Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 12 jul 2016 15:23

Hij heeft ook duplo auto's, maar die zijn niet leuk, het moeten wel die van Jurian zijn :mrgreen:

Kan me wel voorstellen dat het voor derde/vierde kinderen lastiger is ja. Maar op de één of andere manier waren de eerste 2 ook echt veel makkelijker, heb ik het idee. Of ik vergeet veel, dat kan ook :D

Cornelia, hij heeft voor zijn verjaardag wel Toetoet auto's gekregen, de ambulance en een hijskraan, maar misschien is een garage wel leuker voor hem. Hmm, bedenk me nu dat we nog zo'n shell garage hebben staan ergens ver weggestopt :D Die ga ik maar eens tevoorschijn halen. Bedankt!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 12 jul 2016 16:28

MissF schreef:Hij heeft ook duplo auto's, maar die zijn niet leuk, het moeten wel die van Jurian zijn :mrgreen:

Kan me wel voorstellen dat het voor derde/vierde kinderen lastiger is ja. Maar op de één of andere manier waren de eerste 2 ook echt veel makkelijker, heb ik het idee. Of ik vergeet veel, dat kan ook :D

Cornelia, hij heeft voor zijn verjaardag wel Toetoet auto's gekregen, de ambulance en een hijskraan, maar misschien is een garage wel leuker voor hem. Hmm, bedenk me nu dat we nog zo'n shell garage hebben staan ergens ver weggestopt :D Die ga ik maar eens tevoorschijn halen. Bedankt!


Dat de oudste twee makkelijker waren, heb ik ook wel. Aan de andere kant kregen zij ook minder " prikkels". De oudste twee maakten geen ruzie om speelgoed. Er was een duidelijk voorkeur en scheiding van speelgoed. De oudste twee speelden niet buiten de tuin. O heeft vorig jaar zomer continue voor het afgesloten hek gebruld dat hij ook naar buiten wilde. Dit jaar mag hij buiten de tuin spelen, maar niet zo ver als de anderen. Ook weer boos.
Idem met speelgoed. H had geen automatisch bestuurbare auto's toen hij 3 was. O wil dat nu ook. Dat is nl stoer. Hij heeft er nu ook 1, maar die rijdt te langzaam, in ieder geval langzamer dan van zijn broers.
Idem met gereedschap. De oudste pakt nu wat hij nodig heeft uit de schuur. O moet het doen met namaak hamer. Ook weer woest. Inmiddels timmert hij dus ook met echte spijkers en hamers.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 12 jul 2016 16:43

@uitstapjes
Ik denk dat het wel scheelt (in ons geval iig) dat ik niet werk en dat er geen sprake is van school?
En ML werkt veelal 's avonds en 's nachts en kan overdag dus soms mee.

IN de periode dat ML nachtdienst draait (7 stuks achtereen) probeer ik altijd een dagje weg te plannen.
Want we wonen klein en 7 nachtdiensten is best pittig voor de kids en voor mij, als in "stiller zijn in huis".

@Driftbuien
Pittig voor jullie en sneu voor hem MissF.

Mijn input heb je denk ik weinig aan (mijn visie wijkt denk ik wat af :wink: ).

Hier gelukkig weinig hinder (tot nu toe) van peuterdrift.
Maar misschien gaat het nog komen? Ik wacht 't maar rustig af.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jul 2016 18:23

Hier ook dirftbuien! Ik stap er gewoon overheen. Spelen doet hij niet.. hij loopt de hele dag achter mij aan.... en geeft wasknijpers aan.. haalt de wasmachine vast leeg ... etc. Vtech hebben we hier.. wordt niet naar omgegkeken.. eerder 6 badeendjes in een emmertje of een houten loophondje.
Overigena heb ik ook geen buggy.. hij loopt.alles zelf en wil.dat.ook. vaak.is hij dan lkkr moe. En alsie niet meer vol kan houden... hij is net 10 kg dat tillen we dan zo.op.
En met spelen... hij rommelt met ze.mee.. j en m gaan eigenlijk nooit de buurt/steeg/straat uit. Hou een oogje int zeil.door dan bv in de steeg de straat op.orde te maken oid.

Time out doen we niet aan en als ze niet willen eten.. doen ze et toch lekker niet.. idem met drinken. Anders hebben we altijd oorlog hier. Sinds ik dat heb losgelate is het een stuk gezelliger hier..

We doen veel uitjes. Bos, zandverstuiving, schaapskooi etc... maar vakantieuitje zocht ik wat anders.. t vaag een mjk worden hier en gaan gewoon last.minute in mederland wat boeken...


Hier.ook nachtdiensten. We doen niet stiller beneden.. alleen in de hal. Wij wonen ook klein maar bouwen dan gewoon een hindernisbaan in huis met stoelen... bankkussens tafel etc.. de klapper van de week :) wil het max 1 keer per.week doen.. t moet leuk blijven. M en j zijn nu zelf.al.wel eens druk met het uitdenken van een parcours :)

En speelgoed.. playmobile en lego.is op.zolder... een paar playmobile.dingen zijn beneden en t speelt er net zo mee.als j en m doen. Alleen als j en m er zijn.. haha. Anders speeltie niet :) het andere speelgoed.. bewust weinig.... spelen ze allemaal.mee. duplo, blokken, trein, tekenspullen...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 12 jul 2016 20:22

paprikameisje2 schreef:Hier.ook nachtdiensten. We doen niet stiller beneden.. alleen in de hal.


mmmm ja, hier is geen "boven" :wink: .
En slaapkamer grenst aan de woonkamer, dus dat is natuurlijk wel een beetje tricky soms.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jul 2016 21:28

Oooooh das lastig... lijkt mij.. dan moet je jdd heeel stil zijn.. geen oorstoppers?

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 13 jul 2016 12:47

Uitstapjes doen wij in de vakanties en weekeinden. Ik ben eigen baas, dat scheelt. Zelf vind ik het echt bij de opvoeding horen, zeker wanneer je kinderen hebt die wat meer nodig hebben. En ik heb het zelf ook nodig, eigenlijk. Moet er niet aan denken dat mijn leven zou bestaan uit school/werk/kerk.

Met drift heb ik geen ervaring, wel weet ik dat kinderen die graag meer willen dan ze kunnen (dus geestelijk veel sneller ontwikkelen dan hun lichaam,
zeg maar) erg gefrustreerd kunnen zijn. Soms helpt het dan om ongewoon speelgoed te geven. Waar ze iets in te ontdekken hebben. Maar soms is dat wel erg lastig, zeker als ze nog zo klein zijn, en de omgeving niet zo veilig (weg,tafel,ganzen etc.) Dan kun je het gewoon niet laten gaan, ze zijn te klein om dat te snappen. Maar weer te snel om tevreden te zijn met babyspeelgoed. Lastig!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 13 jul 2016 14:13

@PPM
Dat is idd lastig. Wel oordopjes op maat laten gieten.
Dat scheelt enorm. Maar twee kids maken natuurlijk wel de nodige herrie en daarnaast is het dus echt zeven nachten op een rij. Ik kan niet het hele leven voor een week stil leggen, dus ook gewoon soms meer kids over de vloer hier.
Enfin, gelukkig is ML een vaste slaper, dat scheelt maar aan 't einde van de nachtdiensten zijn we allemaal weer blij dat het er op zit, zeg maar.

@gepast speelgoed
Hier ook wel kindjes die uitgedaagd moeten / willen worden door speelgoed.

Daarom vind ik het speelgoed van Grimms bijv zo leuk.
Onze peuter heeft een zeer ruime mate van fantasie en dat is zo leuk om te zien.
Daarnaast spelen ze beiden ook heel erg fijn met "niet speelgoed".
Een klosje touw, pannendeksels, sushirolmatje, bakvellen, eetstokjes en ga zo maar door.

De baby speelt toch wel vaak mee met het speelgoed van de oudste, babyspeelgoed is hier niet zo in trek.
En samen kunnen ze ook wel erg leuk met ballonnen spelen, met een paar emmertjes water in de douche en dat soort dingen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 13 jul 2016 19:30

Ah, gelukkig, ruzie maken om speelgoed is niet alleen hier thuis ;-).
Wij gaan er met name in de vakantie op uit, en soms ook in de weekenden. Door het werk van mijn man kunnen we niet echt in de zomervakantie weg, en 6 weken met de jongens thuis zitten trek ik ook niet zo heel goed 8-[ . Musea vinden ze fantastisch, dus opgelost ;-)

F gaat nu naar de vakantiebijbelclub dus deze week zijn er al een aantal ochtenden gevuld ;-). Volgende week zien we dan wel weer. Hij gaat in elk geval een paar keer zwemmen met mijn man, bij opa en oma logeren, bij andere opa en oma en we gaan nog een klein weekje weg in augustus.

Grappig om te zien inderdaad dat kids ook zo hun eigen ding doen. F heeft nooit omgekeken naar duplo bijvoorbeeld (hij heeft echt 0,0 fantasie ;-)) en J bouwt er volop mee en ziet er ook allerlei voorwerpen in.
Nu het vakantie is mag de treinbaan ook blijven liggen en sinds kort kunnen ze daar zowaar samen mee spelen. Gevolg is wel dat een groot gedeelte van de woonkamer bezaaid is met een enorme treinbaan. :-oo

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor LeChat » 13 jul 2016 21:27

Over waar dreumessen thuis mee spelen (hier 21 mnd): houten politieauto van Haba (met rubberen banden, dus probleemloos mee scheuren op de houten vloer ;-)) doet het hier goed, maar ook de pannenset van Ikea aangevuld met houten snij-groenten (Vissertoys) en stoffen boodschappen (ook Ikea), daar wordt eindeloos mee gekookt en gesneden. Onder het aquarium van papa is een (donkere) open ruimte en dat is de oven ('au, au').
Ballen zijn ook een succes, van groot tot klein - pas heb ik van de wasmand een ballenbak gemaakt - ballen uit en in gooien, in de tuin mikken en weer ophalen.
We hebben van de Action nog een boerderij staan en de dieren daaruit moeten regelmatig eten (net als onze echte kat trouwens, daar wil hij ook steeds met brokjes achteraan sjouwen).
Boekjes lezen!
Bij mooi weer een plaid buiten, teil met water, bootjes, emmer, gieter en plantjes water geven maar (nou ja, tegels water geven ;-)).
Bij onze gastouder spelen ze al met klei, en vond hij een Pringles-koker ook erg leuk - wat je daar niet allemaal in kunt stoppen, en dan maar schudden.
Zo'n grote garage kunnen we hier niet kwijt maar dat was elders ook een groot succes - zoef-zoef, steeds die autootjes naar beneden laten scheuren.
Mama helpen de wasmachine of droger leeg te halen (en als hij de kans krijgt de vaatwasser) is ook altijd leuk. Of het oud papier (1 voor 1, folder voor folder) opruimen, daar is hij dan ook een tijdje zoet mee :-). Als ik boven bezig ben even 'springen' op het grote bed.

Ik probeer zo nodig T even op gang te helpen en weet inmiddels dat als hij met dingen gaat gooien hij moe is, dus inderdaad met 1 kind spring je daar makkelijker op in dan als 'de rest' gewoon door moet.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 20 jul 2016 20:05

Speelgoed hier gaat altijd in fases en eigenlijk dan altijd met zijn allen hetzelfde
Dus een legodorp waar twee weken mee gespeeld wordt
Of een knikkerbaan

Verder veel met barbies en knuffels dat vrijwel altijd
De oudste begint daarmee te stoppen en leest liever of kletst met vriendinnen

En knutselen gaat ook altijd in fases

Vooral buitenspelen verder er is een buurtspeeltuin waar meestal wel een vriendje is en dan wordt er paardje gespeeld of boerderijtje of alles als het maar met rollenspellen is

Waar niemand de papa wil spelen natuurlijk
Enkel van die eenoudergezinnen :-)))

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 20 jul 2016 22:10

Het spelen in fasen herken ik ook wel enigszins.
DL kan ook onwijs met haar laptop spelen, of juist met de poppen en dan ineens weer een paar weken veel minder.

Ik ben echt ff blegh...
Gisteren hele avond op de SEH gezeten, DL opgenomen in het ZH uiteindelijk, vandaag ontslagen, vanavond weer hele avond op de SEH en als ze niet heel vlot gaat drinken, ligt ze er morgen weer in.
Op zo'n moment baal ik onwijs van het werk van ML, waardoor ik 's avonds alleen met baby en peuter in het ZH zit en dat is best even lastig soms, huilende baby die gevoed wil worden en krijsende peuter met pijn / verdriet etc.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 jul 2016 22:24

Aah.. wat scheelt DL? Sterkte!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 20 jul 2016 23:23

Forse Urineweginfectie en nu niet drinken. Drinken=plassen=pijn. Dus ze is aan t uitdrogen nu.
Hopelijk gaat ze drinken vannacht of morgenochtend.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor lekkerbek » 21 jul 2016 06:52

Probeer anders waterijsjes, dan krijgt ze toch het vocht binnen. Probeer te pushen: even een bekertje drinken, dan krijg je daarna weer een ijsje. Ik weet niet of ze ook koorts heeft, maar zo ja, als je je zo warm voelt dan zijn waterijsjes heerlijk. Ik heb als kind zijnde ook veel urineweginfecties gehad, verschillende keren in het ziekenhuis gelegen hiervoor. Ik kan me nog herinneren dat ik t heerlijk vond om raketjes te krijgen, dan legde de zuster het eerst met papier en al tegen mn gezicht, heerlijk koud als je koorts hebt. En t ging er bij mij ook beter in dan drinken.
Sterkte!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten