Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lammetje » 26 jan 2021 19:10

Ergens is dat ook wel weer heel prettig, voor kinderen is structuur belangrijk en op die manier gaat het schoolwerk wel gewoon door. Wij hebben gemiddeld 2 uur nodig voor wat er op de planning staat. Rekenen, taal, spelling, nieuwsbegrip en aardrijkskunde. Ik ga er vanuit dat de juf iets meer doet op een normale schooldag :wink: al vind mijn zoon het wel prima zo, heerlijk veel speeltijd!

De VO scholen hebben wel gewoon hun lesrooster, 40 minuten per les bij ons. Bepaalde vakken vallen uit en praktijk onderwijs gaat 1 dag in de week gewoon op school door. In de vorige lockdown was er weinig geregeld bij ons, gaven ze huiswerk op en voor vragen kon je via teams contact opnemen. Ik denk zomaar dat ze toen wel een leerachterstand hebben gecreëerd want veel kinderen deden weinig.... Die moesten dan weer op school komen. Echt les kregen ze die weken niet. Dat is nu wel beter gelukkig.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 03 mei 2021 10:12

Hoe gaat het met iedereen? Lukt het nog met school, quarantaine en werk?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 04 mei 2021 08:35

ajl schreef:Hoe gaat het met iedereen? Lukt het nog met school, quarantaine en werk?


Gaat hier wel aardig zijn gangetje. Gelukkig nog geen quarantaines meegemaakt, laatst wel goed weggekomen toen op een studiedag op de BSO-groep van de oudste een besmetting was maar omdat mijn vrouw net een vrije week had ivm wisselen van baan was hij er die dag niet waar hij normaal dan vaak wel gaat. Daarna moest iedereen die er die dag was geweest in quarantaine.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 04 mei 2021 09:35

Dan heb je best geluk. Onze kinderen zitten af en aan in quarantaine vanwege klasgenoten met corona. Afgelopen weekend werden ze ook snipverkouden wakker, toch voor de zekerheid maar laten testen. Ook vanwege zwakkere gezondheid van vriendjes en hun gezinnen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 04 mei 2021 10:00

ajl schreef:Dan heb je best geluk. Onze kinderen zitten af en aan in quarantaine vanwege klasgenoten met corona. Afgelopen weekend werden ze ook snipverkouden wakker, toch voor de zekerheid maar laten testen. Ook vanwege zwakkere gezondheid van vriendjes en hun gezinnen.


Ja, ligt denk ik ook wel aan de leeftijd, de oudste zit in groep 1, of zat, na de meivakantie gaat hij naar groep 2 en dan na de zomer naar groep 3 en de jongste 3 dagen op het KDV maar je ziet wel dat naarmate ze ouder worden, ze kans op een besmetting (en dus ook op quarantaine voor een klas / groep) groter wordt. Jij hebt er natuurlijk meer en ook wat oudere kids erbij, dan kan het inderdaad wel vaker voorkomen. Vervelend. Wat testen betreft ook nog redelijk rustig, ik ben 2x getest, jongste dochter 1x en mijn vrouw heeft een keer een zelftest gedaan voor de zekerheid.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 04 mei 2021 10:06

Klopt, onze jongste zit in groep 4 en zijn klas heeft al wel een paar keer in quarantaine gezeten, maar weinig tot geen besmettingen in de klas. Onze dochter zit in groep 7 en daar beide keren meerdere besmettingen in de klas. Dat maakt echt uit. Ik houd mijn hart vast als onze oudste na de meivakantie weer om de dag naar de middelbare gaat.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor *Annet* » 04 mei 2021 10:58

Dan komen wij er wel goed van af zeg!

Nog geen 1 keer in quarantaine gezeten. Examenkandidaat ging dagelijks naar school, de jongste na de lockdown om de dag. Zit dan met totaal 7 kinderen in de klas. Man en oudste zoon werken altijd op locatie. Andere zoon woont en werkt tegenwoordig in het buitenland en ook nog totaal geen klachten gehad.

Mijn man zei wel dat er nu veel minder ziekmeldingen zijn dan andere jaren. Nagenoeg niemand is verkouden of grieperig.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 04 mei 2021 11:20

*Annet* schreef:Dan komen wij er wel goed van af zeg!

Nog geen 1 keer in quarantaine gezeten. Examenkandidaat ging dagelijks naar school, de jongste na de lockdown om de dag. Zit dan met totaal 7 kinderen in de klas. Man en oudste zoon werken altijd op locatie. Andere zoon woont en werkt tegenwoordig in het buitenland en ook nog totaal geen klachten gehad.

Mijn man zei wel dat er nu veel minder ziekmeldingen zijn dan andere jaren. Nagenoeg niemand is verkouden of grieperig.


Ja dat is het voordeel van alle maatregelen, dat er minder andere virussen zijn omdat die minder kans hebben om zich te verspreiden. Zelf (mede doordat het lang koud is gebleven) toch nog een laten verkoudheid opgelopen maar doorgaans valt het inderdaad wel mee :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 04 mei 2021 15:33

Hier de kids in groep 4, 8 en de derde
En ook af en aan in isolatie en dan weer testen. Met name de oudste die heeft al 5 negatieve testen achter de rug.

Maar verder gaat het prima. Ik hoop voor de middelste dar ze haar brugklas relatief normaal kan beginnen dat zou fijn zijn

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 04 mei 2021 22:15

Pittig die quarantaines.

Hier tot dusver nog niet.
Wel een keer sluiting van het mkd maar dat was maar 48 uur toen waren alle andere medewerkers negatief getest en gingen ze weer open.

Merk wel dat het met name bij de oudste twee wel zwaarder begint te wegen, alle beperkingen. Oudste is bijna jarig en onwijs gespannen of er een partijtje gehouden kan worden bijvoorbeeld.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 05 mei 2021 15:21

Ach je went eraan en je leert je niet zoveel moet plannen of willen want er kan er altijd weer een in quarantaine moeten zitten. Het is wat het is

Meer wennen vind ik het dat mijn oudste dochter al een aantal maanden serieuze verkering heeft.... ze is 14 maar haar vriendinnen zijn allemaal 15/16 (heel jonge leerling is ze) en ze ziet er ook uit als 16 eerlijk gezegd.
Tjonge hele nieuwe fase hoor :shock:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2021 18:38

De oudste heeft hier sowieso thuisonderwijs omdat door een combinatie van lichamelijke en geestelijke uitdagingen de normale schoolgang er niet in zat. We hebben nu wel een programma gevonden dat goed bij hen past en dat is een hele opluchting.

De jongste (3,5 nu) kan hopelijk in het najaar 'gewoon' naar de kleuterschool. We vermoeden dat ze daar goed zal aarden, want ze is enorm sociaal en heeft natuurlijk dankzij de lockdowns nog niet vaak met leeftijdgenootjes kunnen spelen. Dat is wel een gemis, dat merken we echt wel aan haar. Ze spreekt ook nog steeds niet echt, hoewel dat de laatste tijd wel wat beter gaat, en de logopedist is optimistisch dat ze als ze eenmaal op school zit een enorme ontwikkeling zal doormaken.

Werken deed ik sowieso al thuis dus wat dat betreft weinig verschil. Alleen is dankzij de economische neergang mijn uurprijs met 25% gezakt dus dat is soms wel even balen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 05 mei 2021 21:59

meribel schreef:Ach je went eraan en je leert je niet zoveel moet plannen of willen want er kan er altijd weer een in quarantaine moeten zitten. Het is wat het is

Meer wennen vind ik het dat mijn oudste dochter al een aantal maanden serieuze verkering heeft.... ze is 14 maar haar vriendinnen zijn allemaal 15/16 (heel jonge leerling is ze) en ze ziet er ook uit als 16 eerlijk gezegd.
Tjonge hele nieuwe fase hoor :shock:


Haha ja dat kan ik me voorstellen :-)

(wat je eerste zin betreft, je kan dus wel veel plannen, alleen met een voorbehoud. Als er geen quarantaine is, als je niet opeens verkouden wordt etc)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 05 mei 2021 22:47

Precies. Plannen kan maar kids zijn gewend dat het altijd last minute afgezegd kan worden

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 06 mei 2021 08:05

meribel schreef:Ach je went eraan en je leert je niet zoveel moet plannen of willen want er kan er altijd weer een in quarantaine moeten zitten. Het is wat het is

Meer wennen vind ik het dat mijn oudste dochter al een aantal maanden serieuze verkering heeft.... ze is 14 maar haar vriendinnen zijn allemaal 15/16 (heel jonge leerling is ze) en ze ziet er ook uit als 16 eerlijk gezegd.
Tjonge hele nieuwe fase hoor :shock:


Dat laatste kan ik mij ook voorstellen. Daar zou ik over een jaar niet aan moeten denken. Is haar vriendje ook 14 of een stukje ouder?

Duschka schreef:Pittig die quarantaines.

Hier tot dusver nog niet.
Wel een keer sluiting van het mkd maar dat was maar 48 uur toen waren alle andere medewerkers negatief getest en gingen ze weer open.

Merk wel dat het met name bij de oudste twee wel zwaarder begint te wegen, alle beperkingen. Oudste is bijna jarig en onwijs gespannen of er een partijtje gehouden kan worden bijvoorbeeld.


Een kinderpartijtje voor een 8 jarige moet toch wel kunnen? Een strandje of speeltuin opzoeken, bal en stapel pannenkoeken mee en het feestje kan beginnen. Of denk ik nu te makkelijk ;)


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten