Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 02 mei 2016 16:05

Verzekeringskwestie, dat is echt wat we hoorde. Zowel van het AC als van de zorgverzekering zelf.
Maar we hebben vandaag een gesprek gehad met het wijkteam en zij adviseert ons om het via de HA te laten doen, dat gaat sneller als dat zij het zouden doen. Mocht dat niet lukken gaat het wijkteam er achteraan.
@Cornelia, dat is er wel maar dat word niet vergoed.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 mei 2016 17:40

Bedenk nu dat de zorg van het audiologisch centrum wel weer onder de zorgverzekerinf valt. En daar doen ze ook multi disciplinair spreekuur dat zr alles onderzoeken. Dat gaat dus niet via de gemeente.

Krom allemaal. Via de gemeente duurt een trajext minimaal 3 mnd langer is onze ervaring :( en bij de gemeente zitte ze vaak met 2 pette op. Ze wilden M opnieuw in gedragsonderzoek terwijl een hb deskundige zegt dat.zijn problematosche gedrag in eerste instantie te wijten is aan zijn iq en ombegrip voor zijn gevoel.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor juffiejuf » 03 mei 2016 19:15

@ evelien; Sterkte met dit traject! Lijkt me heel moeilijk, helemaal omdat je al genoeg te verwerken hebt gekregen laatste maanden...

@ iedereen: onze oudste M. heeft ineens een kale plek (3 cm) boven op zijn hoofd. Ik weet zeker dat hij zich daar niet heeft gestoten o.i.d. Het lijkt er op dat er geen haren meer terug komen :-( Kent iemand dit?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 04 mei 2016 07:57

Vooral bij oudere mensen....

Even serieus, ik heb maar even rondgekeken en het schijnt vaker voor te komen. Het is een soort ontstekingsreactie en in 80% van de gevallen komt het haar binnen een jaar :shock: weer terug. Sowieso even de huisarts bezoeken, meestal is die terughoudend omdat het meestal vanzelf weer goedkomt en er niet zulke goede goede behandelmethodes voor zijn.

http://www.huidarts.com/huidaandoeninge ... ia-areata/

http://www.dokterdokter.nl/aandoening/h ... n-plekken/

Wat info.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 04 mei 2016 08:15

Evenlien sterkte hoor zal allemaal niet mee vallen!

Juffiejuf Zou even de HA bellen zou goed een haar ziekte kunnen zijn... Bij mijn man zit het in de familie vind het soms best spannend want wie weet krijgen onze meisjes het ook. ( er zijn ergere dingen hoor maar lijkt mij echt erg als Nina of Jet al haar haren verliest)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 04 mei 2016 10:42

Yup, overigens is de kans dat al het haar uitvalt niet zo groot hoor, meestal is het een plek en geneest het ook weer. Maar goed, ik ben geen huisarts dus even laten controleren!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 04 mei 2016 10:47

Klopt hoor dit kan door stress ook gebeuren... Alleen de haar ziekte die bij ons in de familie zit is wel dat je haar uitvalt en nooit meer terug komt helaas.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 04 mei 2016 16:42

Over haargroei gesproken, dat gaat bij Olaf nog niet zo hard :) Ruim 4 maanden maar nog steeds een kale baby :) Maar ja, het heeft ook wel wat :)

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor juffiejuf » 04 mei 2016 16:52

Vanmiddag bij huisarts geweest. Hopelijk blijft het hierbij :roll:
Laatst gewijzigd door juffiejuf op 17 mei 2016 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 04 mei 2016 20:13

Vervelend juffiejuf! Idd te hopen dat het bij de ene plek blijft.

@evelien wat een zorgen :( sterkte en hopelijk komt er snel een oplossing.

Hier slaat de ab kuur goed aan en is de benauwdheid ook weg (Dat benauwde had hij overigens nog niet eerder zo erg gehad). Hopelijk is nu het ergste geweest en komt het mooie weer er weer aan en is het daardoor afgelopen met het steeds ziek zijn. 8-[
Denk wel dat er weer nieuwe buisjes op de planning gezet kunnen worden, aangezien hij binnen een paar weken nadat de KNO arts zijn buisje er uit haalde dus al z'n eerste ontsteking weer te pakken had.

@memmem sterkte ook! zoveel kuren lijkt me ook niet echt bevorderlijk.. Hopelijk kan de KA jullie verder helpen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2016 09:47

Marnix schreef:Over haargroei gesproken, dat gaat bij Olaf nog niet zo hard :) Ruim 4 maanden maar nog steeds een kale baby :) Maar ja, het heeft ook wel wat :)

Afbeelding


Mooi mannetje. Leuk, gaat het goed?

@Jannoek, fijn dat de ab kuur aanslaat.

Dank je. We zijn nu wel naar alle mogelijkheden aan het kijken. Het best pittig ook vooral om te zien dat S. er toch wel onder begint te lijden. :( Ondanks dat hij een vrolijk mannetje is merk je toch wel dat hij zelf goed door heeft en ook merkt dat het niet goed gaat. Buitengesloten worden omdat hij toch anders is. Hij zit niet op zijn plek in het regulier onderwijs. Plus de scheiding.

Mocht iemand woonruimte weten in A'sfoort, laat het me weten via pb. Ook waar mijn kind welkom is.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 05 mei 2016 22:40

Gaat prima. Afgelopen drie nachten tussen de 10 en 11 uur aan een stuk geslapen :) en heel vrolijk mannetje, lacht bijna altijd en tegen iedereen, behalve als hij honger heeft of ergens last van, of moe maar niet kan/wil slapen. Echt genieten, lekker veel doen samen.

Sterkte me met de rotsituatie trouwens. Hug!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Memmem » 05 mei 2016 23:41

Evelien, volgens mij kan school dit ook betalen (uit een potje) Hier ging het van de enen instantie naar de andere en heeft school het betaald (dacht ik) Hopelijk komt er nu snel een onderzoek en weten jullie waar je aan toe bent.

Mooi kereltje Marnix.

Ajl, onze dochter is 6.

PPM, vervelend he een gemeenteambtenaar die denkt ook psychiater te zijn, of op z'n minst er heel veel van te weten.
Gelukkig werken ze hier wel wat sneller en vertellen wij ze niet alles. Maar als verwijzers willen ze alles weten. Kun je de intaker niet vertellen wat je wilt en dat die een goed plan op papier zet incl door wie er wat moet gebeuren? (Zo gaat dat hier. Ik wil dat en dat bij die en die en we krijgen het)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 09 mei 2016 12:45

@ marnix leuke ventje! En haren komen vanzelf. Ik vind kale baby's altijd erg leuk en was blij dat mijn kids de eerste jaren weinig haren hadden. Lekker makkelijk!

@ evelien Jammer dat ik niets weet voor je! Hoe gaat het verder met jou? Zal niet makkelijk zijn nu je toch veel dingen alleen moet regelen.

@ memmem kan je al snel naar de ka?

@ jannoek
Hoe gaat het met J?

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 09 mei 2016 12:58

juffiejuf schreef:Vanmiddag bij huisarts geweest. Het is helaas alopecia areata. Hopelijk blijft het hierbij :roll:


Dat is best heftig zeg! Inderdaad te hopen dat het hier bij blijft. Kon de ha daar iets over zeggen?


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten