Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 27 jan 2020 21:29

Van harte gefeliciteerd en veel wijsheid bij de opvoeding gewenst. Hopelijk een vlot herstel voor jou!
Wat fijn dat alles verder zo goed gaat!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pindas83 » 28 jan 2020 12:44

liefie schreef:Afgelopen maandag hebben wij een gezonde zoon gekregen! Met 39 weken ben ik ingeleid vanwege dat de echo's weer uitwezen dat de baby erg groot was.
Met 34 weken kwam het al rond de 3.5 kg uit. Toen hij op mij lag hadden we echt zo iets het valt wel mee de grote.
Tot hij op de weegschaal lag en hij toch echt 4445gram aangaf:)

De bevalling is goed verlopen wat ik wel "raar" vond is dat de gyn een aantal keren binnen kwam lopen en ik hem hoorde zeggen als ze gaat persen roep je mij wel hoor.
Tijdens het persen kwam hij binnen en zei hij je hebt nog 3x om de baby eruit te krijgen want anders... gelukkig heb ik hem er in 2 pers weeën uitgekregen want een keizersnee lijkt mij echt zo eng!

De gyn kwam 's avonds nog aan mijn bed om zijn bewondering uit te spreken hoe het gegaan was en excuus te maken voor de knip haha. Hij vertelde dat hij pas een hele zware bevalling had begeleid met groot kindje wat vast was komen te zitten en er met een spoedkeizersnee uit gehaald is en dit was heel erg heftig geweest.

Voor de rest voel ik mij geweldig goed doordat ik amper bloed ben verloren. Ook Daan doet het tot nu toe super. Overdag heeft hij af en toe krampjes maar 's nachts horen we hem niet alleen even drinken en weer slapen.
Het kan natuurlijk nog veranderen maar voor nu mooi meegenomen ;)


Gefeliciteerd liefie!
Fijn dat het voorspoedig is gegaan.
Sterkte met de gebroken nachten :mrgreen:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 28 jan 2020 13:06

Van harte gefeliciteerd!
Hoe vinden de meiden het? Wisten jullie dat het een jongen is? Of weer een verrassing?
Heerlijk genieten!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MoesTuin » 28 jan 2020 14:38

Gefeliciteerd ~:)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 28 jan 2020 16:58

Dankjewel!

De meiden zijn helemaal weg van hun broertje zo leuk om te zien. We wisten niet dat we een jongen kregen en ook tijdens de bevalling zeiden wij het is echt weer een meisje hoor (hoge hartslag)
Ik was dan ook echt verbaasd toen mijn man zei het is een jongen haha.
Genieten doen we zeker te weten.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Memmem » 28 jan 2020 21:47

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! Geniet er van.
Leuk he, zo'n verrassing

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Mortlach » 29 jan 2020 15:25

Gefeliciteerd!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Stip » 29 jan 2020 21:09

Van harte, lieffie.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2020 11:01

Gefeliciteerd, veel geluk & zegen toegewenst!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 03 feb 2020 10:39

Gefeliciteerd Lieffie!
Mooi weer zo'n kleintje! Lijkt me zo anders als je al twee wat grotere kids hebt die het zo bewust mee maken (en stiekem lijkt het mij ook weer wennen aan al die gebroken nachten 8-[ ).

Voor mij is een zwangerschap niet meer mogelijk, dus wij hebben die periode ook echt afgesloten, misschien scheelt dat ook.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 03 feb 2020 14:12

Gefeliciteerd liefie! Hoe oud zijn jouw meiden inmiddels? Leuk weer zo'n kleintje erbij!
Hoe heet hij? Of wil je dat liever niet vertellen?

Baby's blijven inderdaad erg leuk. Ik heb ook nog wel een tijdje dat gevoel gehad, maar sinds de jongste op school zit ( alweer bijna 3 jaar) vind ik de vrijheid toch ook wel erg prettig ( ook al ben ik aan het werk als zij op school zitten ;) )

Hoe gaat het verder met iedereen?
Hier alles goed. Onze oudste zit inmiddels in groep 8, dus zijn op middelbare scholen toch. Ook weer een leuke levensfase. Met de rest ook alles goed, inmiddels alweer in groep 3, 4 en 6.
@ jannoek Is jouw J ook nog steeds roodharig? Onze J heeft nog steeds kastanje rode krullen ;)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2020 14:47

ajl schreef:Gefeliciteerd liefie! Hoe oud zijn jouw meiden inmiddels? Leuk weer zo'n kleintje erbij!
Hoe heet hij? Of wil je dat liever niet vertellen?

Baby's blijven inderdaad erg leuk. Ik heb ook nog wel een tijdje dat gevoel gehad, maar sinds de jongste op school zit ( alweer bijna 3 jaar) vind ik de vrijheid toch ook wel erg prettig ( ook al ben ik aan het werk als zij op school zitten ;) )

Hoe gaat het verder met iedereen?
Hier alles goed. Onze oudste zit inmiddels in groep 8, dus zijn op middelbare scholen toch. Ook weer een leuke levensfase. Met de rest ook alles goed, inmiddels alweer in groep 3, 4 en 6.
@ jannoek Is jouw J ook nog steeds roodharig? Onze J heeft nog steeds kastanje rode krullen ;)


Hier prima, de oudste gaat sinds januari naar school. Erg leuk, gaat prima want hij is lekker sociaal.... op dag 1 stond ik even te praten met iemand, was hij vervolgens al vrolijk aan het spelen in de klas. Blij dat de drukke decembermaand voorbij is, naast de feestdagen twee verjaardagen en dan dit jaar nog kennismaking met juf, wennen in de klas, wennen op de BSO, afscheidsgesprek op de opvang enzovoorts. Nu nog wel twee kids op 2 locaties, de een wat dichterbij dan de ander dat is ng wel een uitdaging. Nog 2,5 jaar als het goed is en dan hebben we gewoon twee kids op school en op BSO vlakbij huis. Heerlijk. De jongste is nu 16 maanden en begint eindelijk te lopen. Allemaal erg leuk en soms ook best wel druk. Zou niet weten hoe we dat zouden moeten managen met 4 kids (respect voor die mensen met nog meer kids :-) )
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 03 feb 2020 16:32

Hier lijkt het soms wel hoe langer het niet meer kan hoe meer het baby kriebelt. ;-) heel veel babies in onze omgeving op het moment dus genoeg te baby knuffelen.

Hier ook een rode J Ajl :-) rossig rood met een hele bleke huid.
Groep 8! Dat lijkt me ook weer een bijzondere fase. Succes met scholenzoektocht! Hier zit F in groep 6 en dat gaat me al snel genoeg 8-[

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor juffiejuf » 03 feb 2020 19:06

@ liefie; van harte gefeliciteerd!

@ jannoek; F is toch versneld? Loop je er niet tegen aan dat het nu nog allemaal te makkelijk is?

@ ajl; de jongste al weer paar jaar naar school.... Waar is de tijd dat je met de bakfiets vol kleintjes naar school ging?! :-) Al wel een school op het oog voor de oudste?

@ Marnix; de oudste al op school, leuke fase!

Hier de babykleren maar weg gedaan (medisch gezien niet meer haalbaar) Vond dat echt heel naar.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 03 feb 2020 21:25

@juffiejuf F is inderdaad versneld en het is inderdaad nog steeds te makkelijk. :? Heel ingewikkeld want hij zit daardoor echt niet lekker in z'n vel. We zijn nu aan het uitzoeken of hij volgend schooljaar een bovenschoolse plusklas kan gaan volgen 1 dag per week en dan de rest van de stof in 4 dagen stoppen. Hij is pas getest en daaruit bleek hoogbegaafdheid (wisten we al uit eerdere test maar die was verlopen) en adhd. Zijn verwerkingssnelheid loopt daardoor achter bij de rest (voor hem, want verwerking is ook bovengemiddeld) maar dat levert heel erg veel frustratie en onmacht op. Hij gaat op het moment met heel veel tegenzin naar school en blijft ook regelmatig een dag(deel) thuis om weer op te laden.

@juffiejuf heb jij ook ervaring met versnellen? Jouw oudste is even oud toch?


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten