Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 04 mar 2020 16:33

Vpk ja ik werk nog steeds in de thuiszorg over 3 maanden al weer 12.5jaar ;) ondertussen werk ik sinds een jaar de helft van mijn uren op kantoor (op maandag middag en donderdag de hele dag) en de rest in de zorg erg leuk! Als de planner met vakantie is vervang ik ze helemaal en werk ik niet in de zorg. Super leuk en het fijne is dat ik het ook vanuit huis mag doen als ik wil. Begin april start ik weer en heb er echt weer zin in! Vind het leuk zo die16 weken thuis en kom tijd te kort maar mijn werk kan ik niet missen haha

Duschka van harte gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 04 mar 2020 19:26

fijn dat het nu goed gaat duschka, van harte gefeliciteerd!

leuk liefie, fijn dat het zo goed bevalt!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor juffiejuf » 30 mar 2020 06:16

Duschka; nog van harte!

Hoe is het verder bij iedereen? Het thuisonderwijs bevalt zeker zo goed dat jullie niet anders meer willen? :D

Hier vind ik het vooral de uitdaging om het te combineren met het eigen werk.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 30 mar 2020 09:01

Qua TO vind ik het wel prima. Maar ik hoef ook niet te werken, dat lijkt me zwaar onhandig zo allemaal thuis.
Hier was het puzzelen, maar dat kwam door de ziekenhuisopname van baby.
Nu best relaxed. Later naar bed. Niet zo vroeg uit huis. School heeft het goed geregeld imo. Elke dag bericht van de leerkracht. Voldoende communicatie.
Niettemin mist de oudste haar juf en klasgenoten heel erg.
Ben benieuwd hoelang de scholen nog dicht blijven.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2020 22:28

Ik denk dat het nog wel een maand duurt. Op z’n minst. En dan hangt het er vanaf wat er uit het onderzoek komt over hoe makkelijk kinderen het virus door kunnen geven.

juffiejuf schreef:Duschka; nog van harte!

Hoe is het verder bij iedereen? Het thuisonderwijs bevalt zeker zo goed dat jullie niet anders meer willen? :D

Hier vind ik het vooral de uitdaging om het te combineren met het eigen werk.


Ik vind het wel lastig, zeker met een kind van 1,5 erbij die geregeld aandacht wil. Dus zelf werken is idd een uitdaging. En mijn vrouw is veel weg voor haar werk. Vanaf morgen gaan beide kids naar school en opvang dus dan kom ik hopelijk weer wat meer aan werken toe :-) ben ik na die weken wel aan toe!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 apr 2020 20:09

Manoël loopt sinds een paar weekjes weer! :D :D
In het begin was het nog onstabiel en 's nachts vaak pijn.
De laatste 2 weken heeft hij niet echt meer pijn gehad!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2020 21:29

trijntjejohanna schreef:Manoël loopt sinds een paar weekjes weer! :D :D
In het begin was het nog onstabiel en 's nachts vaak pijn.
De laatste 2 weken heeft hij niet echt meer pijn gehad!


Fijn!!!!!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 09 apr 2020 10:56

trijntjejohanna schreef:Manoël loopt sinds een paar weekjes weer! :D :D
In het begin was het nog onstabiel en 's nachts vaak pijn.
De laatste 2 weken heeft hij niet echt meer pijn gehad!

Wat super! Hoe komt het dat het nu weer lukt?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 11 apr 2020 08:01

Wat fijn TJ!

Ik vind het thuisonderwijs best een uitdaging. Ons werk (man en ik werken samen) is volledig weggevallen door de corona maatregelen, maar juist nu moeten we er keihard aan trekken om toch geld zien te verdienen. Ondertussen kalmte bewaren (ik voel gelukkig heel weinig (financiële) stress) en de kids les geven, en dat doen we dus afwisselend, net als werken. F gaat normaal gesproken 4 dagen naar z'n 'gewone' school en 1 dag naar een bovenschoolse plusklas. Die dag heeft hij echt nodig om de rest van de week vol te houden. Van de plusklas heeft hij wel thuiswerk ook, maar het is toch anders. De rest van de week is het dus heel veel moeite om hem aan het werk te houden, want hij vindt het allemaal heel makkelijk (en daarnaast heeft hij niet echt een lekkere focus ;-)). Groep 6 en groep 2 vind ik daarbij wel echt een ingewikkelde combi. Kleuter is het kleuteren wel beu, dat was hij op school al, maar daar hield hij het door het sociale aspect nog wel vol. Hij wil nu alleen maar rekenen, lezen en spelletjes spelen. Groep 3 was nu makkelijker geweest in combinatie met groep 6. Maar het is wat het is, we houden het vast nog wel een aantal weken vol.

Heel benieuwd of de kids na de meivakantie weer naar school kunnen of dat het tot de zomervakantie doorbijten wordt. 8-[

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 apr 2020 19:26

MissF schreef:Wat super! Hoe komt het dat het nu weer lukt?


Hij krijgt sinds juli vorig jaar elke 72 uur een b12 prik!

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jess » 23 apr 2020 14:02

Nou ze mogen weer naar school

Hoe vinden jullie dat?

Verantwoord? Spannend?

Of hang je eigenlijk de vlag uit omdat je het toch wel lastig vond allemaal?

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 23 apr 2020 15:36

Hier gaat de vlag uiy :mrgreen: . Niet voor mezelf, want opzich goed gegaan zo. En de combinatie school en TO lijkt mij nog wel een nieuwe golf energie vragen. TO was eigenlijk prima op de rit.
Maar goed, de oudste is zó blij dat ze weer mag, dus ben ik blij voor haar.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor 654321 » 23 apr 2020 20:16

Ik weet niet zo goed wat ik er van vind. Maar leg mij neer bij de 'deskundigen' die deze besluiten maken :wink: .

Wij vonden deze weken thuis heel fijn. Geeft hier altijd een stuk rust om niet alles op de klok te hoeven doen. Lekker alles op je eigen tijd. Wat later naar bed met dit mooie weer, beetje uitslapen. Het thuisonderwijs was hier ook duidelijk en overzichtelijk. In de ochtend kregen wij het eigenlijk altijd wel klaar. 's Middags lekker spelen. De oudste begint school wel te missen, de andere twee zouden het altijd wel zo willen :D .

Wij hoefden gelukkig zelf niet thuis te werken, dat lijkt mij lastig. Manlief was gewoon aan het werk, ik af ben toe (in de zorg), maar dan was mm man of oppas thuis.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 25 jun 2020 11:07

Wat is het rustig hier.

De thuiswerkperiode is hier best druk geweest. Iedereen werkte thuis en de kinderen ook. Wij hadden gelukkig een heel strak ritme. Manlief ging elke morgen van 6.30-7.30 uur met de kinderen sporten ( uurtje hardlopen, skaten, fietsen, wandelen) en daarna ontbijten. Hij deed tijdens hun schoolwerk zn mail en zat in bespreking. Ik werkte elke dag van 6.30-12.30 uur en daarna loste ik hem af. Zo maakte wij beiden onze uren op een dag. Ik vond het juist lastiger worden toen ze weer twee dagen naar school gingen. Hun, maar ook onze, motivatie was toen echt verdwenen. Inmiddels zitten zij weer op school en werken wij nog grotendeels thuis

Hoe gaat het nu Jannoek? Kunnen jullie ook weer wat aan de slag?

Hoe is het bij de rest gegaan?

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 29 jun 2020 11:42

dat is wel herkenbaar AJL. hier ging helemaal thuis ook beter dan half school/half thuis. toen kregen ze een beetje het thuis = vrij gevoel. Nu weer op school is toch wel weer fijn.. Nog 3 weekjes hier. Heb nog niet echt vakantiegevoel maar dat zal wel komen.
ik vond het TO op zich wel te doen. 's morgens schoolwerk, 's middags lekker buiten spelen want we troffen het toch wel met het weer! En hier zijn best veel buurkinderen dus ze hebben zich nagenoeg niet verveeld.

Jannoek, ik kan me voorstellen dat het tegenviel de combi van groep 6 en 2.. helemaal als je kleuter al ongeveer uitgekleuterd is.. onze J. was in de kerstvakantie geswitcht van groep 2 naar groep 3. daar was ik met TO wel blij mee want anders had ik ook geen idee gehad hoe ik hem aan het werk moest houden.. Ik vond het wel spannend hoe hij het zou doen, maar hij heeft het geweldig goed opgepakt en mag na de vakantie door naar groep 4. wel een bevestiging dat we voor nu de goede keuze gemaakt hebben.

De kleine dame gisteren alweer een jaar geworden.. tjonge wat vliegt de tijd :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten