Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Johan81 » 19 okt 2020 14:15

inmiddels zijn er weer "normale" weken voor de kinderen om en nu herfstvakantie, blij dat de kinderen nog naar school mogen, hopelijke helpen maatregelen nu afdoende en blijft school gewoon open.
Vorig jaar augustus Is onze zoon Joël geboren, na 3 dames Hannah, Elianne, en Irene
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 21 okt 2020 14:06

Johan81 schreef:inmiddels zijn er weer "normale" weken voor de kinderen om en nu herfstvakantie, blij dat de kinderen nog naar school mogen, hopelijke helpen maatregelen nu afdoende en blijft school gewoon open.
Vorig jaar augustus Is onze zoon Joël geboren, na 3 dames Hannah, Elianne, en Irene


Ah hier is het al achter de rug. Wij zijn denk ik zo ongeveer het zuidelijkste stukje van Nederland dat nog bij regio Noord hoort, wat wel vreemd is als je bedenkt dat ik vanuit huis binnen 5 minuten in de provincie Utrecht kan zijn als het moet :-)

Leuk trouwens, een jongetje na al die meisjes. Toch wel weer heel anders he. Ik heb er van beiden eentje (4 en 2 zijn ze en Olaf is de oudste) maar ik zie nu al wel flinke verschillen die toch wel een beetje passen bij de bekende stereotypen. Hij is heel ondernemend, wild, komt onder de modder en met gaten in de kleren thuis, wil rennen, klimmen, voetballen etcetera. En Stine kan veel beter zichzelf vermaken, lekker rustig in een hoekje zitten spelen etc.

Maar pff, de lockdown was dan vast ook wel pittig, met 4 kids waaronder zo'n kleintje thuis en dan maar proberen te werken? Of werkte je wel op locatie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Johan81 » 23 okt 2020 13:27

Marnix schreef:Ah hier is het al achter de rug. Wij zijn denk ik zo ongeveer het zuidelijkste stukje van Nederland dat nog bij regio Noord hoort, wat wel vreemd is als je bedenkt dat ik vanuit huis binnen 5 minuten in de provincie Utrecht kan zijn als het moet :-)

Leuk trouwens, een jongetje na al die meisjes. Toch wel weer heel anders he. Ik heb er van beiden eentje (4 en 2 zijn ze en Olaf is de oudste) maar ik zie nu al wel flinke verschillen die toch wel een beetje passen bij de bekende stereotypen. Hij is heel ondernemend, wild, komt onder de modder en met gaten in de kleren thuis, wil rennen, klimmen, voetballen etcetera. En Stine kan veel beter zichzelf vermaken, lekker rustig in een hoekje zitten spelen etc.

Maar pff, de lockdown was dan vast ook wel pittig, met 4 kids waaronder zo'n kleintje thuis en dan maar proberen te werken? Of werkte je wel op locatie.


Ik heb vanaf half februari alleen maar thuis gewerkt, normaal ging ik nog 1x per week naar de zaak en werkte rest van de dagen al thuis. maar die 1e dag mocht niet meer toen maatregelen werden aangescherpt. Ik zat boven achter m'n bureau en de kids meestal beneden.
Inmiddels ben ik na reorganisatie per 1 oktober werkloos :-x :roll:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2020 14:58

Johan81 schreef:Ik heb vanaf half februari alleen maar thuis gewerkt, normaal ging ik nog 1x per week naar de zaak en werkte rest van de dagen al thuis. maar die 1e dag mocht niet meer toen maatregelen werden aangescherpt. Ik zat boven achter m'n bureau en de kids meestal beneden.
Inmiddels ben ik na reorganisatie per 1 oktober werkloos :-x :roll:


Ah vandaar dat je weer hier bent. Maar balen. Direct gevolg van de corona-crisis?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Johan81 » 24 okt 2020 09:06

Marnix schreef:Ah vandaar dat je weer hier bent. Maar balen. Direct gevolg van de corona-crisis?


Ja zeker balen, onze afdeling is het in januari al verteld dat het er aan zat te komen, nog voor corona dus.

Uiteindelijk tot 1 juli doorgewerkt en 3 maanden vrijgesteld van werk
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 05 jan 2021 22:41

Hey allemaal, hoe gaat het met jullie?
Opnieuw thuiswerken.. poeh, ik moet nog wel even weer schakelen hoor. De vorige lockdown ging het best goed, maar ik merk nu dat we wel weer wat structuur moeten zien te krijgen hier..

Even een vraagje voor mensen met kids (bijna) op voortgezet onderwijs.. wat voor fiets schaffen jullie aan? Onze dochter hoopt na de zomer na de 1e klas te gaan, ze zal dan zo'n 10 km enkele reis moeten fietsen. Nu hoor ik hier dat er best veel elektrische fietsen worden verkocht aan brugpiepers :-k
Eerlijk gezegd was dat niet mijn onze eerste gedachte..
Zijn er soorten fietsen die 'populair' zijn onder de kids? (Ik weet nog dat dat in mijn tijd de batavus traffic was, die werd veel gebruikt voor naar VO en kwam elk jaar toen een nieuw type van).
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Memmem » 05 jan 2021 22:59

Voor een fiets die nu populair is even rondkijken waar veel op gefietst wordt. En de fietsenwinkel weet het vaak ook wel :wink:
Hier hoeven ze maar een klein stukje te fietsen dus een gewone fiets. Maar toen de oudste een jaar naar het hoofdgebouw fietste deed hij dat op een goede stadsfiets, 30 kilometer enkele reis. Met een elektrische konden ze maar 25 km per uur en soms "vlogen" ze met 40 km per uur over de weg. Ik zou dus niet snel voor een electrische kiezen. Al hebben wij voor onze dochter een gewone fiets overgenomen van een meisje die 12 km moest fietsen en een elektrische kreeg.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Memmem » 05 jan 2021 23:02

Het thuiswerken valt mij tot nu toe mee omdat ze op het vo nu eindelijk online les geven, was de vorige lockdown een drama om alleen huismerk te maken en op te sturen.
Ondertussen ben ik begonnen met werken, kijken hoe dat gaat.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2021 02:19

vpk schreef:Even een vraagje voor mensen met kids (bijna) op voortgezet onderwijs.. wat voor fiets schaffen jullie aan? Onze dochter hoopt na de zomer na de 1e klas te gaan, ze zal dan zo'n 10 km enkele reis moeten fietsen. Nu hoor ik hier dat er best veel elektrische fietsen worden verkocht aan brugpiepers :-k
Eerlijk gezegd was dat niet mijn onze eerste gedachte..
Zijn er soorten fietsen die 'populair' zijn onder de kids? (Ik weet nog dat dat in mijn tijd de batavus traffic was, die werd veel gebruikt voor naar VO en kwam elk jaar toen een nieuw type van).


Geen idee wat populair is, maar een goede, stevige 'normale' stadsfiets of een ATB is toch overal wel te vinden? 10 km fiets je in een half uur als je een beetje doortrapt en is geweldig goed voor de conditie!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor *Annet* » 07 jan 2021 08:54

Hoi VPK,

toen onze oudste naar de middelbare school ging was er niemand die op een elektrische fiets naar school ging. Het is hier vandaan ook 10 km. Inmiddels zijn er al kinderen die met de elektrische fiets naar de bushalte gaan om met de bus naar school te gaan. Wel opvallend is dat die kinderen vanuit de randstad in ons dorp zijn komen wonen. :lol:

10 km is best te fietsen, maar onder druk van de omgeving zwichten veel ouders voor een elektrische fiets. Anders 'moet' mijn kind alleen fietsen, houden ze de groep niet bij. Het is echt net hoe je kind is. Mijn ADHD stuiterbal dochter fietst op haar gewone fiets harder dan haar vriendin op de elektrische. Zijn ze vergeten om de fiets op te laden dan fietsen ze halverwege nog zonder ondersteuning. Een elektrische fiets is ook veel duurder in aanschaf en onderhoud. Koop je voor kind 1 zo'n fiets dan kun je het niet maken om de anderen op een gewone te laten gaan, heb je zoveel geld?

In geval van bijvoorbeeld astma is het weer heel anders (vind ik) om zo'n fiets aan te schaffen.
Er zijn hier ook kinderen die voorheen wel met de bus gingen (25 km) en nu dan op een elektrische fiets gaan.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lammetje » 08 jan 2021 13:44

Ik vind het echt een gedoe, thuis onderwijs. Gaat goed hoor maar ik mis mijn vrije ochtendjes best wel. En ik werk liever dan dat ik als juf moet spelen :lol:

Onze oudste is vorig jaar begonnen met een normale fiets. Ze heeft best moeite met kracht zetten /motorische problemen maar ik vond het echt onzin. Gewoon fietsen :wink:
Toen het erg hard waaide ging ze regelmatig met de mijne (thuiszorg fiets, elektrisch) want die wordt sinds de verhuizing niet meer zakelijk gebruikt.
Maar toen ging de tweede ook naar het VO. Ik heb voor haar toen wel een elektrische fiets gekocht want de oudste vond het echt super fijn met de mijne. Daarom voor haar via marktplaats één gevonden en voor de tweede een nieuwe. Is inderdaad echt duur maar ik heb ook de afspraak gemaakt dat ik ze met regen en wind dus niet met de auto ga brengen. Hier is geen normale bus aansluiting dus ze moeten echt fietsen.
Ze fietsen 40-45 minuten, zonder ondersteuning 50-55. De oudste heeft een vriendin met ook een elektrische fiets, de tweede (nog) niet maar ik hoor van al die meiden dat ze sparen voor een elektrische...

Hier rijd bijna iedereen op de cortina u4 met zo'n mand. Prijs/kwaliteit is goed, kun je makkelijk 4 tot 6 jaar mee rijden! Maar van batavus en gazelle heb je ook goede en leuke fietsen

Het is net wat je zelf wil, merendeel hier kiest voor elektrisch (was eerst 90% niet/10% wel tegenwoordig bijna andersom)
Zelf vind ik het echt wel lastig, de druk van anderen speelt misschien mee, van fietsen krijg je niets (goede conditie) maar omdat ik er zelf ook één heb, weet ik wel hoe fijn het is als je harde wind hebt en een lang eind alleen moet fietsen. Dus toch gedaan.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 09 jan 2021 16:53

lammetje schreef:Ik vind het echt een gedoe, thuis onderwijs. Gaat goed hoor maar ik mis mijn vrije ochtendjes best wel. En ik werk liever dan dat ik als juf moet spelen :lol:

Onze oudste is vorig jaar begonnen met een normale fiets. Ze heeft best moeite met kracht zetten /motorische problemen maar ik vond het echt onzin. Gewoon fietsen :wink:
Toen het erg hard waaide ging ze regelmatig met de mijne (thuiszorg fiets, elektrisch) want die wordt sinds de verhuizing niet meer zakelijk gebruikt.
Maar toen ging de tweede ook naar het VO. Ik heb voor haar toen wel een elektrische fiets gekocht want de oudste vond het echt super fijn met de mijne. Daarom voor haar via marktplaats één gevonden en voor de tweede een nieuwe. Is inderdaad echt duur maar ik heb ook de afspraak gemaakt dat ik ze met regen en wind dus niet met de auto ga brengen. Hier is geen normale bus aansluiting dus ze moeten echt fietsen.
Ze fietsen 40-45 minuten, zonder ondersteuning 50-55. De oudste heeft een vriendin met ook een elektrische fiets, de tweede (nog) niet maar ik hoor van al die meiden dat ze sparen voor een elektrische...

Hier rijd bijna iedereen op de cortina u4 met zo'n mand. Prijs/kwaliteit is goed, kun je makkelijk 4 tot 6 jaar mee rijden! Maar van batavus en gazelle heb je ook goede en leuke fietsen

Het is net wat je zelf wil, merendeel hier kiest voor elektrisch (was eerst 90% niet/10% wel tegenwoordig bijna andersom)
Zelf vind ik het echt wel lastig, de druk van anderen speelt misschien mee, van fietsen krijg je niets (goede conditie) maar omdat ik er zelf ook één heb, weet ik wel hoe fijn het is als je harde wind hebt en een lang eind alleen moet fietsen. Dus toch gedaan.


En niet alleen bij harde wind, regen enz, als het warm is is het ook lekker om niet helenaal bezweet aan te komen. Scheelt ook gewoon 20 minuten tijd per dag, aan je beweging kom je met een electrische fiets ook wel. Dus ik snap wel dat ze het fijn vinden en ouders als die het kunnen betalen ervoor kiezen. Ik ben overigens als het anders kan ook geen voorstander van zulke afstanden afleggen om op school te komen omdat dan dan van een bepaalde stroming is: zelf vroeger ook meegemaakt, ik was een uur aan het reizen met de trein om op school te komen. Hier gebeurt het nog sporadisch, van Hilversum naar Amersfoort, ook een uur.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 09 jan 2021 17:30

Wat leuk weer wat leven hier :)

Onze oudste zit op de middelbare, wij vinden het echt een stukje van niks, 7 km heen, 7 terug. Dat deed hij naar de basisschool ook al 4 dagen per week (1 dag reed hij mee met de auto). Ik moest vroeger eerst 18 km enkele reis, daarna 23 km enkele reis, dat vonden we heel normaal. Toen verhuisden we naar de andere kant van het land en moest ik nog maar 11 km, dolblij was ik :lol:
Ik moet wel zeggen dat het best pittig is voor hem, het fietsen. Dat komt niet echt door de afstand, maar school zelf is ook best wennen qua energie, dat fietsen valt hem daardoor wel tegen. Hij is een stuk uitgerusten nu met online les. Hij fietst trouwens ook nog op zijn 'oude' fiets zeg maar. Hij past nog niet op een volwassen fiets.
Zijn beste vriend moet 14 km enkele reis, door de weilanden, maar ook die fietst op een gewone fiets, ik heb dus geen idee of het meer 'normaal' is om op een elektrische fiets te fietsen.

Het thuiswerken vind ik wel pittig. Ik heb een nieuwe baan sinds 2 maanden voor 24 uur, en moet op mijn werkdagen echt bereikbaar zijn de hele dag, veel bellen, overleggen etc. Man moet ook gewoon werken. Wel allebei thuis gelukkig. De oudste heeft lesuren van 35 minuten, alles online, dus die gaat zijn gang. De tweede is erg zelfstandig, dus die doet ook alles zelf, maar de derde moet best veel vermaakt worden. De werkjes van school sluiten niet echt aan. Hij computert iets te veel naar mijn zin nu, maar het is even niet anders.
Dan hobbelt de jongste ook nog rond, en vraagt ook haar aandacht. Maargoed, we modderen maar wat aan allemaal.
Ik mis in dit soort weken ook wel een woonwijk om in te wonen, met andere kinderen op straat. Ze kunnen bij ons echt de straat niet op, dus zijn op elkaar aangewezen. Of op afspreken met klasgenootjes, maar vooral dochters vriendinnetjes wonen minimaal 10 km verderop, daar kan ze niet zelf even heen fietsen.
Gelukkig zijn we in de zomer erg blij met de plek waar we wonen, en de school die niet zo dichtbij is, zijn we ook erg blij mee, een betere school kunnen we ons niet voorstellen, maar in de winter en tijdens een lockdown zijn er betere plekken om te wonen of op school te zitten :lol:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 10 jan 2021 04:26

Lastig dilemma van de fiets.
Wij zijn daar nog lang niet aan toe. Ik vind de genoemde afstanden overigens best pittig, dus het zal echt met je referentiekader te maken hebben.

Qua reisafstand voor school...mn man en ik staan er zo in: wij als ouders geven er sterk de voorkeur aan dat onze kinderen reformatorisch onderwijs kunnen volgen en die voorkeur kan betekenen dat er een veel langere reistijd is. Dus ofwel we zorgen ervoor dat de af te leggen reis zo fijn mogelijk is en het doenbaar blijft voor iedereen of we verhuizen.

Met 2 kinderen met longproblemen zouden wij bij afstanden van +10 km wel een elektrische fiets faciliteren.

Wij hebben de eerste week TO met uitdagingen ook weer gehad.
Gelukkig wat pluswerk voor de kleuter én de oudste. School heeft het heel goed op de rit dus heel fijn. Iets minder tof dat we middenin klussen/verbouwen en verhuizen zitten, dat vind ik altijd al een ramp, maar met alles thuis en TO...
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 12 jan 2021 14:32

Nou, echt leuk dat er hier weer een beetje leven in de brouwerij is!

In Roemenie hebben we al sinds half november online les, nadat we vorig schooljaar ook al van maart tot juni (einde schooljaar dus) thuisonderwijs hebben gehad. Aan het begin van het schooljaar zijn ze wel even met halve klassen naar school geweest, maar dat werkte ook niet goed, dus wat dat betreft ben ik wel blij dat alles nu online is.
Op zich is het echt wel heel goed geregeld, alle lessen worden precies zo gegeven als op school. De leerkrachten en alle kinderen hebben hun eigen klas op op Google Classroom, loggen allemaal in, de les wordt online gegeven, het huiswerk wordt via Classroom doorgegeven en kun je als het klaar is fotograferen en uploaden op diezelfde online klas in Classroom.
De verwachting is dat we zo tot het voorjaar doorgaan, als ook het onderwijzend personeel de mogelijkheid heeft gehad zich te vaccineren en men besluit dat het verantwoord is om de kinderen weer naar school te sturen.
Het was in het begin even wennen, maar ik heb m'n programma er op aangepast en nu loopt het allemaal wel. :-)


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten