Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 okt 2016 22:03

juffiejuf schreef:@ ppm; dus op school geef jij als leerkracht nooit een keer straf? Niet dat ik veel straf geef maar ze zouden mij in groep 8 uitlachen als ik steeds bij ongewenst gedrag zou zeggen: ik zie dit en dit.....


ik heb groep 4 :) een nee.. ik geef nooit straf op school... VOorkomen dat het zover komt... en respect! Ik ben gewoon duidelijk, ze weten wat ze aan mij hebben. Ik dreig ook nooit... maar ze doen ook nooit dingen waarvan ik zeg... ik moet straffen. Als een kind onrustig is tijdens mijn uitleg.... is dat voor mij een signaal dat mijn uitleg te lang is, te onduidelijk.. in ieder geval niet zo is dat het kind aandachtig kan luisteren. Maar dan krijgt hij geen straf!
Het is vooral een intense band die je opbouwt met je leerlingen... en moeilijk is om weer los te laten eind van het schooljaar.

Maar waar zou je straf voor geven? als ik uitgelachen zou worden door een leerling uit groep 8 zou ik geen straf geven, maar wel een gesprek hebben over respect..... of wat het doet met mij als ik word uitgelachen. Ik weet niet of ik mijn klas gelukkig zie worden van autoritair gedrag van mij als leerkracht. EN.. echt. het is tijdens de instructie echt stil... en de kinderen luisteren echt allemaal.. (beter als de 3 in mijn eigen huis)

Ik kan het gewoon niet zeggen hoe het is/ gaat... maar ook met wippen op de stoel. M moest zijn stoel bij de deur zetten :shock: bizar.. kind is bewegingsruimte nodig.. laat hem een glas water halen.... of even een potlood wegbregnen of bedenk nog tig onzinnige opdrachten... maar laat weten dat hij zinvol is voo rmij als leerkracht en behoefte heeft aan een stukje beweging. etc etc etc....

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 okt 2016 22:05

duschka.. idd ik geef geen antworod op haar vraag... maar ik weet ook geen oplossing... ik zie alleen maar dat je meer en meer in een strijd beland... zonder te zien wat de daadwerkelijke 'ongestelde' vraag van je kind is..

wat staat ongssteld daar gek.. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 20 okt 2016 22:08

Bv Eerder naar bed, geen verhaal bij slapen gaan, zooi opruimen per direct, vooral straffen die mij wat opleveren :-)
Dus klieren aan tafel is: hup ga maar vast afruimen
( scheelt mij, en het verkapte probleemd at het saai is om netjes te zitten is opgelost want ze hebben een loopje)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 22 okt 2016 18:35

paprikameisje2 schreef:duschka.. idd ik geef geen antworod op haar vraag... maar ik weet ook geen oplossing...


Ah PPM, het was geen verkapte of openlijke "verwijzing" naar jouw post hoor.
Het was meer ter omslachtige inleiding, waarom ik wel wil meedenken, maar de plank wellicht volledig mis sla :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jess » 25 okt 2016 15:24

ajl schreef:ander vraagje; welke straffen geven jullie als de kinderen ouder worden? Ik vind dat toch wel een lastig iets.De oudste twee kunnen behoorlijk oost indisch doof zijn en de jongste twee behoorlijk opjutten. Een paar minuten op de gang maakt weinig indruk meer. En ik ben op zoek naar een ad hoc straf die wel indruk maakt. En eerlijk gezegd ben ik ook geen ster in straffen zoals beeldschermtijd verkorten ofzo. Daar hebben wij sowieso geen strakke regels voor en er zijn dagen dat ze praktisch niet kijken, maar er zijn ook van die hang dagen dat wij er een lekkere film middag van maken. Daarnaast geeft bv DL niets om beeldschermen zoals ipad, wifi en heeft zij nog geen telefoon.


Bij mij is het nu minder aan de orde omdat ze wat ouder wordt maar ik verbood ze soms echt om kontakt met elkaar te hebben. En als ze niet luisterden als ik het gewoon zei dan trok ik ze letterlijk uit hun positie vandaan. Dat hadden die van mij gewoon nodig. Letterlijke, duidelijke opdrachten. Anders kon ik blijven praten maar soms werkt dat gewoon niet want het landde niet, ze hoorden me gewoon niet.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 25 okt 2016 15:41

@ajl we waren op Ibiza, en daar was het echt heerlijk :). Wij vonden het - in elk geval in het naseizoen ;-) - een enorme aanrader.

@ppm heb jij die cursus helemaal gevolgd? Als ik er op google kom ik wel meer info tegen maar idd ook dat het specifiek is voor situaties met kinderen met autisme.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 okt 2016 22:19

jah ik ben bezig me die cursus, zeker in eerste instantie gericht op kinderen met autisme... maar elk kind heeft wel eens op een gegeven moment dat die druk of moe wordt van prikkels, dus zeker ook toe te passen bij kinderen die niet autistisch zijn. Met name gesprekstechnieken..

ik volg de cursus van 4 hele woensdagen, intensief veel luisteren, veeeel informatie.... maar zoo boeiend! kijken vanuit het detail, leren kijken waardoor je kan zien dat het mis gaat... .ik kben dus vol van deze cursus en heb al gezegd dat elke leerkracht zeker minimaal de lezing van geef me de 5 bijgewoond moet hebben om echt te begrijpen wat nou autisme in de praktijk is.

HendrickvdB

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor HendrickvdB » 09 nov 2016 14:13

meribel schreef:
( niet dat ik wil zeggen dat melatonine niet werkt, maar zijn lijf kan hem wel voor de gek houden )


Dit zou best weleens kunnen werken, wat je zegt Meribel! Wat wel goed schijnt te werken (en veel mensen niet weten), is dat je melatonine ook uit voeding kunt halen. Neem eens een kijkje op http://dagennachtrust.nl/slaapproblemen/melatonine-een-natuurlijk-slaapstofje/, daar staan overigens nog meer tips om je lichaam te triggeren.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor johannes1 » 14 nov 2016 12:28

Hebben jullie nog leuke ideeën voor een verjaardagsfeestje voor 4-5 jarigen. Het moet iets zijn binnenshuis.

Ben benieuwd :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 14 nov 2016 13:56

Jij hebt toch jongens? Dan zou ik het sowieso niet aanraden om het in huis te houden. Ze breken namelijk dan de tent af, althans mijn jongens en hun vrienden. Meestal deden wij een piratenspeurtocht en dan ergens in een speeltuin eindigen. Vervolgens naar huis eten; patat gewoon op het tafelkleed ( piraten hebben geen borden). Allemaal een piratenhoed op een een ooglapje voor. De dinospeurtocht van knalfuif.nl is ook erg leuk!
Mocht je het toch buitenshuis willen doen ivm het weer ofzo, kan je naar een binnenspeeltuin gaan. Ik ben vorige week toen de speurtocht behoorlijk in het water/regen viel onverwacht uitgeweken met een horde 4-5 jarigen naar een binnenspeeltuin. Zij waren een dag vrij, dus de binnnenspeeltuin was om 10.00 uur behoorlijk rustig. Zij hebben non stop gehold, vervolgens poffertjes gegeten en met een zakje chips weer naar huis gebracht.

Meisjesverjaardagen kan je beter thuis vieren. Daarbij hebben wij weleens koekjes gebakken met een stel meiden en deze rustig versierd. Afgelopen jaar hebben wij sieradendoosjes geknutseld en versierd.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 14 nov 2016 16:38

mijn meisjes willen altijd speurtochten.
ik zou zeggen; kleed je warm aan en gaan met die knullen

ik maak vaak foto speurtochten, dan krijgen ze omstebeurt een envelopje ( bv van groot naar klein is aan de beurt ), maak ik net zoveel foto's als er deelnemers zijn en die aan de beurt is maakt het open en moet dan bedenken waar het is. Vaak helpt de groep en met elkaar komen ze er wel. Zodra ze daar zijn staat achter op de foto een vraag of opdracht en als die uitgevoerd is gaan we verder.
belangrijk is 2 of 3 speeltuinen en wat versnaperingen voor onderweg.
Als je dan thuiskomt nog even een gebakje en weer naar huis.


als je een bos vlakbij heb kan ik me voorstellen dat daar in de herfst ook genoeg te verzinnen is

als je echt thuis blijft, kan je natuurlijk je huis omtoveren tot een groot spel ( levend ganzebord oid ) en ze het hele huis door laten sjezen.
ook binnen zijn zat spellen voor feestjes te doen....je moet alleen wel zin erin hebben dat op je hals te halen.


wel leuk dat jij het doet johannes! meestal zijn de moeders de klos.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sabra » 14 nov 2016 18:15

meribel schreef:
wel leuk dat jij het doet johannes! meestal zijn de moeders de klos.


Er zijn wel meer vaders die het doen. Overigens doen wij het altijd samen, gewoon een dagje vrij nemen. Wij hebben ook twee jongens en gaan altijd naar een binnenspeeltuin. Dan kunnen ze daar hun energie kwijt ipv in een beperkte ruimte zoals onze woning.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 14 nov 2016 19:34

Bij ons neemt manlief gelukkig ook vrij. Ik moet er niet aan denken om dat 4x per jaar alleen te doen. Ik vind het nl best een opgaaf!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 14 nov 2016 19:57

Op die leeftijd zou ik ze lekker laten spelen bij je thuis. Niet teveel kinderen uitnodigen, en gewoon een bak lego ofzo. Toen Jurian 5 werd nodigde hij 4 kinderen uit, ik had maskers liggen om te maken, maar ze wilden gewoon spelen. Heerlijk dat dat nog kan op die leeftijd. Erop uit kan later toch nog wel? Of ben ik de enige waar het huis niet afgebroken werd door 4 jongetjes en 1 meisje van 4 en 5 jaar? Dan zijn ze nog zo jong :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 14 nov 2016 21:47

Bij mij lukt het alleen bij dl. Bij de jongens absoluut niet. Dan moet ik binnen de kwartier maken dat ik wegkom. Testosteron vliegt om je oren :lol:

@ sabra ik weet niet wanneer jouw jongens jarig zijn, maar de speeldernis is zomers ook echt een aanrader!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten