Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jun 2016 19:59

jaccootje85 schreef:http://imageshack.com/f/pnomXgZij

Onze grote kleine meid :D Ze zit nu in de na-aap-fase :lol:


Wat groot alweer... waar is dit? Lijkt wel cochem boven op de berg met de stoeltjeslift

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 07 jun 2016 20:15

paprikameisje2 schreef:
Wat groot alweer... waar is dit? Lijkt wel cochem boven op de berg met de stoeltjeslift


ZE is inderdaad groot met dr 2 jaar... Ze hoopt in oktober 3 te worden. We zijn dit seizoen met kleding naar maat 116/122 gegaan.
Maarre...tis gewoon in onze achtertuin hoor :lol: Enigszins een bende want we zijn aan t bouwen, zodat we de tuin degelijk kunnen afsluiten en niet steeds achter Norah en onze hond aan hoeven.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 07 jun 2016 20:58

Dat is idd lang zeg! Zijn jullie zo lang?

Onze dame is precies 100 cm momenteel. En dus bijna drie.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 07 jun 2016 21:29

Onze dochter is iets langer dan een meter, maar heeft in verhouding erg brede schouders. M'n man en ik zijn niet overdreven lang (respectievelijk 195 en 184 cm), maar DL zit wel ongeveer op dezelfde lijn als dr vader toen hij die leeftijd had. Dus t is niet helemaal onbekend, maar zeker voor een meisje is ze erg groot. De grote voeten heeft ze wel van mij... ZE draagt nu maat 26. Ik zit zelf op 43/44, dus dat wordt nog wat :wink:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 07 jun 2016 21:38

Ach lang of kort...
Maar wel leuk al die verschillen.

Ben heel benieuwd hoe onze kids gaan zijn.
ML is redelijk lang, ik niet.
ZL volgt tot nu toe aardig de groeilijn die dl ook haar eerste levensjaar volgde.

Wij kunnen voorlopig nog instapelen met de schoenen.
ZL zijn slofjes passen in de schoenen van dl, haar schoenen in die van mij en mijn schoenen kunnen in die van ml staan. Ruimtebesparende opbergtechniek ha ha.
DL heeft hier trouwens kleine voeten denk ik. Maat 22 past nog goed.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 08 jun 2016 08:13

@ Duschka: beterschap, niet fijn om ziek te zijn, zeker niet als je niet ziek kan zijn....

Idd lang of kort, maakt niet uit....maar wel grappig om te zien, hier is dochterlief rond 90 cm denk ik (tijd niet gemeten, misschien ietsje langer, maar niet veel)...., schoenmaat 23 (sinds net)..., wordt in sept 3. Ze is ook nog zo licht als een veertje, dus makkelijk te tillen.

Maat 116/122 heeft zoonlief van ruim 5 ook ;-)..., maar die is ook niet zo lang. (@ Jaccootje, jullie zijn wel bovengemiddeld lang toch met 195 en 185??)

WIjzelf zijn beetje gemiddeld (185 resp 175). Maar onze kids zijn in verhouding klein. (zal wel een paar generaties overslaan, ik heb een heeeeel klein omaatje...;-)).

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 08 jun 2016 09:10

Ach, dat kan ooit allemaal nog goed komen hoor. Ik ken mensen die werd in groep 8 werden voorspeld dat ze heel lang zouden worden en dat niet werden... en mensen die werden voorspeld dat ze niet zo lang zouden worden en dat wel werden... :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 08 jun 2016 12:17

Em. schreef:Maat 116/122 heeft zoonlief van ruim 5 ook ;-)..., maar die is ook niet zo lang. (@ Jaccootje, jullie zijn wel bovengemiddeld lang toch met 195 en 185??).


Ik vind mezelf niet superlang hoor...er zijn zat vrouwen die langer zijn dan ik. En 195 voor een man...is dat bovengemiddeld? :shock: Zolang we nog makkelijk door een deur kunnen, vind ik me niet lang :wink: Maar de kleine van ons is gewoon een reus voor dr leeftijd. Ik weet nog dat er aan me gevraagd werd wanneer Norah naar school zou gaan, terwijl ze nog maar 1,5 jaar was....

En maat 116/122 is inderdaad voor 5/6 jarigen...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 08 jun 2016 15:04

Gemiddelde man: rond 184
Gemiddelde vrouw: rond 171

dus ja...toch wel lang ;-), maar er zijn ook gewoon veel lange (en ook hele kleine) mensen dus met jullie lengte val je nu ook weer niet zoveel op....variatie is groot

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 jun 2016 20:34

ach jah.. tis alleen jammer dat de 'vreemdeling' altijd afgaat op het uiterlijk.. dus aan een groot 3 jarig kind vraagt: moet je niet naar school.... En mijn bijna 6 jarige vraagt hoe het was op de psz.
Gelukkig lijkt het of hij langer wordt.... zn teva's van 2 jaar terug zijn toch dat ik denk..... aan de kleine kant.... :)! yes! de andere kleding van vorig jaar zit nog als gegoten..


tja.... wat koeler weer. moet er gewoon aan wennen. Wat was het lekker, alles open en sjouw maar in en uit! heeeerlijk!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 08 jun 2016 20:48

Inderdaad een grote dame Jaccootje, leuk!

J is 2jr en 4mnd en was vorige week bij het CB 95 cm. Ik vind hem helemaal niet groot :mrgreen: maar hij is wel degelijk bovengemiddeld lang.
Wij zijn ook allebei niet klein (ml 190cm en ik 182cm) maar wij vinden J kleiner dan F met deze leeftijd. Terwijl J echt een reus was bij zijn geboorte dus het zegt idd niet alles.
F is juist het afgelopen jaar echt enorm hard gegroeid qua lengte ook. Heeft nu maat 128, vorig jaar 116.
Grote voeten hebben ze hier ook, maar voor jongens is dat niet zo lastig als voor meisjes lijkt me ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2016 22:10

@Dushcka, wat vervelend ziek zijn en dan niet kunnen uitrusten en je man ook nog met spit thuis. Hij moest toch ook geopereerd worden, of heb ik dat verkeerd gelezen?

@Jaccootje, mooie dame. Geweldig hoe ze daar zo zit.

Hier eindelijk alle uitslagen van de testen binnen. Het dossier kan gemaakt worden. Als alles binnen is dan gaan ze kijken wat voor advies ze gaan geven. Wij zelf denken aan cluster 2 onderwijs/school. Er zit in de stad een school die goed bekend staat. Ik hoor er positieve verhalen over en ik zelf heb een tijdje opgepast op een kind die ik op die school ook moest ophalen.
Wat een stress/spanningen zeg. We zijn blij dat we dit nog net voor de zomervakantie hebben kunnen regelen.

S. heeft in de winter een groeispurt gemaakt. Zit nu in 116/122. Qua schoenmaat heeft hij 30, grote voeten. Lengte en gewicht weet ik zo even niet.
Hij heeft rondom de scheiding even een terug val gehad (en soms nog een ongelukje) rondom het plassen en poepen. Maar dat gaat nu goed.

@PPM, idd. het weer. Echt heerlijk, al mocht het wel wat minder warm. Het was hier soms heel erg warm binnen (35 graden).

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jun 2016 09:41

Duschka schreef:Verder gaat het hier heel rap met de kindjes. Mij een beetje te rap soms :oops: .


herkenbaar :shock: Afgelopen zaterdag besloot Micha een paar keer van z'n buik naar z'n rug te rollen. 8 week oud. Heb hem even streng toegesproken dat hij alle tijd heeft en rustig aan moet doen :lol: :lol: :lol: . Ik herken het ook niet van de andere kinderen, die waren met dat soort dingen niet zo snel

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 09 jun 2016 10:19

Oh wat een mooie meid jacootje! En inderdaad lang. Wij zijn maar 1.70 en 1.65 dus waren de eerste jaren ook erg verbaasd dat Jurian lang was. Maar Frederiek en Jorrik halen het gemiddelde weer netjes naar beneden :D

Wat gaat het snel TJ! Inderdaad, een jongste moet lekker rustig aan doen ;) Dat herken ik wel een beetje. Jorrik is lichamelijk gewoon erg snel, hij zit regelmatig boven op de eettafel of op het aanrecht, zo onhandig. Eerder konden de anderen gewoon aan tafel dingen doen waar hij niet aan mocht komen, maar dat is over. Voor Frederiek heb ik voor haar verjaardag maar een oud schooltafeltje met stoeltje gekocht, en die roze geverfd, zodat ze dan boven kan gaan kleuren. Ze wordt er zo geïrriteerd van, dat Jorrik steeds alles afpakt of een kras over haar plaat zet.
Ook op het kdv hebben ze hun handen vol aan hem. Ze hebben aan elke groep een kleine speelplaats met zandbak. Daaromheen staan hekken, met een poort er in, die zijn nog best hoog. Buiten die hekken is het grote plein, waar de oudere kinderen wel eens spelen. Pas bleek dat Jorrik was ontsnapt, hij was gewoon over het hek geklommen en was heerlijk op het grote plein aan het spelen. De juf was waarschijnlijk net even naar binnen gelopen om iets te pakken en dan is hij al weg. Ik vind het niet erg dat hij nog een poos slaapt elke middag ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 09 jun 2016 10:39

trijntjejohanna schreef:[

herkenbaar :shock: Afgelopen zaterdag besloot Micha een paar keer van z'n buik naar z'n rug te rollen. 8 week oud. Heb hem even streng toegesproken dat hij alle tijd heeft en rustig aan moet doen :lol: :lol: :lol: . Ik herken het ook niet van de andere kinderen, die waren met dat soort dingen niet zo snel



oh dat herken ik zo! bij mijn oudste keek ik haar groot en vond het jammer dat ze niet zo heel snel was, zat met smart te wachten op nieuwe ontwikkelingen. Bij mijn jongste daarentegen.......die was ook langzaam maar vond het helemaal prima. Heerlijk juist, zo lang mogelijk baby.

echter nu geniet ik ook wel dat het echte baby-bewerkelijke weg is. vond dat ook wel weer intensief ( slaapjes rekening houden, flesjes, luiers, onverklaarbare huiluurtjes ) , en dat mis ik niet zo.

maar de leeftijd van 3 tot 4 mag wel langer dan een jaar duren,
echter de jongste is nu bijna 3,5 en heeft het alleen maar over de basisschool, zojuist ging nog haar speelhondje naar de 'hondjesbasisschool',
dat zal wel de invloed zijn van grotere zussen die elke dag 'mogen'. :D


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten