Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 04 dec 2016 21:22

Fijn Evelien!

Sterkte met je dochtertje MissF. Ik ben van het kamp dat denkt dat voeding wel veel verschil kan maken 8-[ . Misschien niet in de situatie van je dochter, maar bij mezelf in elk geval wel. Ik had ook dagelijks buikpijn, maar sinds ik glutenvrij (maar geen rekening houdend met sporen van gluten/kruisbestuiving etc.) ben gaan eten heb ik nooit meer buikpijn en ging ik ineens afvallen.


Hier heeft J nu na de longontsteking waterpokken :(. Zielig. Hij heeft er gelukkig (nog) niet heel veel last van, alleen een hele vervelende in zn gezicht.
Ze lijken echt op elkaar idd, Ajl ;-).

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 07 dec 2016 07:27

Wie had er ook al weer een kind wat 's nachts zo huilde, in z'n slaap? En nog belangrijker, wat is de oplossing? :-k

Hier is het al een poos tobben, iedere nacht is het mis. R huilt in d'r slaap, maar ik krijg ze niet goed wakker, dus ze kan ook niet echt stoppen met huilen. Ik denk dat het een combinatie is van niet alleen willen slapen, te druk geweest, iets vervelends op school een paar weken geleden en kiespijn (een kapotte kies, maar kan pas volgende week bij de tandarts terecht)

Ik was ook wel erg verwend moet ik toegeven, ze heeft altijd goed geslapen, dus al die korte en rumoerige nachten gaan me nu een beetje opbreken. Bij wie mag ze een weekje komen logeren? :P

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Acire » 09 dec 2016 23:23

Pittig! Volgens mij is er een woord voor, wat me op dit moment niet te binnen schiet.

Ik heb ook nog een andere vraag voor jullie allemaal: hoe vullen jullie advent in? Wij hebben een kerststal waar driftig mee gespeeld wordt en we steken adventskaarsen aan. Ik ben op zoek naar meer ideeën die de inhoud van advent dichterbij brengen voor mijn ukken.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor juffiejuf » 10 dec 2016 11:13

@ evelien; wat een mooi bericht!!

@ saskia; breng ze maar een weekje hoor ;-) Tegen huilen van dromen kan je denk ik weinig doen. Hopelijk is het verholpen als je bij de tandarts bent geweest!

@ acire; hier werken wij deze weken met de 'de boom van Isaï'. Om de beurt mogen ze het plaatje op de boom plakken. Op deze website kan je er veel over lezen + stukjes etc. https://dochtersvansarah.wordpress.com/

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor LeChat » 10 dec 2016 22:16

@acire: ik weet niet of je op Facebook zit, maar daar heb je o.a. de groep 'Geloven met kinderen' en 'Christelijk Opvoeden', daar vind je ook Advent-ideeën.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 12 dec 2016 21:37

Heftig saskia. .. Hier ook een moeilijke slaper.. kan vaak niet slapen op haar manier, roept dan steeds naar beneden zodat ze even weer een 'lijntje' met ons heeft, en dat dromen is heel herkenbaar. Moet zeggen dat het een periode erger is geweest en momenteel weer wat minder, maar gisteravond nog weer. Ze kijkt dan ook heel angstig de slaapkamer rond alsof ze daar van alles ziet maar kan niet zeggen wat, ik word er niks uit wijs. Wat hier helpt is haar wat koud water laten drinken. Daar wordt ze wakker van en dan weet ze van niks. Wat doet u hier? Vroeg ze. Ik zei je was erg aan het dromen en huilen maar dat weet ze dan niet en de volgende dag ook niet.. heel apart.

Dit vond ik wel een interessant artikel:
http://www.opvoedadvies.nl/nachtangsten.htm
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2016 23:27

Vervelend allemaal. Hier wordt Olaf de laatste week ook opeens een paar keer per nacht huilend wakker an altijd een voortreffelijke slaper te zijn geweest :) In eerste instantie dan wel eens aangelegd om hem wat te kalmeren maar daar zijn we nu ook maar mee gestopt omdat hij dat helemaal niet nodig heeft en het dan ook gewenning kan worden. Als ik ga huilen dan mag ik naar beneden, bij ons in bed. Ken wel mensen waar hun kind tot een jaar of 2,5 alleen maar tussen de ouders in wilde slapen. En om het dan nog af te leren....? Daar moet je niet aan denken toch. De eigen slaapkamer moet wel een veilige plek zijn / worden. Maar wel vervelend om je kind te laten huilen, hooguit even een slokje water te geven en dan weer terug te leggen met de kans dat hij verder gaat huilen. En dat zal allemaal wel reuze meevallen t.o.v. nachtangsten.... sterkte!

Verder wel een heerlijk vrolijk kind, enorm actief ook, dat is wel eens vermoeiend maar vooral ook wel heel leuk :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor mormeltje » 13 dec 2016 08:21

Saskia schreef:Wie had er ook al weer een kind wat 's nachts zo huilde, in z'n slaap? En nog belangrijker, wat is de oplossing? :-k


Dat was ik :)
Mijn zoon is nog klein, hij heeft KNO problemen waardoor hij zeker 3 nachten in de week enorm krijst. Een fles biedt uitkomst of een zetpil.

Interessant, de reden van buikpijn. Wij hebben anderhalve maand glutenvrij gegeten omdat mijn man al jaren veel buikpijn heeft. De dokter zei 'prikkelbare darm' en je komt er toch niet achter waardoor het komt. In het bloed was niets te zien. Glutenvrij leek even 3 weken super te werken, maar daarna was het terug bij af. Na anderhalve maand zijn we maar gestopt. Ik vond het meevallen wat voor impact het heeft. Mijn man vond glutenvrije producten erg smerig, die was er helemaal klaar mee ;)
What goes around, comes around

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 13 dec 2016 10:18

oh wat een goed nieuws evelien!!


huilen in de slaap heb ik hier ook weleens gehad met kinderen, het is vaak een periode en net als je denkt wat is dat toch, dan is het weer weg.
En volgende dag weten ze er niets meer van.

eigenlijk slaapt niemand bij me in bed mee ( ok..mijn man wel natuurlijk )..maar geen kinderen gelukkig
maar als ze echt nachtmerries hebben en bang zijn mogen ze natuurlijk altijd naar me toe lopen en bij me in bed kruipen, even knuffelen. na een tijdje zeg ik, gaat het weer en ga dan maar weer lekker je eigen bedje in. Dan doen ze dat. Liever zo dan dat iedereen rechtop in bed zit, omdat iemand keihard mama roept. Loop dan maar gewoon naar me toe...

( maar ja, soms heb je een fase natuurlijk dat ze hun bed niet uit durven ivm krokodillen ofzoiets :lol: )

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 13 dec 2016 13:42

Hier gebeurt het zelfs wel eens dat ik echt niet in de gaten heb dat ze bij mij in bed is gekropen. Dan word ik 's nachts tussendoor wakker en dan zie ik ze ineens naast me liggen :lol:

Koud water laten drinken is misschien een idee om ze wakker te krijgen, ga ik de volgende keer proberen. De tandarts is achter de rug, dus hopelijk helpt dat ook.

En heel even showen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 13 dec 2016 14:36

Ik zie geen foto Saskia, of ligt dat aan mij? :)

Tussenin liggen is hier de afgelopen 2 jaar erg veel gebeurd. Wel steeds 1 nacht dat hij tussenin sliep, en daarna weer een paar nachten niet. Maar nu was het hek van de dam, elke nacht brullen, en dan rechtop in bed:' Uit!' Hij stopte meteen met huilen als ik binnen kwam in zijn kamer. En zodra ik zei dat hij er niet uit mocht meteen weer krijsen. Ik was het zo zat, vooral dat Frederiek er steeds wakker van werd (ze sliepen op 1 kamer), dat ik haar bed bij Jurian gezet heb, en besloten heb dat hij mooi mag gaan brullen, en dat ik ook echt wel elke tien minuten een aai over zijn bol ga geven zo lang hij huilt, maar dat hij gewoon in zijn eigen bed blijft, hij is bijna 2, dan mag dat wel :lol: Hij heeft de eerste nacht echt 1,5 uur gekrijst. Behalve als ik binnenkwam, dan stopte het een paar seconden, maar zodra hij doorhad dat ik hem er niet uithaalde begon hij weer.
Daarna was het over. Tot nu toe in ieder geval, hopelijk blijft het zo ;)

Op zich vind ik het niet erg als ze eens tussenin slapen, Frederiek slaapt ook wel eens bij ons als ze eng gedroomd heeft ofzo, ik vind het zo'n gedoe om haar weer naar haar kamer te brengen en alleen terug durft ze dan niet, maar dat komt maar eens per 2 maanden denk ik voor. Maar structureel, zoals bij Jorrik, daar had ik echt geen zin meer in.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 13 dec 2016 22:01

Ik ben echt zo blij... vrijdag krijg ik de sleutel.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 14 dec 2016 11:33

Fijn evelien! !

Wat een mooie meid saskia :D
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 14 dec 2016 14:52

Wat super fijn Evelien! Komt S nu ook (meer) bij jou wonen?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 14 dec 2016 16:08

Fijn Evelien, geniet ervan!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten