Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Duschka1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2021 16:20

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka1 » 31 jul 2023 13:41

ajl schreef:Dames, wat is dit topic al lang stil en uitgestorven. Hoe gaat het met jullie en kinderen?

Hoe is het met jullie en de kinderen?

Hier gaat het vlug, jongste hoopt halverwege komend schooljaar in te stromen :shock: .
Ik las laatst het zwangerschapsdraadje nog eens door, vond ik mooi en ook wel confronterend om terug te lezen maar dan nu wel intens gelukkig met onze energieke stuiterballen

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 31 jul 2023 23:08

ajl schreef:Hoe bedoel je 'niet zindelijk?'' Overdag nog niet of's nachts niet? Grote/kleine boodschap? Plasongelukjes hebben wij bij sommigen ook regelmatig gehad. Ik merk bij onze jongste dat dit eigenlijk pas het laatste jaar 's nachts goed gaat.


Overdag, gemiddeld wel twee natte onderbroeken per dag of zo. Dagen zonder zijn er eigenlijk niet. Ging een jaar geleden beter dan nu. Moeilijk te peilen of ze het niet voelt/merkt of gewoon geen zin heeft om te gaan. Ze lijkt totaal geen last van de natte broeken te hebben. ‘S nachts draagt ze nog een luier. Dat is wel wat frustrerend, zit al tijden geen stijgende lijn in. Structureel twee keer per dag is wat anders dan af en toe een ongelukje. En met het idee dat jongens meestal wat later zijn hiermee dan meisjes had ik na de eerste gehoopt dat ze iets sneller zou zijn maar het tegendeel blijkt waar te zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 01 aug 2023 09:34

Marnix schreef:Overdag, gemiddeld wel twee natte onderbroeken per dag of zo. Dagen zonder zijn er eigenlijk niet. Ging een jaar geleden beter dan nu. Moeilijk te peilen of ze het niet voelt/merkt of gewoon geen zin heeft om te gaan. Ze lijkt totaal geen last van de natte broeken te hebben. ‘S nachts draagt ze nog een luier. Dat is wel wat frustrerend, zit al tijden geen stijgende lijn in. Structureel twee keer per dag is wat anders dan af en toe een ongelukje. En met het idee dat jongens meestal wat later zijn hiermee dan meisjes had ik na de eerste gehoopt dat ze iets sneller zou zijn maar het tegendeel blijkt waar te zijn.


Meestal zijn jongens inderdaad wat later. Mijn jongste 'vergat'regelmatig te plassen en gaf ook aan dat als je nodig moet je gewoon even wat laat lopen en dan kan je verder spelen. Ik weet niet in hoeverre daar bij jouw dochter sprake van is? Wij hebben toen we daar achter kwamen hem gedwongen om vaak te plassen. Het duurde bij hem ook het langst om het 's nachts zindelijk te krijgen. Tot zijn 6e hebben wij hem 's avonds laten plassen en pas sinds het laatste half jaar gaat het echt heel goed.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 01 aug 2023 09:36

Duschka1 schreef:Hoe is het met jullie en de kinderen?

Hier gaat het vlug, jongste hoopt halverwege komend schooljaar in te stromen :shock: .
Ik las laatst het zwangerschapsdraadje nog eens door, vond ik mooi en ook wel confronterend om terug te lezen maar dan nu wel intens gelukkig met onze energieke stuiterballen


Gaat jouw jongste alweer naar school? Dat gaat snel! Bij ons gaat de 3e alweer naar de middelbare. Hij heeft vorig jaar na jarenlang tobben en vervelen op school een klas overgeslagen en is enorm opgebloeid. Hij is sociaal veel handiger geworden en ging weer met plezier naar school.

Onze oudste gaat alweer naar de 4e en DL inmiddels alweer naar de 2e. Nu nog maar 1 kind op de basisschool.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 01 aug 2023 10:23

ajl schreef:Meestal zijn jongens inderdaad wat later. Mijn jongste 'vergat'regelmatig te plassen en gaf ook aan dat als je nodig moet je gewoon even wat laat lopen en dan kan je verder spelen. Ik weet niet in hoeverre daar bij jouw dochter sprake van is? Wij hebben toen we daar achter kwamen hem gedwongen om vaak te plassen. Het duurde bij hem ook het langst om het 's nachts zindelijk te krijgen. Tot zijn 6e hebben wij hem 's avonds laten plassen en pas sinds het laatste half jaar gaat het echt heel goed.


Ja ik vermoed wel dat dat het is, misschien in combinatie met af en toe zo opgaan in spel, je eigen wereldje enz dat ze het ook niet altijd even goed merkt op dat moment. Veel laten plassen helpt inderdaad wel een beetje alleen op school en bso (en ook als je reist, weg bent enz) is dat niet altijd te doen.

Maar goed, verder is het een leuk kind :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 02 aug 2023 04:30

ajl schreef:Dames, wat is dit topic al lang stil en uitgestorven. Hoe gaat het met jullie en kinderen?


Das indd lang geleden.. leuk!

Hier gaat het goed. De tweede gaat hier ook alweer naar t VO. De jongste begint straks in groep 1, heeft er erg veel zin in.
Fijn dat jullie 3e ook goed op z'n plek zit nu.
Hoe oud is jouw jongste nu?

@Marnix
Lastig dat het zindelijk worden niet zo lukt.. hier net zo met de jongste.
Ook dagelijks (meerdere) natte broeken en elke nacht een volle luier.
Volgens mij heeft zij al meer ongelukjes gehad dan de andere 3 bij elkaar. Ik heb de hoop dat ze er zelf meer een hekel aan krijgt als ze straks op school zit en dat het dan beter gaat.
De oudste heeft hier toen ze 7 was een plaswekker gehad, toen was ze binnen 2 weken 's nachts droog en nagenoeg geen ongelukjes meer daarna. Dus dat houd ik maar in mn achterhoofd, maar daar zijn ze met 4 of 5 jaar nog iets te jong voor..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 02 aug 2023 07:32

vpk schreef:Das indd lang geleden.. leuk!

Hier gaat het goed. De tweede gaat hier ook alweer naar t VO. De jongste begint straks in groep 1, heeft er erg veel zin in.
Fijn dat jullie 3e ook goed op z'n plek zit nu.
Hoe oud is jouw jongste nu?

@Marnix
Lastig dat het zindelijk worden niet zo lukt.. hier net zo met de jongste.
Ook dagelijks (meerdere) natte broeken en elke nacht een volle luier.
Volgens mij heeft zij al meer ongelukjes gehad dan de andere 3 bij elkaar. Ik heb de hoop dat ze er zelf meer een hekel aan krijgt als ze straks op school zit en dat het dan beter gaat.
De oudste heeft hier toen ze 7 was een plaswekker gehad, toen was ze binnen 2 weken 's nachts droog en nagenoeg geen ongelukjes meer daarna. Dus dat houd ik maar in mn achterhoofd, maar daar zijn ze met 4 of 5 jaar nog iets te jong voor..


Pubers zijn weer echt een andere fase in de opvoeding. Leuk , maar ook best vermoeiend. Afgelopen nacht sliepen 6 vrienden van mijn oudste bij ons. Wij zijn in 2021 verhuisd naar een klushuis en nu hebben we daar de ruimte voor. Alle jongens slapen in de werkkamer en spelen poker in de keuken. Altijd is er iemand die rond 3.00 uur pannenkoeken bakt. De rommel ruimen ze ook weer op. Vorige keer waren ze muisstil, afgelopen nacht helaas niet. Ze hadden veel.plezier samen .

DL wordt vandaag geopereerd aan haar kaak. Haar hoektand ligt onder in haar kaak, wordt eruit gesneden en op de juiste plek gezet. Beetje jammer voor haar van het restant de zomer vakantie, 8 weken zacht eten en niet sporten.

Onze jongste is inmiddels 10 en een enorm mamakind.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 02 aug 2023 13:25

Oh wat leuk een kids update
Hier is de oudste over naar de 6e op wonderlijke wijze. Ze is vooral bezig met werken en haar vaste verkering (heb al een tijd een schoonzoon over de vloer, ook bijzonder)
De tweede is naar de 3e over en de jongste gaat in groep 7 beginnen.
Ik vind de puberteit een heel leuke fase kan niet anders zeggen, hoop dat het zo blijft. Zijn allemaal heel zelfstandige meiden geworden.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 02 aug 2023 13:30

meribel schreef:Oh wat leuk een kids update
Hier is de oudste over naar de 6e op wonderlijke wijze. Ze is vooral bezig met werken en haar vaste verkering (heb al een tijd een schoonzoon over de vloer, ook bijzonder)
De tweede is naar de 3e over en de jongste gaat in groep 7 beginnen.
Ik vind de puberteit een heel leuke fase kan niet anders zeggen, hoop dat het zo blijft. Zijn allemaal heel zelfstandige meiden geworden.


Weet jouw dochter wat ze hierna wil gaan doen? Mijn oudste twee zijn zijn al vrij stellig.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 02 aug 2023 15:19

vpk schreef:Das indd lang geleden.. leuk!

Hier gaat het goed. De tweede gaat hier ook alweer naar t VO. De jongste begint straks in groep 1, heeft er erg veel zin in.
Fijn dat jullie 3e ook goed op z'n plek zit nu.
Hoe oud is jouw jongste nu?

@Marnix
Lastig dat het zindelijk worden niet zo lukt.. hier net zo met de jongste.
Ook dagelijks (meerdere) natte broeken en elke nacht een volle luier.
Volgens mij heeft zij al meer ongelukjes gehad dan de andere 3 bij elkaar. Ik heb de hoop dat ze er zelf meer een hekel aan krijgt als ze straks op school zit en dat het dan beter gaat.
De oudste heeft hier toen ze 7 was een plaswekker gehad, toen was ze binnen 2 weken 's nachts droog en nagenoeg geen ongelukjes meer daarna. Dus dat houd ik maar in mn achterhoofd, maar daar zijn ze met 4 of 5 jaar nog iets te jong voor..


Ja het komt ooit wel goed :mrgreen: maar goed de mijne heeft er inmiddels een jaar school opzitten en vorig jaar in de vakantie ging het beter dan nu, juist die wat neergaande lijn is wel irritant als je hebt gezien dat het best kan. :-) overigens gaan het met name later op de dag minder, de meeste ongelukjes vinden tweede helft van de middag plaats.

Leuk om ook de updates van anderen en de leuke dingen en uitdagingen van andere fases te lezen!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Duschka1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2021 16:20

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka1 » 02 aug 2023 15:57

Voorspoedig herstel voor je dochter @ajl!

Leuk om te lezen idd hoe het met anderen gaat.

We hebben hier een fors puberende verse tiener :shock en helaas wat zorg bij de kinderen, dat vind ik soms heel pittig maar niettemin geniet ik erg van de kinderen en de vriendschappen die ze hebben. Ook mooi om te zien hoe ze zich ontwikkelen en hun eigen normen en waarden bij elkaar sprokkelen.
Tot nu toe vind ik elke fase leuk om mee te maken maar wel even slikken dat de jongste straks naar school gaat, dan lijkt het zo echt klaar ofzo, en het is al zo'n onafhankelijk exemplaar :lol:

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor *Annet* » 02 aug 2023 20:50

Wat leuk, een update in het Refowebkids forum!

Bij ons wonen er nog 2 kinderen thuis, de jongste is afgelopen jaar afgezwaaid van de middelbare en gaat straks ook naar MBO

Een aantal jaar geleden ben ik afgehaakt, er was heel veel "gedoe" in ons gezin, het was echt verre van leuk.
(had geen zin om daar hier over te vertellen, je weet niet wie er uit je omgeving mee leest en mogelijk iets zou herkennen) Ik voelde me falen als moeder, je hoopt dat zulke zaken je huis voorbijgaan en als dat niet zo is, is moeilijk.

We hopen dat we nu in rustiger vaarwater zitten.

@Marnix, zou het kunnen zijn dat je dochter een probleem heeft met haar blaas? Herken het van een vriendin, haar dochter had heel vaak "ongelukjes" ze bleek continu blaasontsteking te hebben.

@AJL, heb ook ooit een kaakoperatie gehad, 6 weken de kaken op elkaar geschroefd gehad. Werd steeds handiger met "eten". Ja alle heerlijke toetjes en vloeibare dingen kocht mijn moeder. Viel ook best wel af. Op gegeven moment was mijn smaak ook helemaal weg. Een snoepje eten ging niet, maar een snoepje laten smelten aan de binnenkant van mijn wang ging prima. Na 2 weken kon ik weer werken, hoop dat het met je dochter mee valt.

Ben ook wel heel benieuwd hoe het met andere "oud gedienden" gaat.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 02 aug 2023 21:40

ajl schreef:Weet jouw dochter wat ze hierna wil gaan doen? Mijn oudste twee zijn zijn al vrij stellig.


Ja eigenlijk wel. Al sinds ze kan praten zegt ze dat ze tandarts wil worden. Heeft ook natuur en scheikunde gekozen terwijl ze er een negatief advies voor had (is eigenlijk talig ipv exact) en dat doet ze met veel moeite en 5/6-jes Alles zodat het kan
Echter de kans om ingeloot te worden is bijzonder klein en dat realiseert ze wel. Dan neemt ze een tussenjaar en probeert ze nog een keer en als het weer niet lukt dan wsl verpleegkunde denkt ze nu

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Erik1960 » 02 aug 2023 22:16

*Annet* schreef:Ben ook wel heel benieuwd hoe het met andere "oud gedienden" gaat.
Ik ben geen oudgediende maar voel me nu wel een oude gediende :D
De oudste en de jongste (meer smaken hebben we niet) zijn inmiddels de deur uit. De jongste komt met enige regelmaat op bezoek met haar 2 kinderen. De oudste heeft wat langer het studentenleven geleefd en heeft daardoor wat vertraging in het settelen opgelopen.
Beide gelukkig in een stabiele relatie.
En zoals ze dat vroeger over campings zeiden is het ook in het leven: als de kinderen blij zijn, zijn de ouders ook blij!
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 02 aug 2023 22:23

*Annet* schreef:Wat leuk, een update in het Refowebkids forum!

Bij ons wonen er nog 2 kinderen thuis, de jongste is afgelopen jaar afgezwaaid van de middelbare en gaat straks ook naar MBO

Een aantal jaar geleden ben ik afgehaakt, er was heel veel "gedoe" in ons gezin, het was echt verre van leuk.
(had geen zin om daar hier over te vertellen, je weet niet wie er uit je omgeving mee leest en mogelijk iets zou herkennen) Ik voelde me falen als moeder, je hoopt dat zulke zaken je huis voorbijgaan en als dat niet zo is, is moeilijk.

We hopen dat we nu in rustiger vaarwater zitten.


Ik hoop het ook voor je!!!

@Marnix, zou het kunnen zijn dat je dochter een probleem heeft met haar blaas? Herken het van een vriendin, haar dochter had heel vaak "ongelukjes" ze bleek continu blaasontsteking te hebben.
gaat.


Ik weet het niet, we zijn een keer bij de huisarts geweest die vooral wat praktische tips gaf, als dat niet werkt kunnen we een keer weer terugkomen en kijken ze daar misschien beter naar maar ze heeft verder niet echt andere symptomen die daarop wijzen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten