Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 31 mar 2016 15:20

MissF dat is weer even wennen KDV gaat jullie jongste er veel heen? Meestal zijn ze het zo gewend, Jet heeft nu weer een fase dat ze gaat huilen als we weggaan maar dat is zo over.
Is je winkel al helemaal klaar?

LeChat Jet zegt al best veel alleen nu krijg je dus dat ze soep poep noemt en haar oom heet Michel en daar zeggen wij Mies tegen maar Jet zegt pies :oops: Poezen zijn bij Jet Kya (onze poes heet Kyra) en eigenlijk alles wat je zegt zegt ze na (niet altijd helemaal goed hoor maar je hoort duidelijk dat ze je napraat.
Ook spiegelt ze veel als ik ergens tegen leun doet ze het ook zo grappig. En Nina nadoen is ook favo :D

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 31 mar 2016 15:24

Je moet het ook treffen, dat geldt voor gastouder als KDV. Overal zitten slechte tussen, maar dat heeft niet te maken met het soort opvang natuurlijk.

De opvang moet vooral bij jou en je kind passen. Een kind dat ADHD heeft zou ik bijvoorbeeld zelf niet snel naar een KDV of BSO doen, maar veel kinderen vinden het daar juist geweldig. Andere kinderen hebben liever rust en regelmaat na schooltijd. Het moet dus vooral bij een kind passen.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2016 14:29

Mij adhd er zou ik absoluut niet bij een gastouder willen. Wat een ruimte bij de bso. Lekker ravotten. Etc etc.. ipv in een woonhuis/tuintje... mee moeten naar de supermarkt etc.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Dippie » 03 apr 2016 20:15

Zoals het al wordt gezegd; overal zitten slcechte tussen. Maar om dan het kdv te prijzen, zou ik erg mee oppassen. Ik heb er nu bij verschillende gewerkt en geloof me... Daar zijn die gastouders uitbhet verhaal van ajl nog niets bij hoor, en de ouders waren dol op die meiden, liepen er mee weg, vroegen ze al prive oppas. Maar zodra de ouders weg waren, was het een hele andere sfeer. Ik heb geen zin om er verder op in te gaan, maar mede hierdoor zal ik zelf nooit voor wen kdv kiezen. Juist de ouders die super tevreden waren, en alle vertrouwen hadden in de leidsters van hun kindje, zijn echt bedrogen, om het zo maar te noemen.
Gelukkig heb ik het ook anders meegemaakt, maar dat was echt uniek, helaas...

Hier gaat het nu gelukkig weet goed met de kinderen. Vince is best vaak ziek, 2 weken geleden nog bang voor uitdroging, maar het hing toen gelukkig weer de goede kant op. Hij is lekker ondernemend, pakt alles wat ie pakken kan, klimpt uit de kinderstoel, loopt langs de tafel, enz... Heerlijk dus ook ;-) Hij hoopt vrokdag alweer 1 jaar te worden, wat gaat t toch hard! Moeilijke dag dan ook wel, de verjaardag ook van mn zus, dus erg dubbel allemaal. Maar gelukkig ook een mooie en dankbare dag!
Vianne nog steeds erg naar dr zin op school!
Binnenkort even lekker een weekje op vakantie, met dit weertje erbij, gaat t helemaal goed komen! :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2016 20:50

gelukkig kan ik zeggen dat dit absoluut niet speelt bij mij kdv! een enorm open deuren beleid, de sportvereniging zit aan de andere kant van het glas :) voor de kindjes altijd wat te kijken! haha!!
Ik heb het altijd te doen met die gastouderkindjes die weer in een of andere grote kar geladen worden en mee moeten boodschappen doen!

Ik kan wel iets in je verhaal vinden tav kdv, dit is een ander kdv dan eerder, en ik bemerk bij deze een ouwe-jongens-krentenbrood gevoel. Ik kom met zwemmen altijd langs het kdv, wisselende tijden en dan rommelen ze altijd lekker aan.
Overigens vind ik de 'check' en observaties op het kdv ook enorm mooi, ze hebben een of ander papier waar ze dan kruisjes op zetten maar ze voegen ook bij elk onderdeel 1 of 2 voorbeelden tegen van situaties, super leuk verslag van hoe ze dus mijn kind zien en ook hoe trots ze zijn.
Hij zit nu wel bij 4 'vrouwen' die zelf moeder zijn.

ZO... wat een weertje he vandaag!! lekker een eidn gelopen! fantastisch!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 04 apr 2016 07:36

Dat er ook slechte kdv zijn, geloof ik direct. Toch denk ik dat binnen de kdv de laatste jaren een enorme inhaalslag gemaakt. Eeerder kon het niet op en sprongen de kdv als paddestoelen omhoog. Nu zijn er door de bezuinigingen behoorlijk wat op de fles gegaan. En dat is denk ik ten goede gekomen aan de kwaliteit. Ik merk bij ons ook best een kritisch aanname beleid voor het personeel. Het kdv bestaat nog erg kort, maar is hard gegroeid door het pedagogische beleid en dingen die zij aanbieden.

Hier ook geen kinderren die blij worden van de dagelijkse dingen en meegaan met boodschappen doen. Op de bso werken ze aan allemaal thema's zoals het zonnestelsel en mogen ze op de ramen schilderen en natuurkundige proefjes doen. Dat vinden ze veel leuker.

Hoop dat hier de ziekenboeg ook op zijn retour is. Afgelopen maanden was het af en aan qua zieken.. C had steeds een paar dagen hoge koorts, weekje niet en dan begon ze weer. J had ontstoken buisjes, wist ook niet dat dat kon. Een buisje is er nu uit, hoop dat het de komende maanden rustig blijft met zijn oren.

@ missf Hoe vinden jouw kinderen het nu op de opvang? Gaan ze naar hetzelfde kdv en bso waar ze ook eerder zaten of zijn jullie uit die regio verhuisd?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 04 apr 2016 07:55

Jorrik gaat naar hetzelfde kdv als waar Frederiek een jaar is geweest, wel een andere groep. Ik wilde hem op een verticale groep, maar die blijken ze niet meer te hebben. Dus nu wel gewoon een babygroep, en dan vanaf 2 naar de peutergroep.
de anderen gaan naar de BSO die gewoon in de school zit. Zij zijn er nog nooit geweest. Frederiek telt de nachtjes dat ze eindelijk mag, haar halve klas gaat, en ze vraagt al sinds ze naar school gaat wanneer zij eindelijk ook eens naar de BSO mag.
Jurian vindt het erg spannend, maar dat vindt hij bij alle nieuwe dingen. Hij sliep gister om 10 uur nog niet, bleek dat het toch kwam door de spanning voor de BSO, morgen gaan ze voor het eerst. Wij hebben het er zelf niet zoveel over, maar Frederiek roept wel een paar keer per dag dat ze niet kan wachten tot ze mag, daar wordt hij zenuwachtig van :)

Ik denk dat Jurian het fijner zal hebben op een BSO dan een gastouder, inderdaad omdat daar de ruimte is. Hij kan lekker op het schoolplein spelen, in de gymzaal, in het lokaal, hij kan daar denk ik beter zijn energie kwijt dan bij een gastouder.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 04 apr 2016 10:04

Dippie schreef:Zoals het al wordt gezegd; overal zitten slcechte tussen. Maar om dan het kdv te prijzen, zou ik erg mee oppassen. Ik heb er nu bij verschillende gewerkt en geloof me... Daar zijn die gastouders uitbhet verhaal van ajl nog niets bij hoor, en de ouders waren dol op die meiden, liepen er mee weg, vroegen ze al prive oppas. Maar zodra de ouders weg waren, was het een hele andere sfeer. Ik heb geen zin om er verder op in te gaan, maar mede hierdoor zal ik zelf nooit voor wen kdv kiezen. Juist de ouders die super tevreden waren, en alle vertrouwen hadden in de leidsters van hun kindje, zijn echt bedrogen, om het zo maar te noemen.
Gelukkig heb ik het ook anders meegemaakt, maar dat was echt uniek, helaas...

)


ik ken mensen die op een kinderdagverblijf werken maar zelf vol overtuiging voor een gastouder kiezen...dan denk ik ook ; huh?
als ik er naar vraag zeggen ze dat ze hun kind absoluut niet naar een kdv zouden brengen.



hoe dan ook, ben blij dat ik niet hoef te kiezen en zelf thuis ben.
ik weet precies hoe ik mijn pedagogisch beleid toepas :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23569
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 04 apr 2016 14:56

Ik ken ook iemand die bij Appelsientje heeft gewerkt en sindsdien nooit meer Appelsientje dronk. Je moet soms ook niet alles weten... :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 04 apr 2016 15:46

Heb je geen zin in uren lang zandhappen of kuilen graven met je kids? Geen nood! De zandkastelenbutler vermaakt je kind een halve dag, bouwt samen een prachtig zandkasteel en brengt je kroost daarna moe maar voldaan bij je terug.

Trendwatchbureau Cherry LAB spotte een bijzonder initiatief; op stranden in Griekenland, Italië, Spanje en Engeland kun je een heuse zandkastelenbutler inhuren. "Je kind wordt een pro en leert alles over de juiste consistentie van het zand tot de perfecte water-zandverhouding."

Voor "slechts" 65 euro per halve! dag. :-oo
Gelezen op Telegraaf.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 04 apr 2016 18:10

Marnix schreef:Ik ken ook iemand die bij Appelsientje heeft gewerkt en sindsdien nooit meer Appelsientje dronk. Je moet soms ook niet alles weten... :D


ehh ja......betreffende een kind zal je neem ik aan wel graag alles willen weten

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2016 19:47

Chaya schreef:Heb je geen zin in uren lang zandhappen of kuilen graven met je kids? Geen nood! De zandkastelenbutler vermaakt je kind een halve dag, bouwt samen een prachtig zandkasteel en brengt je kroost daarna moe maar voldaan bij je terug.

Trendwatchbureau Cherry LAB spotte een bijzonder initiatief; op stranden in Griekenland, Italië, Spanje en Engeland kun je een heuse zandkastelenbutler inhuren. "Je kind wordt een pro en leert alles over de juiste consistentie van het zand tot de perfecte water-zandverhouding."

Voor "slechts" 65 euro per halve! dag. :-oo
Gelezen op Telegraaf.


Belachelijk... dan schiet bij mij dan toch wel de vraag binnen: waarom heb je dan uberhaupt kinderen?
Heerlijk is het om met je kids naar het strand of bos te gaan. Ik hoop dat het morgen mooi en lekker weer is zodat ik lekker even naar het Henschotermeer kan met S. Schep en emmer mee.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 04 apr 2016 19:52

Wij zijn heel blij met onze gastouder, maar onze zoektocht naar de perfecte gastouder duurde wel lang. Uiteindelijk uitgekomen bij iemand die we al kenden, bij een 'vreemde' m'n kind achter laten voelde voor mij ook niet goed.
F gaat nu 1 middag naar de BSO, hij vindt dat ook helemaal leuk. De BSO is samen met een andere school, van zijn school gaan er maar 3 kindjes naar de BSO.. Dat vond hij in het begin wel spannend, maar gaat nu heel goed.

Hier is het ook aan de lopende band ziek, vooral J. Hij had 2 weken terug een heel heftige buikgriep, 6 dagen lang overgegeven en koorts. 4 weken daarvoor ook al een hele week koorts. Die buikgriep heeft 'm echt wel goed te pakken gehad, hij hield echt niks binnen. Paar keer bij de ha geweest om hem te laten checken, maar gelukkig niet uitgedroogd.
Afgelopen donderdag ging hij ineens weer overgeven, 6 keer binnen 1,5 uur. 5 dagen na het buikgriep avontuur. Toch maar even de hap gebeld en die wilden hem wel graag zien. Bleek ook z'n buisje ontstoken (ligt vast aan de naam AJL ;-)). Ik wist ook niet dat dat kon. De ha dacht dat hij ging overgeven van de pijn. Verder niet veel last van gehad gelukkig! van de week naar de KNO arts voor controle, benieuwd of dat buisje er nog in zit, waarschijnlijk zou die er uitvallen gaf de ha ook aan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2016 19:58

Sjonge zeg dat is behoorlijk pittig voor zo'n jong mannetje. Ze hebben geen moment om dan even aan te sterken he. Heeft F. dat ook niet eens gehad? zoveel dagen achter elkaar flinke buikgriep, staat me iets van bij.
Hopelijk blijft het bij deze griep.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23569
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 04 apr 2016 21:58

Evelien schreef:
Belachelijk... dan schiet bij mij dan toch wel de vraag binnen: waarom heb je dan uberhaupt kinderen?
Heerlijk is het om met je kids naar het strand of bos te gaan. Ik hoop dat het morgen mooi en lekker weer is zodat ik lekker even naar het Henschotermeer kan met S. Schep en emmer mee.


Ligt er aan he. Als je geld zat hebt maar een keer een dag wat samen wil doen en geen oppas kan vinden, wat op vakantie logosch is, Waarom dan niet? Als je dit iedere week zou gaan doen zou ik me wel wat zorgen gaan maken naar het is vooral in vakantiegebieden voor stelle die niet zo op de centen hoeven te letten en een keer een dagdeel wat met z'n tweeën willen doen. Ik geef ze geen ongelijk :wink:


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten