Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 09 feb 2016 12:59

Ik heb geen tips, Evelien, maar sterkte!

Een strakker ritme heeft hier wel gewerkt. En dan niet lang laten huilen ofzo, maar wel op gezette tijden zijn bed in. Met een maand of 10 mee begonnen, en sinds die tijd slaapt hij redelijk vaak door. Helaas nog lang niet alle nachten, omdat ik overdag niet altijd thuis ben, en hij dus ook niet, en dan lukt het strakke ritme niet. Maar als we ons daaraan houden, slaapt hij zo goed als altijd door.
Jammer dat hij nu bijna 1 is en zijn ritme aan het verleggen is, van 2 naar soms 1 dutje per dag. Dus nu wordt alles weer in de war gegooid, en dat merken we 's nachts meteen weer. Er komt vast weer een moment dat hij op 1 dutje zit, en dan hoop ik maar dat hij elke nacht lekker door gaat slapen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2016 14:40

O ja dat slapen overdag invloed kan hebben op de nacht was bij S. ook goed te merken.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 09 feb 2016 14:42

http://www.cip.nl/mooi/februari-2016/54 ... he-filmpje

Hilarisch en zo herkenbaar. (Al heb ik geen drieling) :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 feb 2016 14:55

hier pas na bed als hij moe is, strak ritme werkt niet omdat hij elke morgen andere tijd begint :) overigens zit hij gewoon kwa gezondheid nie tlekker in zijn vel dus gaat ritme sowieso niet werken.

Evelien: Sterkte.....

en voor de kinderen, weer duidelijk, eerlijk, maar ga vooral niet vechten om de kinderen, praat nooit negatief over de een of de ander, voorkom dat kinderen voelen dat zij een keus zijn voor ouders of een machtsmiddel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2016 15:25

paprikameisje2 schreef:hier pas na bed als hij moe is, strak ritme werkt niet omdat hij elke morgen andere tijd begint :) overigens zit hij gewoon kwa gezondheid nie tlekker in zijn vel dus gaat ritme sowieso niet werken.

Evelien: Sterkte.....

en voor de kinderen, weer duidelijk, eerlijk, maar ga vooral niet vechten om de kinderen, praat nooit negatief over de een of de ander, voorkom dat kinderen voelen dat zij een keus zijn voor ouders of een machtsmiddel.


Wij zitten niet in een vechtscheiding en willen allebei het beste voor S. We zijn vooral op zoek naar tips die bij hem aansluiten qua leeftijd etc.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor juffiejuf » 09 feb 2016 15:58

@ evelien; een paar zinnen schrijf je maar er zit een wereld van verdriet achter... Veel sterkte!! Het prentenboek: 'niet meer samen' is misschien wel wat voor S.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 09 feb 2016 16:03

Ik ben ook niet van een heel strak ritme, maar zoals eerder ook al werd gezegd, wel een beetje regelmaat en regels. Niet dat dat nou mijn perfecte manier is, want ik ben zelf heel rommelig, maar ik merk gewoon dat het voor R beter werkt.
Deze week is het hier vakantie, dus ze rommelt lekker de hele dag om me heen. Nu gaat ze 's middags ook niet naar bed, dus kan ze 's avonds op tijd. Als ze naar school gaat, slaapt ze daar tussen de middag 2 uur. Eigenlijk veel te lang, maar dat is nou eenmaal de regel. Nadeel is wel dat ze er 's avonds niet voor half 10 in ligt, ze is gewoon te uitgeslapen. Ik had gehoopt daar nog iets aan te veranderen, maar dat zit er niet in, blijkt helaas.

@Evelien, heel veel sterkte!

Voor ouders met slechte praters: wanneer zijn jullie naar een logopedist o.i.d. gegaan, vanaf welke leeftijd ga je er mee aan de slag? R praat ook best slecht, maar heb lang gedacht dat dat door de tweetaligheid komt. Maar goed, ze hoort de laatste tijd niet veel Nederlands meer en ze leert heus wel wat nieuws bij, maar over het algemeen is d'r woordenschat niet groot en ze spreekt ook heel veel woorden verkeerd uit, husselt letters door elkaar etc. Volgende maand wordt ze 4.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2016 16:17

juffiejuf schreef:@ evelien; een paar zinnen schrijf je maar er zit een wereld van verdriet achter... Veel sterkte!! Het prentenboek: 'niet meer samen' is misschien wel wat voor S.


Ja het is ook erg pijnlijk/verdrietig. Verder wil ik er niets over kwijt, wel dat we goed kunnen communiceren.

Bedankt voor de tip.

@Saskia, ik lees veel herkenning S. heeft dat ook. Je zou eens bij het Audiologisch Centrum een test kunnen laten doen (AC is niet alleen gehoor test, maar kijken ze ook wel breder) qua spraakontwikkeling. En zij kunnen je dan advies geven.
Succes met de zoektocht.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor StillAwake » 09 feb 2016 16:21

Evelien schreef:Iemand ervaring met kinderen en scheiding van dichtbij? (boeken) tips?

Sterkte.
Ken je het boek "Papa woont in een ander huis"?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2016 16:27

Bedankt.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor juffiejuf » 09 feb 2016 16:34

@ saskia; hier is M. in dec. 4 jaar geworden. Ben rond 3,5 jaar naar de logopedist geweest. Hij had een VVE i.v.m. spraak en psz was niet tevreden over de voortgang. Bij logopedist bleek dat hij wel de letters kent die hij moest kennen. Hij heeft meerdere behandelingen gehad. Zelf vind ik dat hij vaak nog niet duidelijk te verstaan is. Helaas zijn ze hier in Nl. op scholen de logopedische screening aan het wegbezuinigen. Zelf wacht ik even de eerstvolgende contactavond van school af. Kijken hoe zijn juf er over denkt. Weet niet hoe het bij jullie is maar kan school geen tips geven?? Hier zit spraakproblemen ook in de familie. Jongste heeft hier ook al een VVE verwijzing. Veel voorlezen en verder weet ik het helaas ook niet :( Hier vertelde M. vol trots aan de buurman dat hij zaterdag naar de 'loopkring' was geweest (kringloop) :lol:

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Memmem » 09 feb 2016 20:04

Evelien, heel veel sterkte.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor LeChat » 09 feb 2016 20:19

Sterkte, Evelien! Ik weet niet of je deze site kent, daar staan ook boekentips op: http://www.en-ik-dan.nl/ouders/boeken-voor-uw-kind
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 09 feb 2016 20:23

Sterkte Evelien :(.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 09 feb 2016 21:47

Heel sterkte Evelien... Wat een verdriet


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten