Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 sep 2016 21:19

Jah, het is idd pfeiffer, dat kwam uit de eerste test, nu wordt het bloed verder gestuurd oid? voor uitgebreider onderzoek.

Hij hangt wat rond thuis, huisarts heeft met klem gezegd hem echt niet te snel naar school te doen gezien zijn zieke staat waarin de huisarts hem 3 keer heeft gezien. Dus... we zullen wel zien. volgende week gaan we maar rustig aandoen nog. Ik weet het ook niet waar ik goed aan doe met hem. Hij had een dubbele oorontsteking, keelontsteking en de amandelen zo dik dat hij amper vast voedsel weg kon krijgen door zn keel. En nog niet zeggen dat hij pijn had. Toen ik em erna vroeg vandaag, zei hij: deed maar een beetje pijn. Ik heb het wel eens veeeel erger! :shock: hij klaagt of zegt noooit wat.

Evelien: wat fijn om te horen zeg! met name dat hij vooruit gaat! ennuh... Gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 23 sep 2016 18:41

Nog gefeliciteerd Evelien! Wat rot dat je nog geen woonruimte hebt dichterbij :(

PPM, oh nee, wat naar, pfeiffer. Daar is hij vast wel even zoet mee. En jij dus ook. Sterkte!

Gesprek op school viel een beetje tegen. Hij heeft nu wat oudere juffen (tegen de 60 denk ik). En zij gaan gewoon alleen uit van zijn toetsresultaten. En voor rekenen zijn die gemiddeld, dus mag hij niet naar het plusgroepje. Terwijl hij dat zo graag wil, en hij vorig jaar hogere cijfers haalde in de plusgroep dan in de basisgroep.
Maar we wachten de uitslagen van de onderzoeken maar even af, en gaan daarna het gesprek wel weer aan.

Met Frederiek ging het wel goed, de juf vroeg zich af of zij extra werk wil. Daar heb ik haar zelf nooit over gehoord, maar toen ik aan haar vroeg of ze meer werkjes in de week wil doen was ze zo enthousiast: ja, dat wilde ik al heel erg lang! riep ze :lol: Dus ze krijgt nu wat extra werkjes. Geen idee wat dat inhoudt, en deze week had ze er al geen zin in gehad want ze vond het spelen in de hoeken deze week veel leuker, vertelde ze :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 24 sep 2016 20:00

Wat jammer voor hem MissF.

Je ziet heel vaak dat kinderen die meer aankunnen het in de plusgroep beter doen, omdat het werk daar op niveau is. Het werk in de klas is dat niet, en dus interesseert het ze minder, met minder concentratie en dus een lagere score tot gevolg.
Helaas hanteren veel leerkrachten nog steeds het idee dat een kind pas naar een plusgroep mag/kan als het het werk in de groep (ver) boven gemiddeld maakt. En dit is weer een teken dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben. Zonde! (en ook nog eens niet zonder risico!)

PPm, wat naar zeg! Voor jou ook heel wat, sterkte hoor!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 sep 2016 20:48

idd Pien! wat jij zegt herken ik maar zeer goed.

ZIjn hier meer mensen bekend met pfeiffer? M is afgelopen dag best in touw geweest, we moesten naar een verjaardag, en nu zit hij onder de huiduitslag en zijn klieren zjin weer dik. Zijn weer dikke klieren, signaal van te ver gegaan? hij geeft gewoon niks aan...
Hij klaagt ook over dat zijn buik zeer doet, van zijn keel tot zijn middenrif. soort van klankbord zoek ik :oops: :oops: omdat hij ook niks aangeeft...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 24 sep 2016 21:12

Ppm: Heeft hij ook AB ivm die keel-/oorontsteking? Ik lees namelijk net op thuisarts.nl dat AB niet helpt tegen pfeiffer maar als je het wel gebruikt dat je dan vaak huiduitslag ziet ontstaan..
Zelf geen ervaring met pfeiffer. .

Vervelend missf. . Wanneer gaat hij onderzocht worden?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 24 sep 2016 21:45

paprikameisje2 schreef:idd Pien! wat jij zegt herken ik maar zeer goed.

ZIjn hier meer mensen bekend met pfeiffer? M is afgelopen dag best in touw geweest, we moesten naar een verjaardag, en nu zit hij onder de huiduitslag en zijn klieren zjin weer dik. Zijn weer dikke klieren, signaal van te ver gegaan? hij geeft gewoon niks aan...
Hij klaagt ook over dat zijn buik zeer doet, van zijn keel tot zijn middenrif. soort van klankbord zoek ik :oops: :oops: omdat hij ook niks aangeeft...


Ik heb zelf een aantal jaar terug pfeiffer gehad.
En ja, je kunt er echt heel erg beroerd van zijn. Ik ben echt bijna een jaar zoet geweest.
Voortdurend ziek, moe, dikke klieren, kwaaltjes, koorts, pijn etc.

Beterschap en vooral...laat 'm zelf zijn tempo goed aangeven een bepalen, ook op school.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 24 sep 2016 21:52

@Evelien
Proficiat met S.
Wat jammer dat je nog geen geschikte woonruimte hebt.
Sterkte verder met de nieuwe zorgen.

@MissF
Jammer dat het gesprek tegenviel. Ergens wel grappig dat juist het gesprekje over je dochter dan eigenlijk zo tegengesteld is.

Hier even een vraagje:
Onze peuter is -na een summerbreak vol met buitenspelen- weer intens bezig met letters en cijfers.
Ik merk het aan alles... ze wil hoe dan ook leren lezen, schrijven en rekenen.
Nu ben ik daar zelf maar gematigd voorstander van, maar anderzijds wil ik haar wel enigszins faciliteren in haar zo duidelijke behoefte aan kennis en vaardigheden.

Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een leuke methode / boekjes etc. om één en ander een beetje op peuter niveau te begeleiden.
Het moet eigenlijk vooral "zelfstandig" te doen zijn, want DL "kan allus selluf" :-oo en bij alles is het "nee, laat mij alleen doen, mama" :roll: . Overigens word ik dus wel verzocht, danwel vriendelijk en beleefd gesommeerd, om de benodigde informatie te verschaffen, maar daarna moet ik dus direct weer ophoepelen :mrgreen:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 sep 2016 08:47

vpk schreef:Ppm: Heeft hij ook AB ivm die keel-/oorontsteking? Ik lees namelijk net op thuisarts.nl dat AB niet helpt tegen pfeiffer maar als je het wel gebruikt dat je dan vaak huiduitslag ziet9 ontstaan..
Zelf geen ervaring met pfeiffer. .

Vervelend missf. . Wanneer gaat hij onderzocht worden?


Jah.. dit.kenne we al. Heeft hij vorige weekmgehad. Direct zijn we gestopt.met de kuur.
Dat was coor de huisarts de reden om.bloedonderzoek te doen. Nu zit hij onder andere uitslag... van top tot teen

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 sep 2016 08:48

Duscka.. de eerste boekjes van veilig leren lezen halen van de bieb? Of ff.googlen op werkbladen.

Een abbo op rompompom is ook een tip!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 01 okt 2016 19:55

Hoe is het nu met M PPM?

Jurian is al onderzocht, intake hebben we gehad, snel daarna kon hij de iq test doen, nu gaan ze nog observeren op school en dan zullen we de uitslagen wel krijgen.

Ben ik de enige die al op zoek is naar Sint cadeautjes? :D
We gaan het dit jaar voor het eerst als gezin vieren. Dat vinden we beiden wel erg leuk, net zoals vroeger thuis gedaan werd. Misschien dat we nog lootjes doen met de volwassenen van mijn familie, maar twee keer vieren met de kinderen erbij vinden we ook onnodig. Dus ik ga dit keer lekker op pad voor cadeautjes voor ons allevijf, dan lekker een mand vullen

Maarja, waarmee? Voor Frederiek heb ik al 1 cadeautje, een potje nagellak van 1 euro :lol: Vooral voor de jongens heb ik echt geen flauw idee wat ik nu moet halen. We geven sowieso niet zoveel geld eraan uit (hij is de maand erna jarig, ook al zo lastig om iets voor te verzinnen). We hebben al zóveel. Dus als er nog tips zijn... :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 01 okt 2016 23:13

Ik koop vaak een mooi gezelschapspel of puzzels bij de kringloop voor de sint
En ook daar een mooi boek voor allemaal
Nieuw of tweedehands maakt voor de sint niet uit vind ik ( boeken koop ik nooit nieuw eigenlijk)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 02 okt 2016 15:09

Sint cadeaus voor de kids liggen al dik half jaar in huis :-oo .
Zag iets heel leuks via een groep, gekocht en weg gelegd.
Verder grote voorraad cadeaus dus voor neefjes en nichtjes ook voldoende waarschijnlijk
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 03 okt 2016 09:37

Sint... geen idee. Ik denk dat hij van mij een boek krijgt of een aanvulling op iets (bijv. trein). Hij is er nog helemaal niet mee bezig.
Met zijn verjaardag heeft hij van al zijn klasgenoten cadeautjes gekregen (van sommigen kreeg hij echt zo veel :shock: :shock: ) zijn vader heeft er een aantal (meer dan de helft) weg gelegd. Ik merk wel dat hij helemaal hyper word hier van.
Wij vieren het ook niet echt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 03 okt 2016 09:41

Vraagje mbt kleding/ondergoed. Nu de winter er aan komt ben ik op zoek naar thermo ondergoed, want het is hier erg koud in de winter. Waar koop je dit (goedkoop)?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 03 okt 2016 09:49

de action! :mrgreen:


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron