Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 10 feb 2016 09:49

@ Evelien: sterkte!

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 10 feb 2016 15:10

@praten: er is hier in de buurt niet zoveel op dat gebied, dus dat is een beetje lastig. Sinds ze dit jaar naar kleuterschool gaat merk ik wel dat d'r woordenschat groter wordt, maar aan de andere kant zorgt dat ook voor meer problemen. Ze wil dan meer woorden in een zin zeggen en krijgt dat allemaal niet zo snel uitgesproken, dus husselt ze alleen maar meer. Ze zegt dus dingen als pac ipv cap, porcul ipv corpul, pasnac ipv spanac, scomin ipv cosmin etc. Heel komisch af en toe, en omdat er om haar gelachen wordt denkt ze ook dat het echt grappig is en waarom zou ze er dan nog moeite voor doen om het goed te zeggen...?

Ik wil het dit schooljaar nog even afwachten, ze zit nu in een klein klasje van 12 kinderen in de leeftijd van 3-6 jaar, dus ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal. Volgend jaar moet ze in de stad naar kleuterschool met allemaal kinderen van haar eigen leeftijd, dus dan kan ik beter beoordelen hoe ze zich redt t.o.v. leeftijdsgenoten.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 10 feb 2016 17:42

@Evelien
Heel veel sterkte en wijsheid
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Dippie » 10 feb 2016 21:48

Evelien, wat naar voor jullie! Heel veel sterkte met alles.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 10 feb 2016 22:21

Evelien, wat erg voor jullie! Sterkte met alles!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Lidia » 11 feb 2016 14:42

@Evelien: sterkte in alles!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 12 feb 2016 08:40

Tjonge heftig Evelien. .sterkte met alles!

Saskia, hier ging ik met R naar logo toen ze net 3 was. Logo gaf aan dat ze wel erg jong was maar wilde wel een poging wagen. Ze had wel een goede woordenschat en prima woordbegrip, maar kon het niet goed uitspreken, ze zei een heel aantal letters niet. Het is er heel goed door opgeknapt!
Wel lastig indd als ze merken dat erom gelachen wordt. .
Is er bij jullie ook iets van logopedie of gaat dat bijvoorbeeld meer van school uit ofzo?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 12 feb 2016 09:56

In de wijk waar ik werk (achterstandswijk) gaan massa's kinderen van net 3 naar logopedie. Regelmatig ook wel eerder. Daar zit logopedie ook vaak gekoppeld aan de voorscholen, waar kinderen van 2,5-4 jaar naar toe gaan.
(maar goed, dit is dan ook een wijk waar veel spraaktaalproblemen voorkomen)

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Stip » 13 feb 2016 09:37

Sterkte Evelien!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor 654321 » 13 feb 2016 11:54

Duschka schreef:Ik dacht dat PaB vooral hielp, als de baby onrustig was tijdens de slaap, of zit ik er naast ]


Hij helpt ook bij baby's die moeilijk in slaap vallen, veel huilen, moeilijk 'doorslapen', moeilijk alleen slapen. Het geeft n stuk geborgenheid.
Bij ons ging het nu om doorslapen, hij deed alleen maar hazenslaapjes.

Maar als baby wel goed slaapt, wat is dan precies het probleem? Hoe gaat het nu? Helpt osteopathie?

Veel sterkte in alles Evelien!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor 654321 » 13 feb 2016 12:03

Over ritme. Ik vind dat het goed werkt om de eerste weken/ maanden je babytje te 'volgen'.

Maar mijn ervaring is dat het echt werkt om op n gegeven moment zelf wat ritme aan te brengen. (Bijvoorbeeld elke morgen zelfde tijd 'opstaan', elke avond rond dezelfde tijd en met hetzelfde ritme/volgorde voor de nacht naar bed). Niet alles hoeft op precies dezelfde tijd maar zo ongeveer. En in elk geval wel alles in dezelfde volgorde (bijv. overdag; slapen, voeden, knuffelen, spelen en bij de qe moeheid signalen weer naar bed), dit geeft voorspelbaarheid en duidelijkheid.
Bij mij ging dit nooit zo vanzelf, moest dat zelf een beetje 'sturen'. Maar het werkte goed, ook voor het 'doorslapen'.

Over logopedie: hier begonnen met 3 jaar. Maar zou het niet weer doen, zou wachten tot 4 jaar.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 13 feb 2016 14:48

hier niet naar logopedie gegaan, wel overlegd met hun maar zelf aangegeven dat ik het echt de tijd wilde geven, ( er is wel zo'n screening in groep 2 en allebei beladvies gehad en dat natuurlijk gedaan )
begin groep twee spraken ze nog niet de r en sommige lettercombinaties niet, ( sn en sch ) ik verbeterde ze wel altijd en oefende af en toe ( op een luchtige manier ), en in de zomer naar groep drie kwam het vanzelf.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 13 feb 2016 14:52

meribel schreef:hier niet naar logopedie gegaan, wel overlegd met hun maar zelf aangegeven dat ik het echt de tijd wilde geven, ( er is wel zo'n screening in groep 2 en allebei beladvies gehad en dat natuurlijk gedaan )
begin groep twee spraken ze nog niet de r en sommige lettercombinaties niet, ( sn en sch ) ik verbeterde ze wel altijd en oefende af en toe ( op een luchtige manier ), en in de zomer naar groep drie kwam het vanzelf.

Je gaat niet naar logopedie voor slechtere spraak, maar ook om te leren slikken bijvoorbeeld. (met de tong tegen de boventanden)
Soms komt dit probleem aan het licht als er een beugel aangemeten wordt. Ook dan kan logopedie noodzakelijk zijn, omdat anders het effect van de beugel teniet gedaan kan worden. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 13 feb 2016 17:57

ja klopt, ik heb voor één ook oefeningen gekregen ivm een luie mond ofzo? Ik weet het niet meer,
maar de screening die was op allerlei dingen

logopediste die ik sprak was het eens hoor dat ik het nog mocht afwachten/aankijken en zelf wat oefenen

ik ging niet náár de logopedie overigens, het is gewoon standaard in de kleuterklassen dat de logopedie alle kindjes nakeek ( behalve als je bezwaar zou hebben )

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 feb 2016 18:39

Die logo is nu wegbezuinigd en wij als leerkrachten moeten dat er naar bijdoen.

De rr moeten de kinderen pas met 7 jaar kunnen zeggen. M duurde heeeel lang... en nu hoor ik em af en toe..


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 27 gasten