Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor *Annet* » 21 aug 2023 14:44

Wij wonen ook regio midden en daar gaan de kinderen ook naar school. Maar pas vanaf 4 september.

Ze vervelen zich niet. Slapen graag uit (tot ongeveer de middag) en gaan dan werken. De een werkt in de horeca en de ander maakt een school schoon.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 06 okt 2023 08:38

Oh wat leuk zeg, al die updates!
Ondertussen is het al wel weer even stil, maar we kunnen vast wel weer verder gaan :D
Hier gaat het prima. De oudste zit in de 4e. Gaat elk jaar met de hakken over de sloot over, omdat hij niks uitvoert, en heeft nu gelukkig eindelijk de vakken die hij leuk vindt. Profiel natuur en techniek en natuur en gezondheid, en ik heb het idee dat hij nu meer gemotiveerd is. Hij is van plan de havo in 1 keer te gaan halen. Ik ben benieuwd en laat het maar los :lol:
De tweede is gestart op de middelbare en dat gaat op zich goed, maar ze loopt wel steeds aan tegen haar perfectionisme. Bij de info avond vertelde de mentrix dat vwo kinderen vaak er tegenaan gaan lopen dat ze nu opeens geen achten en negens meer halen en dat lastig vinden. Maar zij haalt nog steeds achten en negens. Is heel plichtsgetrouw, is elke dag minimaal een uur aan haar huiswerk bezig. Dat ken ik dus totaal niet van de oudste. Daarnaast turnt ze 5 uur per week op aardig niveau, wat ze erg graag wil blijven doen. Het is een beetje een zoektocht met haar, wat nu het beste is, maar ze lijkt wel goed in haar vel te zitten over het algemeen dus voor nu is het oké zo.
De derde is enorm opgeknapt nadat hij groep 5 heeft overgeslagen. Totaal ander kind hebben we in huis, zo mooi om te zien. We liepen echt tegen grenzen aan thuis,achteraf gezien al jaren. Maar omdat school steeds aangaf dat hij daar heel makkelijk was en het prima deed hebben we niet echt aan de bel getrokken daar. Maar achteraf ligt het grootste deel van het 'probleem' toch daar.
En de vierde gaat bijna naar school. Waar ik daar 3 maanden terug nog buikpijn van kreeg (want ze is zo makkelijk en zo gezellig thuis) zijn we er nu beiden wel aan toe.

Nouja, dat was een snelle update van hier :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 06 okt 2023 09:51

Geniet van de rust, leuke update! Wat de oudste betreft, daar zou ik wel scherp op zijn. Ik haalde ook de Havo zonder er wat voor te doen maar de HBO werd toen wel een ander verhaal. Discipline / leren om ergens voor te moeten leren is een stuk belangrijker dan de hersens zelf :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 01 nov 2023 14:53

MissF schreef:Oh wat leuk zeg, al die updates!
Ondertussen is het al wel weer even stil, maar we kunnen vast wel weer verder gaan :D
Hier gaat het prima. De oudste zit in de 4e. Gaat elk jaar met de hakken over de sloot over, omdat hij niks uitvoert, en heeft nu gelukkig eindelijk de vakken die hij leuk vindt. Profiel natuur en techniek en natuur en gezondheid, en ik heb het idee dat hij nu meer gemotiveerd is. Hij is van plan de havo in 1 keer te gaan halen. Ik ben benieuwd en laat het maar los :lol:
De tweede is gestart op de middelbare en dat gaat op zich goed, maar ze loopt wel steeds aan tegen haar perfectionisme. Bij de info avond vertelde de mentrix dat vwo kinderen vaak er tegenaan gaan lopen dat ze nu opeens geen achten en negens meer halen en dat lastig vinden. Maar zij haalt nog steeds achten en negens. Is heel plichtsgetrouw, is elke dag minimaal een uur aan haar huiswerk bezig. Dat ken ik dus totaal niet van de oudste. Daarnaast turnt ze 5 uur per week op aardig niveau, wat ze erg graag wil blijven doen. Het is een beetje een zoektocht met haar, wat nu het beste is, maar ze lijkt wel goed in haar vel te zitten over het algemeen dus voor nu is het oké zo.
De derde is enorm opgeknapt nadat hij groep 5 heeft overgeslagen. Totaal ander kind hebben we in huis, zo mooi om te zien. We liepen echt tegen grenzen aan thuis,achteraf gezien al jaren. Maar omdat school steeds aangaf dat hij daar heel makkelijk was en het prima deed hebben we niet echt aan de bel getrokken daar. Maar achteraf ligt het grootste deel van het 'probleem' toch daar.
En de vierde gaat bijna naar school. Waar ik daar 3 maanden terug nog buikpijn van kreeg (want ze is zo makkelijk en zo gezellig thuis) zijn we er nu beiden wel aan toe.

Nouja, dat was een snelle update van hier :mrgreen:


Herkenbaar dat een kind opknapt van een klas overslaan. Onze 3e bloeide ook enorm op. Hij zit nu in de eerste en is aan het uitvinden hoe hard hij moet werken. Tot op heden valt het mij enorm mee en rolt hij er makkelijk doorheen. Weet jouw oudste al wat hij wil worden/welke richting hij op wil?

Ik vond het heel fijn dat de jongste naar school ging. Ik heb hem vol vreugde uitgezwaaid. Terwijl ik kind nr. 3 het liefst nog een jaar thuisgehouden had.

Werk jij zelf ook nog?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 05 nov 2023 20:37

ajl schreef:Herkenbaar dat een kind opknapt van een klas overslaan. Onze 3e bloeide ook enorm op. Hij zit nu in de eerste en is aan het uitvinden hoe hard hij moet werken. Tot op heden valt het mij enorm mee en rolt hij er makkelijk doorheen. Weet jouw oudste al wat hij wil worden/welke richting hij op wil?

Ik vond het heel fijn dat de jongste naar school ging. Ik heb hem vol vreugde uitgezwaaid. Terwijl ik kind nr. 3 het liefst nog een jaar thuisgehouden had.

Werk jij zelf ook nog?

Ja, binnenkort nieuwe baan voor 28 uur. 3 dagen locatie, 4 uur thuis. Mijn man is wat flexibeler tegenwoordig qua werk, dus straks 2 dagen BSO voor de jongste 2, en de rest vangen we zelf op. Nu nog 1 dag BSO en dat vind ik wel lekker voor de jongste, iets rustiger starten :)

En jij?

Oudste wil de ict kant op, maar nog niet precies welke opleiding. Dit jaar gaat hij vast een beetje rondkijken
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 08 nov 2023 09:30

Ik werk ook 28 uur en ga aankomend jaar waarschijnlijk daar nog een opleiding naast doen. Wij hebben sinds de jongste naar school gaat geen opvang meer. Dat vangen we samen op. Helaas heeft de school sinds 2 jaar een continu rooster waardoor zij dagelijks al om 14.00 uur uit zijn. Dat betekent dat de jongste regelmatig 2 uur alleen is. Eerder kwamen wij om en nabij hetzelfde tijdstip thuis.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 08 nov 2023 17:27

ajl schreef:Ik werk ook 28 uur en ga aankomend jaar waarschijnlijk daar nog een opleiding naast doen. Wij hebben sinds de jongste naar school gaat geen opvang meer. Dat vangen we samen op. Helaas heeft de school sinds 2 jaar een continu rooster waardoor zij dagelijks al om 14.00 uur uit zijn. Dat betekent dat de jongste regelmatig 2 uur alleen is. Eerder kwamen wij om en nabij hetzelfde tijdstip thuis.


Jij zegt helaas dat hij regelmatig 2 uur alleen thuis is. Maar zijn oudere siblings zijn er vast ‘jaloers’ op :lol:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 09 nov 2023 08:23

meribel schreef:Jij zegt helaas dat hij regelmatig 2 uur alleen thuis is. Maar zijn oudere siblings zijn er vast ‘jaloers’ op :lol:


Eigenlijk niet. Zijn zus vindt het soms wel lekker om alleen te zijn, maar zijn broers hebben graag wat meer bedrijvigheid in huis en zijn niet graag alleen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 09 nov 2023 11:35

Oh joh. Nou hier vinden ze het allemaal heerlijk om het huis voor zichzelf te hebben

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 16 jan 2024 08:38

Mijn 'schop'van dit topic was ( helaas) een tijdelijke opleving.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2024 10:34

ajl schreef:Mijn 'schop'van dit topic was ( helaas) een tijdelijke opleving.


Je kan ook 1x per half jaar een bijpraatmomentje doen :-)


Maar bij deze: Oudste zoon is in de kerstvakantie acht geworden. Net zo oud als het aantal boeken dat hij gemiddeld onder zijn kussen heeft liggen, heerlijk. Ik ga binnenkort een nieuwe ereader kopen en geef die van mij dan in hem zodat hij ook op de achterbank van de auto 's avonds en zo kan lezen :-) Heerlijk kind, eet werkelijk alles wat hij voorgeschoteld krijgt met smaak op, van sushi tot haring en van olijven tot spruitjes. Vorige week is hij alleen met een vriendinnetje van twee jaar ouder naar de film geweest, dat vond hij wel heel stoer. En daarna samen naar huis gefietst. Ook net met pianoles begonnen trouwens. Kleine jongetjes worden groot.

En de jongste dochter is een heerlijk enthousiast en beweeglijk, sinds die naar school gaat is die helemaal omgeslagen van iets voorzichtiger, de kat uit de boom kijken, iets verlegener ook naar de andere kant. Kletst met iedereen, springt bekenden spontaan in de armen enz. Heel leuk om te zien. Natte broeken gaan wel wat beter maar nog steeds wel af en toe te laat, 's nachts nog een luier om. Maar niet zo dramatisch als een paar maanden geleden :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten