Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sabra » 14 nov 2016 22:27

ajl schreef:Bij mij lukt het alleen bij dl. Bij de jongens absoluut niet. Dan moet ik binnen de kwartier maken dat ik wegkom. Testosteron vliegt om je oren :lol:

@ sabra ik weet niet wanneer jouw jongens jarig zijn, maar de speeldernis is zomers ook echt een aanrader!


De oudste is bijna 6, en in januari jarig. De speeldernis is dus geen optie. Misschien naar een museum met een leuk kinderprogramma en anders naar een speeltuin. Professor Plons kennen ze nu wel.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 15 nov 2016 10:32

Het natuurhistorisch museum is ook leuk. Zijn wij met onze 8 jarige met zijn feestje geweest. Ik weet alles niet of het wat voor kleuters is. Dl (in januari 7 en groep 3) wil daar ook heen.

De bouwspeeltuin is trouwens ook erg leuk!

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sabra » 15 nov 2016 11:44

ajl schreef:Het natuurhistorisch museum is ook leuk. Zijn wij met onze 8 jarige met zijn feestje geweest. Ik weet alles niet of het wat voor kleuters is. Dl (in januari 7 en groep 3) wil daar ook heen.

De bouwspeeltuin is trouwens ook erg leuk!


Bouwspeeltuin vindt hij niet leuk, is hij met de bso al twee keer geweest.

Onze zoon zit ook in groep 3, en erg geïnteresseerd in dinosauriërs. Misschien gaan we wel naar Leiden om T-Rex te bekijken.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 15 nov 2016 11:52

Dat hebben wij ook overwogen ware het niet dat je nu in Leiden alleen de T Rex kan zien. De rest van het museum is gesloten en dan ben je snel uitgekeken met een clubje jongens.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sabra » 15 nov 2016 16:43

@ajl, dat is goed om te weten

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jess » 16 nov 2016 09:27

De oudste is bijna 6, en in januari jarig


Doe tegenwoordig bij het kind dat in de winter jarig is een feestje een half jaar later. Dan is het zomer en meer kans op mooi weer. Leuke bijkomstigheid is dat het kind halverwege het jaar nog es kadootjes krijgt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 nov 2016 20:13

Wij hebben een klein huis, maar toch bijna altijd de feestjes thuis. Bij Milan zijn we nu 2 keer weggeweest. 1 keer naar spijkerdorp, daar kan je hutten bouwen en spelen en afgelopen keer is hij naar het legio-museum geweest. Bij Matteo hebben we een keer een clown ingehuurd..
Bij Manoël hebben vorig jaar spaarpotjes geverfd en bij Matteo op die leeftijd hebben we toen bloempotjes geverfd en een plantje in gedaan..

Grote hit is hier altijd:
Afbeelding

en daarna film kijken.. Elke keer krijgen we daar de reactie op dat het het leukste feestje ooit was! :D

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 16 nov 2016 21:06

Dat vind ik een goed idee, tj! We hebben hier een gourmetstel staan, gaan we mooi bowlen en daarna thuis gourmetten. Bedankt voor de tip :D Zo, is dat ook weer rond ;)

Eerst maar Sinterklaas vieren...:)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 19 nov 2016 09:15

Hebben jullie nog geen zieke kindjes? Tis hier een ramp... (vind ik zelf :-& )
Eerst is ze vijf uur achter elkaar aan het spugen en daarna slaapt ze elf uur, maar bah wat vies! Voor t eerst in dr drie jaar is ze echt ziek! Koorts heeft ze wel eens gehad maar nooit spugen. Nu zei ze zelf ook steeds: Ik wil niet spugen... Maar met een beetje aanmoedigen kwam t er wel uit. Ze blijft net zo lang slikken tot ze t niet meer tegen kan houden. Geen makkelijke spuger :wink: Nu maar hopen dat ze een beetje is opgeknapt, want oma houdt dr 70e verjaardag...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 19 nov 2016 13:08

Beterschap voor de kleine meis!
En proficiat!

Hier al anderhalve maand twee ziekige kinderen. Zelf ook al een tijd aan de kwakkel.
Vannacht welgeteld twee uur geslapen...gaaaaaap
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 nov 2016 20:21

Hiet ook nonstop ziek. Van kroeo tot buikgriep tot weer een of vage allergische reactie. Pfeiffer lijkt bij M weer weg te zijn...

Overigens oo school de.problemen groter. maar er is hulp in zicht! yes... eindelijk...
Laatst gewijzigd door paprikameisje2 op 19 nov 2016 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jess » 19 nov 2016 21:27

als ze jouw kinderen op school zo slecht begeleiden, is een andere school dan geen optie?

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 19 nov 2016 22:51

@jaccootje is het nog gelukt naar de verjaardag? Hopelijk was ze weer opgeknapt..?
Hier zelf en de meiden 1 nachtje gespuugd, daarna weer over.. zoonlief heeft 2 weken flink gehoest.. nu ook er weer door. Op school schijnt roodvonk rond te gaan...

@kinderfeesje: met E haar feestje (meiden van 7) een potje beschilderd en voor iedereen een goudvisje erin gedaan. Vonden ze geweldig!
En 'kussendans' (stoelendans maar dan met kussens op de grond) is hier een spelletje wat tnt elk feestje gedaan moet worden. Vinden ze hier ook erg leuk.
Of een zak doorgeven met (gekke) kleding en accessoires erin zoals een badpak van jezelf, zwembroek van papa, oude jurk, hakschoenen, zonnebril, hoed, overhemd, badjas, enz. .. De zak doorgeven en als de muziek stopt degene die de zak vast heeft met de ogen dicht er iets uithalen wat ze dan aan moeten doen. Op het laatst evt foto maken en uitprinten voor iedereen, kun je ook nog een lijstje beplakken/-schilderen/-kleuren en dan de foto erin.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 20 nov 2016 13:39

vpk schreef:@jaccootje is het nog gelukt naar de verjaardag? Hopelijk was ze weer opgeknapt..?


Ja het is nog gelukt! :D N.orah heeft twee slokken gedronken en daarna heb k ze in bed gelegd bij oma. ZE wou thuis, voordat we weg gingen, dr pyjama al aan... Het ging eigenlijk heel goed. ZE is nog wel slap en leeg, want ze durft niet zo goed te eten, bang voor het spugen. Maar nu zit ze dus steeds te boeren omdat ze zo leeg is en al die lucht zorgt weer voor buikpijn... Tis een beetje een cirkeltje, zeg maar. Maar praatjes genoeg :lol:
Szent az Úr

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor mormeltje » 23 nov 2016 08:34

Ik ben een spaarzame refowebber maar ik wil mezelf hier melden met een probleempje. Hopelijk hebben jullie ideeën en advies voor me.
Mijn man en ik zijn sinds anderhalf jaar ouders van een heerlijk mannetje. Makkelijk heeft hij het niet gehad in zijn korte leventje, hij heeft toen hij 3 maanden was ontzettend eczeem gekregen over zijn hele lijfje. Hij huilde veel en bedaarde pas als wij hem in zijn blootje lieten liggen. Later begon hij te krabben. Inmiddels is de eczeem met hydrocortison onder controle. Vervolgens kreeg hij een 3e graads brandwond aan zijn hoofdje bij de oppas, was hij de hele winter ziek (2 weken op 2 weken af) en kreeg hij afgelopen april ernstige pseudokroep waarvoor hij 4 dagen in het UMC heeft gelegen. Sinds het einde van de zomervakantie is hij 8 weken aaneen fit geweest en ging hij e i n d e l i j k doorslapen, 5 van de 7 dagen ongeveer. Nu is de kno ellende weer begonnen. Fors vergrote keelamandelen (heeft de longarts geconstateerd) en last van zijn oren. Elke nacht is het weer huilen geblazen. Als we een fles melk geven, gaat hij vaak wel weer verder slapen. Toen ik nog bv gaf (17 maanden lang) kon ik makkelijker in slaap komen, nu is dat lastiger. Als we geen fles geven, krijst hij ruim een uur. Waar hij ook is. In bed / bij ons, maakt niet uit. Speen wil hij dan ook niet.
Ik vraag me af: is dit normaal of is dit te wijten aan kno klachten. We krijgen op deze manier ook geen goed ritme ''s nachts, hij went aan niet doorslapen en aan flessen maar het alternatief is een kind wat huizenhoog krijst. Ik hoop dat jullie met me mee willen denken, ik word er redelijk wanhopig van. Ik werk 3,5 dag per week en heb een baan waarbij ik het me niet kan permitteren om rustig op gang te komen 's ochtends...
What goes around, comes around


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten