Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2016 08:50

Eerste dag KDV voor Olaf vandaag. :) ben benieuwd hoe vaak hij en wij de komende maanden ziek worden... :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 22 mar 2016 10:39

tjonge is Olaf alweer zo oud?

sterkte hoor!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2016 12:22

Over vier dagen 3 maanden oud
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 22 mar 2016 13:04

Sterkte! Ik had toch altijd moeite met die eerste dagen op de opvang. Wat dat betreft is het bevallingsverlof echt te kort.

@ juffiejuf Ik vind de opvang ook best wel prijzig hoor. Ik peins er daarom niet over om ook nog gebruik te maken van de incidentele opvang tijdens de vakanties. Op een gegeven moment hadden wij er die op het kdv en 1 op de bso, maar daarmee raakte ik netto bijna mijn volledige salaris kwijt. Bruto overstegen de opvangkosten ruimschoots mijn salaris.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 22 mar 2016 13:18

Hier best een ruime woonkamer. Eerst stond er nog een eettafel met stoelen in, toen die naar de keuken is verhuisd hebben we het dressoir zo neergezet dat erachter ruimte is om het speelgoed neer te zetten. Hier 2 grote boxen, een met duplo en een met toet toet auto spullen en een racebaan. Een kastje met 3 mandjes, een voor boeken, een voor poppenspul en een voor de kleinere auto's etc. De grotere trekkers, vrachtwagens, poppenwagen enz gaan 's avonds achter het dressoir netjes in de hoek zodat we er niet meer tegenaan kijken. Spelletjes/puzzels in een la, knutselspullen apart in een kast in de keuken. Op R haar kamer staat nog een keukentje met een bak met spullen erbij en nog een doos pinypon. Op E haar kamer een poppenwieg.
Pff inderdaad wat veel als je t zo opschrijft.. toch spelen ze overal wel weer eens mee.

Sterkte Marnix! Zo breekt er zo weer een nieuwe fase aan :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 22 mar 2016 14:06

ajl schreef:Sterkte! Ik had toch altijd moeite met die eerste dagen op de opvang. Wat dat betreft is het bevallingsverlof echt te kort.

@ juffiejuf Ik vind de opvang ook best wel prijzig hoor. Ik peins er daarom niet over om ook nog gebruik te maken van de incidentele opvang tijdens de vakanties. Op een gegeven moment hadden wij er die op het kdv en 1 op de bso, maar daarmee raakte ik netto bijna mijn volledige salaris kwijt. Bruto overstegen de opvangkosten ruimschoots mijn salaris.


maar wat doe je dan tijdens de vakanties?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 22 mar 2016 15:22

Hier heeft S. bij z'n vader het meeste speelgoed wat in zo'n ikea kast zit. En in een inbouwkast, in bakken. En een grote kast met spelletjes/knutselspullen.
Hier ligt het gewoon in de brede vensterbank en in de TV kast wat spelletjes. Ik ben nog op zoek naar een grote kast zodat daar al het speelgoed in kan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 22 mar 2016 15:24

Marnix schreef:Eerste dag KDV voor Olaf vandaag. :) ben benieuwd hoe vaak hij en wij de komende maanden ziek worden... :)


haha zal vast wel mee vallen toch?

Hier is dat wel mee gevallen. Hij heeft ons 1 keer flink aangestoken (buikgriep).

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 22 mar 2016 15:29

@ meribel :wink: zelf vrijnemen.
Wij hebben beiden vrije dagen. Manlief iets meer dan ik. Hij neemt elke vakantie een paar dagen vrij en ik ook. Afzonderlijk van elkaar werken wij. In de zomervakantie idem. Hij neemt een week eerder vrij dan ik. Ik een week langer. Dan zijn wij alweer 4 weken zomervakantie verder. De overige twee weken proberen wij hap/snap op te vullen. Als gezin zijn wij ongeveer 2 a 3 weken per jaar gezamenlijk vrij.
Incidentele opvang kost namelijk ongeveer € 7,50 ( euro duurder dan gewone opvang) per uur per kind. Je neemt dan een hele dag af, dus bent 11 uur verder. De opvang kost dan per dag €330,00 bruto voor 4 kinderen. Doe dat maal 6 dagen. Dan ben je €2000,00 in die maand verder, buiten de maandelijkse opvang kosten die je sowieso maakt, ook in de zomermaanden als je ze niet brengt. Het te betalen bedrag is nl uitgesmeerd over 40 weken ( 3 mnd vakantie per maand). Als je wel vakantieopvang hebt, betaal je elke maand wat extra om die weken te overbruggen.

@ marnix wij hebben de afgelopen jaren al aardig wat van ze opgepikt qua virussen. Vooral manlief is vaak de sjaak. Hij is erg gevoelig op kno gebied en alles pakt hij op.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor juffiejuf » 22 mar 2016 15:47

@ ajl; als ik je berekening zie dan snap ik dat jullie idd veel geld kwijt zijn. Werk in het onderwijs dus heb een 40 weken pakket. Breng ze 1 dag p/wk naar KDV/BSO dus dat scheelt ook veel.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sabra » 22 mar 2016 16:27

ajl schreef:@ meribel :wink: zelf vrijnemen.
Wij hebben beiden vrije dagen. Manlief iets meer dan ik. Hij neemt elke vakantie een paar dagen vrij en ik ook. Afzonderlijk van elkaar werken wij. In de zomervakantie idem. Hij neemt een week eerder vrij dan ik. Ik een week langer. Dan zijn wij alweer 4 weken zomervakantie verder. De overige twee weken proberen wij hap/snap op te vullen. Als gezin zijn wij ongeveer 2 a 3 weken per jaar gezamenlijk vrij.
Incidentele opvang kost namelijk ongeveer € 7,50 ( euro duurder dan gewone opvang) per uur per kind. Je neemt dan een hele dag af, dus bent 11 uur verder. De opvang kost dan per dag €330,00 bruto voor 4 kinderen. Doe dat maal 6 dagen. Dan ben je €2000,00 in die maand verder, buiten de maandelijkse opvang kosten die je sowieso maakt, ook in de zomermaanden als je ze niet brengt. Het te betalen bedrag is nl uitgesmeerd over 40 weken ( 3 mnd vakantie per maand). Als je wel vakantieopvang hebt, betaal je elke maand wat extra om die weken te overbruggen.

@ marnix wij hebben de afgelopen jaren al aardig wat van ze opgepikt qua virussen. Vooral manlief is vaak de sjaak. Hij is erg gevoelig op kno gebied en alles pakt hij op.


Volgens mij woon je toch in Rotterdam? Wij betalen voor een 48 wekenpakket bij Kinderdam € 440 bruto per maand voor 3 dagen opvang, waarvan 1 dag ook voorschoolse opvang. Dit pakket is inclusief de vakantie bso die een hele dag opvang inhoudt. Dit is dan voor 1 kind zonder dat ik de kinderopvangtoeslag meereken, die moet er nog vanaf.

Volgens mij is ons pakket goedkoper dan het jouwe omdat jij alle schoolvakanties geen opvang hebt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2016 17:29

ajl schreef:Sterkte! Ik had toch altijd moeite met die eerste dagen op de opvang. Wat dat betreft is het bevallingsverlof echt te kort.


Ik heb er weinig last van, ik werk toch al weer maanden dus ik ben dagen zonder Olaf al wel gewend. Voor moeders is het lastiger want die zijn 4 maanden thuis waarvan 3 met kind en moeten dan opeens hele dagen zonder. Gelukkig is Joanne niet het type om huilend en met enorm schuldgevoel weer aan het werk te gaan of het KDV te verlaten (hoewel ik hem meestal breng en haal)

Evelien schreef:
haha zal vast wel mee vallen toch?

Hier is dat wel mee gevallen. Hij heeft ons 1 keer flink aangestoken (buikgriep).


Ik ben benieuwd. Ik hoor van veel ouders dat kind / ouders vaak toch wel wat vaker een virusje oplopen als hun kind naar KDV gaat. Nou ben ik niet zo vaak ziek normaal... maar we gaan het zien :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 22 mar 2016 21:29

@sabra ik denk dat onze opvang goedkoper is als ik de prijzenlijst vergelijk met onze prijs per uur op onze opvang. Onze uurprijs blijft constant ongeacht het aantal af te nemen weken. Normale uurprijs bso is €6,36. Uurprijs kdv is €6,50. Alleen incidentele opvang is duurder. Wij betalen voor 2 dagen bso ( werk 1 dag thuis) € 122 p.m.p.k.
Laatst gewijzigd door ajl op 22 mar 2016 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 22 mar 2016 21:36

@Marnix
Hoe is het gegaan op 't KDV?

@ziek zijn
Onze kids gaan niet naar enige vorm van opvang maar gaan wel weer om met kindjes die resp. naar opvang of psz gaan...
Dus wij ontvangen al die nare virusjes gratis en voor niks :-oo
Onze baby moet nog een half jaar worden maar is denk ik al 5 mnd snotterig.

@AJL
Dat is best een geregel zo, die opvang, maar idd wat een prijzen...
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Acire » 22 mar 2016 21:39

Evelien schreef:Hier heeft S. bij z'n vader het meeste speelgoed wat in zo'n ikea kast zit. En in een inbouwkast, in bakken. En een grote kast met spelletjes/knutselspullen.
Hier ligt het gewoon in de brede vensterbank en in de TV kast wat spelletjes. Ik ben nog op zoek naar een grote kast zodat daar al het speelgoed in kan.


He, lees ik het goed dat jullie uit elkaar zijn? Heb ik wat gemist? :(


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten

cron