Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 20 mar 2016 19:47

hier persoonlijk hebben we weinig spullen ( dus van de volwassenen ) , maar er staat wel een dressoir in de woonkamer met 4 laadjes en 2 kastjes.
Als je die opendoet is 1 kast spelletjes, en 1 kast knutselspullen, drie lades zijn enkel kinderspeelgoed voor de jongste. Bovenste laadje is alleen voor mezelf.
zo ook een poef die hol is en waar speelgoed in zit ( al he speelgoed wat bij het speelkeukentje hoort, dus makkelijk erin te gooien )


als er gespeeld wordt dan ligt het overal, maar het is ook heel snel weer op te ruimen en dan zie je hier alleen een speelkeukentje staan en een hobbelpaard.

soms ook nog een poppebedje maar dat staat afwisselend ook wel op een slaapkamer.


ik heb niet echt een speelhoekje,
het is meer andersom.
Heel de kamer is speelhoek en ik zit meestal in de keuken op mijn wasmachine een boekje te lezen en thee te drinken terwijl in de woonkamer alles woeste zee is. ( daar kan ik dan niet lopen want dan zou ik verdrinken )

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Acire » 20 mar 2016 20:30

haha! Wat schrijf je dat leuk :)

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 mar 2016 22:51

hier geen speelhoek, een kwast van de ikea, kallax, met daarin 8 bakken, voor ieder eentje, dus 3 bakken, 2 vakken vol boeken, 2 bakken voor mij en in de laatste staat een formuisje. T kookt de meest lekkere dingen. Daarvoor ligt gewoon een karpet die wij ook bij de bank hebben liggen zodat ze lekker kunnen spelen op de grond. Verder geen eigen dingen, we hangen gewoon overal en nergens rond in huis :) speelgoed wat beneden is blijft beneden, playmobile en lego is op zolder op een afgeschermde plek waar ze kunnen spelen.
Op de slaapkamers is geen speelgoed. Daar mogen ze ook niet spelen.

kleuren enzo gaat gewoon gezellig aan de keukentafel

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 21 mar 2016 07:10

Hier is t ook speelhoek met zithoek erin... Wel hebben we een kist staan waar het meeste speelgoed wel in past. Voornamelijk de puzzeltjes en autootjes... Daarnaast staat nog een Nijntje-huis en een loopauto. Ook de poppenkinderstoel en de poppenwagen uit mijn kindertijd zijn favoriet, maar die staan onder de klok aangezien het hoekje voor alle speelgoed niet heel groot is. En af en toe wissel ik wat, want in de kelder staan nog twee bakken met duplo... Maar aangezien de kelder nog geen geschikte speelplek is, moeten we t wel naar boven halen. Ik heb hier ook wel een dressoir staan waarvan een kastje vrijwel leeg is. Dat wil ik zo houden voor de knutselspullen die in de toekomst waarschijnlijk nog wel gaan komen... :mrgreen:
Szent az Úr

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 21 mar 2016 08:35

Hier ook geen aparte speelhoek. Ik vind het meestal niet zo mooi staan. Die idyllische plaatsjes bestaan volgens mij niet in het echt. Dan is het wat je noemt meer een ontplofte hoek vol plastic rommel die langzaam aan je eigen kamer overneemt. Daar kijk ik liever niet tegenaan. Toen een paar kleine kinderen valt de rommel die zij hebben nog wel mee, maar ik merk dat zij hoe langer hoe meer gaan verzamelen en ik wil daar liever niet 's avonds ook nog tegen aan keijken.
Wij hebben op de grens van de keuken/kamer een grote rieten mand staan met allerlei speelgoed erin ( bedenk mij ineens dat wij die rommel eens uit moeten gaan zoeken, omdat daar volgens mij ook nog wel babyrommel inzit). Verder staan er 2 houten kisten ergens tegen de muur, een kist met houten spoorrails van Thomas de trein, een kist met playmobiel etc. Die gaan regelmatig op de kop en als zij klaar zijn, wordt het opgeruimd en is het uit het zicht. Verder hebben wij in onze kamer een grote, antieke kast staan. De onderste twee planken zijn voor de kinderen, 1 plank met spelletjes en 1 plank met knutselspullen.Als zij willen knutselen gaat er een zeil over de keukentafel en kunnen ze daar hun gang gaan. In onze voorraadkast in de kamer heeft manlief nog een extra plank getimmerd voor alle boekjes die de jongste twee willen lezen, kunnen ook zo gepakt worden.
Op zolder staat de lego en de kapla, maar als zoonlief beneden wil bouwen, met het risico dat het omgegooid wordt door zijn jongste broer, dan halen wij die dozen naar beneden. Het overige speelgoed ( poppen, clics, glitterpennen, glitterboekjes etc. staan gewoon op hun kamer.
Wij hadden ook nog een afgrijselijke plastic keuken. Deze stond een paar jaar overdag bij de zandbak ( en 's avonds in de schuur).
Overdag doe ik net als Meribel niet zo moeilijk en ligt het overlal beneden em/of buiten. Alleen wordt 's avonds wel alles opgeruimd ( behalve de lego en de kapla bouwwerken op zolder) en dan zie ik eigenlijk het speelgoed niet meer als zij gaan slapen.

@ ppm waarom mogen jouw kinderen niet op de slaapkamers spelen?
Ik ben juist erg blij met speelgoed op hun kamer, soms trekken zij zichzelf daar ook echt even terug om rustig te spelen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 21 mar 2016 09:51

In dit huis hebben we altijd de luxe gehad van een speelkamer. Eerst was die in wat nu onze slaapkamer is, aan de keuken vast. Daar speelden ze altijd. Het was er lekker warm (we hebben niet overal CV, maar daar dus wel).
Daarna kwam Jorrik, en hebben we de speelkamer verhuisd naar de deel. Die was heel groot, maar er is geen cv, dus speelden ze er alleen soms in de zomer, maar het was te ver van ons weg, op de éen of andere manier, dus dat werkte niet.
Sinds een paar maanden is de woonkamer verhuisd naar de deel, en staat daar de houtkachel in, en hebben we in de vorige woonkamer een gedeelde speel/eetkamer gemaakt. In de praktijk is het speelkamer met de eettafel er in, waar ook erg veel aan gespeeld wordt. Net voor het eten moet alles opgeruimd worden, en kunnen we eten.
In die kamer staat een Kallax kast met 16 vakken en 1 met 4 vakken. Er zitten deurtjes voor een aantal vakken en verder van die zwarte bakken. Zo kunnen we alles netjes sorteren. Naast de kast staat nog een kist met poppenkleertjes.
En dan hebben ze op hun kamer ook nog een speelhoek, met een Kallax kast met 8 vakken met bakken met de lego, en nog poppenspullen, poppenhuis en kaptafeltje. Wat een hoop speelgoed eigenlijk :shock: Maar er zit niks bij wat ze niet gebruiken. Alle poppenspullen heeft Frederiek gekregen van een tante, neemt ook veel plek in.

Wat ik wel belangrijk vind is dat ik de mogelijkheid heb om aan het eind van de dag alles netjes te hebben, dus alles achter deurtjes en in bakken, zodat ik geen speelgoed meer zie. Jorriks speelgoed zit in een grote mand in de woonkamer, maar die gebruikt hij eigenlijk nooit, hij vindt het leuker om in de speelkamer te spelen, met alles van broer en zus :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 21 mar 2016 10:44

Afbeelding

Dit is het speelhoekje bij ons in de kamer (in opgeruimde staat...), een plek waar eerst de box stond en waar ik toch niet zo heel veel mee kon. Op het tafeltje liggen de puzzels en spelletjes die op dit moment favoriet zijn. De rest ligt in een kastje van het dressoir in de kamer, net als de knutselspullen, die haalt ze er ook wel eens uit, maar dan gaat het 's avonds weer terug.
In de mand zit speelgoed en wat poppenspul, maar daar doet R niet zo heel veel mee. Het keukentje met alle toebehoren komt eigenlijk van de speelkamer van het werk (die is beneden, wij wonen boven), maar op de dagen dat het beneden niet gebruikt wordt, mag ze er boven mee spelen. Dat keukentje is echt d'r favoriet, kan ze echt lekker mee bezig zijn. Pas heeft ze het speelbord van het Triviant-spel in tweeen gescheurd, want nu lijken het net menu-kaarten van een echt restaurant :roll:

Ik zit meestal aan de tafel in de kamer te werken, als zij een puzzel o.i.d. heeft of aan het knutselen is, dan zit ze er lekker bij. Anders is inderdaad de grond haar speelterrein, maar dat moet ook 's avonds weer opgeruimd zijn.

Op d'r slaapkamer heeft ze een boekenkastje en twee lekkere wegzak-stoeltjes, daar gaat ze ook vaak zitten en boekjes kijken.

asm

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor asm » 21 mar 2016 13:19

Hier leven we overdag in de speelkamer :D
Alles zit in 5 kratten en puzzels/knutsels apart.
Eind van de dag is alles weer glad. Op 1 hoekje na waar de vergeten dingen worden gegooid en poppen wagen staat. En bouwsels mogen hier blijven staan.
Slaapkamers weinig speelgoed, zijn niet heel groot.
Begin nu bij de jongste van 3 te merken dat ze het prettig vind om daar wat met poppen te rommelen, dus vind dat ik! Scheelt weer poppen bedje maxicosi beneden

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Sophie77 » 21 mar 2016 13:53

In onze huiskamer staat geen speelgoed, de kinderen spelen vooral in de keuken en daar staat ook (een gedeelte van) hun speelgoed. We hebben er een ladenkast staan met daarin een poppenspullenla, twee laden met 'los' speelgoed (dokterskoffer, ballen, wat verkleedattributen etc.), een la met blokken en 4 laatjes met knutsel- en tekenspullen. Naast de ladenkast staan de loopauto en -fiets + een kinderschoonmaakset opgestapeld en weggewerkt achter het bankstel staat de kinderwagen en een strijkplankje. In onze keuken staat ook hun keukentje. Ik vind het echt een oerlelijk ding, maar de kids zijn er superzoet mee, dus vooruit maar.
In de rieten dekenkist die als salontafel dienst doet, zit de duplo. In de computerkast -ook in de keuken- staan op een plank een aantal Hema-opbergbakken met daarin beesten, autootjes, kindergereedschap, de knikkerbaan, barbiespulletjes etc. Die bakken staan hoog, dus als ze met die spullen willen spelen moeten ze er om vragen. Dit mag altijd, maar soms pas nadat er ander speelgoed opgeruimd is.
Op de speelzolder -waar weinig gespeeld wordt omdat ze het toch te ver bij mama vandaan vinden- staat de lego van de oudere kids, de playmobil, verkleedkleren en wat speelgoed om mee te wisselen. Soms komt er een bak naar beneden, maar als ze daar weer uitgespeeld mee zijn, gaat hij weer naar boven.
Ik realiseer me bij het typen van dit verhaal dat we eigenlijk wel heel erg veel speelgoed hebben :oops: . Hoe doen andere moeders dat met een wat groter gezin, veel familie (dus veel cadeaus) en/of met veel ruimte?

O ja, op de slaapkamers staat vrijwel geen speelgoed. Ik houd van opgeruimde slaapkamers en met speelgoed is het al snel wat rommeliger en ook houdt het minder handig schoon als er van alles op de vloer en op de kast ligt. Bij verschillende van onze kinderen werkt het ook zo dat ze bij meer prikkels in hun slaapkamer minder vlug in slaap vallen, dus over 't algemeen hebben we hier vrij lege slaapkamers. Wel staan in 1 slaapkamer in een inbouwkast alle spelletjes - dat zijn er nogal wat want vooral in de winter doen we heel veel spelletjes. Boeken staan voornamelijk in dichte kasten op de overloop.
Overigens vind ik het prima als dochterlief van 8 met haar vriendinnen op haar kamer wil spelen hoor. Dan neemt ze gewoon het speelgoed mee waar ze graag mee wil spelen (vaak de barbiebak of een spelletje), spelen ze daar en ruimen het na afloop weer op.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 21 mar 2016 15:17

meribel schreef:Heel de kamer is speelhoek en ik zit meestal in de keuken op mijn wasmachine een boekje te lezen en thee te drinken terwijl in de woonkamer alles woeste zee is. ( daar kan ik dan niet lopen want dan zou ik verdrinken )

Afbeelding

Ik zie het voor me Meribel. :lol:
Hier is nooit een vaste speelplek geweest, de wil was er wel, maar het lukte gewoon niet. :mrgreen:
Dus 's avonds werd alles met een reuze stoffer en blik - niet letterlijk - alles opgeveegd en in kratten gemikt.
Ik heb daar nooit moeilijk over gedaan. Als er kinderen in een huis wonen, mag iedereen dat zien, dus ook verdwaald speelgoed mag van mij.
MissF schreef:Sinds een paar maanden is de woonkamer verhuisd naar de deel, en staat daar de houtkachel in, en hebben we in de vorige woonkamer een gedeelde speel/eetkamer gemaakt. In de praktijk is het speelkamer met de eettafel er in, waar ook erg veel aan gespeeld wordt.

Even off topic, maar dat klinkt heel gezellig zo. Jij hebt dus nu een grote woonkamer, begrijp ik dat goed?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 21 mar 2016 15:25

Hier al het speelgoed op zolder. Die is groot en gezellig. Er hangt een schommel, een paar ringen, en aan de muur een heel groot schoolbord (overgenomen van mijn oude werkgever).
Verder kan alles daar heerlijk blijven liggen, opruimen doen we alleen als het een chaos is geworden. Ik heb er ook een knutseltafel staan. Super gezellig.
Spelen doen de kinderen vooral daar als er vriendjes zijn, of als ik ook boven ben.
Als ze alleen zijn, halen ze spullen naar beneden, en spelen ze aan tafel in de woonkeuken. Daar staat ook een mand met speelgoed van de jongste.
In de woonkamer zijn we overdag bijna nooit. Dus 's avonds zitten man en ik daar in alle rust en orde. Heerlijk!!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 21 mar 2016 15:39

zo ziet het er wel ongeveer uit Chaya :lol:


ik woon klein dus hier geen speelkamer of zolder,
op de 2 slaapkamertjes wordt ook veel gespeeld, daar staan de barbie collecties. Leuk te zien dat bij de jongste het een doos is met blote eenbenige exemplaren, de middelste heeft al een paar mooiere en de oudste heeft haar mooiste barbies echt uitgestald staan en is er ook zuinig op als er ze er mee speelt.

oh en er wordt ook met knuffels gespeeld! dat deed ik vroeger dus nooit maar daar kunnen ze heel lang zoet mee zijn.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 21 mar 2016 16:23

Chaya, nouja, groot, 30 m2 volgens mij totaal. En dat is alleen voor de zithoek (en een nisje voor mijn naaibureau en mijn piano, zo staat het snel zat weer vol ;) )
Nadeel is dat er geen cv is, dus moet altijd eerst de houtkachel aan voor het behaaglijk wordt daar. Op dagen als deze, als ik alleen 's morgens een uurtje en 's middags na 15.00 uur thuis kom, steek ik hem helemaal niet aan, mijn man komt dan straks thuis en die doet hem wel aan voor vanavond. Ik zit net zo lekker aan tafel in de speelkamer eigenlijk.

Ik was nog de spelletjeskast vergeten. Die staat ook nog in de speelkamer, een hoge, ondiepe Pax kast die we over hadden. Ideaal, alle spelletjes en puzzels, ook voor volwassenen zitten er in, haakje erop zodat de jongste niet constant alles eruit trekt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor juffiejuf » 21 mar 2016 16:40

Leuk om te lezen hoe iedereen het met het speelgoed oplost qua ruimte. Hier wordt er in de woonkamer gespeeld. Een kast van de ikea met bakken is handig. Bak voor boekjes, bak voor playmobil, bak voor duplo, bak voor trekkers etc, bak voor knutselspullen en een grote rieten mand voor de grotere auto's/vrachtwagens etc. In de kast achter een deurtje staan alle spelletjes/puzzeltjes. Op slaapkamers (nog) geen speelgoed. Eind van de dag ruim ik alles op. Bouwwerk van duplo o.i.d. zet ik op het (kinder)tafeltje en dan kunnen ze daar de volgende dag mee verder spelen.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 mar 2016 21:05

Een slaapkamer moet in mijn ogen een prikkel arme kamer zijn. Tevens is er ook niet veel ruimte.om te.spelen. hier de keus zolder beneden.. en anders hups maar buiten.
Daarbij moet ik al genoeg opruimen. Als ik daar.ook nog ogen neer moet leggen ;)
Heb genoeg te doen.. en zij meer dan zat ruimte. Overige s wonen we niet groot.. maar ze hebben et er mee te doen!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten