Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lammetje » 02 nov 2021 17:50

ajl schreef:Als ik het mij goed herinner heeft @ lammetje 4 dochters en 1 zoon. Ik verwacht dat een gereedschapskist niet zo aan zal slaan. :D Al moet ik wel zeggen dat onze dochter regelmatig met haar broers meeklust.

Bijna goed :lol: 3 dochters en één zoon (met gereedschap)

Is inderdaad wel erg leuk, ook de 3 meiden zagen, lijmen, timmeren mee.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lammetje » 02 nov 2021 17:55

StillAwake schreef:Twee linkerhanden: het is vaak zo dat je, als je dingen probeert, je toch veel verder komt dan je denkt.


Klopt helemaal. Nooit gedacht dat ik als vrouw een verbouwing zelf zou doen, maar we zijn toch de volgende alweer aan het plannen. Een aantal dingen besteed ik uit, maar veel lukt zelf. En dan is goed gereedschap....... het halve werk :wink:
Manlief zegt altijd, ik kan beter werken en alles uitbesteden, zijn uurloon ligt hoger dan de timmerman. Maar die dan mij niet, dus we hebben het mooi verdeeld, hij werkt, ik doe de verbouwing en wat mij niet lukt laten we doen :mrgreen:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor StillAwake » 03 nov 2021 08:57

lammetje schreef:Klopt helemaal. Nooit gedacht dat ik als vrouw een verbouwing zelf zou doen, maar we zijn toch de volgende alweer aan het plannen. Een aantal dingen besteed ik uit, maar veel lukt zelf. En dan is goed gereedschap....... het halve werk :wink:
Manlief zegt altijd, ik kan beter werken en alles uitbesteden, zijn uurloon ligt hoger dan de timmerman. Maar die dan mij niet, dus we hebben het mooi verdeeld, hij werkt, ik doe de verbouwing en wat mij niet lukt laten we doen :mrgreen:

Herkenbaar.
Ik hou voor mijzelf altijd de regel aan dat ik het zelf doe als ik het kan (is ook een soort hobby), maar dat ik het alleen doe als materiaal + de eventuele aanschaf van gereedschap goedkoper is dan een vakman.
Gevolg is dat ik alleen het stucwerk uitbesteed (en omwille van de tijd soms het tegelwerk) en dat mijn vrouw schildert (of we besteden ook dat uit) omdat ik het niet leuk vind.
Ik zal echter nooit een dag vrij nemen om een klus te gaan doen, dan is de timmerman inderdaad per uur goedkoper dan ik (zeker als je in aanmerking neemt dat die man ook nog eens sneller is.

Maar als verbouwen op gegeven moment bijna je hobby geworden is (en als ik eerlijk ben is dat bij mij wel een beetje gebeurd) ga je eigenlijk alles zelf doen, en val je in een enorm gat als je de laatste schroef hebt vastgedraaid... (ervaring, ik heb toen ik klaar was letterlijk drie weken lopen ijsberen, totdat mijn vrouw mij dwong een nieuwe gitaar te gaan kopen...)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 03 nov 2021 09:27

StillAwake schreef:Herkenbaar.
Ik hou voor mijzelf altijd de regel aan dat ik het zelf doe als ik het kan (is ook een soort hobby), maar dat ik het alleen doe als materiaal + de eventuele aanschaf van gereedschap goedkoper is dan een vakman.
Gevolg is dat ik alleen het stucwerk uitbesteed (en omwille van de tijd soms het tegelwerk) en dat mijn vrouw schildert (of we besteden ook dat uit) omdat ik het niet leuk vind.
Ik zal echter nooit een dag vrij nemen om een klus te gaan doen, dan is de timmerman inderdaad per uur goedkoper dan ik (zeker als je in aanmerking neemt dat die man ook nog eens sneller is.

Maar als verbouwen op gegeven moment bijna je hobby geworden is (en als ik eerlijk ben is dat bij mij wel een beetje gebeurd) ga je eigenlijk alles zelf doen, en val je in een enorm gat als je de laatste schroef hebt vastgedraaid... (ervaring, ik heb toen ik klaar was letterlijk drie weken lopen ijsberen, totdat mijn vrouw mij dwong een nieuwe gitaar te gaan kopen...)


Mocht je geen uitweg weten in je verveling; over de brug staat ook nog een klushuis waar nog voor weken werk te doen is :lol:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor StillAwake » 03 nov 2021 09:59

ajl schreef:Mocht je geen uitweg weten in je verveling; over de brug staat ook nog een klushuis waar nog voor weken werk te doen is :lol:

Jammer, ik heb al een klushuis gevonden waarvoor ik geen brug over hoef ;-)
Overigens ben ik al een halfjaar klaar (bijna 7 jaar ieder vrij moment aan het verbouwen geweest), maar ik heb daar toch een modus in gevonden ;-)
De eerste weken voelde ik me echt gevangen in een huis waar zelfs geen plintje meer scheef zat, maar dat gevoel is inmiddels wel weg.
En dan ga je in eerste instantie (onzinnige) klusjes bedenken (gevolg: je legt een domoticasysteem aan (waarom? omdat het kan ](*,) ](*,) ), schaft toch een quooker aan (terwijl we (niet om religieze redenen) geen thee drinken), bouwt toch de meterkast maar om voor een elektrische auto (wel nuttig) en begint toch alvast aan de transitie naar gasloos (hoewel ik daar niet in geloof).
Maar inmiddels heb ik een gitaar gekocht, een modelbouwschip van hout, ben aan de bouw van mijn eigen gitaar begonnen, en heb weer gitaarles genomen.

Ik ben bang dat ik mijn tijd weer ingevuld heb ;-)

Maar: eerst de surprises maar eens gaan maken, de ellende is alleen dat ik nog niet echt een idee heb wat en hoe...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 03 nov 2021 10:57

StillAwake schreef:Jammer, ik heb al een klushuis gevonden waarvoor ik geen brug over hoef ;-)
Overigens ben ik al een halfjaar klaar (bijna 7 jaar ieder vrij moment aan het verbouwen geweest), maar ik heb daar toch een modus in gevonden ;-)
De eerste weken voelde ik me echt gevangen in een huis waar zelfs geen plintje meer scheef zat, maar dat gevoel is inmiddels wel weg.
En dan ga je in eerste instantie (onzinnige) klusjes bedenken (gevolg: je legt een domoticasysteem aan (waarom? omdat het kan ](*,) ](*,) ), schaft toch een quooker aan (terwijl we (niet om religieze redenen) geen thee drinken), bouwt toch de meterkast maar om voor een elektrische auto (wel nuttig) en begint toch alvast aan de transitie naar gasloos (hoewel ik daar niet in geloof).
Maar inmiddels heb ik een gitaar gekocht, een modelbouwschip van hout, ben aan de bouw van mijn eigen gitaar begonnen, en heb weer gitaarles genomen.

Ik ben bang dat ik mijn tijd weer ingevuld heb ;-)

Maar: eerst de surprises maar eens gaan maken, de ellende is alleen dat ik nog niet echt een idee heb wat en hoe...



Zijn er mensen die om religieuze redenen geen thee drinken??

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor StillAwake » 03 nov 2021 11:01

meribel schreef:Zijn er mensen die om religieuze redenen geen thee drinken??

Atheïsten
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2021 11:34

Ik snap dat je in een klusfamilie geniet van het maken van surprises maar ben zelf toch wel intens dankbaar dat we daar niet aan doen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor StillAwake » 03 nov 2021 12:04

Marnix schreef:Ik snap dat je in een klusfamilie geniet van het maken van surprises maar ben zelf toch wel intens dankbaar dat we daar niet aan doen :-)

Van mij mogen de gedichten dan weer achterwege gelaten worden (maar helaas, ik ben de sjaak...)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2021 12:20

StillAwake schreef:Van mij mogen de gedichten dan weer achterwege gelaten worden (maar helaas, ik ben de sjaak...)


Ah ja ik vind die gedichten dan wel weer leuk. Zo lang je het niet met 18 man viert en iedereen gemiddeld 3 gedichten gaat schrijven, gelukkig is dat wat ingeperkt :-D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Erik1960 » 13 nov 2021 12:35

StillAwake schreef:Atheïsten

:D
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 29 jul 2023 18:13

Dames, wat is dit topic al lang stil en uitgestorven. Hoe gaat het met jullie en kinderen?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Lalage » 30 jul 2023 08:33

meribel schreef:Zijn er mensen die om religieuze redenen geen thee drinken??

ja, mormonen mogen geen 'hot drinks' gebruiken

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2023 08:53

ajl schreef:Dames, wat is dit topic al lang stil en uitgestorven. Hoe gaat het met jullie en kinderen?


De meeste mensen zijn vertrokken en met name de groep die vooral voor small talk kwam.

Hier goed, oudste zoon 7,5 (leuke leeftijd, leuk om samen dingen mee te doen en zo) en jongste dochter bijna 5. Doen het allebei prima, alleen wil de jongste maar niet zindelijk worden, had gehoopt dat ze dat 2 jr geleden al was geweest :roll: maar ach, als het erger niet is…
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 31 jul 2023 12:18

Marnix schreef:De meeste mensen zijn vertrokken en met name de groep die vooral voor small talk kwam.

Hier goed, oudste zoon 7,5 (leuke leeftijd, leuk om samen dingen mee te doen en zo) en jongste dochter bijna 5. Doen het allebei prima, alleen wil de jongste maar niet zindelijk worden, had gehoopt dat ze dat 2 jr geleden al was geweest :roll: maar ach, als het erger niet is…


Hoe bedoel je 'niet zindelijk?'' Overdag nog niet of's nachts niet? Grote/kleine boodschap? Plasongelukjes hebben wij bij sommigen ook regelmatig gehad. Ik merk bij onze jongste dat dit eigenlijk pas het laatste jaar 's nachts goed gaat.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten

cron