Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Acire » 23 mar 2016 22:26

Acire schreef:
He, lees ik het goed dat jullie uit elkaar zijn? Heb ik wat gemist? :(

Evelien schreef:Klopt.


Wat afschuwelijk :( Sterkte!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2016 07:22

Ja, ook dat klopt. Meer kan en wil ik er niet over zeggen. :cry: :cry:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2016 09:49

Saskia schreef:Wordt er echt in zulke hokken geslapen? Echt net een konijnenhok ja...


Bij ons werd van tevoren wel gevraagd of we het prima vinden dat hij buiten slaapt. Ik snap dat het er in eerste instantie wat raar uit ziet want het heeft inderdaad veel weg van een konijnenhok. Maar een konijnenhok ziet er zo uit zodat zo'n beest er niet uit kan kan vallen / lopen, heeft een dak zodat je niet nat kan worden enz. En staat vaak wat hoger zodat je er makkelijk bij kan. En bij een baby is dat allemaal ook wel handig. Het is gewoon een bedje met een dak en een deurtje :)

In Finland wordt bijvoorbeeld door het consultatiebureau aangeraden om je kind (zolang het niet kouder is dan -10) regelmatig buiten te laten slapen. Ze liggen in slaapzakken waarin ze lekker warm blijven. Volgens onderzoeken / ervaringen heeft het als voordelen:\

- Kinderen slapen langer als ze buiten slapen. Zeker bij een KDV waar binnen vaak meer herrie is, maar ook als je ze thuis in de wagen in de tuin laat slapen bijvoorbeeld.
- Slapen 's nachts ook beter binnen (geen idee waarom)
- Worden met een beter humeur wakker
- Zijn minder vaak ziek (meer Vitamine D, daardoor betere weerstand)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Acire » 24 mar 2016 21:31

Ik zou ook wel konijnenhokbaby willen zijn. Het lijkt me heerlijk :D

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 24 mar 2016 21:43

wel wat houd je tegen je bed in de tuin te zetten? :D

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 24 mar 2016 21:44

Het ziet er misschien een beetje maf uit, maar ik kan mij voorstellen dat de genoemde voordelen zeker aanwezig zijn.
Alleen bij de vitamine D opname zet ik persoonlijk vraagtekens, in deze constructie.
Vitamine D werkt alleen bij daglicht / zonlicht bij onbedekte huid en omdat de "hokjes" van boven afgeschermd / dicht zijn en de kindjes er vermoedelijk lekker warmpjes in gepakt in gaan... zal de toevoeging vitamine D te verwaarlozen zijn.

Maar verder lijkt het mij een prima iets... als ik mijn baby slapend zou wegleggen overdag en ik had een gezonde buitenruimte (waar geen rokende buren de lucht vervuilen) dan deed ik 't ook.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 24 mar 2016 21:44

meribel schreef:wel wat houd je tegen je bed in de tuin te zetten? :D


Kom ik je een worteltje brengen. :P
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2016 14:34

Vitamine D gaat via de UV-straling.het is dus net als met bruin worden of verbranden. In direct zonlicht gaat het sneller maar in de schaduw kan het ook, gaat alleen wat minder snel ;) en in de winter helemaal. Toch is voldoende daglicht krijgen juist dan ook wel belangrijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor LeChat » 29 mar 2016 21:22

Even inhakend op het onderwerk 'opvang' uit het borstvoedingstopic (wat hier beter past idd :)): bij de organisatie waar 'onze' gastouder bij aangesloten is betaal je 7,15 euro bruto per uur voor gastouderopvang. Daarvan gaat nog geen 5 euro naar de gastouder zelf, en als je dan bedenkt dat zij max 5 kinderen tegelijk mogen opvangen (0 tot 4 jaar) en ze daarvan ook lunches, fruit, drinken en tussendoortjes betalen dan is dat niet heel veel ofzo...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mar 2016 22:25

Gastouder werkt niet met een 4 ogen beleid. Ik zou met die gekke wereld van tegenwoordig niet mijn kind bij een 'wildvreemxe' gastouder laten.

Mijn mening he.

Verder genieten alle drie de kids enorm opt.kdv/ bso. Met name de.middelste.... een speelgoedwahalla.... er is voor iedereen wat wils!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2016 08:03

Daarom zoek je eerst eens een beetje naar recensies, ga je je kennismaken en als het klikt is de gastouder al snel genoeg geen wildvreemde meer? Ik vind KDV ook prima maar snap wel dat mensen voor een gastouder kiezen. Lekker dichtbij, kleinschalig. Maar ja, het heeft ook nadelen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 30 mar 2016 08:21

paprikameisje2 schreef:Gastouder werkt niet met een 4 ogen beleid. Ik zou met die gekke wereld van tegenwoordig niet mijn kind bij een 'wildvreemxe' gastouder laten.

Mijn mening he.

Verder genieten alle drie de kids enorm opt.kdv/ bso. Met name de.middelste.... een speelgoedwahalla.... er is voor iedereen wat wils!


Beetje extreme uitspraak. Zelf heb ik als gastouder gewerkt. Ik had alleen een bekend kindje (dochtertje van mijn vriendin).

Wij hebben onze zoon bij de 1e KDV weg gehaald vanwege dat kinderen afgesnauwd werden, bbrr wat een nare situatie was dat. Maar dat wil niet zeggen dat alle KDV's slecht zijn.

Op school heb je ook geen 4 ogen beleid. ;-) Althans niet de hele dag.

Hier gaat S. waarschijnlijk naar een andere school. Eerst nog wat onderzoeken en dan heel misschien toch naar een school waar hij meer aandacht gaat krijgen voor zijn taal/spraakachterstand (probleem). Best wel een behoorlijke slikmoment. Want je kiest toch wel voor een school en het was een bewuste keuze geweest. Maar als dat goed is voor hem, dan heb ik daar ook wel vrede mee.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 30 mar 2016 08:32

Dat lijkt me ook best heftig Evelien. Zeker omdat er toch al zo veel op jullie af komt. Maar inderdaad, je doet wel wat op dit moment beter is. Sterkte met alle keuzes!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 30 mar 2016 08:45

Dat is het zeker. Maar er komt ook veel op S. af. Hij moet straks wel zijn (veilige) omgeving gaan missen. Een nieuwe stap voor hem, weer een nieuwe en andere omgeving waar hij zijn draai moet vinden. Nieuwe gezichten enzo. Gelukkig is S. een heel open en positief mannetje. Hij is altijd vrolijk.
Heeft wel zijn buien :wink: . Hij is ook zo'n heerlijk knuffel mannetje. :mrgreen:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 30 mar 2016 12:24

als het kdv hier naar de buurtspeeltuin gaat is er meer een 'geenogen'-beleid.

ik sta soms doodsangsten uit als ik zie wat die ukkies uitvreten terwijl de leiding lekker staat te smartphonen.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten