan krijgt Jurian volgend jaar wel de volgende als ie bevalt.
En het NIeuwe Testament van de Bijbel in gewone taal, om te proberen.
Mijn man krijgt voor zijn verjaardag de studiebijbel van de HSV, dan zijn we helemaal compleet :mrgreen:

Bedankt voor alle tips!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 31 aug 2016 13:25

@ MIss F: ik ben benieuwd hoe het dagboekje tzt bevalt. We lezen hem hier voor de 2e keer. Koop volgend jaar ook de variant(en) van 7+ denk ik.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron