Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 11 mar 2016 09:56

yes, ook hier volledig versleten aankleedkussen in de kliko kunnen werpen want de jongste, die vorige week 3 werd is zindelijk.
voor de nacht nog wel een broekje maar daarvoor hoef ik haar niet op dat ding te sjouwen.
heerlijk!


betreft meeting, ik ben ergens wel heel benieuwd hoe jullie in reallife zijn maar voor mij is het niet haalbaar
dus voor mij blijven jullie nicknamen.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 11 mar 2016 13:03

Lekker Meribel, daar ben je vanaf!

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 11 mar 2016 18:56

Gefeliciteerd Meribel!! Een mijlpaal :mrgreen:

@ Jannoek: spannend zeg, maar goed dat ze er zo mee bezig zijn. Hier ook eens kijken hoe het gaat volgende week (deels) in groep 2. Deze week zou hij beginnen, maar hij is de hele week ziek geweest...dus dat werd hem even niet....

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 11 mar 2016 20:21

@Meribel
Dat is wel de vlag uit, toch? Geen gedoe meer met luiers =D> .

@Jannoek
Wel fijn dat ze er zo serieus mee bezig zijn.
Voelt dit voor jullie als ouders ook als de juiste beslissing'?

@Em
Hoe is het met J? Weer aan 't opknappen?

Hier twee snotterende kids.
Voor ZL krijgen we nu toch medicatie tegen de refluxklachten en extra hoge dosering paracetamol.
Het zal mij benieuwen. Er moet in elk geval iets veranderen. Voor hem, maar ook voor ons, want zo kan 't niet heel veel langer. Ik krijg gemiddeld een drie - vier uur slaap per nacht (en niet aan één stuk) en dat gaat nu heeeel erg opbreken.
Daarna moet nog opgehelderd zien te worden waarom hij af en toe zo blauw ziet, maar één ding tegelijk.
Ben in elk geval blij dat de kinderarts zo met ons meedenkt.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 15 mar 2016 20:09

@ Duschka: heftig zeg, dat breekt wel enorm op lijkt me! FIjn dat jullie KA met jullie meedenkt, sterkte

J. is gelukkig weer helemaal opgeknapt, stevige buikgriep geweest...had overigens nog een fijn staartje, sinds dat hij ziek is geweest is hij snachts droog, daarvoor altijd nat....hij werd er gewoon niet wakker van. Het lijkt wel of hij ineens anders slaapt ofzo....hopelijk blijft dat zo!!! Nu al 1,5 week ineens, dus ook maar een paar nachten geen luierbroek meer aan.
Ik was al bang dat we volgend jaar aan de plaswekker moesten ofzo....

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 15 mar 2016 20:36

zeker de vlag uit hier Duschka :-)



en wat klinkt het zwaar bij jou, heb je wel hulp in de buurt gewoon dat je 's middags bijv. even kan liggen ofzo?
het klinkt allemaal meer dan pittig. ben op zoek naar de overtreffende trap van dat woord.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 15 mar 2016 21:00

Poe wat heftig inderdaad Dushka! Sterkte voor jullie, en hopelijk snel meer duidelijkheid inderdaad.

Wij zijn wel echt heel bij dat school het heeft gesignaleerd en zo serieus stappen heeft ondernomen. Hij zit in een 1/2 combi klas dus er zal niet heel veel voor hem veranderen nu, dat maakt de stap wel een stuk makkelijker. En we begrepen van de jufs dat hij sowieso al dingen deed tijdens het spelen/werken die eigenlijk voor groep 2 waren, ze werken met een strippenkaart en mogen daar zelf van kiezen wat ze willen doen.
Het is niet gezegd dat hij na de zomervakantie ook doorstroomt naar groep 3, maar dit leek school de beste optie. Ons ook, omdat hij erg vervelend gedrag vertoonde thuis (bizar kort lontje oa ;-)). Hij schijnt cognitief voorbij groep 2 niveau te zijn en school denkt dat alleen verdiepen geen oplossing voor hem is omdat hij enorm leergierig is en waarschijnlijk daardoor alleen maar meer gaat versnellen en dat dan het sociaal emotionele vlak lastig gaat worden voor hem. We zijn heel benieuwd hoe het zal gaan lopen allemaal, maar dat er een bureau mee kijkt en mee adviseert geeft ons wel echt een heel goed gevoel.

@Em. wat fijn dat J nu 's nachts droog is! F is dat nog niet, en hij vindt dat zelf wel vervelend. Maar hij slaapt zo diep dat hij echt niet merkt dat hij plast, wakker maken als wij naar bed gaan helpt ook voor geen meter.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 16 mar 2016 08:01

@Dusckha, wat heftig zeg. Ik hoop echt dat jullie hulp hebben. Ook voor jullie zelf. Heel veel sterkte.

Die nachtluier tsja, de ene keer word hij wel wakker en gaat hij uit zichzelf naar toilet. Misschien moeten we die nachtluier toch maar eens weg laten.

Hier afgelopen week gesprek gehad met school etc. Nav een observatie vanuit Auris.
S. gaan we aanmelden voor een arrangement. Maar daar moet hij nog wel wat testen voor afleggen. Eerst een gehoortest, een iq test en opnieuw een logopedisch onderzoek. Er komt best veel op hem af op dit moment. We zijn wel blij dat er ondersteuning gaat komen, welke dat is dan nog even de vraag. Want er zijn verschillende mogelijkheden. De laatste was niet leuk om te horen, maar dat is een kwestie van omschakelen en denken aan wat S. nodig heeft en hem gelukkig maakt en hem helpt in zijn ontwikkeling.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 16 mar 2016 14:10

@Evelien
Heftig. Sterkte. Ik hoop dat jullie de juiste hulp kunnen krijgen en dat S. er veel baat bij heeft.
Heb je je huisje al?

@Jannoek
Goed dat jullie er een fijn gevoel bij hebben.
En dat school zo actief met jullie meedenkt!

@Em
Bij jou ook de vlag uit! :wink:

Hier loopt 't redelijk.
De laatste paar dagen gaat 't wat beter met de nachten en dan kan ik er weer beter tegen.
Een paar uurtjes slaap doet wonderen met een mens.
Verder vooral kijken wat de medicatie gaat doen, ik ben heel benieuwd of 't echt gaat werken.
Het stopt 'm in elk geval niet in de ontwikkeling... wat gaat dat weer vlug... waar is onze kleine baby gebleven? :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 16 mar 2016 15:40

Ja wij hopen ook op de juiste hulp. En dat s er baat bij gaat krijgen.
Ik woon in een sta caravan. Ik hoop wel eind dit jaar een eigen woningruimte te hebben.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 16 mar 2016 16:04

Slecht slapen is idd een ramp, hopelijk gaan de medicijnen aanslaan Duschka!

@ Evelien, sterkte met het vervolg voor S. Hopelijk vinden jullie het juiste voor hem.

Hier nog steeds droog de nachten, dus idd de vlag uit, ik was al bang voor 3 kinderen met luiers van de zomer..... #-o , maar dat lijkt mee vallen...
We halen hem nog wel rond 21-21.30 uur uit bed. (deden we daarvoor ook al, anders stroomde de luier over....en dan was hij vaak nog droog, om 23.00 uur was het al te laat). En dan doet hij nog wel een flinke plas....

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 19 mar 2016 09:27

Hmm....iets te vroeg gejuicht....inmiddels weer 2 natte nachten...met 1 droge ertussen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2016 17:38

Maar het begin is er. :wink:

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Acire » 19 mar 2016 22:39

Ik heb even een heel andere vraag. Ik ben benieuwd hoe jullie de speelgoedhoek van jullie kinderen hebben ingericht. Ik bedoel dan een hoek in de woonkamer en in mijn geval zijn de meiden nog klein (2,5 en 1).
Als ik op google zoek naar 'speelhoek kinderen' krijg ik zulke perfecte plaatjes, daar is onze ontplofte bende niet mee te vergelijken. Dus, ik zoek echte voorbeelden van hoe je dat leuk in kunt richten :)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 19 mar 2016 22:58

Acire schreef:Ik heb even een heel andere vraag. Ik ben benieuwd hoe jullie de speelgoedhoek van jullie kinderen hebben ingericht. Ik bedoel dan een hoek in de woonkamer en in mijn geval zijn de meiden nog klein (2,5 en 1).
Als ik op google zoek naar 'speelhoek kinderen' krijg ik zulke perfecte plaatjes, daar is onze ontplofte bende niet mee te vergelijken. Dus, ik zoek echte voorbeelden van hoe je dat leuk in kunt richten :)



Hier hebben wij volgens mij een zitplek in de speelkamer van de kids ahum... In theorie hebben we hier een speelkleed, een apart kamertje en die prachtige vakkenkasten van een bekende meubeltjesaanbieder maar in de praktijk is onze woonkamer dus vooral bezaaid met baby en peuterzaken
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten